Jump to content

JanF

Użytkownicy
  • Content Count

    1146
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

130 Dobry

1 Follower

Informacje profilowe

  • Zainteresowania
    Konstrukcje wzmacniaczy DIY (ostatnie zauroczenia: lampowe konstrukcje przeciwsobne i OpAmp'y Hi-End w lampowych stopniach napięciowych), muzyka (nie umiem bez niej żyć), fizyka i kwantowa kryptografia, algorytmizacja gry w szachy w reprezentacji abstrakcyjnej, praktyczne zaangażowanie w zrealizowanie jedności pustki i formy.
    Tel: 509 128 847
    Używam sprzętu:
    Źródło: Astell&Kern AK100 96GB (wav, flac, gęste formaty)
    Źródło: CD Philips na TDA 1541, 1543 (kilka sztuk z różnych lat)
    Źródło: Gramofon Switzerland Lenco L236 z wkładką Shure V15III
    Wzmacniacz słuchawkowy DIY: własne opracowania lampowe 2A3, ECL86, 6c19p, 6080
    Wzmacniacz mocy DIY: Moscode (za http://www.audiostereo.pl/hybryda-moscode_72879.html + własne wariacje)
    Wzmacniacz mocy DIY: 845 SE, EL84 PP UL, 2A3 SE, 300B SE, EL34 SE UL
    Kolumny DIY: Hurricane DIY (projekt Krs47), Drużyna A (diyaudio.pl projekt Raven1985)
    Kolumny DIY: Audio Nirvana 6,5" Ferrite
    Okablowanie: KS by ZIGGY, pozostałe kable to własna produkcja na drutach OFC i OCC z dodatkami (za Audioburak)
  • Branża
    DIY

Recent Profile Visitors

2124 profile views
  1. N. Armstrong zrobił mały kroczek człowieczka, a był to 'wielki krok ludzkości'. Nie bój się 'małych kroków', jak chodzisz, to właśnie małe kroki robisz, nie skaczesz wielkimi susami, chociaż, kto Cię tam wie 🙂 Układ typu, jak ten od Lecha, mógłby być realizowany zbiorowo na pracę końcową, jakbyś jeszcze tam wrzucił coś do regulacji w stylu np. doboru wartości biasu w kontekście wartości sonicznych, to zabawa byłaby jak cholera.
  2. Gratuluję! Warto było, powiedz coś o efektach? Dla Ciebie wyznacznikiem trudności dla ucznia elektroniki są pojęcia: stabilizator prądu, sterowanie stabilizatorem prądu, bo patent na układ, bo patent 22 letni? Ja to inaczej widzę, trudność wynika z ładunku abstrakcji w temacie, czytałeś może książkę S. Lema 'Golem XIV' (Golem to świadomy komputer inteligencją znacznie przewyższającą inteligencję człowieka, on powiedział do ludzi na pierwszym wykładzie: 'więcej wam mówi o kamieniu kamień polizany i pomacany o poranku, niż kamień wyrażony matematyczną formułą, i to wasza słabość, której
  3. Proponuję poćwiczyć z układami UL1970, LM3915 i innymi z tej klasy, będące wskaźnikami napięcia. Poziom sygnału, klasyka wiadomo, ale chodzi za mną taki wskaźnik napięcia sieci energetycznej we wzmacniaczu, co się się tam wyrabia (znaczy się w sieci 230V, a nie we wzmacniaczu), to tylko klnąć i rwać włosy z głowy! Kto, jak kto, ale elektronik powinien mieć świadomość tej brandolki podawanej z gniazdka 230Vac. I timery, bazujące na ładowaniu i rozładowaniu kondensatora (bo najprostsze i wielu zastosowaniach wystarczające, jeśli tylko dostępny jest trymer kalibracji), no i słynny 555. Zas
  4. To jest to, najdłuższych przyciąć gilotyną, krótkich wyciągnąć końmi! Szlagen trafen ... i tyle w temacie MEN. ... ja nie wiem, dlaczego nie wspomnisz (co do majstrowania, to nie masz prawa tego robić w szkole i ok)? Jak nie wyjaśnisz w szkole uczniom dlaczego lampa gra lepiej od tranzystora, jakie są fizyczne podstawy tego efektu, to kolejne pokolenie wejdzie w życie bez pojęcia dlaczego przemysł lampowy audio istnieje i ma się dobrze.
  5. Pod okiem zjj_wwa uczniowie (być może grupa tych najzdolniejszych) spokojnie zbudują Alepha J i to będzie wielka sprawa - niektórzy z nich do końca życia będą dumni z tego, jak zaawansowane elektroniczne projekty robili w szkole i to będzie ich siłą w realizacji ich własnych projektów! Naprzód Polsko!
  6. No właśnie, wymyślono trochę nowych rzeczy i idei, co wymyślono? Sam sobie odpowiedz. Historia to znaczy historia ... i nic innego (tu mogę ci podpowiedzieć gratis).
  7. Jedziesz całą dupą po bandzie @sybic Ale, widocznie inaczej nie umiesz.
  8. nie sądzę, widziałeś schematy serii ZEN? proszę mi nie mówić, co może, a co nie może namącić w głowie początkującemu elektronikowi, znam się na tym dobrze!
  9. co tam jest takiego trudnego na schemacie ideowym?
  10. ... proponuję zacząć od żarówki (Edisona), dopiero potem oporniki i dopiero na samym końcu różnej maści półprzewodnikowe układy stabilizacji prądu stałego.
  11. Feszczuk, z należnym szacunkiem, to już historia techniki. Studiuj schematy Pass Labs, to obecna technika i technika jutra.
  12. nie pieprz, jakbyś się saletry najadł, gadaj co masz genialnego na myśli !
  13. Qźwa! Czy, koledzy, gadacie ludzkim głosem tylko w wigilię? ... potem można umierać. i tyle w temacie.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.