Jump to content

Ujemny

Użytkownicy
  • Content Count

    2713
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    11

Ujemny last won the day on May 14 2014

Ujemny had the most liked content!

Community Reputation

2921 Audioholik^3

Informacje profilowe

  • Branża
    Nie ustawione

Recent Profile Visitors

2719 profile views
  1. Widzę, że ktoś tu dalej udaje, że nie zrozumiał moich prostych i oczywistych wyliczeń prognozowanego wzrostu mocy obliczeniowej, więc czas na małą ciekawostkę. Wg w miarę wiarygodnych plotek wydajność nowej generacji konsol ma oscylować wokół możliwości PCtowego układu graficznego geforce rtx 2070 https://www.purepc.pl/technologia/plotka_wydajnosc_playstation_5_na_poziomie_geforce_rtx_2070 Jest to układ graficzny który obecnie pozwala sobie prawie komfortowo pograć w rozdzielczości 4K przy trochę ponad 30 klatkach na sekundę - zakładając maksymalne ustawienia graficzne. Oczywiście przy odpowiednim zjechaniu z ustawieniami graficznymi, czy w ogóle w niezbyt wymagających graficznie grach da się wycisnąć te 60 klatek. O 8K tu nie ma w ogóle mowy, chyba, że (z oczywistych wyliczeń) ktoś lubi sobie pograć przy 7miu klatkach animacji na sekundę 🙂 Tak więc [email protected] będzie standardem obowiązującym przez najbliższe 5-6 lat. Strzelając całkowicie w ciemno, że następna generacja konsol za 6 lat będzie, podobnie jak obecna, około 4 razy wydajniejsza, co jest mało prawdopodobne bo przyrost mocy obliczeniowej jest coraz wolniejszy i niedługo nie da się go podtrzymać zmniejszaniem procesu technologicznego produkcji chipów - za 6 lat będzie można pograć sobie w 8K przy 30 klatkach na sekundę. Przy czym znowu ta prognoza miała by sens, gdybyśmy przyjęli, że gry przez te 6 lat nie będą stawały się coraz bardziej obliczeniowo wymagające, a przecież będą, bo rozwój grafiki nie polega tylko na zwiększaniu rozdzielczości. Dla graczy też dużo lepiej jest mieć 60 klatek i 4K, niż 30 i 8K, więc można mieć praktycznie całkowitą pewność, że konsole wydane w 2025 roku będą oferowały 8K wyłącznie jako ciekawostkę przy okazji nowej edycji tetrisa.
  2. Ujemny

    Audio mity

    Nie wiem jak grają inne amplitunery bo to mój pierwszy, gra bardzo dobrze i w stereo niczego mu nie brakuje 🙂
  3. Ujemny

    Audio mity

    Śmieszna sytuacja bo mam do kolumn podpięty zestaw stereo i amplituner KD przez przełącznik Beresford'a i od kiedy mam możliwość praktycznie w 2s zmienić tor to między KD a 3 razy droższym stereo różnicę słyszę dość mizerną.
  4. Może kogoś zainteresuje mój Cambridge Audio Azur 851D: https://allegro.pl/moje-allegro/sprzedaz/moje-oferty
  5. Twoje doświadczenia dotyczą bardzo specyficznego pomieszczenia, może przy takim układzie ekranu i ścian problem odbić jest zminimalizowany i nie potrzebujesz ekranu ALR, ale nie przekładałbym tego doświadczenia na typowe pomieszczenia.
  6. No ja nie mówię, że się problem nie robi, tylko pytałem nie o ekran a o ściany. Miałem zwykły ekran przy białych ścianach i wiem jak to wygląda. Całe ściany robią się kolorowe od odbić od ekranu. Taki w zasadzie ambilight się robi w całym pokoju. Potem to światło jeszcze się odbija od ścian i wraca na ekran, nie ma czerni, nie ma kontrastu. Przy ekranie ALR nie ma żadnych refleksów na ścianach, świeci się sam ekran. Różnica w kontraście na plus jest ogromna. Zysk jest wielokrotnie większy niż jakaś ledwo widoczna zwiększona jasność na środku. Dlatego pytam się, jakie masz warunki, że nie widzisz różnicy przy ekranie ALR.
  7. Ale że w czym był równie dobry? W niezaadaptowanym pomieszczniu? Przy jakich ścianach?
  8. Gość ma poważniejsze problemy, np. kanapa powinna stać na środku pokoju bo teraz z 7iu metrów pod ścianą to gówno widać i na 150" ekranie, dla ustawienia głośników też nie jest to najszczęśliwsze, generalnie kino domowe jest, ale przegrało z estetyką i to też taką wątpliwą bo ustawianie wszystkiego za wszelką cenę pod ścianą is so 90s 🙂
  9. właśnie mam na testach toppinga D50 i Chorda qutesta i żadnych różnic się dopatrzyć nie mogę 🙂 Czasem mam wrażenie, że już się czegoś dopatrzyłem, ale zamieniam DACki i mi przechodzi. Może chord trochę głośniejszy... Zasilanie z USB w kompie było bardzo brudne, słyszalnie zakłócało soprany, teraz Topping jedzie na jedno amperowej ładowarce do telefonu i jest git xD
  10. a jeszcze wyobraźmy sobie teraz, że ktoś wprowadza na rynek telewizory 3D w sytuacji kiedy: - Taki telewizor jest wielokrotnie droższy od normalnego. Ponieważ poza 5cioma demami nie ma żadnych materiałów 3D telewizor jest reklamowany możliwością softwarowej konwersji materiałów 2D do 3D - Nie ma w ogóle planów wprowadzenia tej technologii do kin. - Nie ma planów produkowania filmów w 3D - Nie istnieją nośniki kompatybilne z 3D. - W 2020 roku zostanie w japonii z satelity nadana transmisja 3D z olimpiady oraz koncert japońskiego boysbandu. Falstart? No gdzie, hurrr malkontenci duurrrr,, kupiliście telewizory 2D i zaraz będziecie je wyrzucać na śmietnik xD Hurrrr nie zatrzymacie postępu durrrrr xD
  11. Weszły: telewizory 3D niczym nie różniące się ceną od telewizorów 2D. W ciągu roku po premierze Avatara praktycznie każde kino miało projektor 3D. I, uwaga, praktycznie każdy wysokobudżetowy film był w 3D, czyli kilkanaście do kilkudziesięciu produkcji rocznie. Istniejące nośniki całkowicie kompatybilne z materiałami 3D Ostatecznie 3D okazało się falstartem. Tymczasem 8K: Telewizory wielokrotnie droższe. Brak absolutnie jakichkolwiek planów wdrażania 8K w kinach. Brak jakichkolwiek planów produkowania filmów w 8K. Brak jakichkolwiek planów wprowadzenia nośnika który uciągnie 8K. Także tak, falstart to będzie dopiero za 5 lat 🙂
  12. falstartem była technologia która weszła do absolutnie każdego kina i do absolutnie każdego telewizora. 8K nie ma nawet tego w planach, to nie jest falstart tylko prprprefalstart 🙂 Falstart to będzie za 5 lat 🙂
  13. A ja zgłaszam takie posty do moderacji, ciekawe czy zareaguje, na z 5 ataków personalnych w jednym poście i zero merytoryki 🙂
  14. Tak samo jak hiresów jest coraz więcej, mimo, że kompletnie niczego nie wnoszą. Tylko, spróbuj tu ogarnąć tą subtelną różnicę, muzykę możesz sobie nagrywać w dowolnej rozdzielczości bo obecnie nie ma tu żadnej różnicy kosztów. Można więc sprzedawać pliki hi-res jako bonus i nawet jak się sprzeda 1% tego co w normalnej rozdzielczości to też jest fajnie. Z dystrybucją też nie ma żadnego problemu bo 100 mega czy dwa giga to nikomu już różnicy nie robi. Natomiast nagrywanie w 8K będzie zawsze dużo droższe niż nagrywanie w 4K, a dystrybucja 500 giga to wydaje się że obecnie bariera nie do przejścia. Ponieważ pliki hires nie kosztują nic więcej i w zasadzie od zawsze są, to audiofile mieli zarzut, czemu się ich nie dystrybuuje? No i mimo, że pliki hires nic nie wnoszą, to ponieważ nic to nie kosztuje, to można je dystrybuować skoro jest ten 1% melomanów którzy chce to kupić. Natomiast materiały 8K nie wnoszą nic kompletnie dla nikogo, a koszty ich wytworzenia i dystrybucji są wielokrotnie większe - dlatego nikt nie będzie tego ani dystrybuował, ani sprzedawał jako standardu. Może powstaną jakieś niszowe produkcje z pieniędzy japońskiego podatnika, albo takie które da radę sfinansować ten 1% fraków.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.