Jump to content

Ujemny

Użytkownicy
  • Content Count

    2703
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    11

Ujemny last won the day on May 14 2014

Ujemny had the most liked content!

Community Reputation

2913 Audioholik^3

Informacje profilowe

  • Branża
    Nie ustawione

Recent Profile Visitors

2578 profile views
  1. właśnie mam na testach toppinga D50 i Chorda qutesta i żadnych różnic się dopatrzyć nie mogę 🙂 Czasem mam wrażenie, że już się czegoś dopatrzyłem, ale zamieniam DACki i mi przechodzi. Może chord trochę głośniejszy... Zasilanie z USB w kompie było bardzo brudne, słyszalnie zakłócało soprany, teraz Topping jedzie na jedno amperowej ładowarce do telefonu i jest git xD
  2. a jeszcze wyobraźmy sobie teraz, że ktoś wprowadza na rynek telewizory 3D w sytuacji kiedy: - Taki telewizor jest wielokrotnie droższy od normalnego. Ponieważ poza 5cioma demami nie ma żadnych materiałów 3D telewizor jest reklamowany możliwością softwarowej konwersji materiałów 2D do 3D - Nie ma w ogóle planów wprowadzenia tej technologii do kin. - Nie ma planów produkowania filmów w 3D - Nie istnieją nośniki kompatybilne z 3D. - W 2020 roku zostanie w japonii z satelity nadana transmisja 3D z olimpiady oraz koncert japońskiego boysbandu. Falstart? No gdzie, hurrr malkontenci duurrrr,, kupiliście telewizory 2D i zaraz będziecie je wyrzucać na śmietnik xD Hurrrr nie zatrzymacie postępu durrrrr xD
  3. Weszły: telewizory 3D niczym nie różniące się ceną od telewizorów 2D. W ciągu roku po premierze Avatara praktycznie każde kino miało projektor 3D. I, uwaga, praktycznie każdy wysokobudżetowy film był w 3D, czyli kilkanaście do kilkudziesięciu produkcji rocznie. Istniejące nośniki całkowicie kompatybilne z materiałami 3D Ostatecznie 3D okazało się falstartem. Tymczasem 8K: Telewizory wielokrotnie droższe. Brak absolutnie jakichkolwiek planów wdrażania 8K w kinach. Brak jakichkolwiek planów produkowania filmów w 8K. Brak jakichkolwiek planów wprowadzenia nośnika który uciągnie 8K. Także tak, falstart to będzie dopiero za 5 lat 🙂
  4. falstartem była technologia która weszła do absolutnie każdego kina i do absolutnie każdego telewizora. 8K nie ma nawet tego w planach, to nie jest falstart tylko prprprefalstart 🙂 Falstart to będzie za 5 lat 🙂
  5. A ja zgłaszam takie posty do moderacji, ciekawe czy zareaguje, na z 5 ataków personalnych w jednym poście i zero merytoryki 🙂
  6. Tak samo jak hiresów jest coraz więcej, mimo, że kompletnie niczego nie wnoszą. Tylko, spróbuj tu ogarnąć tą subtelną różnicę, muzykę możesz sobie nagrywać w dowolnej rozdzielczości bo obecnie nie ma tu żadnej różnicy kosztów. Można więc sprzedawać pliki hi-res jako bonus i nawet jak się sprzeda 1% tego co w normalnej rozdzielczości to też jest fajnie. Z dystrybucją też nie ma żadnego problemu bo 100 mega czy dwa giga to nikomu już różnicy nie robi. Natomiast nagrywanie w 8K będzie zawsze dużo droższe niż nagrywanie w 4K, a dystrybucja 500 giga to wydaje się że obecnie bariera nie do przejścia. Ponieważ pliki hires nie kosztują nic więcej i w zasadzie od zawsze są, to audiofile mieli zarzut, czemu się ich nie dystrybuuje? No i mimo, że pliki hires nic nie wnoszą, to ponieważ nic to nie kosztuje, to można je dystrybuować skoro jest ten 1% melomanów którzy chce to kupić. Natomiast materiały 8K nie wnoszą nic kompletnie dla nikogo, a koszty ich wytworzenia i dystrybucji są wielokrotnie większe - dlatego nikt nie będzie tego ani dystrybuował, ani sprzedawał jako standardu. Może powstaną jakieś niszowe produkcje z pieniędzy japońskiego podatnika, albo takie które da radę sfinansować ten 1% fraków.
  7. Nie przeminie, bo 4K to jest odpowiednik 16bit i 44hz dla dźwięku. Możesz wydziwiać z jakimiś hiresami sresami, ale 99% ludzi nigdy nie będzie potrzebowało niczego więcej niż 16bit, 44Hz. 4K pozwala ci mieć ostry obraz przy ekranie do 200" - kto niby i gdzie będzie potrzebował czegoś więcej?
  8. Dokładnie, lepiej się wstrzymać z zakupem przejściówki pod postacią telewizora 8k bo zaraz 16k będą sprzedawać 🙂
  9. ktoś tu się podniecał 8K? http://www.benchmark.pl/aktualnosci/telewizor-16k-sony-prezentuje-imponujacego-olbrzyma.html?fbclid=IwAR0YVS_EC-FQVnVSrU5ni1G31vPu7Nten4R6n6B7x_ixKQhAerOPJfU9uj0 8K to przejściówka, za 3 lata w każdym domu 16K* 🙂 * - dla bobcata oczywiście w wersji 50" 🙂
  10. Całe plany są ostre, jak wszystko filmujesz z dużej odległości, wtedy elementy oddalone od siebie np. o 3m są relatywnie w tej samej odległości, kiedy kamera jest 30 metrów od nich. Zupełnie inaczej sprawa ma się, kiedy tak jak na tym obrazku patrzysz na bohaterkę oddaloną od kamery o np. dwa metry. Jej półmetrowa wyciągnięta ręka jest już relatywnie znacznie bliżej, a tło za nią w odległości 10ciu metrów to już zupełna przepaść. Dlatego nie ma mowy, żeby patrzeć sobie gdzie indziej niż chce kamera, chyba, że filmujesz wszystko z dużej odległości. Np. boisko czy scenę na koncercie z odległości kilkudziesięciu metrów, wtedy wszystkie obiekty są generalnie w tej samej odległości. Chyba, że np. kamera filmuje boisko z boku, wtedy już różnica między piłkarzami bliżej kamery i dalej będzie znacząca. Ci dalej będą nieostrzy i patrzenie na nich będzie już skutkowało dyskomfortem dla oczu (mózgu). Tak więc nie ma znaczenia w jakiej rozdzielczości kręcisz, czy obraz jest 2D czy 3D, patrzeć musisz zawsze tam gdzie patrzy kamera, chyba, że ludzie nagle polubią statyczne ujęcia z 30tu metrów 🙂 Od biedy można by było wygenerować całe środowisko w modelach 3D jak w grach, i wtedy można sobie wybierać na co się patrzy dowolnie, tylko, że we współczesnych grach stosuje się szereg filtrów i efektów graficznych, mających symulować "kinowe efekty", więc nawet tutaj idzie się w zupełnie innym kierunku.
  11. Swoją drogą pistolet, który trzyma bohaterka też jest już nie ostry więc nawet próba patrzenia na pistolet skończy się dezorientacją i dyskomfortem, kamera patrzyła na bohaterkę i dokładnie tam ma patrzeć widz.
  12. Nie nie nie, tu chodzi o coś zupełnie innego. gdy oglądasz film 2D możesz sobie przerzucać wzrok w dowolne miejsce obrazu, cały czas wiesz, że patrzysz na płaski obraz, więc czy patrzysz na ostre rzeczy na pierwszym panie, czy rozmazane tło na dalszym - nic się nie dzieje. A to, ze pierwszy plan jest ostry, a dalsze są rozmazane, to nie jest kwestia rozdzielczości obrazu, tylko tego jak działa kamera. Kamera łapie ostrość na tym na czym ma łapać (tak jak ludzkie oko), a rzeczy położone dalej lub bliżej są wtedy rozmazane. Tak jak tutaj: pani ostra, tło rozmazane. Z 3D jest taki problem, że oczy nie patrzą na płaski obraz, tylko na obraz trójwymiarowy 😉 w związku z czym cały czas pracują łapiąc ostrość na bliższych lub dalszych elementach. Dopóki więc widz patrzy dokładnie tam gdzie kamera to jego oczy są z tą kamerą zestrojone i wszystko gra. Oczy i kamera łapią ostrość na tych samych elementach. Załóżmy że film powyżej jest w 2D. Pani na pierwszym planie i pan z pomponem po prawej znajdują się w takiej samej odległości od oczu. Można więc swobodnie wodzić wzrokiem z jednego na drugie. Gdyby to był film 3D, to już nie możesz tego zrobić. Jeśli przeniesiesz wzrok z pani na pompon, to oczy będą chciały się dostosować do oglądania elementu w zupełnie innej odległości i będą próbowały dostosować się tak, żeby go zobaczyć ostro. Niestety jest to nie możliwe, bo kamera patrzyła zupełnie gdzie indziej i łapała ostrość na bohaterce. Tak więc oglądając filmy 3D trzeba absolutnie patrzeć dokładnie tam gdzie patrzyła kamera, patrzeć gdzie indziej się po prostu nie da. Mózg głupieje, oczy akomodują do odległości a obiekty nie stają się ostre.
  13. Najważniejsza kwestia jest taka, że w ogóle kręcenie filmu polega na tym, żeby reżyser (wraz z operatorem) za każdym razem wybierają dokładnie na co widz ma patrzeć. Nie da się jednocześnie patrzeć w dwa miejsca więc nikt tak nie kręci, żeby coś się działo w dwóch miejscach na ekranie - kompletnie niezależnie od rozdzielczości. Wystarczającym problemem jest to, że to jedno wydarzenie na ekranie przeskakuje, zmienia się w inne wydarzenie, które może być lekko inaczej położone na ekranie - to już zmusza do wodzenia wzrokiem po ekranie. Jeśli ujęcia są dobrze zaplanowane. to to wodzenie jest minimalne, a widz instynktownie i błyskawicznie wyczuwa gdzie ma przenieść wzrok. Z 3D jest na przykład ten problem, że widz MUSI idealnie trafiać swoim wzrokiem w intencje operatora. Skupienie wzroku na innym planie powoduje, że oczy głupieją - przerzucamy się na inne miejsce obrazu, oczy chcą się dostosować do zmiany głębi, ale obraz nie wyostrza się - kamera przecież nie wie gdzie patrzymy - i znowu, nie ma to nic wspólnego z rozdzielczością, taki sam efekt będzie i przy 50K. Oczywiście można robić filmy pokrywające większą ilość pola widzenia niż te typowe 16:9, ale akcja i tak musi zostać w samym środku, a po bokach będzie po prostu więcej tła. O żadnym kręceniu głową nie ma mowy, bo trzeba by widzowi wyświetlać na ekranie jakieś strzałki w którą stronę ma się w danej chwili odwrócić. Tylko jaki niby cel miałoby przenoszenie akcji z boku na bok ekranu? To bez sensu. Kręcenie głową i oczami mogłoby się od biedy sprawdzić np. przy koncertach - widz dostawałby jedno szerokie ujęcie całej sceny i mógł sobie wybrać na którego muzyka akurat chce patrzeć. Ale znowu, po co? Koncerty się montuje i kadruje tak, żeby było ciekawiej, żeby widz w każdej chwili patrzył na to co jest najważniejsze. Oglądanie koncertu z jednego ujęcia to byłby zwyczajnie krok w tył. Po to jest operator, żeby mi zrobić zbliżenie na gitarzystę podczas solówki.
  14. no to to ja akurat rozumiem, fizyczny nośnik który można wziąć do ręki, pooglądać grafikę - to klawa sprawa, sam od święta lubię włączyć vinyla, no i płytę można dostać w prezencie a ripa tak średnio.
  15. Ale w czym krócej? Ktoś tłoczy płytkę w chinach, ona jedzie do polski dwa tygodnie w jakimś kontenerze razem ze skrzynkami mango, potem leżakuje w magazynach, potem jakiś kurier wozi ją na pace 3 dni. Potem trafia do czytnika w CD, który wysyła ją cienką jak włos ścieżką do DACa. Co tą trasę czyni krótszą i od czego ona jest krótsza? Jak masz czytnik z DACem w jednym pudełku to masz kabelek łączący te dwa moduły krótszy o pół metra, tylko powiedz mi co to ci daje, skoro dane w niezmienionej formie są w stanie okrążyć świat 3 razy zanim trafią do ciebie z serwera na szpicbergenie?
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.