Jump to content

gimza

Użytkownicy
  • Content Count

    337
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

21 Neutralny

Informacje profilowe

  • Branża
    Nie ustawione

Recent Profile Visitors

306 profile views
  1. Nie narzekajcie już tak na te Atolle😏 Z perspektywy czasu uważam, że zestaw AM200 i podobny cenowy preamp to był już naprawdę przyzwoity poziom grania. I mówię to z perspektywy porównań z integrami za 10 i za ponad 20 tysiaczków. A basu akurat z AM200 zawsze miałem mało😁😁😁 Za to AM100 jak pierwszy raz usłyszalem to powiedziałem WTF!
  2. Powoli pojawiają się recenzje nowej serii 8 - póki co dostępne są cyfrowy hub QX-8 oraz "streaming amlpifier" EX-8. Ciekawe recenzja wzmacniacza EX-8, a szczególnie porównanie do klasyka Ayre, czyli AX-7e. Okazuje się, że oba urządzenie brzmią różnie-niestety EX-8 nie czaruje już kolorową średnicą jak jego poprzednik. Można poczytać na: https://darko.audio/2019/04/ayres-ex-8-streaming-amplifier-is-ecm-in-a-box/. Najważniejsza premiera dopiero przed nami, czyli powrót Ayre do odtwarzaczy CD w postaci CX-8, który ma być następcą CX-7 eMP - najbardziej popularnego i najlepszego w kategorii jakość/cena urządzenia Ayre Acoustics.
  3. gimza

    OPPO CLUB

    A mi ze starych lat zostało codzienne strzelanie w Wolfenstein Enemy Territory, a Fortnite to badziew. PS. Widzę, że nie tylko mi upał doskwiera coraz bardziej. Niestety w tej temperaturze Oppo podgrzewający plazmę w pokoju na poddaszu czeka na lepsze czasy...i ochłodzenie. Można iść w drinki chłodzące, ale trzeba uważać, bo film może się urwać. Pozdrawiam!
  4. Jeżeli wszystkie sugestie mile widziane, to zerknij na Ayre Codex: sprzęt Made in USA, nie robiony z chińskich komponentów (właściciel firmy był zagorzałym przeciwnikiem wszystkiego co chińskie) - https://www.ayre.com/products/digital/codex/. Znają się na rzeczy, jako pierwsi wprowadzili do audio DAC z USB asynchronicznym. Oczywiście przy takich wymagań to używka, które czasem się pojawiają, no i pewnie kumulacja budżetu urodzinowego i gwiazdkowego:)))
  5. Dzięki za linka ściągnę sobie 1 sztukę i wrzucę do szuflady.
  6. Aż się prosi o zakup K5 do tego zestawu😄 Z ciekawości spytam: czy miałeś już jakieś problemy z napędem C-5? Mój CX-7e MP ma już 6 lat, na razie chodzi bez zarzutu, ale boję się, że kiedyś nastąpi ten moment i co dalej, zwłaszcza, że już nie produkują.
  7. A tak spytam offtopic: instalacje antenową do 4k to robiłeś nową czy ten tuner w konfiguracji podstawowej na 2 anteny też da radę z 4k. Czy musi być ta PEŁNA?
  8. No weźmy takiego Aliena zwanego Obcym. Blueray bitrate 37Mbit/s, rozmiar filmu 32,6 GB. Ultra HD bitrate 70Mbit/s, rozmiar 61 GB. Długość filmu 2 godziny bez 4 minut to łatwo dzielić, ile na godzinę wypada.
  9. Streaming 4K czy to jest ITunes czy Netflix to w porywach 25Mbit/s. Płyta Blueray FullHD to mniej więcej 35 Mbit/s. Płyta Ultra HD to mniej więcej 60Mbit/s i w górę. Czy warto dopłacać to każdy musi sobie sam odpowiedzieć. Dźwięk ze streamingu to już w ogóle bitrate na poziomie jakiś Dolby Digital Plus czy inny wynalazek.
  10. gimza

    NAD c350 czy 317?

    Nie wiem który NAD lepszy, ja miałem tylko 312 i 317. Patrząc na to jak są w środku zbudowane to 350 to ubogi krewny 317. Przyznam szczerze nie widziałem nigdzie większego transformatora zasilającego niż tego co siedzi w 317. A u mnie zwykłe słuchanie to tak godzina 9 była, ale to zależy od MNÓSTWA innych rzeczy.
  11. gimza

    NAD c350 czy 317?

    Nad 317 fajna maszyna, ale jeden kanał nie gra/przerywa/trzeszczy, problem prawdopodobnie tkwi tak jak w moim egzemplarzu w niebieskim potencjometrze ALPS. Typowa usterka NAD'owa. W pozycji gałki głośności w której najczęściej się słucha to zaczynają się wraz z wiekiem problemy. Zrobisz głośniej, inna pozycja potencjometru to problem ustępuje. Wracasz do normalnej głośności problem po pewnym czasie wraca. Taki potencjometr jakaś stówke kosztuje, wymiana nie wiem. Można problem obejść, zmieniając wartość rezystora, tak, że normalna głośność wypadnie Tobie w innym miejscu i wszystko jest OK. Na forum są osoby co grzebały w NAD'ach to na pewno pomogą.
  12. Jeżeli muzykalna, kolorowa średnica to Ayre CX-7 eMP. Ze względu na cenę w Polsce mało popularny sprzęt, ale za naszą zachodnią granicą mnóstwo się tego sprzedało i importer niemiecki dawał na nie 5 lat gwarancji.
  13. Dlaczego faza z lewej strony w gniazdku? A to bardzo proste. Elektryk z ponad 30 letnim stażem mnie kiedyś oświecił: większość ludzi-DZIECI!!!-jest prawo ręczna, czyli taki dziąbag będzie coś wtykał w prawą dziurkę. Nie wiem czy macie dzieci, ale widząc niektóre pomysły u mnie w domu to takie mądrości ludowe do mnie trafiają.Pamiętajcie, że za komuny nie było żadnych zatyczek do gniazd i innych szmerów bajerów. Co do piorunów(i niektórych zdarzeń serwowanych nam przez energetykę) to jedyne bezpieczne rozwiązanie to wyjąć z gniazda. Niestety piorun to żywioł i żadne listwy za grube tysiące, nawet te rzekomo mające ubezpieczenie do miliona złotych, mogą nie pomóc w razie pioruna-jest to taka siła i działa tyle zmiennych, a że nie wszystko można wyciągnąć z gniazda (lodówki, piec, rolety, itd.) to pozostaje tylko gromnicę w oknie postawić😁
  14. Kojarzę Adam, że gdzieś tam narzekałeś na wzbudzanie basu. Z ciekawości spytam: 1.Kolumny masz skręcone czy równolegle do ściany? 2.Czy próbowałeś przesunąć się z pół metra z miejscem odsłuchu, żeby trójkąt był bardziej równoramienny a nie równoboczny? U mnie właśnie najbardziej sprawdziło się skręcenie kolumn do miejsca odsłuchu i nie trójkąt równoboczny, a miejsce odsłuchu 60 cm większe niż baza. Każdy ma inną akustykę, inne miejsca wczesnych odbić itd., ale zawsze warto spróbować. Niestety ograniczeniem są rozmiary pokoju, bo zwyczajnie można nie mieć miejsca, gdzie się cofnąć. Dlatego zlikwidowałem tylne głośniki od kina domowego, bo nie miały sensu-zabrakło mi metra pokoju. Za do teraz mam fajną scenę dźwiękową stereo, wszystko się klei razem nie ma efektu, że kanały grają osobno i wszystkie pasma grają równo-tak mi się w każdym razie wydaje. Zauważyłem, że minus skręconych kolumn to 20 cm lewo w prawo z miejscem odsłuchu i już scena się sypie.
  15. Zalecam ostrożność z wyjściami XLR w konstrukcjach niesymetrycznych. Miałem Audia Flight 3s- sprawdzałem podłączenie jej do CD symetrycznego-po XLR zagrała dużo gorzej niż po RCA. Barwa dźwięku mocno odjechała w stronę chłodnych klimatów.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.