Jump to content

felix

Użytkownicy
  • Content Count

    274
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

99 Neutralny

Informacje profilowe

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. felix

    pierwsze stereo

    Można spróbować wypożyczyć 🙂 Gdyby Ci też podeszły, to dystrybutor ma teraz na taki zestaw (SA30+Gold 100) niezłą promocję.
  2. felix

    pierwsze stereo

    Cieszę się, że pomogłem 🙂 SA30 to naprawdę fajny klocek w swojej klasie/cenie, o ile komuś oczywiście podejdzie jego granie. Mocy nie brakuje, bardzo dobra funkcjonalność. Szczerze mówiąc trochę mnie dziwi, że na forach prawie nikt o nim nie pisze, za to Hegel przewija się każdym wątku o wzmacniaczach... Poczekaj, aż spróbujesz kalibracji Dirac Live 😉 Tak jak pisałem wcześniej - jak będziesz miał jak, to posłuchaj MA Gold 100.
  3. felix

    pierwsze stereo

    To był tylko przykład, ale o to mi właśnie chodzi. U większości producentów będzie podobnie - w tym samym budżecie będziemy mogli kupić monitory z wyższej/lepszej serii lub podłogówki z niższej/gorszej. I moim zdaniem w takiej sytuacji do małego pomieszczenia lepiej wybrać monitory, bo ogólnie powinny zagrać lepiej. Oczywiście sytuacja trochę się zmienia w przypadku dużych pomieszczeń, w których monitory po prostu zginą i tam już nie ma wielkiego wyboru. Sam odsłuchiwałem Silvery i Goldy i wybrałem monitory z wyższej serii, bo po prostu grają znacznie lepiej. I u mnie w zupełności wy
  4. felix

    pierwsze stereo

    Co do wyboru między podłogówkami a monitorami to chodzi głównie o to, że w tym samym budżecie możemy wybrać podłogówki z serii niższej, lub monitory z serii wyższej. Np. MA Silver 300 lub MA Gold 100. O ile Goldy nie nagłośnią większego pomieszczenia, o tyle w mniejszym zagrają lepiej. Nie tyle ze względu na to, że są mniejsze ile ze względu na zastosowanie dużo lepszych głośników i zwrotnic. @halik posłuchaj jeszcze MA Gold 100. To coś trochę pomiędzy Elac Vela a B&W 705. Może akurat Ci "siądzie". Posłuchaj też Arcama SA30. To all-in-one funkcjonalnie podobne do NAD M10, ale z
  5. Jedyną różnicą w tym względzie między zwykłym potencjometrem a chipem jest tylko to, że w przypadku chipa producent może sobie względnie dowolnie wybrać skalę, a w przypadku zwykłego potka nie ma takiej możliwości. Takie drabinki scalone jak PGA2310/2311/4311 czy CS3310 mają regulację od -96,5 do +31,5 dB ze skokiem 0,5dB. To daje pole do dość swobodnego ustalenia skali, bo raczej nikt nie będzie robił regulacji w 256 krokach. I zwykle producenci w przypadku chipów idą odwrotną drogą, czyli programują taką skalę, żeby wydawało się że wzmacniacz ma kupę mocy, bo już od niskich poziomó
  6. Każdy chce kupić tanio, taka ludzka natura. Polacy nie są pod tym względem inni od innych narodów. Natomiast większość handlarzy to właśnie polaczki, które kupują padła najtaniej jak się da, po czym picują je i sprzedają za dużo wyższą cenę. Na pocieszenie tylko powiem, że ten proceder występuje nie tylko w Polsce. Osobiście znam przypadek jak dealer Audi w Finlandii sprzedał klientowi samochód w programie "Das Welt Auto" z uszkodzonym DSG, o czym doskonale wiedzieli. Tylko dzięki interwencji poprzedniego właściciela u importera dealer dokonał naprawy na własny koszt. Nowy właścici
  7. Większość amplitunerów jest raczej kiepska do stereo. We w miarę normalnych cenach najlepiej wypadają chyba Arcamy i Anthemy.
  8. A czy kable w tej rynience są jakoś spięte w wiązkę? Jeśli nie, to powinno się dać przeciągnąć nowy kabel, używając starego jako pilota. Dokładnie tak samo jak robi się to w przypadku rurek/peszli w ścianach.
  9. To może jeszcze uściślijmy co znaczy "dobry sprzęt"? Czy np. mój zestaw to już dobry sprzęt, czy jeszcze nie? Czy dobry amplituner to to denon 4700, Arcam AVR390, AVR30, czy może dopiero coś z jeszcze wyższej półki? Co nie zmienia faktu, że widziałem już kilka systemów po kilkaset tysięcy stojących salonach bez żadnej adaptacji. Choć mówię tu raczej o stereo.
  10. Ja widziałem I to całkiem sporo dobrych systemow w salonach. W większości bez adaptacji. Nie chcesz mi chyba powiedzieć, że fakt, że Ty nie widziałeś ma być potwierdzeniem twojej tezy? Ok, nie powtarzaj się...
  11. Np. skąd takie wnioski. Z mojego doświadczenia wynika, że większość dobrego sprzętu stoi właśnie w salonach, a nie w dedykowanych pomieszczeniach. NAWET NA TYM FORUM zaledwie garstka osób ma dedykowane pomieszczenie. Możesz rozwinąć swoją myśl? Sugerujesz, że jeśli DSP np. "wytnie" górkę na basie spowodowaną przez pomieszczenie lub ustawienie kolumn, to poza sweet-spotem ona magicznie powróci? Nie. Jest jeszcze RoomPerfect, który jest równie dobry, jeśli nie lepszy. I jest jeszcze łatwiejszy w obsłudze. Tylko niestety najtańszy procesor kina domowego z tym s
  12. Jeśli chodzi o samą korekcję, to oba systemy są dobre, ale Dirac jest bardziej zaawansowany i przynosi trochę lepsze rezultaty. Dirac to nie jest system Arcama, tylko osobna firma, która dostarcza system dla wielu producentów. M.in. Arcama, NADa i Emotivy. Moim zdaniem warto dopłacić do Arcama, pamiętając jednak o chorobach wieku dziecięcego. Nowe modele to po prostu zupełnie nowa platforma, którą firma dopiero dopracowuje. Jeżeli nie spieszysz się jakoś bardzo, to zaczekaj ze 2-3 miesiące i zobacz jak to się rozwinie. Jest na ten temat duży wątek na avforums.com Dźwiękowo jes
  13. Nie bardzo rozumiem co masz na myśli mówiąc, że w salonie nie znajdziesz dobrych urządzeń. Olbrzymia chyba większość dobrego sprzętu stoi u ludzi w salonach. Mało kto robi dedykowane pomieszczenie odsłuchowe czy salkę kinową w domu. I właśnie w takich warunkach korekcja świetnie się sprawdza. DL może robić pomiary dla różnej szerokości strefy odsłuchu. Oczywiście najlepszy efekt będzie dla pojedynczego miejsca / fotela, ale pozostałe też przynoszą poprawę. RoomPerfect ma dwa tryby - Focus i global. Działa to podobnie jak w DL, tylko nie trzeba robić podobnych pomiarów.
  14. Nie zmieniam zdania, napisałem tylko, że MOŻE tak być. Nigdy jednak nie testowałem takiego zestawienia. Nie uważam też, że cyfrowa korekcja to lek na całe zło. Uważam tylko, że taka korekcja, jeśli ma dobre algorytmy (Dirac, RoomPerfect) I jest prawidłowo wykonana nie zamula dźwięku, a w typowych pomieszczeniach typu salon może przynieść świetne efekty. Szczerze mówiąc jesteś pierwszą osobą, od której słyszę o zamulaniu przez DL i że to zbędny gadżet. Większość mówi zupełnie inaczej...
  15. A jakie to ma znaczenie? Ty twierdzisz, że Dirac zamula, ja twierdzę że nie. Tyle. Ale niech będzie. Osobiście używam DL w stereo. Arcam SA30 jako wzmacniacz, DSP i źródło streamingu, głośniki MA Gold 100 5G, spięte Chord ClearwayX. Do tego Roon. Owszem, jeżeli ktoś ma high-endowy sprzęt i dedykowane, bardzo dobrze zaadaptowane pomieszczenie, to w takiej sytuacji być może DL może przeszkadzać. Jednak w większości sytuacji pomaga. Czasem mniej, czasem bardziej, bardziej w zależności od akustyki niż sprzętu.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.