Jump to content

D-Rose

Użytkownicy
  • Content Count

    26
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

4 Neutralny

Informacje profilowe

  • Branża
    Nie ustawione

Recent Profile Visitors

198 profile views
  1. Tak przypuszczałem, że bez pomiaru - "na czuja" może być ciężko osiągnąć właściwy efekt. Mimo wszytko łudziłem się, że da się to zrobić. Wiesz stan deweloperski, wszystko i tak rozgrzebane, więc lepiej zrobić to na tym etapie niż później znów bawić się w aranżowanie przestrzeni. Wychodzi na to niestety, że chyba tak będzie trzeba zrobić. Może ktoś z forumowiczów zna jakąś firmę, lub kogoś kto zrobiłby taki pomiar w Gdańsku i powiedział co, gdzie i po co umieścić. Najlepiej, gdyby nie kosztowało to walizki monet ;)
  2. Nie do końca jest tak jak piszesz. Jestem w stanie poświęcić całą ścianę za kolumnami na adaptację akustyczną (4.00m x 2.60m = 10.40mq). Załóżmy, że może mieć 10cm głębokości. Na podłodze będzie dywan. Pewnie nie na całej, ale z pewnością na znacznej części między kolumnami, a miejscem odsłuchowym (niech to będzie nawet 2.5m x 2.5m = 6.25mq). Do tego niemal cała przeszklona ściana po prawej stronie miejsca odsłuchowego (ta z balkonem) będzie miała karnisz i zasłony. Kolejne metry płaskiej powierzchni odpadają (pewnie ok 9mq). Nie wiem jaka będzie powierzchnia ewentualnych paneli za miejscem odsłuchowym, ale tam właśnie mogłoby być te powiedzmy 3x 0.6m x 0.6m paneli w zależności od potrzeb. Powyżej kanapy, która też swoje akustyczne zadanie powinna zrobić. Jak się zastanowić to jedyną płaską powierzchnią byłby sufit. Po lewej stronie miejsca odsłuchowego będzie aneks kuchenny, stół, krzesła itd. Nie są to elementy wpływające jakoś super na akustykę, ale z pewnością lepsze niż gołe ściany.
  3. Witaj xajas. Nie sugeruj się rozkładem elementów wykończenia na szkicu. To tylko poglądowy projekt mający na celu pokazanie układu pomieszczenia. Tak naprawdę, będzie dokładnie tak jak piszesz. Tzn. tam, gdzie na szkicu jest sofa (ściana 4m długości na górze szkicu) będą stały kolumny, a tam, gdzie tv (ściana 3.05m na dole szkicu) będzie sofa - miejsce odsłuchowe. Niestety żaden inny wariant ustawienia nie wchodzi w grę. Łącznie z diagonalnym zaproponowanym przez Ciebie. Chodzi raczej o ogólne zasady. Za kolumny absorbery szerokopasmowe, za miejscem odsłuchu dyfuzory itd. Goła ściana za kolumnami i miejscem odsłuchowym to raczej słaby prognostyk akustyczny ;)
  4. Koledzy (i koleżanki mam nadzieję), potrzebuję pomocy w adaptacji akustycznej pomieszczenia w moim przyszłym mieszkaniu. W połowie sierpnia odbieram mieszkanie w stanie deweloperskim. Jako zapalony audiofil i fan muzyki chciałbym, aby brzmiała ona jak najlepiej w pokoju, w którym będzie słuchana. Niestety pokój ten nie będzie dedykowanym pomieszczeniem przeznaczonym jedynie do słuchania muzyki. To pospolity salon z aneksem kuchennym, w którym będzie się toczyło normalne życie. Tak zakładam przynajmniej ;) Poniżej wrzucam plan mieszkania. Sprzęt będzie stał na ścianie o długości 4m (ściana z sofą w górnej części rysunku). Ściana wykonana w technologii g-k. Sprzęt będzie ustawiony symetrycznie w równych odległościach z lewej i z prawej strony 4-metrowej ściany. Na środku TV, wiec niestety duża płaszczyzna odbijająca. Miejsce odsłuchowe znajdzie się oczywiście naprzeciw (na ścianie o długości 3.05m z zaznaczonym na projekcie tv, który jak pisałem zostanie umiejscowiony na środku 4-metrowej ściany pomiędzy kolumnami). Na podłodze z pewnością znajdzie się dywan, a po prawej stronie na ścianie z balkonem planuję karnisz i odpowiednio grube zasłony. Nie powinien więc wystąpić problem pierwszych odbić z tej strony. Podstawowe pytania jakie mi się nasuwają: 1. Jakie panele mógłbym zastosować na ścianie za kolumnami, a jakie za miejscem odsłuchowym? 2. Czy ściana za kolumnami powinna zostać w jakiś sposób wzmocniona? (g-k) 3. Czy zawracać sobie głowę sufitem (nie planuję podwieszanego)? 4. Mieszkanie będzie odbieranie w stanie deweloperskim, więc będzie to idealny moment na zadbanie o akustykę. Czy powinienem zadbać o coś jeszcze na tym etapie? Odległość między ścianą z kolumnami, a ścianą za miejscem odsłuchowym to jedynie 3.75m, więc ustroje akustyczne powinny być możliwie najpłytsze, żeby dodatkowo nie ograniczać, tej i tak już niewielkiej odległości. Kluczową sprawą jest również to, że jest to mieszkanie, a nie dedykowany pokój odsłuchowy, więc musi to oprócz działania, również wyglądać jak należy. Wszelkiego typu pianki, piramidki i inne tego typu wynalazki odpadają. Musi być to zrobione z najwyższym możliwym "wife acceptance factorem" ;) Dzięki!
  5. Ciekawe jak się mają te wyższe focusy do S25 albo chociażby do C2 w kwestii dźwięku.
  6. Szybkie pytanie do znawców marki. Dynaudio Special 25, czy contour s3.4? Wzmacniacz gryphon diablo, pokój ok 24m, muzyka wszelaka z naciskiem na rock i cięższe brzmienia. Jakie będą największe różnice między tymi kolumnami? Miałem u siebie przez kilka dni S25 i muszę powiedzieć, że bardzo podobało mi się to granie. Pytanie ile z niego będzie w S3.4 i kosztem czego (Esotec vs. Esotar2). Nie ukrywam, że mogłoby być lepiej na dole, za to wysokie to coś pięknego. Będę wdzięczny za sugestie :)
  7. Szanowni klubowicze, gdyby ktoś z Was chciałby się pozbyć swoich Dynaudio Special 25 (koniecznie w kolorze mocca) to zapraszam na priv :)
  8. Cennik znajdziesz na ich stronie. Niestety tanio nie jest. W tej cenie jest potężna konkurencja.
  9. Czy przygotowanie "akustyczne" tylnej ściany nie pomoże w takim wypadku? Nie da się grać dobrze z kolumn z br z tyłu jeśli będą powiedzmy 60-70cm od ściany?
  10. Ostatnio miałem okazję mieć u siebie przez kilka dni Dynaudio Special 25. Powiem szczerze, że bardzo pozytywnie mnie zaskoczyły. Grały dużym, gęstym dźwiękiem. Wysokotonowy esotar2 to naprawdę czołówka jeśli chodzi o wysokie tony i coś czego szukałem po latach grania na ATC. Bas, mimo że naprawdę świetny i głęboki nie jest tak szybki i punktowy jak z obudowy zamkniętej w ATC. Widocznie nie można mieć wszystkiego (albo jeszcze nie na tym pułapie cenowym). Dynki, jako że mają br z tyłu, muszą stać odpowiednio oddalone od ściany za nimi. Z pewnością są trudniejsze w ustawieniu aniżeli ATC, jednak całościowo wydają mi się świetnymi kolumnami wartymi każdej złotówki. Odsłuch potwierdził, że zgrywają się z gryphonem, co oznacza, że inne produkty dynaudio również powinny. Pawcio70, dzięki za rekomendację, ale chyba poczekam, aż ATC zrobi kolumnę kompletną ;) Czemu mam wrażenie, że wszystko czego szukam znajdę w Magico A3. No może poza ceną...
  11. Raczej chodzi o dobranie odpowiedniego charakteru brzmienia. Być może stopień lampowy doda jakiś pierwiastek cech lampowych, których w Diablo nie znajdziemy. Tyle, że ja źródła nie zamierzam zmieniać w najbliższej przyszłości, więc pozostańmy przy odpowiednich kolumnach ;)
  12. Witaj Adam, również podzielam Twój entuzjazm w związku z ATC. Sam miałem wcześniejsze 19stki, 40stki oraz najnowsze 40stki. Do średnicy i basu naprawdę nie można mieć zastrzeżeń w ATC. Obudowa zamknięta czyni cuda na basie. Bolączką tych kolumn zawsze były wysokie tony. Co prawda w nowszej wersji wysokotonowy jest poprawiony w stosunku do poprzedniej, jednak ciągle mogłoby być tu sporo lepiej. Mając u siebie jednocześnie nowe i stare 40stki zauważyłem znaczne "ugrzecznienie" na górze. Dużo przyjemniejsze i gładsze granie, jednak kosztem wybrzmień i pazura. Miałem wrażenie lekkiego koca na kolumnach. Wtedy jednak wzmacniaczem był Hegel H200, więc umówmy się nieco inny level niż Diablo. Z wielką chęcią spróbowałbym ponownie 40stek w obecnym zestawieniu. 50tki byłyby idealne. Problemem jest tu oczywicie cena i raczej niewielkie możliwości odsłuchu. Nie wiem również, czy nie zrobiłoby się zbyt sterylnie. A propos gryphonów i Twojej Atilli, to miałem ten wzmacniacz u siebie zanim dostałem do rąk Diablo i to nie prawda, że "Atilla to nie gryphon". Dużo z Diablo jest w Atilli, która w niektórych zestawieniach może się nawet lepiej sprawdzić biorąc pod uwagę stosunek cena/jakość dźwięku. Miałem nawet wrażenie, że Atilla ma więcej dołu niż Diablo. Oczywiście odbywa się to kosztem jego kontroli, która i tak stoi na bardzo wysokim poziomie :) Widzę, że temat nieco zboczył z zamierzonego kursu. Nie skupiajmy się proszę na roonie, ponieważ wybór kolumn i tak nie będzie od niego uzależniony. Pomieszczenie, w którym całość będzie grać dopiero powstaje i zamierzam zadbać w nim o odpowiednią akustykę. Przynajmniej w newralgicznych miejscach, w końcu to mieszkanie, a nie dedykowane pomieszczenie do odsłuchów (niestety). W planach mam zrobienie pomiarów akustycznych przez profesjonalistów i odpowiednią adaptację, która nie będzie się specjalnie narzucać swoim wyglądem w pokoju. Cóż zadanie wydaje się niełatwe, ale chyba wykonalne. Całe szczęście, że aktualne warunki metrażowe mam bardzo zbliżone do tych powstających, więc spokojnie mogę na nich oprzeć swoje odsłuchy i przewidywania. W pierwszym poście napisałem, że słuchany przeze mnie repertuar to tak naprawdę mieszanka wszystkiego ze wskazaniem na cięższe brzmienia i rock. Wszystko to jest prawdą, ale nie wiem, czy nadałem temu właściwy wydźwięk. Chodzi o to, żeby brzmienie było jak najbardziej uniwersalne. Żeby żaden rodzaj muzyki się nie wyłożył. Jako, że w cięższych brzmieniach większość sprzętów ma problemy z nadążeniem i selektywnością (pomijam tu najczęściej słabe realizacje większości takiej muzyki) to łatwo tu o potknięcie.
  13. Wszystko się zgadza. Odsłuch zawsze jest najlepszym rozwiązaniem i nie podlega to dyskusji. Umówmy się jednak. Trudno w swoim torze i pomieszczeniu odsłuchać upatrzone sprzęty. W większości przypadków jest to wręcz nieosiągalne. Najgorzej jest właśnie z kolumnami, bo największe, najcięższe i najmniej pakowne/mobilne. Dlatego najpierw trzeba przesiać potencjalną listę i skupić się na konkretach. Wg mnie Gryphon mógłby stworzyć niezłe połączenie z wyższymi modelami Proaca, PMC, Spendora lub ATC. Słuchał ktoś takiego zestawienia?
  14. Ja z kolei słyszałem wbrew ogólnie panującej opinii, że Gryphon z Sonusami to kiepskie połączenie. Nie do końca wiem z czego ta "kiepskość" wynika, ale podobno jest to stereotyp pamiętający jeszcze czasy sf extremy. Były one często łączone z callisto 2200 ze względu na moc i wydajność prądową gryphona, i problemy z właściwym wysterowaniem tych kolumn. Brzmieniowo jednak do siebie nie do końca pasowały. Podobno. Niestety nie słyszałem nigdy połączenia gryfa z sf. Pewnie wiele by się wyjaśniło...
  15. [email protected] skoro uważasz, że C2 powinny się sprawdzić to może Dynaudio Contour S3.4 by się nadały. Myślę, że za 8k można je dostać. Nie wiem, nie miałem nigdy dynków, więc trudno mi powiedzieć, czy będą pasować sygnaturą brzmienia do Diablo. O kablach Signal Projects z kolei nie słyszałem, ale poczytam co tam google o nich prawi ;)
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.