Skocz do zawartości

xetras

Użytkownicy
  • Zawartość

    1406
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

168 Dobry

Metody kontaktu

  • Adres URL
    http://xetras@wp.pl

Informacje profilowe

  • Zainteresowania
    Hihifrajda przy spójnym klejeniu układanki.
    Czyżby ?:
    "kabel, który zagra inaczej - bardziej zniekształci sygnał. Innej opcji nie ma- grające kable omijać jako nieprzydatne ".
    Szybsze czy wolniejsze?
    (W takim sensie, że bardziej impulsywnie reagujące na energię z innych elementów lub mniej podatne)
    Podchodzę bez uprzedzeń, bo wybór wg gustu.
    <de gustibus est disputandum>
  • Branża
    Nie ustawione

Ostatnie wizyty

790 wyświetleń profilu
  1. xetras

    Audio mity

    W mowie potocznej "wzmacniacz" to osobne urządzenie a nie układ (pełniący funkcję zwiększania przepływu energii z poziomu liniowego do poziomu głośnikowego) wewnątrz innego elementu zestawu audio. Łapacz brzmień użył potocznego określenia i tak to zrozumiałem.
  2. xetras

    Audio mity

    Mechanizm posiadania "niwelatora mikroszumów" zaświadcza o absolutnie bezwzględnej wyjątkowości widocznie. Ale mi akurat wzrok przeszkadza przy wsłuchiwaniu.
  3. xetras

    Audio mity

    Powyżej 1800 Hz właściwie tylko gradientowe rozpoznawanie kierunku (bez fazy fali) daje się rozpoznać, bo poniżej 20 cm zanika wpływ geometrii głowy. Indywidualną cechą jest odbiór "ostrości". Uzupełniłem bo skojarzyłem, że chodzi o wysokie tony (a tu nie zachodzi tworzenie fali odbitej przez pomieszczenie ).
  4. xetras

    Audio mity

    Każdy inaczej odbiera ostrość dźwięków. To cecha indywidualna (sztywny i elastyczny odcinek 2.5 centymetrowego ślimaka w czaszce może na to wpływa ? nie wiem) podobnie jak otoemisja ślimakowa (domniemana w 1948 roku a udowodniona znacznie później). Nauka nadal nie uznaje hormezy (taka reakcja i żywych komórek i organizmu na stresor). Co do stresora jakim jest hałas to raczej większość jest na niego narażona. U każdego osłuchanie i degradacja słuchu zachodzi inaczej i reakcja obronna uodparniająca na stresor też inaczej wpływa. Na szczęście re-generacja z uodpornieniem postępuje ale czy aby wraz ze słabnącym z wiekiem metabolizmem nie jest to kosztem zesztywnienia ? Wiele zjawisk (gojenie się ran np. albo ustępowanie objawów jakiegoś nowotworu) nie jest objaśnione przez naukę. Sam - a priori nie uprzedzam się do dziwacznych wymysłów i nie wymagam, żeby konieczne było mierzenie do tego żebym wiedział czy coś słyszę - to prywatne hobby (a post -owszem- publiczny) Wybieram tylko to, co m n i e zaciekawi. @ bogdan @ iro Chyba nie w otwartej przestrzeni to było ? Każde pomieszczenie inaczej fale odbite przetwarza (tych jest najwięcej a nie fali bezpośredniej). (O ile pamiętam z różnych podręczników akustyki.)
  5. xetras

    Audio mity

    Też go nie zrozumiałem ale się wtrącę. @ audioburak 1. studio - głos suchy bez pogłosu 2. polowe warunki - tło zawsze istnieje Wszystko zależy jak mikrofon ( o jakiej charakterystyce) zbiera. Realizator radiowy powinien coś więcej wiedzieć. (Mój post tylko o tym, jak jedno odbieram względem drugiego). Może o to chodziło pytającemu kilka stron temu wstecz ?
  6. xetras

    Audio mity

    Decybele to 1/10 bela czyli 10^1 (bel to wykładnik tej potęgi). I teraz wiele zależy od tego, czego te bele tudzież decybele dotyczą. Bo to po prostu miara względna wykładnicza - chociażby, czy chodzi o dBu czy dBW. Przy porównaniu SPL subiektywny słuch wychwyci różnicę czułości (to polska kalka angielskiego "sensitivity") rzędu 3dB .
  7. xetras

    Jak słuchać muzyki, żeby słyszeć więcej

    Kiedyś był inny podzial - ten jest stosowany obecnie u muzykologów. Już przestałem używać tego tradycyjnego z XIX wieku , gdzie były dęte strunowe i perkusyjne, bo np. gdzie umieścić lludzki głos drumlę pozytywkę ? Popularny ale nieścisły. Ten obecny w zasadzie jest najpełniejszy i najlepiej różnicuje tworzenie fali dźwiękowej, ale faktycznie niezbyt często stosowany poza literaturą specjalistyczną.
  8. xetras

    GROOVE

    Funkcje dla utworu: - groove niepokoi, wytrąca z porządku - riff woła, zagrzewa i wraca - swing huśta, kołysze Ten 1.szy raczej zachodzi między 2 instrumentami i często między 2 wykonawcami. 2.gi i 3.ci nie musi (solowo też wyjdzie). Pozwoliłem sobie na to zestawienie r ó ż n y c h elementarnych pojęć, bo i riff i swing chyba bardziej zrozumiałe. Dalej szukajmy polskiego synonimu (substytutu) znaczeniowego - taki apel :)
  9. xetras

    Leben heißt leben

    Szczekanie niemieckie to jeszcze np. Gabi Delgado i D.A.F. - Alle gegen Alle (też to mają Słoweńcy w przeróbce). Nawet nie ocenię, które dla mnie lepsze. Albo "das ist korrekt" w "Das Modell". Ale np. "Wier fahr'n fahr'n fahr'n auf der autobahn" tego nie miało. Angole wyłapali to fonetycznie jako "fun fun fun". Takich zmyłek niemiecko angielskich też i Rammstein dostarczyło.
  10. xetras

    GROOVE

    Pisał ktoś tu w temacie o sercu - tak faktycznie jest (tzn. fizjologicznie puls tętno w przedziale 55 bpm do 120 bpm, a niekiedy częściej). Nie mamy do czynienia z 1 biciem , ale z ich złożeniem (impuls przed głównym biciem i impuls po nim). Na tętnicy szyjnej dotykiem to najłatwiej wyłapać. Muzyka (ściślej - złożenie rytmów) powoduje zmianę równomiernych cykli. Groove dlatego tak bardzo jest skorelowany z życiem i indywidualnym wykonaniem. Dodaje atrakcyjności (przyciąga uwagę).
  11. xetras

    GROOVE

    Deadlock albo Kryzys w kawałku I'm on the top, czyli Oto święty szczyt to z kolei down beat (spowalnianie) na garażówkach z próbowni jeszcze marnie ale potem Gural i Jeżyk(chyba) z Maxem i Mirkiem Szatkowskim jakoś się zgrali razem i kawałek zyskał spójność. - taki rozkraczony rozziew w nim.
  12. xetras

    GROOVE

    Jakieś takie od czapy skojarzenie : [Bez przycisku spoilera, bo to sama tyłówka outro płyty] [Uwielbiam].
  13. xetras

    GROOVE

    Dekada ~ 1790 - u Mozarta (nie wiem gdzie). Dekada ~1830 - u Chopina (mazur kujawiak oberek -wspólnie nazwane "mazurkami"). Dekada ~1930 Benny Goodman (bigband a w nim Gene Krupa i np."Sing sing sing"), itede w jazz'ie. Współcześnie - ~1960 James Brown oraz : funk reggae hiphop, (podobno też groove metal ?) do obecnych czasów. Przez zmaganie się rytmów (konkurowanie ze sobą) również tempo (jak gdyby) zmienia się i co za tym idzie również dynamika.
  14. xetras

    GROOVE

    Do dżezu to pewnie trochę trunku bym potrzebował, żeby wstępnie się odprężyć. Temat jednak wart ogarnięcia w Polsce (a nie tylko po amerykańsko -brytyjsku).
  15. xetras

    GROOVE

    Jestem tylko amatorskim smakoszem nagrań (koncertów niekiedy też).Wiedza jest u mnie raczej przypadkowa i niespójna - a styl (przyznaję - faktycznie) za bardzo zagmatwany. Czy groove odczuwamy jako spowolnienie (rozwodnienie) albo przyspieszenie (zagęszczenie) tempa ? Jest coś takiego ? Bo skoro autorzy z tego angielskiego wiki dali odnośnik do "tempo rubato" to termin odnosi się do tego czy wolniej czy szybciej (bpm) czyli działu uczenie zwanego - agogika. Nie tylko rytmika. Aco do luzu i odprężenia - myśłałem , że to muzyka go nam zapewnia. Na razie.
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.