Jump to content

Froju

Użytkownicy
  • Content Count

    384
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

98 Neutralny

Informacje profilowe

  • Branża
    Nie ustawione

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Froju

    Wplyw kabla na scene

    I tego chyba właśnie do końca nie rozumiem. Oczywiście, że wszystkie częstotliwości na raz bo membrana głośnika może być tylko w jednej pozycji w danym czasie:-) Tak łopatologicznie, to nie rozumiem dlaczego głośnikowi nie ma być łatwiej odtworzyć przebieg fali bez dźwięków maskowanych, od bardziej złożonego, zawierającego zarówno dźwięki maskowane jak i maskujące.
  2. Froju

    Wplyw kabla na scene

    Może się niejasno wypowiedziałem. Mam plik AAC (kompresja stratna) i wymieniam go na wersję ALAC (kompresja bezstratna). Nie dokonuję konwersji z jednego na drugi. Ściągam plik w innym formacie.
  3. Froju

    Fascynacje jazzowe

    Kolego! To co zamieściłeś tutaj było absolutnie genialne. Pan Perkusista. Nie słucham jazzu ale ten numer rzucił mnie na kolana. O wyje.... z butów nie wspominam bo to szczeniackie i chyba nie przystoi w wątku dla... wiadomo, jazz:-) Nie było tego na Spotify więc zalinkowałem sobie tutaj. I co? NIE MA!!! Mógłbyś przypomnieć co to było, proszę.
  4. Froju

    Wplyw kabla na scene

    Ciekawe podejście. Daje miejsce na przemyślenia o możliwościach korzystniejszego odbioru AAC względem pierwotnego pliku WAV. Np. odciążanie głośnika basowego z niepotrzebnych częstotliwości jest stosowaną metodą która wpływa pozytywnie na pracę tego głośnika. Czemu więc nie można by stosować innych kastracji również w pliku AAC które mogą wpłynąć pozytywnie na efekt końcowy. Tutaj też chyba bardzo dużo będzie zależeć od parametrów zestawu który posiada słuchacz. No i zaczyna się "targetowanie":-) Nie jestem realizatorem i też nie znałem wcześniej skali barkowa. Nie wiem więc ile z opisanych w Twoim argumencie operacji wycinana niepotrzebnych dźwięków robi realizator przed wypuszczeniem WAV do słuchacza. No i czy w istocie dokonuje innych operacji dla WAV a innych dla AAC. Żeby się samemu kopnąć w jaja powiem, że czasami wymieniam muzykę w formacie AAC na ALAC - dla zasady. Kilka razy byłem potem daleki od entuzjazmu. Głównie produkcje z estetyki metalowej. Nie pamiętam konkretnych tytułów - tylko wrażenia. Ps. ta praca o której wspominasz to rozprawa pana Brzuchalskiego?
  5. Froju

    Wplyw kabla na scene

    Uważa się, że kabel z jednej rolki ma te same parametry. Wiadomo, są to parametry fizyczne. Fizyka ma się zdaniem niektórych nijak do skomplikowanych procesów zachodzących w "zjawisku" audio. Ludzie będą szukali różnic gdziekolwiek. Odrobinę inna długość - wiadomo co z dźwiękiem robią 3µm kabla. Trochę różnie zarobione wtyki, przegrzana spoina, niejednolicie dokręcone wkręty - masakra. Nieprostopadle obcięte czoło kabla - koledzy już przemycają problemy wysokich częstotliwości do pasma słyszalnego. Z drugiej strony mają rację co do różnic. One są. Jak będziesz mierzył z odpowiednią precyzją to znajdziesz różnice fizyczne pomiędzy dwoma żyłami tego samego kabla RCA. Długość jest najbardziej oczywista dla laika. Część ludzi wie, że te różnice nie mogą być słyszalne. Część wie, że je słyszy.
  6. Moim zdaniem PCM jest lepszy. Nie wiem co prawda o jaką "lepszość" chodzi więc uwzględnię moją. Nikt nie wydaje tego co słucham w DSD. Kiedyś miałem odtwarzacz SACD i próbowałem słuchać na siłę klasyki i jazzu. Jakiś czas udawałem, że mi się podoba. Sprzedałem. Potem zrozumiałem, że wszystko ponad 44/16 to marketing realizowany między innymi za pomocą popsutych od nowości DACów :-) Jestem niemłody. Jak każdy na tym forum słyszę lekko do 20kHz. Ze spadkiem 130dB - ale jednak. Bardzo mnie fascynuje co się dzieje jeszcze wyżej. Zazdroszczę wam, że możecie tego doświadczyć.
  7. Froju

    Wplyw kabla na scene

    Tam są "flaki". Można skonwertować do wav i wypalić na płycie, jak ktoś woli. Ciekawostką są absurdalnie wysokie wartości jakich użył w skrajnych wypadkach - do 35000ns. Dla mnie to interesujące bo nie wiedziałem czego się spodziewać od strony sonicznej. Teraz to usłyszałem. Ja do wartości 3,5ns absolutnie nie słyszę różnicy od 0ns. Dalej się nie wypowiadam, bo nie wiem od ilu ns do wstyd:-) Jakie wartości jittera wprowadza plastikowy TosLink?
  8. Froju

    Wplyw kabla na scene

    Jak ktoś jednak nie chce z tacy, to fajne przykłady muzyki skażonej różnymi wartościami jittera zamieścił autor bloga Archimago's Musings: https://archimago.blogspot.com/2018/08/demo-musings-lets-listen-to-some-jitter.html#more Myślałem, że to bardziej słychać.
  9. Froju

    Wplyw kabla na scene

    Ciekawe pytanie. Nie zastanawiałem się nigdy nad tym od tej strony. Takie wytłumaczenie mi przyszło do głowy dla kabla analogowego: Mogą nie wierzyć, że obydwie żyły są jednakowe. Ich zdaniem pomiary nic nie znaczą bo mierzalne wartości elektryczne nie przekładają się na magię płynącą przewodem audio. Więc nie udowodnisz, że byle 2m kabla przecięte na pół dają dwa identyczne kawałki (w sumie jest to możliwe przy niejednolitym materiale). Dopiero stosownie drogi produkt, powstały po długotrwałych badaniach i uzyskany w odpowiednio skomplikowanym procesie technologicznym jest w stanie zapewnić, że obydwie żyły są identyczne. Tylko identyczne żyły dadzą właściwy układ sceny. Niestety oni mają te same przekonania przy kablu cyfrowym - gdzie żyłą jest jedna. Tu to już nie wiem. Jak takie tłumaczenie już było, to przepraszam. Nie czytałem całego wątku.
  10. Froju

    Audio mity

    Nasz naukowiec nie jest idiotą! Ma on w swojej pakamerze zestaw za lekko licząc, na podstawie skrupulatnie zamieszczanej tabelki - ponad 800tys (bez kanapy). Kolumny za 36tys i okablowanie sygnałowe za 250tys. Ok, czemu nie? Chłop się przecież zna i umie zachować sensowne proporcje. I teraz takie zdanie o rzeczonym Synchronizatorze Rezonansu: "Przyzwyczaiłem się do niego i do tego, co robi z dźwiękiem mojego odtwarzacza tak szybko i tak mocno, że fizycznie bolało mnie, kiedy pakowałem go do pudełka." Czyli co, jest ten Rezonator taki super a on oddaje? Taki cud za 0,75% wartości systemu? Innym jednocześnie polecając: "Nie róbcie tego państwo – jeśli macie wypasiony system, pożyczcie sobie QPointa z mocnym postanowieniem kupna. A potem kupcie jeszcze jeden i kolejny. A na koniec wymieńcie im zasilacz na QSource." Jest OK?
  11. Froju

    Audio mity

    Naukowiec w świetnej formie: http://www.highfidelity.pl/@main-3554&lang= Synchronizator rezonansów za jedyne 6 pięćsetek. Można instalować więcej egzemplarzy (prawda, że miło?), polepszyć zasilanie i dodać nóżki... Co daje? Przeczytajcie. Nie jest naukowcem? Filologii? No jak nie?
  12. Nie ma co komplikować prostej odpowiedzi:-) Jeżeli subwoofer ma taką funkcję to zadziała ona tak jak myślisz. Odfiltruje "dół" z wyjścia niskopoziomowego.
  13. Więcej szacunku dla ludzkiej pracy! Płacisz za 13 lat trudu twórczego Artystów. U nas każdy chciałby wszystko za darmo. Dodatkowo dostaniesz telewizorek i dwu watowe nagłośnienie!
  14. Z tego co się orientuję to chodzi głównie o funkcjonalność - wykorzystanie przy nagłośnieniu istniejącej sieci ethernet.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.