Jump to content

tomlie

Użytkownicy
  • Content Count

    28
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

4 Neutralny

Informacje profilowe

  • Branża
    Nie ustawione
  1. Reasumując: dla przyjemnego słuchania podbijamy bas, wysokie (ok. 9kHz), obniżamy środek w okolicach kilkuset Hz. Czy nie przypomina wam to charakterystyki tak potępianego filtra loudness (być może nie bez kozery zwanym korekcją fizjologiczną)?
  2. Ten SBA jest też w wersji koncentrycznej ale mam obawy o kierunkowość przy tym projekcie. Słabo z miejscem żeby ukierunkować głośniki (same tweetery to bez większego problemu w razie potrzeby).
  3. Idea punktowego źródła dźwięku z szerokopasmówki jest bardzo ciekawa, a PS95 wydaje się świetną propozycją. Ale... Szerokopasmówkę w tym rozmiarze warto by wesprzeć od góry dla poprawy jakości a od dołu dla rozciągnięcia pasma i już wykraczam poza ramy założonych gabarytów i budżetu. Z tego powodu bliżej mi raczej do dwóch dróg, na dzień dzisiejszy stawiam na SB Acoustics SB12PFC25-4 + Dayton ND20FA. Patrząc na charakterystyki ten SBA do 3.5kHz powinien dać radę. W przypadku budowy frontów dwupasmowych mam jeszcze pytanie dotyczące rozmieszczenia głośników. Przypomnę, że zestaw będzie miał dosyć szeroko rozstawione głośniki (~60cm) w porównaniu do odległości od miejsca odsłuchu (~50cm). Czy w takim układzie do budowania sceny waszym zdaniem lepszy będzie układ MT-TM czy TM-MT?
  4. Naprawdę całkiem sensownie ten głośniczek wygląda, aż zacząłem brać go pod uwagę :) Jak radzi on sobie w wysokich rejestrach? Nie potrzeba mu wysokotonówki? Za duże do moich założeń.
  5. W systemie aktywnym to nie powinien być problem, ale zwróciłeś moją uwagę na coś innego: przy tak małej skuteczności mod nominalna 2W może być "ciut" niewystarczająca Gdzie można znaleźć takie dane? Producenci z tego co widzę raczej się nimi nie chwalą... A miałeś do czynienia z ND20fa z Daytona? Podobają mi się jego gabaryty :> Fajny, ale jak dla moich założeń ma za słabe zejście. Nie chcę zbyt wysoko ciąć suba, bo wtedy w moim odczuciu traci się dynamikę na basie. Fronty jak na mój gust powinny potrafić odpowiednio "puknąć" przy stopie, a dla niej max spl przypada w okolicach 100Hz. Sub ma tylko uzupełnić kopnięcie od dołu (oczywiście oprócz grania instrumentów basowych). Tak jak poprzednik - za słabe zejście. Poza tym nie wiadomo czego się można spodziewać po takim głośniku, nie ma wiarygodnych danych. Oczywiście - może być dobrze, ale nie chce mi się tracić czasu na eksperymenty z różnymi głośnikami. Dzięki koledzy za uwagi i proszę o jeszcze :)
  6. Witam. Koncepcja jest następująca: chcę zbudować "coś" grającego w czasie pracy przy komputerze. Zestaw budżetowy, ale grający przyzwoicie. Nie trzeba wielkiej mocy (głównie do cichego słuchania) Wymyśliłem, że zrobię to w postaci podstawki pod monitory, w której będą zabudowane głośniki. Wymiary tego specyficznego soundbara to ok. 900mm szerokości, 300mm głębokości i 120-130mm wysokości. Całość pędzona z aktywnym podziałem i możliwością korekcji, 5 kanałów: tweetery, midbasy i sub. Jako sub będzie głośnik 8" w obudowie zamkniętej zamontowany pod blatem. Co do głośników do "monitorów": - miejsca jest na tyle, że można wpasować midbasy 4", obudowy 3-4l - chciałbym na nich osiągnąć użyteczne pasmo od ok. 80-90 Hz - głośniki będą rozstawione dosyć szeroko w porównaniu do odległości od słuchacza, więc tweetery powinny mieć odpowiednią charakterystykę kierunkową (ew. rozważam pochylenie przedniej ścianki i odpowiednie ustawienie tweeterów, aby skierować je bardziej do środka) Midbasy, które biorę pod uwagę: - STX W.11 https://stx.pl/w-11-100-8-mc.html - SB Acoustics SB12PFC25-4 http://www.sbacoustics.com/index.php/products/midwoofers/pfc/4-sb12pfc25-4/ - Visaton KT 100V http://www.visaton.de/en/products/woofers/kt-100-v-4-ohm Ze względu na cenę oczywiście z powyższych STXy najbardziej korzystne (38 zł). Pytanie: czy waszym zdaniem warto (biorąc pod uwagę założenia projektu) dopłacić do SB (65 zł) lub visatona (85 zł)? Może jakieś inne propozycje? Proszę też o jakieś propozycje dotyczące tweeterów. Jako wysokotonówki, oprócz klasycznych tweeterów kopułkowych, rozważam też małą szerokopasmówkę Visatona BF32 http://www.visaton.de/en/products/drivers-accessories/fullrange-systems/bf-32-8-ohm Miał ktoś z nią do czynienia? Jak sprawdziłaby się w takim projekcie w roli tweeterów? Moją uwagę zwróciła szerokim zakresem użytecznych częstotliwości (więcej możliwości przy dobraniu podziału z midbasem) i bardzo dobrą (deklarowaną) charakterystyką kierunkową dla wyższych częstotliwości. Proszę o wasze uwagi i propozycje.
  7. Nie jest, jeśli tylko głośnik z tyłu ma trochę powietrza. Przy MDS-ie 14 cm jest w zupełności wystarczające. ja mam zabudowę grubości 9cm dla głośnika Phase Linear Aliante 10, jedynie pod samym głośnikiem jest ta przestrzeń powiększona - wpuszczona w koło zapasowe. Golf 4, więc buda prawie taka sama. To nie ma znaczeniu w tym przypadku. Zakres częstotliwości pracy suba oznacza fale długości kilku metrów, więc żadna różnica 14 czy 20 cm obudowy Jak wyżej - ten efekt zachodzi przy wyższych częstotliwościach akustycznych, w dodatku głównie w obudowach zamkniętych. Obudowy BR wygłusza się słabo, w zasadzie tylko w celu wyeliminowania zawirowań potwietrza wewnątrz. Jak go zatkasz, przestanie pełnić swoją rolę. Możesz dać na wylocie siatkę maskującą zabezpieczającą przed wpadaniem paprochów, coś w stylu https://sprzedajemy.pl/tunel-rura-bass-reflex-tonsil-scherzo-350-2-sztuki-bialogard-0010c9-nr45905352
  8. Nie rozumiem skąd rozczarowanie, przecież zapowiedź tego jest nawet w tytule płyty :)
  9. Closterkeller - zwłaszcza album Bordeaux
  10. Jeśli zależy ci na jakości to żaden. Jeśli ci nie zależy, to obojętnie jaki.
  11. R6A poniżej 60Hz w zasadzie nie grają (przynajmniej w mojej aplikacji), więc mam wątpliwości czy się sprawdzą w roli subów. Jak już ze stajni DLS to może RW6?
  12. Twoje wątpliwości nie są bezpodstawne. Jak wyczytasz w artykule, który przytoczyłeś, "ów" to zaimek wskazujący używany z rzeczownikiem - podobnie jak "ten". Zaimek taki podlega odmianie przez przypadki i liczby. Zatem nie "na ów płyteczkach" i "ów płyty", tylko "na owych płyteczkach" i "owe płyty". Forma "ów" jest wyłącznie w mianowniku liczby pojedynczej w odniesieniu do rodzaju męskiego. A jeśli masz wątpliwości to zamiast "ów" użyj "ten", nie będzie problemu.
  13. Kij ma dwa końce. Dla wzmacniacza faktycznie może być łatwiej, ale patrząc od strony głośników zwiększy się rezystancja wewnętrzna wzmacniacza. Współczynnik tłumienia spadnie na łeb, co zaowocuje pogorszeniem kontroli basu.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.