Jump to content

Pantaleon

Użytkownicy
  • Content Count

    968
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

201 Dobry

Informacje profilowe

  • Zainteresowania
    Zarządzanie, muzyka, wino, narty, kobiety ... (kolejność niezobowiązująca)
  • Branża
    Nie ustawione

Recent Profile Visitors

1570 profile views
  1. Sprzedam zestaw streamer + dedykowany zasilacz. Łączna cena sklepowa: PLN 8.280,00 do poczytania: http://hifiknights.com/reviews/trans...ultra-sps-500/ https://6moons.com/audioreviews2/sotm5/1.html do posłuchania: Jest możliwość zakupu samego streamera (PLN 3.250,-). Nie ma możliwości zakupu samego zasilacza. Stan bez zarzutu. Kupiony pod koniec ubiegłego roku. Cena do LEKKIEJ negocjacji. Zainteresowanych zapraszam na priv.3
  2. Pantaleon

    Simaudio CLUB

    Moon 600i v2 z "Wyborem Redakcji" HiFi Choice: https://www.hifichoice.pl/51#/spreads/24
  3. Pantaleon

    Klub FURUTECHA

    No właśnie. Na ile ta chińszczyzna jest koszerna? Porównywałeś Viborgi z Furutechami lub IeGO?
  4. Pantaleon

    Simaudio CLUB

    To miło, że "dorzucają" coś powyżej deklaracji na papierze. Przy 8ohm to zawsze 20% do przodu.
  5. Z tym, że to opinia mocno "niesportowa", w stylu "jak przejechałem się najnowszym BMW7 natychmiast sprzedałem mojego WV Passata". Audeze LCD2 są 3 razy droższe od HD600. Pozostałe modele są jeszcze bardziej kosztowne. Mimo tego, że doceniam Audeze (zwłaszcza Audeze LCD X). Ale nie są to nauszniki bez wad - komfort użytkowania w przypadku Sennheiserów jest zdecydowanie wyższy.
  6. Miałem kiedyś hd555 i byłem do nich przywiązany wręcz emocjonalnie. Zajeździłem je na śmierć (czyli do kompletnego zdarcia nauszników i popękania pałąka) więc próbowałem wymienić na 598. Niestety, w mojej ocenie, to zaledwie poprawne słuchawki, ze specyficznym, przyciężkim, "kinowo-subwoofer'owym" brzmieniem, oraz wycofaną i niestety "mętną" średnicą. Całość zupełnie nie w moim guście Wreszcie założyłem na głowę HD600 i moje "emocjonalne przywiązanie" wróciło. Moja rekomendacja: zanim zdecydujesz się na zakup nowych 599 / 598, wypróbuj HD600. Ostatnio, nowe, na jednym z portali sprzedażowych, pojawiają się za ok. 800PLN. Jak dla mnie nieśmiertelny klasyk. Sam się zastanawiam czy nie kupić drugich i nie wrzucić do szafy (tak na wszelki wypadek, gdyby mi dzieciaki połamały obecną parę). HD600 są powoli wypierane przez 660S - bardzo dobre ale to już nie te pieniądze. Jeszcze jedna kwestia - jeśli zdecydujesz się na HD600, wymiana kabla jest opcją wręcz obowiązkową. Osobiście zdecydowałem się na Audeos DeLux (w rozsądnej cenie) ale na rynku jest spory wybór innych opcji. Znam osoby, które zdecydowały się na zakup kabla wielokrotnie droższego od samych HD600 (Cardas, Nordost) i twierdzą, że się opłacało, co pokazuje, jaki potencjał drzemie w tym "antyku".
  7. Pantaleon

    Simaudio CLUB

    System Moon'a 390 / 330A (czyli coś, co kupuje się i sercem i rozumem), w najnowszym wydaniu polskiej edycji HiFi Choice, z zasłużonym (IMO) tytułem "Wybór Redakcji": https://www.hifichoice.pl/50#/spreads/36
  8. Pantaleon

    Simaudio CLUB

    No właśnie miałem napisać coś zbliżonego. Jeszcze raz powoli: 1. Jeśli kupisz 310LP w Kanadzie (bez zasilacza), będziesz musiał kupić transformator. (kolejność: gniazdko - transforator - wzmacniacz) 2. Jeśli kupisz 310LP w Kanadzie i zasilacz w Kanadzie, będziesz musiał wstawić, transformator przed zasilacz (kolejność: gniazdko - transformator - zasilacz - wzmacniacz). Między zasilaczem i wzmacniaczem nic nie ma. 3. Jeśli 310LP będzie pochodził z Kanady a zasilacz z Europy, dopowiedź brzmi - "nie wiem". Pytanie jakie są parametry prądu stałego na wyjściu z zasilacza i wejściu DC we wzmacniaczu, w EU i Kanadzie. Jeśli nie są takie same, połączenie zasilacza EU ze wzmacniaczem z Kanady może być niemożliwe. Trzeba by było porównać (może uda się w internecie) parametry wejść / wyjść DC w urządzeniach z Kanady i Europy. 4. Jeśli jednak okaże się, że parametry są identyczne (co możliwe jest, niezależnie od akceptowanego przez zasilacz napięcia prądu stałego z sieci) to sprawa bardzo się upraszcza - (kolejność: gniazdko - zasilacz EU - wzmacniacz z Kanady - bez konieczności zastosowania transformatora jak w pkt. 2). Należy tylko pamiętać, żeby przez pomyłkę, za jakiś czas, odłączając zasilacz EU, nie podpiąć kabla bezpośrednio z sieci do kanadyjskiego 310LP.
  9. Pantaleon

    Simaudio CLUB

    Znając realia budów, kto wie, czy nie wrócimy do temu .... wiosną 🙂 🙂
  10. Pantaleon

    Simaudio CLUB

    Z racji tego, że przeszedłem sam tę intelektualną drogę przez "mąkę", spróbuję się ustosunkować: 1. 280D MiND2 kosztuje obecnie 14.490PLN a bez modułu 9.690PLN. Różnica w cenie to 4.800, co absolutnie uzasadnia upgrade (3.400) już na etapie zakupu. Niestety, odsprzedając sprzęt, o 100% zwrocie nie ma co marzyć. Średnio można odzyskać od 55 do 60%. Zatem: - 14.490 x 55% = ok. 7.970 - 9.690 x 55% = ok. 5.330 Różnica: 2.640,00 z inwestycji 3.400,00 (zatem do odzyskania jest 80% z zakupionego modułu !!! - rewelacyjny wynik - choć to oczywiście tylko hipoteza). Co więcej, myślę, że stale przybywa chętnych na zakup streamero-DAC'a (zamiast czystego streamera), właśnie ze względu na o niebo większą funkcjonalność. 2. Coax i AES nie przekroczą 24/192. Nie ma ani takiej możliwości ani takiej konieczności. Mogę ten temat rozwijać ale nie ma po co. Prędzej rozwinie się koncepcja I2S. 3. W 280D MiND 2 nie dochodzi do downsamplingu - sygnał dociera do sekcji konwertera w natywnej formie (również DSD). W przypadku streamera zewnętrznego, podłączonego przez rzeczone SPDIF / Toslink / AES, nie ma innego wyjścia - maks. 192/24. 4. MQA są odbierane przez zewnętrzne streamery (np. przywołane tu U1 mini lub Neo MiND2) ale przepychane są do konwertera tylko do wartości granicznej danego standardu. Jeśli MQA jest np. 32/384 ale streamer jest spięty z DAC przez np. Coax, nastąpi downsampling. 5. BT to IMO to tylko tak na wszelki wypadek. Nie wiem, czy "prawdziwi" melomani i audiofile korzystają z tego rozwiązania na codzień. Ja nie. Czasem wrzucę przez Mac'a jakąś próbkę z YT, ale tylko, żeby się zorientować w materiale. Generalnie nie używam tego argumentu w odniesieniu do 280D MiND2. 6. Ze standardem USB jest problem znacznie głębszy niż się wydaje: - po pierwsze kwestia implementacji tego łącza w streamerach - po licznych próbach uważam, że jedyną firmą, która naprawdę sensownie poradziła sobie z tym zadaniem jest Aurender. Nie jest nią raczej SOtM (choć cenię sobie 200tkę, bez Ultra), nie jest nią również Auralic (choć nie wiem jak sytuacja w najnowszej serii). Niestety koszty tych "koszernych" odtwarzaczy USB są wysokie. Bez 15.000 bym nie podchodził do tematu. Moon Neo MiND 2 nawet nie posiada wyjścia USB i szczerze mówiąc rozumiem to podejście. dCS NB stawia zdecydowanie na SPDIF oraz Dual ASE/EBU (który daje możliwość dojścia do 32/384 ale kto ma konwerter przygotowany do odebrania takiego sygnału?) - po drugie - implementacja USB w konwerterach - na palcach obu rąk można policzyć firmy które zrobiły to dobrze (np. Meitner, Norma). W 280D USB to tylko listek figowy ... i też to rozumiem. - po trzecie zasilanie - jak już pisałem wrażliwość układu na jakość zasilania jest mordercza. Wciąż nie potrafię sobie wytłumaczyć, z czego to wynika. Gdybym miał szukać transportu plików USB, poszukałbym takiego z zewnętrznym zasilaczem, żeby móc dokonać poważnego upgradu (przy czym nie polecam SOtM 200 Ultra gdzie taka możliwość jest - ale to inna opowieść). - po czwarte - okablowanie. Najtańszy kabel, który się u mnie sprawdził to Synergistic Research USB Active SE. Niestety cena przekracza 3kPLN. Jeśli ktoś myśli, że wyłga się AQ Carbon za 700PLN, to jest w błędzie. - po czwarte - stabilność oprogramowania. Aurender sobie z tym poradził. Auralic połowicznie (podobno ostatnio jest lepiej). SOtM wcale. Niestety USB jest wrażliwe na przerywanie transmisji, zakłócenia, itp. Resetowanie systemu 2-3 razy dziennie to rozrywka dla masochistów, - po piąte - żeby to jakość zagrało (po ludzku, bez cyfrowych artefaktów) trzeba wziąć pod uwagę zastosowanie licznych peryferiów - izolatorów galwanicznych, regeneratorów sygnału USB, odcinaczy zasilania z toru USB (mocno degeneruje sygnał). Koszty, komplikacje, koszty ... i koszty. ... niestety jak już się wyda kasę na to całe zamieszanie, połączy się wszystko w jedną (splątaną) całość i tak nie ma gwarancji, że będzie dobrze. Nie twierdzę, że moduł MiND2 to lek na całe zło ale przy cenie 3.400 absolutnie warto wziąć go pod uwagę. Postawię flaszkę szkockiej, że wygra z każdym zewnętrznym transportem plików do 10kPLN (podłączonym do 280D zwłaszcza po USB). A trzeba pamiętać, że cena zewnętrznego transportu plików to dopiero początek. Dodatkowe 5.000 PLN pójdzie na peryferia (i to przy założeniu, że będziemy mocno pilnowali portfela). Oczywiście jeśli zepniemy transport plików z konwerterem kablem SPDIF lub AES/EBU, na peryferia wydamy mniej ("tylko" dodatkowy kabel zasilający i interkonekt - wiem jak się sensownie wyrobić w 1,5-2tys.) dźwięk będzie sensowny ale za to "utkniemy" na 192/24 i DoP. Jak nie kijem to pałką.
  11. Pantaleon

    Simaudio CLUB

    Dorzuć jeszcze jedną opcję do tych jesiennych testów - moduł MiND2 do 280D. Cena całkiem znośna - 3.400PLN a w dodatku: 1. Transfer do DAC ultragęstych PCM (powyżej do 34/) oraz DSD, w natywnej postaci, BEZ konieczności wykorzystania transferu via USB (którego jestem gorącym przeciwnikiem a którego aplikacja, tak w LU1 jak w 280D, jest IMO, oględnie mówiąc, "średnia"). Po SDPIF i AES/EBU pozostaje wyłącznie downsampling gęstych PCM oraz transfer DoP , który teoretycznie nie powinien degradować dźwięku ale akurat w audio teoria i praktyka często się rozmijają i sam czuję, że PCM na wyjściu ma nieco innych charakter niż to samo z natywnego DSD. 2. Brak dodatkowego kabla zasilającego i kabla SPDIF, AES/EBU lub USB. Jeśli chodzi o ten ostatni, wrażliwość układu /transport plików - DAC/, jest niewiarygodna. Nie jestem fanem zakupu drogiego okablowania (sam używam budżetowych rozwiązań) ale nie znam żadnego kabla USB do 2000 PLN, który radziłby sobie ze swoim zadaniem w sposób sensowny a przerzuciłem ich pół tony). Tak czy inaczej dodatkowe koszty... 3. Brak dodatkowych urządzeń - zawalanie półek złomem z reguły ma dość ograniczony sens brzmieniowy. Poza tym, krótszy tor sygnału oraz inwestycja w czysty "układ elektroniczny" a nie w obudowę, okablowanie, itp. 4. Aktualizacja oprogramowania płyty głównej 280D. Może to odczucie subiektywne (w trakcie, kiedy zrobiłem ten upgrade, 280D wciąż się wygrzewał) ale mam wrażenie, że aktualizacja poprawiła "conieco" w brzmieniu konwertera (szybkość i definicja). 5. Jeden pilot i aplikacja sterująca obsługujące zarówno sekcję streamera i konwertera. Z poziomu aplikacji można sterować wszelkimi źródłami "streamu" (NAS, Tidal, BT, itp.) oraz ustawieniami konwertera. W przypadku dodatkowego urządzenia (zwłaszcza innej marki) nie będzie już tak "przyjemnie". 6. Dorzucę do tego jeszcze jedną kwestię. Przez ponad rok miałem u siebie Moon Neo MiND. Wybrałem go "na słuch", po licznych testach porównawczych (z Auralikami, SOtM'ami, Aurenderami, BlueSound'ami, itp - uczciwie muszę przyznać, że Aurender x100 był dla Moona nie do przejścia i to po USB, z tym że jest dokładnie 2 razy droższy i korzystał z wewnętrznego dysku a nie z NAS, przez co miał na starcie lepszą pozycję). Sprzedałem MNM tylko dlatego, że moduł MiND w 280D okazał się lepszym i wyraźnie tańszym rozwiązaniem. Przy czym ... moduł MiND2 jest jeszcze lepszy (choćby przez możliwość odtwarzania DSD, ultra-PCM oraz MQA). 7. Wsparcie dla Roon'a (nie wiem jak to wygląda w przypadku Node2i i U1mini). 280D MiND2 świetnie się sprawdza jako end-point dla Roon'a (choć nie obejdzie się bez dodatkowych inwestycji) - testowałem to rozwiązanie przez 3mies. Wróciłem do Mind Controller ale wciąż się waham. Dźwięk trochę zbyt "dosłowny" (MINIMALNIE) ale możliwości obsługi bajeczne. Warto spróbować. 1+2+3+4+5+6+7... IMO to najlepsza opcja dla posiadaczy 280D. Gorąco polecam - relacja ceny do efektu końcowego wzorowa.
  12. Pantaleon

    Simaudio CLUB

    310LP ma 2 opcje zasilania - albo AC albo DC. Jeśli użyjesz AC, transformator musi być przed 310lp. Jeśli zastosujesz zasilacz (320s), to transformator pojawia się tylko przed zasilaczem (dalej kabel z wtykami 4pinowymi do 310lp - o ile pamiętam jest w zestawie, z 320s)
  13. Pantaleon

    Simaudio CLUB

    W przypadku każdego komponentu z rynku amerykańskiego lub kanadyjskiego.
  14. Pantaleon

    Simaudio CLUB

    Z tego co wiem, w Kanadzie obowiązuje zasilanie 120V. U nas 230V. Zatem będzie Ci potrzebny transformator. Trzeba jeszcze uważać na gniazdo w urządzeniu - zdarza się, że w sprzęcie za oceanu, zamiast standardowego, popularnego u nas, gniazda na wtyk "trapezoidalny" IEC 320 (C15), stosowane jest gniazdo na wtyk IEC 16A (C19). Dotyczy to jednak zazwyczaj mocniejszych wzmacniaczy, końcówek mocy i listew zasilających. Mam wrażenie, że 310ki ten problem dotyczyć nie będzie ale warto sprawdzić, przed zakupem odpowiedniego kabla (kabel oryginalny, od strony "ściany", na bank będzie zakończony wtykiem "US", więc się nie przyda, no chyba, że transformator będzie wyposażony w takie właśnie gniazdo).
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.