Jump to content

Pantaleon

Użytkownicy
  • Content Count

    978
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

203 Dobry

Informacje profilowe

  • Zainteresowania
    Zarządzanie, muzyka, wino, narty, kobiety ... (kolejność niezobowiązująca)
  • Branża
    Nie ustawione

Recent Profile Visitors

1641 profile views
  1. Jak już pisałem wcześniej, nie mam pojęcia, gdzie leży źródło zmian ale mogę z pełną odpowiedzialnością powiedzieć, że to nie to samo brzmienie - miałem oba. Co nie zmienia faktu, że 280DMind2 warto wesprzeć raczej przejrzystym ("revealing") okablowaniem - u mnie w roli interkonektu występuje moje "odkrycie roku 2019" czyli QED Reference Audio 40 XLR (szybki, detaliczny, przejrzysty - coś w stylu Nordosta Heidella 2 z tym, że z zachowaniem lepszej barwy) a na zasilaniu jest Isotek Elite (srebrzona miedź - dźwięczny, błyszczący, przy czym plastyczny i gładki).
  2. Tak i nie. Miałem przez chwilę 280D z Mind1. Był "zamulony". Jednak 280D Mind2 brzmi inaczej (nie wiem czemu to przypisać - być może zmiany wprowadza aktualizacja softu płyty głównej a może zmiany w ramach płyty streamera są głębsze niż się wydaje). W każdym razie 280DMind2 gra dźwięcznie i z wykopem.
  3. A dlaczego nie? Nie jestem handlarzem ale chętnie wyszedłbym właśnie z taką sugestią Miałem podobne odczucia w przypadku 280DMind2 (nie wykluczone, że w środku jest ten sam konwerter). Po wymianie kabla zasilającego na Isotek Elite nadmierna grzeczność i braki w głębokości sceny się skończyły. Pojawiło się też sporo blasku. Muzykalność - bz. Można też spróbować z Neotech NEP-3200 na rodowancyh Furutechach 28/38 (mniej blasku więcej przestrzeni). Szczerze radzę spróbować.
  4. W 20-30 metrów mógłbyś jakąś ciekawą, niewielką lub nawet średniej wielkości podłogówkę. Moja znajoma, za moją namową, kupiła ACE z Elac'ami 247.3. Próbowaliśmy kilka innych paczek m.in. BW, Vienna, ProAc. Jednak to właśnie w towarzystwie Elac'ów ACE odnalazł się najlepiej. Jeśli jednak skoncentrujesz się na monitorach, generalnie szukałbym kolumn z lekko podkreślonym zakresem niższej średnicy / wyższego basu, czyli "jędrnych", może nawet lekko "tłustawych" ale bez przesady (np. ELAC 244.3 lub Vienna Haydn Grand SE). Unikałbym raczej takich monitorów jak Amphion Argon 3S (choć to moje ulubione "krótkie" głośniki, w dodatku potrafią dobrze zagrać w skrajnie nietypowych warunkach) lub ATC 11. Ale to tylko sugestie "z grubsza". Biorąc pod uwagę specyficzne warunki lokalowe, koniecznie wypróbuj kolumny u siebie.
  5. Bardzo fajne paczki. Mam nadzieję, że za jakiś czas "wyrwie" Ci się kilka zdań na ich temat.
  6. Przyjemność po mojej stronie. Idziemy podobną ścieżką, a że ja czołgałem się nią nieco wcześniej, pozwalam sobie na sugestie "z życia wzięte". 🙂 Co do "flow'u", to faktycznie Simaudio coś chyba dolewa do swoich urządzeń ... majonez (?) 🙂. Wiem jedno, jeśli w systemie delikatnie czegoś zabraknie (lub jest czegoś w nadmiarze), można to coś skorygować ustawieniem sprzętu, kabelkiem, listwą, itp. Ale jeśli zabraknie tego "flow'u", to generalnie można sobie odpuścić. Poczekaj jeszcze z miesiąc - może okazać, że "flow" to dopiero początek. U mnie tak właśnie było w przypadku obu urządzeń. Pisałem już o tym nie raz; wzmacniacz dał mi ostro i boleśnie "popalić", przez 3 miesiące, zanim zaczął "grać" (ordynarny, napastliwy). Streamer za to był zmulony, ociężały i nudny (kompletnie bez "iskry", szybkości, transparentności). Po wygrzaniu, up-gradzie streamera do MiN2 (w tym aktualizacji oprogramowania płyty głównej) i podpięciu odpowiedniego okablowania, to zuuuupełnie inne urządzenia. A od kiedy CD-k (260D) za 14.000 to nie "wysoka półka hi-end'u" ?? ... 🙂 Zgodnie z zasadą, obowiązującą w ostatnich latach, podwojenie ceny daje 5%-owy przyrost jakości brzmienia (i to niekoniecznie). Więc dostrzegalnie lepszego CD trzeba by było poszukać w przedziale 30tys.+ M.
  7. Masz system oparty o Vienna Acoustics Bach Grand, zasilane przez Accu E-308. Świetne paczki ale raczej trudno tu o dużą energię w wysokich rejestrach. W dodatku po drodze jest listwa Lestar zasilana z Neel'a. Miałem podobne "kłopoty" z 280D. Doszedłem do wniosku, że głównie są to problemy związane z zasilaniem. Nawet nie chodzi o to, że sopranów jest "za mało", tylko o to, że giną z szumie tła. Im czarniejsze tło, tym wyraźniejszy rysunek (dotyczy to i średnicy i wyższych rejestrów). Po swoich (żmudnych) doświadczeniach zasugerowałbym: 1. W pierwszej kolejności, wsparcie Moona jakimś dobrze ekranowanym kablem zasilającym, z "połyskiem" - moja rekomendacja IsoTek Evo3 Sequel. W tym przypadku, "połysk" nie spowoduje uszczerbku na plastyczności. Cena zaskakująco niska (1.249PLN/szt), wygląd jak wyjęty ze śmietnika w Syrii ale ... efekt świetny. Bardzo dobre przewodniki (OFC), z ciekawą geometrią, pokryte srebrem. U mnie w parze z 208DMind2 zdziałał cuda. Właśnie zastąpiłem Sequel'e ich starszymi braćmi - Evo3 Elite (wzmacniacz i streamer). Efekt podobny, z lepszym wypełnieniem dołu i nieco lepszą plastycznością / obecnością średnicy. U Ciebie, z Accu i Vienami, Sequele mogą okazać się lepszym rozwiązaniem (i zdecydowanie tańszym). Próbowałem już kilku rozwiązań m.in. Furutechy, AQ, Nordosty, itp. Dopiero Isoteki się "wstrzeliły". Jeśli nie Isotek, można wypróbować Neotech'a NEP3001III lub DH Labs Red Wave (są oparte o podobne założenia - ekranowana, miedź srebrzona). Przy czym, z tym ostatnim należy uważać - po założeniu srebrzonych wtyków i wpięciu do "chłodnego" systemu, powstaje zestaw do cięcia szkła. 2. Zastąpienie Lestar'a listwą Isotek Evo3 Sirius lub np. DestinY HQ-8100. Ta pierwsza odszumii zakłócenia z sieci (dźwięk staje się mniej nerwowy), otworzy średnicę (stanie się bardzie transparentna, rozdzielcza i świeższa), doda energii sopranom i zdyscyplinuje bas (lekko go też odciąży), ta druga podobnie, przy czym basu nie ubędzie - będzie bardziej konturowy ale też głębszy (przez co mniej zwracają na siebie uwagę dźwięczniejsze soprany). Ma gniazda niefiltrowane - warto spróbować podpiąć do nich Accu. Można też pomyśleć o listwach Nordosta z serii Qbase. Są niezłe ... niestety ceny są nieadekwatne do efektów (przy czym są niefiltrowane - jeśli mieszkasz w domu jednorodzinnym z nową, dobrze położoną instalacją jest to potencjalnie dobre rozwiązanie). Sirius jest IMO lepszy i o połowę tańszy (no chyba, że jakaś promocja w Nordoście będzie). Ciekawym rozwiązaniem może być również listwa Xindak XF-500E. Niestety miałem z nią styczność tylko u znajomego - nie testowałem jej u siebie w domu. Niemniej, efekty przypominają nieco HQ-8100. Osobiście zdecydowałem się na zakup Destiny ale znów - u Ciebie najpierw sprawdziłbym Sirius'a. Połączenie 1+2 daje efekt blasku / światła (nie mylić z rozjaśnieniem), wyższej transparentności i rozdzielczości, przy jednoczesnym powiększeniu kontrastu (czarne tło), uspokojeniu i uplastycznieniu przekazu. Niestety (mimo pojawiających się odmiennych opinii), moim zdaniem klocki Moon'a są mocno wrażliwe na jakość (charakter) zasilania (zwłaszcza źródła). Można im zaszkodzić np. (skądinąd dobrymi) kablami z niebieskiej serii Furutech'a.
  8. Myślę, że to dopiero początek pozytywnych zmian. U mnie, po 100h, zmian nie można było uchwycić ani w przypadku wzmacniacza (zwłaszcza) ani w przypadku streamera. Z CD-kiem może być podobnie.
  9. Sprzedam zestaw streamer + dedykowany zasilacz. Łączna cena sklepowa: PLN 8.280,00 do poczytania: http://hifiknights.com/reviews/trans...ultra-sps-500/ https://6moons.com/audioreviews2/sotm5/1.html do posłuchania: Jest możliwość zakupu samego streamera (PLN 3.250,-). Nie ma możliwości zakupu samego zasilacza. Stan bez zarzutu. Kupiony pod koniec ubiegłego roku. Cena do LEKKIEJ negocjacji. Zainteresowanych zapraszam na priv.3
  10. Moon 600i v2 z "Wyborem Redakcji" HiFi Choice: https://www.hifichoice.pl/51#/spreads/24
  11. To miło, że "dorzucają" coś powyżej deklaracji na papierze. Przy 8ohm to zawsze 20% do przodu.
  12. Z tym, że to opinia mocno "niesportowa", w stylu "jak przejechałem się najnowszym BMW7 natychmiast sprzedałem mojego WV Passata". Audeze LCD2 są 3 razy droższe od HD600. Pozostałe modele są jeszcze bardziej kosztowne. Mimo tego, że doceniam Audeze (zwłaszcza Audeze LCD X). Ale nie są to nauszniki bez wad - komfort użytkowania w przypadku Sennheiserów jest zdecydowanie wyższy.
  13. Miałem kiedyś hd555 i byłem do nich przywiązany wręcz emocjonalnie. Zajeździłem je na śmierć (czyli do kompletnego zdarcia nauszników i popękania pałąka) więc próbowałem wymienić na 598. Niestety, w mojej ocenie, to zaledwie poprawne słuchawki, ze specyficznym, przyciężkim, "kinowo-subwoofer'owym" brzmieniem, oraz wycofaną i niestety "mętną" średnicą. Całość zupełnie nie w moim guście Wreszcie założyłem na głowę HD600 i moje "emocjonalne przywiązanie" wróciło. Moja rekomendacja: zanim zdecydujesz się na zakup nowych 599 / 598, wypróbuj HD600. Ostatnio, nowe, na jednym z portali sprzedażowych, pojawiają się za ok. 800PLN. Jak dla mnie nieśmiertelny klasyk. Sam się zastanawiam czy nie kupić drugich i nie wrzucić do szafy (tak na wszelki wypadek, gdyby mi dzieciaki połamały obecną parę). HD600 są powoli wypierane przez 660S - bardzo dobre ale to już nie te pieniądze. Jeszcze jedna kwestia - jeśli zdecydujesz się na HD600, wymiana kabla jest opcją wręcz obowiązkową. Osobiście zdecydowałem się na Audeos DeLux (w rozsądnej cenie) ale na rynku jest spory wybór innych opcji. Znam osoby, które zdecydowały się na zakup kabla wielokrotnie droższego od samych HD600 (Cardas, Nordost) i twierdzą, że się opłacało, co pokazuje, jaki potencjał drzemie w tym "antyku".
  14. System Moon'a 390 / 330A (czyli coś, co kupuje się i sercem i rozumem), w najnowszym wydaniu polskiej edycji HiFi Choice, z zasłużonym (IMO) tytułem "Wybór Redakcji": https://www.hifichoice.pl/50#/spreads/36
  15. No właśnie miałem napisać coś zbliżonego. Jeszcze raz powoli: 1. Jeśli kupisz 310LP w Kanadzie (bez zasilacza), będziesz musiał kupić transformator. (kolejność: gniazdko - transforator - wzmacniacz) 2. Jeśli kupisz 310LP w Kanadzie i zasilacz w Kanadzie, będziesz musiał wstawić, transformator przed zasilacz (kolejność: gniazdko - transformator - zasilacz - wzmacniacz). Między zasilaczem i wzmacniaczem nic nie ma. 3. Jeśli 310LP będzie pochodził z Kanady a zasilacz z Europy, dopowiedź brzmi - "nie wiem". Pytanie jakie są parametry prądu stałego na wyjściu z zasilacza i wejściu DC we wzmacniaczu, w EU i Kanadzie. Jeśli nie są takie same, połączenie zasilacza EU ze wzmacniaczem z Kanady może być niemożliwe. Trzeba by było porównać (może uda się w internecie) parametry wejść / wyjść DC w urządzeniach z Kanady i Europy. 4. Jeśli jednak okaże się, że parametry są identyczne (co możliwe jest, niezależnie od akceptowanego przez zasilacz napięcia prądu stałego z sieci) to sprawa bardzo się upraszcza - (kolejność: gniazdko - zasilacz EU - wzmacniacz z Kanady - bez konieczności zastosowania transformatora jak w pkt. 2). Należy tylko pamiętać, żeby przez pomyłkę, za jakiś czas, odłączając zasilacz EU, nie podpiąć kabla bezpośrednio z sieci do kanadyjskiego 310LP.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.