Jump to content

Ricambi

Użytkownicy
  • Content Count

    484
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

43 Neutralny

Informacje profilowe

  • Branża
    Nie ustawione

Recent Profile Visitors

1282 profile views
  1. Kolego, nie twórzmy równoległej rzeczywistości. Midwoofery są całkiem porządne, jednak podział na 4 kHz jest sporą przesadą. Dochodzi do tego naprawdę marny tweeter i kiepska zwrotnica szeregowa na naprawdę marnych elementach. Wymiana tweetera na coś dobrego pozwoli zrobić podział znacznie niżej, co korzystnie wpłynie na charakterystyki kątowe i fazowe oraz przeniesie wyższą średnicę i wysokie na inny wymiar jakościowy. Nowa zwrotnica, porządnie zaprojektowana koniecznie w oparciu o rzetelne pomiary, na dobrej jakości cewce powietrznej dla gónego midwoofera i przyzwoitym kondensatorze dla tweetera, wydobędzie w pełni możliwości wszystkich przetworników i kolumny bed grały na zupełnie innym poziomie jakościowym. Na razie przez większość wątku, autor cały czas informuje nas, że by chał ale się boi 😉. Dodatkowo chciałby, by ktoś inny dokonał za niego wyboru i przekonał go o jego słuszności. Tak się nie da i już o tym pisałem autorowi na innym forum. Trzeba ruszyć dupsko i posłuchać kilku zestawów kolumn zbudowanych na wstępnie wybranych tweeterach, a także innych, może coś się spodoba. Dalsza część to zlecenie komuś pomiarów i zbudowania nowej zwrotnicy i nikt tego za darmo nie zrobi, bo niby czemu? Całość operacji to koszt głównie zależny od ceny głośników, porządne można dostać już w granicach 300-800 zł za parę, cena usługi może być różna i oscylować w granicy 500-1000 zł. Trzeba się liczyć z wydatkiem minimum 800 zł, prawdopodobnie bliżej 1200 zł, a może więcej. Nie da się taniej i dobrze. PS. Impedancja oznaczona na głośnikach może się zgadzać, midwoofery z Dali 470 mają minimalną impedancję 7 Om, mimo oznaczenia 09 na głosniku. EDIT. Jeszcze jedno, kolumny po modyfikacji będą w zasadzie nieodsprzedawalne za sensowne pieniądze. Należy koniecznie zachować oryginalne zwrotnice, okablowanie i głośniki. Głośniki o mniejszej średnicy frontów można zamontować przy pomocy specjalnych pierścieni wypełniających brakujące miejsce.
  2. Ricambi

    Sprzedam/kupię

    Kolego, przyzwoitość woła o informację branża w profilu!
  3. Najprawdziwsza prawda, tylko co ma zrobić użytkownik takiego wzmacniacza? Nie chciałem już o tym pisać, by założyciel wątku nie popadł w depresję.
  4. Nie wiem w jaki sposób ten wzmacniacz ustala prąd katodowy, jeśli robi to wspólnie dla trzech lamp w kanale, to stare lamy będą mocno nadwyrężać nowe i spowoduje to ich szybkie zużycie. EDIT Znalazłem zrysowany schemat tego wzmacniacza, w każdej katodzie lampy siedzi rezystor 220 Om, zbocznikowany kondensatorem. Mamy tutaj układ autobias, prymitywny i wydzielający sporo ciepła ale działa. Warto się przyłożyć do kupowania lamp o zbliżonym nachyleniu charakterystyki, o czym pisał kolega Lisior i ja.
  5. Żaden głośnik nie zagra bez odpowiedniej obudowy i pomieszczenia odsłuchowego i wielu innych zmiennych. Przekazałeś zbyt mało informacji, można jedynie wróżyć.
  6. Doczytałem, że to PSE 2 x po 3 lampy. Jeśli nie wyrzuciłeś lamp z sekstetów po padnięciu pierwszej, to należy z nich dobrać kolejne sekstety lub bliźniacze trójki i eksploatować.
  7. To nie do końca prawda, każda lampa tego samego typu charakteryzuje się wieloma parametrami, najważniejsze to prąd jaki lampa jest w stanie oddać przy określonym napięciu siatki i anodowym oraz nachylenie / krzywa wzmocnienia. Oba te parametry muszą być zgodne w celu uzyskania symetrycznego wzmocnienia sygnałów w obu kanałach lub w obu lampach stopnia PP w kanale. W stopniach przeciwsobnych te parametry muszą być dobrane bardzo dokładnie, ponieważ w przypadku ich różnych wartości dochodzi do poważnych zniekształceń sygnału audio w każdym kanale. W stopniach SE różnica pomiędzy parametrami lamp, zaowocuje jedynie różnymi parametrami nieliniowego wzmocnienia w każdym z kanałów, co przełoży się na "rozjazd" sceny stereo. Mieszanie lamp nowych ze zużytymi lub mocno używanymi jest złym pomysłem, ponieważ oba kanały będą pracować diametralnie inaczej. Zastanów się nad zakupem kwadr lub oktetów i wymianie lamp na nowe w przypadku padnięcia jednej, w późniejszym czasie wstaw parami do wzmacniacza lampy używane, które wcześniej przeżyły. Sprawdź koniecznie parametry, z którymi pracują lampy. Napięcie żarzenia musi być bliskie idealnemu +/- 3%, za wysokie bardzo skraca życie lamp, to samo dotyczy prądu anodowego. Urządzenia projektowane na 220V i importowane z napięciem nominalnym 115V i przetwornicami na 220V, zawyżają obecnie napięcie żarzenia i bardzo skracają czas życia lamp mocy.
  8. Sprawdź okablowanie, rezystor, kondensator, a w szczególności ich luty. Skąd pewność, że głośnik jest sprawny?
  9. W oryginalnych Alpsach jest to problem marginalny, jakoś w kilku wzmacniaczach nie miałem z tym problemu. Ale uwaga! Niektórzy producenci świadomie stosują w swoich wzmacniaczach potencjometry o charakterystyce liniowej, ponieważ w takich niezrównoważenie kanałów na początku skali jest zdecydowanie mniejsze. Kolejna sprawa poruszana już wiele razy na forum, to niedopasowanie poziomów napięciowych poszczególnych składników systemu. Prawidłowe dopasowanie spowoduje maksymalną znamionową moc wzmacniacza przy potencjometrze otwartym na 100%, co z kolei przełoży się na spokojne słuchanie w granicach 40-70% i ciche w granicach 20-40%. Tymczasem większość systemów jest dobrana nieprawidłowo i odkręcenie gały na 50%, powoduje przekroczenie mocy znamionowej wzmacniacza i problemy z precyzyjną regulacją i zrównoważeniem przy cichym słuchaniu. Prostym rozwiązaniem może być wstępny dzielnik napięcia z dwóch rezystorów na wejściu wzmacniacza.
  10. Mam takie wymontowane ze wzmacniacza lampowego, mają dziś ponad 25 lat i trzymają parametry. Wszystkie prawidłowo wykonane kondensatory foliowe powinny bez problemu wytrzymać kilkadziesiąt lat, może nawet 100. Utleniać się nie ma jak, ponieważ nie ma dostępu powietrza.
  11. Na 99% podróba, jednak cena kusząca i sam się zastanawiałem nad wypróbowaniem.
  12. Trzeba wziąć pod uwagę składową stałą, która często występuje w sieci. Powoduje zdecydowanie głośniejszą pracę transformatora i jego nagrzewanie. Od ponad roku stosuję prosty układ blokujący składową stałą i od tego czasu nie mam problemów z buczącymi transformatorami. Oczywiście źle zaprojektowane i wykonane trafo będzie buczeć także bez składowej stałej w sieci.
  13. Coś ci się kolego pozajączkowało, delikatnie mówiąc. Zaczynasz już być śmieszny i nużący z ulepszaniem tego wynalazku, który nie gra zbyt dobrze i przez kolejne wymyślne, a czasem pokraczne tuningi dużo lepiej nie zagra. Pokazałeś już, kto jest chamem i na tm zakończ.
  14. Bardzo Cię proszę, wytłumacz mi w jaki sposób kawałek kabla między gniazdkiem i zasilaczem jest w stanie "mulić" dźwięk? Napisz proszę dlaczego setki lub tysiące metrów kabli, często bardzo słabej jakość, aluminiowych, z upływami i łatanych byle czym, nie ma znaczenia, a ten metr między gniazdkiem z 5zł i zasilaczem ma? PS. W kablach USB, dyskach twardych i skrętce UTP, też słyszysz różnicę? PS. PS. Jest już wątek o kablach zasilających DIY, napisz tam i nie śmieć tutaj.
  15. W takim razie proponuję założyć nowy wątek o własnym wzmacniaczu i jego modyfikacji. Ten wątek jest już strasznie zaśmiecony, także przez moją skromną osobę.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.