Jump to content

Milimetr

Użytkownicy
  • Posts

    856
  • oraz w archiwum

    1183
  • Joined

  • Last visited

Reputation Całkowita

654 Bardzo dobry

Audiostereo

605

Bocznica

49

Informacje profilowe

  • Branża
    Nie ustawione

Recent Profile Visitors

6898 profile views

Milimetr's Achievements

  1. No cóż dla mnie Ktema to obok Stradivarii najbardziej udana kolumna wolnostojąca Serblina. Długo wahałem się, którą z tych dwóch wybrać. Na decyzję wpływ miała ograniczona przestrzeń pierwotnego pomieszczenia i większa transparentność brzmienia z Ktemy. Być może jest tak, że najbardziej udane dzieła Serblina to jednak monitory, ale dla mnie Ktema grała w estetyce zbliżonej do pierwszych Guarneri Homage, oczywiście z podstawą basową. Dla mnie zaletą Ktemy jest szlachetne i przyjemne dla ucha granie, dobre budowanie przestrzeni, precyzyjna lokalizacja na scenie. Dźwięk angażujący, wciągający i muzykalny. Można włączyć sprzęt i usiąść spokojnie na 5 godzin. Jest to kolumna, która da wiele satysfakcji. Czy jest pozbawiona wad - oczywiście nie. Ale każda konstrukcja ma jakieś swoje mankamenty. U mnie w moim systemie - jeśli by wziąć absolutnie neutralny tonalnie głośnik (nie wiem jaki), to Ktema ma równowagę tonalną podniesioną nieco do góry. Tzn. przy dłuższym słuchaniu będzie o sobie dawał znać przełom wyższej średnicy i wysokich tonów. Między innymi dlatego nie podchodzą Ci Telefunkeny, które wzmacniają ten efekt. Ktemę przeba docieplać i dociążać lampami i kablami. Z drugiej strony ten żywszy charakter daje efekt świeżości i otwartości brzmienia. Jest dużo szczegółu i dużo się dzieje. Po drugiej stronie pasma mnie na koniec przeszkadzało przejście pomiędzy basem i średnim basem. Tego ostatniego było dla mnie za mało. Basowce dmuchające do tyłu nie dawały (u mnie) efektu niespójności, ale bas nie pulsował tak „na klatę” jak z basowca umieszczonego na przedniej ściance. Przy muzyce rockowej brakowało takiego tętna perkusji, ale z kolei przy klasyce czy jazzie (kontrabas) bas pięknie dopełniał pasmo. Rozwiązanie z dwoma małymi głośnikami średniotonowymi daje średnicę szybką i zwinną, ale... nie jest ona tak dopalona jak z 18 cm średniotonowca Scan Speaka. Także tu bór, tu las. Pograj na nich, a gdyby coś nie podeszło weź koniecznie na odsłuch Accordo Essence. Tam basowiec jest z przodu i jest większy średniak. Na efekt o którym piszę wpływ mogła mieć moja jasna i detaliczna wkładka gramofonowa - Phasemation PP-1000. U dystrybutora w bardziej wytłumionym pomieszczeniu i z dużo cieplejszą wkładką Ktemę odbierałem już inaczej i zawsze się nie mogłem nadziwić, że ten sam głośnik ma różne oblicza, nawet zasilany takimi samymi wzmacniaczami. Tak więc musisz posłuchać u siebie i sam zdecydować co do brzmienia. I jeszcze jedno, Ktema lubi moc, moc i jeszcze raz moc. Owszem z JA80 zagrała, ale dopiero z JA200 pokazała co potrafi. To samo było na tranzystorze - z Gryphonem Antileonem była przesiadka z dobrego auta szosowego do Maclarena F1, tylko jazda była niewygodna.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.