Jump to content

Kris_54701

Użytkownicy
  • Content Count

    1741
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

92 Neutralny

Recent Profile Visitors

1252 profile views
  1. Bardzo ładnie wytłumaczone. Poza spadkiem napięcia na tym potencjometrze jest jeszcze zmiana impedancji na nim po stronie wzmacniacza. Jak wzmacniacz reaguje na zmianę impedancji po stronie wyjścia potencjometru czyli np. na suwaku klasycznego potka. Zakładając że mamy np. cyfrową regulację ze stałą impedancją wyjścia, a wzmacniacz nie ma potencjometru na wejściu, to jaka impedancja źródła będzie najlepsza dla wzmacniacza?
  2. Jaki wpływ ma impedancja potencjometru na wzmacniacz?
  3. Tylko zapytałem, bo coś mi nie gra jeśli mierzy się potencjometr poprzez tonę elektroniki. Nie ftroncam się więcej.
  4. Mierzycie wzmacniacz czy potencjometr?
  5. Sam producent niebieskiego Alpsa deklaruje w pdf, że może wystąpić do 20% rozbieżności między kanałami.
  6. Najprościej chyba zrobić podłużne dziury na śrubki łączące PCB. Wystarczy tylko w jednej te podłużne.
  7. To magnes stały, więc nie powinien mieć żadnego wpływu. Rezystancja kontaktronów w stosunku do przeciętnego nastawu potencjometru w okolicach kilkuset Ohm jest niczym. Ważne jest natomiast żeby to było stałe i pewne połączenie bez możliwości iskrzenia. Dało się usłyszeć jakieś różnice w brzmieniu?
  8. Niby się da, ale takie rozwiązanie będzie albo otwierać obwód w chwili przeskoku, albo podwójnie przyciszac przy przechodzeniu z jednego na drugi rezystor.
  9. Jeśli rezystory są w szeregu, to zawsze decydujący jest ten bliższy masy. Oby tylko w przypadku stereo, była możliwość precyzyjnej regulacji kąta obrotu względem drugiego kanału.
  10. Mam z allegro na rezystorach 1 procent, a wrzeczywistisci odchylka pomiędzy kanałami mieści się w okolicach 0,3%. Zapłaciłem 50 zyla, ale dla prawdziwych audiofili powyższy projekt jest bezkonkurencyjny. Jeśli ośka chodzi płynnie, to wystarczy najprostszy układ sterowania. Warto to rozwijać. Jeśli nza komhzo płacą tyle, to jest sens nad tym trochę się pochylić. Zdążysz nawet na avs. To jest genialne.
  11. Podparłem te CC CSA 1uF starym miflexem KSF 6,8 nF, więc stosunkowo niedużo. Dolne pasmo bez zmian, ogólna równowaga zachowana, ale trąbka brzmi jak blaszana, a i talerze brzmią dłużej, nabrały ciut blasku. To dobre połączenie.
  12. Wystarczy poglosić, a w nagrodę dostaniesz barwną średnicę i kopiący bas. Normalną rzeczą jest że ucho, szczególnie męskie wyczulone jest na na częstotliwości powyżej 2 kHz. Jeżeli te częstotliwości będą podbite, to ucho samoczynnie, w naturalny sposób zamyka się.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.