Jump to content

wig

Użytkownicy
  • Content Count

    182
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

9 Neutralny

1 Follower

Informacje profilowe

  • Branża
    Nie ustawione

Recent Profile Visitors

304 profile views
  1. wig

    Klub Zu

    A jakże, potwierdzam. Miałem je, od trzech lat mam głośnikowe Zu Audio Event / kupione poprzez audiogon z oferty producenta/ . Potem dokupiłem zasilające Zu BOK oraz Zu birth. Kontakt z producentem bardzo dobry, jak w Libtec uszkodziłem wykręcane banany i pisałem, aby poratował nowymi końcówkami, to poprosił o adres i za trzy tygodnie miałem dwa komplety w domu.
  2. Przecież wyraźnie pisałem o tym, ze sposób opisywania oferty i wyrobów także dla mnie jest mało wiarygodny. Jednak nie kupuje się opisów , a konkretne produkty. Ja przynajmniej tym się kieruję, a intekonekt Arini Audio u mnie się sprawdził, tyle i tylko tyle. Gdybym miał wierzyć we wszystko co piszą producenci , ale także niektórzy użytkownicy tego forum, to pewnie nigdy bym nic nie kupił .... Tyle ode mnie, wyłączam się z tej dyskusji.
  3. Panowie Oprawcy , z tym zgodzę się na pewno, takimi tekstami na swojej stronie można sobie zaszkodzić. A szkoda. Miałem osobiście możliwość spotkania się z właścicielem tej firmy w Bydgoszczy , całkiem sympatyczna osoba. mam także od niego interkonekty Dark Starr , są naprawdę niezłe. Sądzę jednak, że zamiast nazywać kogoś ,, łowcą jeleni'', czy ,, ściemniaczem'' można po prostu zamówić jakieś kable na testy, bez problemów można je odesłać, wymienić. Nie ma z tym żadnego problemu. Można przecież pojechać osobiście do Bydgoszczy i powiedzieć prosto w oczy, że ktoś jest taki, nie inny......Moim zdaniem byłoby to bardziej uczciwe, niż wyżywanie się na forum , nawet nie znając osoby, nie widząc jego studia.
  4. Oj tam, zaraz jak na cmentarzu ...ja zamówiłem u cytowanego wyżej wykonawcy proste podstawy z jasnego granitu , aby nie było cmentarnie, cel miał być przede wszystkim taki, aby nie obijać kolumn podczas odkurzania, sprzątania. Poza tym podklejone podkładki filcowe pozwalają sprawnie przesunąć kolumny po podłodze. Zamiast kolców są podstawki dedykowane do tych kolumn, wszystko stoi stabilnie i nie tak łatwo, jak w przypadku kolców , zepchnąć kolumny z podstawek. Funkcję antywibracyjna spełniają stopy Audio Physic , a na podstawkach granitowych można je idealnie ustawić, bo posadzka z terakoty zawsze ma jakieś minimalne nierówności .
  5. tomek11 jacmos wspomniał o odsłuchach u mnie, podał także link do mojej oferty. Mamy z Panem Jackiem , a proponuję, jako starszy, abyśmy nie zwracali się do siebie z użyciem Pan. Więc do rzeczy, Jacek poszukując kolumn zrobił to, co podziwiam , czyli przejechał setki kilometrów, często ze swoją żoną , poszukując swojego dźwięku. Spędzili u mnie kilka godzin, natargaliśmy się trochę przesuwając stoliki, przełączając sprzęt / przywieziony przez Jacka/. Słuchaliśmy Tempo 3 oraz Tempo 6 na moim sprzęcie, na sprzęcie Jacka. Mając na uwadze własne oczekiwania i preferencje poszukiwał dalej. Wiem, że znalazł to, czego poszukiwał. Jednak wiem, być może po odsłuchach u mnie, że posiadany DAC odpadł z gry. Taka to nasza rzeczywistość. Zawsze coś jest do poprawy, zmiany. Tak więc tomku11 , najlepszą metodą przekonania się co i jak gra jest osobiste słuchanie w komplecie ze swoim sprzętem. Proponuję taką metodę, bo czytanie opinii, często bardzo skrajnych, powoduje tylko zamęt w głowie. Odnosząc się do tej obawy , ja raczej spotkałem się z uwagami o ograniczenia basu w Tempo 3, nie mogę natomiast potwierdzić, że mają chudą średnicę. Wszystko jednak zależy od towarzyszącego sprzętu. Napędzam kolumny hybrydą LAR 120 H , z super lampami 6N30P-DR , a te ładnie dociążają wokale, niższe rejestry. Z kolei CD mam także z lampami / Raytheon 12AX7 z długimi, czarnymi płytkami/ , Nie znam Twojego wzmacniacza i jego zalet, możliwości. Jak wspomniałem, sugeruję osobiste sprawdzenie , odsłuchy, nie poszukiwanie odpowiedzi u innych. Każdy ma swoje zdanie, swoje oceny, często bardzo skrajne. Weź pod uwagę opisane w ocenach zalety Tempo 6 : Jedni piszą, że bas jest super, pełen barw i zróżnicowany. Kolejny użytkownik pisze, że mają nadmiar kiepskiego, tępego basu i wycofana średnicę. I bądź tu mądry, kto ma racje ? Kolejny oceniający pisze : ,,Jeżeli komuś zależy na bardzo wyrównanym paśmie to polecam Tempo 3, jeżeli chcesz mieć to wszystko plus doły sprawiające że betonowa posadzka zaczyna żyć to Scorpio to potrafią.'' W internecie dostępne są też opinie z forów zagranicznych , choćby na temat Tempo 3 : http://www.audioreview.com/product/speakers/floorstanding-speakers/audio-physic/tempo-iii.html Jeden z oceniających pisze : ,,Tempo 3 mają wybitną średnicę, doskonałą odpowiedź basową, w połączeniu z niesamowitą zdolnością do znikania w pokoju odsłuchowym'', inny pisze : ,, Wysoka sekcja jest ładna i słodka, niska sekcja jest również bardzo dobra. Dobra scena dźwiękowa, ale oczywiście coś musi być nie tak. Część środkowa jest zbyt miękka i nie tak jasna, jak można by oczekiwać w głośniku tej ceny. Moje stare kolumny po 500, - euro są znacznie lepsze w środkowej części! To może są głośniki do wygrzania, ponieważ właśnie grały przez kilka dni w sklepie. Dla przypomnienia: użyłem wzmacniacza Arcam Alpha 10 i odtwarzacza CD Arcam 9.'' Jak masz możliwość i czas, słuchaj rożnych opcji, a na pewno coś ciekawego dla siebie znajdziesz. Powodzenia życzę.
  6. wig

    Klub Haiku-Audio

    Niestety nie wiem ...moja wersja była już z dwiema lampami , miałem na początku potencjometr Alps z pilotem. Jednak po roku trochę ,,świrował'' / sporadyczne trzaski , słabnący jeden z kanałów , dosłownie na ułamek sekundy/ . Celowo czekałem, aż LAR wypuści wersję z pilotem, a po roku jednak zamówiłem drabinkę Khozmo, po tygodniu jej używania kompletnie zapomniałem o pilocie / właściwie dawał tylko możliwość regulacji głośności/ , jak to żona często powtarza : ,,trochę ruchu nie zaszkodzi''. Koszt rzędu 450 zł, jak dobrze pamiętam. Zamawiałem bezpośrednio u producenta i wysłałem razem z LARem do montażu. E.Czyżewski jeszcze coś zmienił w podzespołach w celu poprawy jakości basu, ale to jego tajemne działanie. Drabinka jest na tyle duża, że nie zmieści się moduł pilota, więc mam manuala. Korzyści w zakresie jakości dźwięku są ważniejsze, niż minimalistyczna funkcjonalność. Ze dwa miesiące temu znalazłem w niezłej cenie lampy 6N30P - DR , z końcówki lat 60-tych, różnica jest spora, pisałem o tym w klubie LARa. Jak się pojawiła wersja 200 HB korespondowałem z Jakubem w sprawie ewentualnej przeróbki do nowszej wersji, jednak pewnie by się to nie opłacało, trzeba dosyć sporo powymieniać. Myślę, że Jakub mógłby więcej Tobie napisać o kosztach.
  7. wig

    Klub Haiku-Audio

    Marcinie Bardzo rzeczowa ocena. Ciekawe jakie będą ostateczne decyzje ? Jak dobrze pamiętam, to hybrydę LARa masz na podstawowych lampach od producenta ? Sporo poprawia jakość grania wstawienie 6N30 P - DR , ale także drabinka Khozmo. U mnie dało to sporo korzyści.
  8. jaki model polecasz ? Słuchałem jakiś czas temu cały zestaw NAIM z Audio Physicami w Gdańsku i było to fajne granie, ale modelu nie pamiętam ... Dzięki, przyjrzę się tej propozycji. Rozważam także używane : Meridian 508 , Docet Lector 0,6 T , jednak mają swoje lata i trochę to ryzykowne , czy nie trafie źle.
  9. Marcinie o jakim modelu MF mówimy ?
  10. Chciałbym podpytać użytkowników hybryd LAR : z jakimi odtwarzaczami CD zgrywa się najlepiej ? Przede wszystkim chodzi mi o CDP do muzyki jazzowej, akustycznej, takiej gdzie istotna jest barwa, wybrzmienia. Tak zwane łojenie, to nie mój klimat, ale czasami klasycznego rocka także posłucham. Mam teraz Jolidę JD 100A z lampami 12ax7 RCA , czarne długie anody z lat 60-tych . Gra ten zestaw bardzo dobrze, jednak nie porównywałem z innymi CD. Jolida wkrótce będzie wymagała wymiany lasera , ma już swoje 10 lat. Być może przy okazji warto rozejrzeć się za innym źródłem. Nie odrzucam używanych w budżecie 4-5 ty zł. Macie jakieś sprawdzone zestawienia ?
  11. Mój odtwarzacz CD Jolida JD100A ma około 10 lat / jeszcze z produkcji USA / . O ile dobrze wiem, jest tam laser Phillips CDM12.1 . Miałem jakiś czas temu chwile słabości lasera , czasami się zacinał na chwilkę i podawał dźwięk po ułamku sekundy . Przedmuchałem gruszką soczewkę i jest ok. Zastanawiam się jednak nad poszukaniem zapasowego lasera, pewnie najlepiej z całym mechanizmem. Macie jakieś pewne źródło ? Jak długo Wam oryginalny laser służy ? Jest mnóstwo chińskich zamienników, może nawet podróbek, a wole coś sprawdzonego. Będę wdzięczny za podpowiedź.
  12. Tutaj pełna zgoda, tylko pytanie jak rozumiesz jakość basu. Nie mogę się zgodzić z tym, ze Tempo 3 mają cienki bas. Jeżeli w materiale ten bas jest nagrany, to Tempo 3 go na pewno poda i to w kulturalny sposób. Jest punktowy, zróżnicowany, sprężysty. Na pewno nie są to kolumny z podbarwionym basem, nie powalają potęgą. Jak ktoś lubi dominujący bas, to nie ten kierunek. Tempo 3 są bardzo wyrównane, nie dominują żadnego zakresu. Na pewno budują bardzo dobrą przestrzeń, mają typową dla marki rozdzielczość. Z kolei Tempo 6 maja tego basu więcej, ale jego jakość nie jest wybitna, ma taki subwooferowy charakter. W mniejszych pomieszczeniach mogą sprawiać spore problemy, można o tym poczytać w klubie AP.
  13. TomkuT , jeżeli nie masz daleko do Torunia, to zapraszam do mnie. Możesz posłuchać LAR 120H z Tempo 3. Jeżeli natomiast chcesz, to firma LAR udostępnia na dwa tygodnie za kaucją do testów. Ja tak zrobiłem i potem tylko poprosiłem o dokumenty zakupu, LAR pozostał. Po jakimś czasie wysłałem do producenta, aby zastąpić potencjometr Alpsa drabinką rezystorową Khozmo. Warto było. Wymiana była przeprowadzona szybko i sprawnie, nawet w ramach gwarancji, zapłaciłem jedynie za drabinkę.
  14. blisko tym założeniom jest Audio Physic Tempo 3 , bass refleks mają skierowany w podłogę i z przodu wyprowadzony szczeliną przy podstawie, nie rzuca się w ogóle w oczy. Mają smukłą budowę, z mocną elektroniką dobrze się zgrywają, a w pokoju 22 m2 to i bas będzie jak trzeba. Są już oczywiście tylko z rynku wtórnego do 4 tys zł można kupić. Innym wyborem mogą być Gradienty Evidence MK IV , jednak tutaj budżet powyżej 12-13 tys zł. Słuchałem je niedawno w Sopocie, maja potencjał, a basu jest sporo. Budowane tak, aby nie było dużego wpływu akustyki otoczenia na jakość dźwięku. Gabaryty nieduże , jednak ich wygląd nie przypadł mi do gustu.
  15. U mnie Tempo 3 bez problemów napędza hybryda LAR 120H . Czasami trafia się używany w granicach 5 tys zł, ale niezwykle rzadko. Zmieniłem Tempo 3 na Tempo 6 i także LAR daje spokojnie radę. Potencjometr ustawiony na 11.00 to już mocne granie. Zauważyłem, że w przypadku Tempo 3 nawet nie trzeba było dawać tak mocno.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.