Skocz do zawartości

wig

Użytkownicy
  • Zawartość

    161
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

8 Neutralny

Informacje profilowe

  • Branża
    Nie ustawione

Ostatnie wizyty

234 wyświetleń profilu
  1. wig

    naprawa Jolida JD100

    Naprawiałem taki CD w firmie FHU Quality Audio Andrzej Zawadzki , kujawsko-pomorskie, niedaleko Torunia. Było to w 2015 roku , do dzisiaj działa bez zarzutu. Przy okazji zrobiliśmy mały tuning zasilana i w sekcji wyjściowej. Jak potrzebujesz więcej danych kontaktowych, pisz na PW.
  2. wig

    Fan-Club Audio Physic

    W Tempo 3 są dwa przetworniki Peerless HDS-164 Nomex , średnica zewnętrzna 18,2 cm, średnica membrany 6 1/2 cala / 16,4 cm/. Dolny obsługuje niskie tony.
  3. wig

    nowy czy używany - dylemat

    Chyba ze 4 lata temu kupiłem po renowacji Duala 731Q , jak dobrze pamiętam kosztował mnie wtedy 1300 zł, bywały tańsze oferty, wolałem jednak sprawny, oczyszczony, z wymienionymi kablami i półroczną gwarancją. Gra do dzisiaj bez żadnego zająknięcia. Na zapas kupiłem igłę Ortofona ze starych zapasów , bo na moje i żony zachcianki posłuchania winyli ten sprzęt jest wystarczająco dobry. Nie mamy wielkiej płytoteki , coś tam dokupuję czasami.Jest to dla nas bardzo dobry sprzęt. Z ciekawości poszperałem w aktualnych ofertach i ze zdziwieniem widzę, że sporo zyskał na wartości. Teraz wystawiane są za 2-3 tys zł. No nieźle.
  4. wig

    Fan-Club Audio Physic

    baksiu, zakup Tempo 6 za 6 ts zł, to jednak trochę teoria, od pół roku śledziłem rożne ogłoszenia i jedyny raz taka oferta była, zostały sprzedane w kilka godzin i nie zdążyłem. Zdecydowana większość jest w okolicach 7 tys zł i powyżej.Takich ofert jest teraz może trzy, mocno zdezolowane są za około 6,8 tys pozostałe po 7 200. Pojechałem po Tempo 6 i jak próbowałem coś ugrać na paliwo, odbiłem się od ściany, bo byli chętni w kolejce i nie było to 6 ts zł....Pozostaje różnica 2,5 - 3 tys zł, a to nie prawie tyle samo. Czy brałbym Tempo 3 ? Jak wcześniej pisałem brałem je 6 lat temu i uważam ten wybór za udany, ale po zmianie warunków odsłuchu zabrakło im trochę basu, stąd jednak zdecydowałem się na zmianę. Mam jednak spory salon i Tempo 3 z basrefleksem w podłogę oraz jednym niskotonowym nie wyrabiał. Do mniejszego pomieszczenia rzędu 20-25 metrów , zwłaszcza trudnego akustycznie T3 mogą się wpasować, bo mniej zależą od odległości od tylnej ściany , bas nie robi takich problemów, jak w Tempo 6. ustawione około metra od ścian nie dudnią. Nie każdy chce na odsłuchy targać codziennie kolumn na środek pokoju, aby było przyjemnie posłuchać. Jeżeli Ty znalazłeś w swoim pokoju takie miejsce i jest przyjemnie, nie dyskutuję z tym, fajnie, że jesteś w pełni zadowolony. Ja jednak w ten sposób bym nie chciał, wybrał bym Gradienty Evidence , które moim zdaniem po odsłuchach są godne uwagi, jednak ich szata zewnętrzna nijak nie pasowała do mojego pokoju oraz zdania żony. Nadal uważam, że Tempo 6 nie są jakimś cudem świata, ale ze względu na ich rozmiary oraz lubianą przeze mnie ich przestrzenność , kupiłem je. Czy będą to docelowe kolumny, nadal nie jestem pewien. Pewnie tak, bo nie chce mi się znowu szukać , dopasowywać pozostałych elementów systemu.
  5. wig

    Fan-Club Audio Physic

    Trochę tutaj jednak się nie zgodzę ze stwierdzeniem ,,grzebane'' . Nie robiłem przecież tego sam w garażu, zleciłem robotę specjaliście polecanego przez ludzi z branży / referencje z Albedo, od właściciela Wigg Art, i innych. można zawsze zapytać u nich co sadzą o Quality Audio/ . Można wylutować te drogie Mundorfy, gniazda Supry w pełni miedziane i zastąpić fabrycznymi , a te mam w kartoniku i do dyspozycji. Jakbyś zobaczył, co tam zamontowali, to byś się zdziwił, jak niechlujnie wyglądały luty w zwrotnicy, także miałbyś trochę niepewną minę/ . Poza tym szkoda mi było miedzianych widełek od kabli, a te fabryczne terminale je mocno niszczyły. Poza tym - czy wstawienie wysokiej klasy kondensatorów o takich samych parametrach może zaszkodzić kolumnom ? Maja one na pewno około nastu lat, dokładnie nie pamiętam i stan fabrycznych nie był już optymalny. Były mierzone , więc wiem co piszę. Jeszcze jedna konkluzja - popatrz w ofertę kolumn Wigg Art Enzo. Jest wersja standard i jest wersja Premium, przetworniki są te same, a jednak zastosowane zostały inne kondensatory, inne terminale, okablowanie, coś jednak to znaczy. Liczę na to, że ktoś to zauważy, oceni różnicę, a przede wszystkim zdecyduje się posłuchać. Co do ceny, zawsze temat jest do dogadania. Tak przynajmniej myślę.
  6. wig

    Fan-Club Audio Physic

    No to Baksiu dałeś mi do myślenia ... Ja nierozsądny myślałem, że nie o urodę chodzi,a o to aby w dosyć dużym pokoju dialog był synergiczny, nie wiem czy Sitary nie będą powyżej 20 m2 cienko śpiewać ...Co kto woli! Wybacz, ale i ja trochę Tobie przyłożę , otóż postawiłeś na urodę, a teraz musisz biegać po pokoju, dywany rozścielać , obcasiki wysokie na nóżki zakładać, ale ja starej daty jestem i więcej spokoju oczekuję...Pewnie będę musiał mniej kóz zawołać , ale jeszcze poczekam.
  7. wig

    Fan-Club Audio Physic

    Pewnie, że byłem, a nawet trochę jeszcze jestem. Pisałem o tym wcześniej dlaczego. W końcu miałem je chyba 5-6 lat w użyciu, a nawet zafundowałem im solidne wsparcie w serwisie. Komplet nowych kondensatorów Mundorf i gniazda Supry kosztowały mnie około tysiąc złotych.
  8. wig

    Fan-Club Audio Physic

    Decyzja zapadła, sprzedam moje Tempo 3 , szczegóły w ogłoszeniach na tym forum oraz na OLX : https://www.olx.pl/oferta/audio-physic-tempo-3i-CID99-IDyz9uC.html Chcecie więcej zdjęć, informacji, proszę przez PW
  9. Sprzedam moje kolumny, szczegóły w ogłoszeniu na olx : https://www.olx.pl/oferta/audio-physic-tempo-3i-CID99-IDyz9uC.html Mogę wysłać więcej zdjęć i szczegółów związanych z tymi kolumnami. Cena do lekkiej negocjacji
  10. Być może warto jeszcze brać pod uwagę kolumny podłogowe Gradient Evidence , zbudowane tak, aby dobrze grały w trudnych pomieszczeniach . Miałem okazję je posłuchać i to naprawdę dobre kolumny, basu im nie brakowało. Przestrzeń wyborna, kultura grania także. Mają możliwość ustawienia basu zworkami przy terminalach.
  11. wig

    Fan-Club Audio Physic

    Ostateczny szlif ustawienia zrobiony, poszły trochę do przodu i teraz jest dobrze ! Słucham od dwóch godzin i tak powinno zostać, nie ukrywam, że czasami trochę mi brakuje zadziora Tempo 3 , ale to kwestia czasu i przywyknę. Pojawienie się większego basu było u mnie potrzebne.
  12. wig

    Fan-Club Audio Physic

    właśnie to dzisiaj sprawdzałem, najlepiej wypadło rozwiązanie proponowane już tutaj przez inna osobę, czyli częściowe przytkanie gąbka akustyczna / taką z ,, cyckami'' / . Słuchać zmiany. Byłem jakiś czas temu u Bartka w Bydgoszczy i u niego w pokoju był problem z jedna moją płytą / tam basy są zrobione chyba komputerowo/ , oczywiście sprawdziłem u siebie , jest na pewno korzystniej, ale we wzmacniaczu LAR mam UV metry pokazujące poziom sygnału wejściowego i po dokładnym przyjrzeniu się ich wychyłom widać ewidentnie, ze lecą na czerwone pola , mocno przesterowane i to ma chyba wpływ na ocenę jakości basu. Jak posłuchałem prawdziwej perkusji , to było całkiem inaczej !
  13. wig

    Fan-Club Audio Physic

    Miałem obawy, czy Tempo 6 godnie zastąpi moje Tempo 3 po kilku latach obecności u mnie. Od wtorku testuje T6 u siebie i mogę powiedzieć, że w moim salonie o nieregularnych kształtach, dosyć dużej powierzchni dają radę. Czekam na podstawy granitowe, podkleję filcem i w weekend posprawdzam najkorzystniejsze ustawienie. Mogę je ustawić około 1,1 metra od tylnej ściany / liczę od czoła kolumny/ , z jednego boku pierwsze odbicia trafią z odległości 1,5 metra i to na ścianę wykuszu będąca pod katem 45 stopni , z drugiej strony maja ze 4 metry luzu. Za kanapą mam około 3 metrów do ściany. Nie mam problemów z ciągnącym się basem, nadal oswajam się z jego ilością, bo Tempo 3 trochę tutaj niedomagały i stąd poszukiwałem innego rozwiązania. Tempo 6 grają inaczej, czy lepiej niż Tempo 3 ? Nie wszystko jest tak oczywiste. Generalnie / powtórzę , w moich warunkach lokalowych / Tempo 3 maja lepszą separację na scenie, są bardziej analityczne, konturowe. Bas jest chudszy, ale jest bardziej punktowy. Z pewnością w mniejszym pomieszczeniu mogło by być go dosyć. Wysokie tony w Tempo 3 są trochę bardziej dobitne / miałem 3 lata temu wrażenie, że trochę za suche, jednak oddałem Tempo 3 do speca i po analizie zmieniliśmy na wysokich kondensatory na Mundorfy Supreme , na średniotonową sekcję także Mundorfy, ale nie pamiętam typu. Daliśmy także terminale miedziane Supra Boxcon, bo standardowe były tak zbudowane, że widełki źle dolegały i kaleczyły się o te sześciokątne śruby. Parametry kondensatorów pozostały takie same, jak w wersji fabrycznej, okablowanie Wireworld zostawiliśmy, inne kable nic konkretnego nie wnosiły. Nie była to tania zabawa, ale jakość wysokich tonów sporo zyskała, średnie także nabrały trochę masy. Jednak cały czas brakowało mi dołu, a jak zmieniłem wzmacniacz na hybrydę LAR 120H , to jednak przyszedł czas na zmiany/. Moim zdaniem Tempo 3 budują podobną przestrzeń, nawet bardziej separują dźwięki. Tempo 6 są prawdopodobnie z powodu dociążenia dołu bardziej ciepłe, bardziej relaksujące. Potrzebuję jednak trochę czasu, aby się przestawić. W niektórych utworach bardziej pasują mi Tempo 3, jednak chyba wybiorę T6 , bo dają mi brakujący dół. Najbardziej mi to pasuje do cichszych, wieczornych chwil relaksu. Posprawdzam także zacytowaną poradę o nieco innym wypoziomowaniu , ale to docelowe w sobotę, przy dobrym piwku....
  14. wig

    KLUB LINEAR AUDIO RESEARCH

    Jakubie, użytkownicy LARów hybrydowych Lampy pograły ponad 20 godzin, więc pewnie już się trochę poukładały. Zaznaczę, że jak już wytargałem sprzęt ze stolika, to poza wymianą 6N30P-DR w hybrydzie także zmieniłem w CD Jolida lampy wyjściowe na leciwe / lata 60-te/ 12ax7 RCA , długie czarne anody z D getterem. Tak więc uzyskane zmiany dotyczą nie tylko lamp w hybrydzie, ale i w CD. A te są dla dosyć zaskakujące, bo czasami takich poszukuje się zmieniając, testując różna kable głośnikowe, interkonekty czy kable zasilające. Tymczasem taka wymiana lamp / które i tak powoli trzeba było by wymienić , bo Elektro Harmonixy mają żywotność rzędu 3 000 godzin, a moje taki przebieg osiągały/ . Po kolei : - tonalnie wszystko zeszło nieco niżej, jest to brzmienie bardziej nasycone, gładsze i przyjemniejsze, jak to określałeś w naszej korespondencji, jest bardziej lampowo. - wokale są bardziej naturalne, mniej ,,nosowe'', tam gdzie wcześniej to zauważałem, przy czym nie widać żadnego ograniczenia jakości wysokich tonów, są odrobinę bardziej aksamitne, subtelniejsze, co dla mnie było także celem zmian - lampy dają wrażenie jeszcze lepszej rozdzielczości, bo słuchając kontrabasu na płycie Barbr Jungr zauważyłem wyraźniejsze wibracje strun trochę mocniej szarpniętych. Teraz słucham saksofonu Jana Garbarka, różne perkusyjne przeszkadzajki w tle, jest po prostu jeszcze lepiej, przynajmniej ja tak to odbieram. - niskie tony - tutaj zmiana jest super zauważalna. Moje kolumny nie są tytanem niskich tonów, poza tym w mojej kubaturze mogą nie dawać optymalnie rady. Jednak pojawiło się wyraźnie więcej dołu, takiego wcześniej nie było. Niemniej mam w planie posłuchać w domu kolumny o mocniejszym basie i być może będzie to zmiana, której oczekuję jako ostateczny szlif. Nie chcę zanudzać - na tym etapie przeszła mi ochota na kombinowanie z kablami, jestem zadowolony. Poprawię jeszcze / być może innymi kolumnami / dół i jak wszystko będzie ok, to zacznę szukać zapasowej parki DRów, starczy wtedy na 20 lat i o to chodzi .
  15. wig

    Fan-Club Audio Physic

    baksiu To gdzie Ty siedzisz podczas słuchania przy takim ustawieniu ?
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.