Jump to content

tomek11

Użytkownicy
  • Content Count

    1295
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

62 Neutralny

1 Follower

Informacje profilowe

  • Branża
    Nie ustawione

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Udajesz się do zakładu kamieniarskiego, wybierasz sobie granit, podajesz wymiary i inne szczegóły (sfazowanie, otwory, itp.), dogadujesz się co do terminu, ceny i tyle. Ewentualnie choćby tutaj https://allegro.pl/listing?string=podstawy granitowe&bmatch=baseline-n-cl-bp-ele-1-1-0517
  2. Dynki X14 dają fajną plastyczność i homogeniczny dźwięk, ale jak to w serii Excite (a miałem też X32) jest też, jakby to powiedzieć, więcej otwartości, powietrza, szczegółów ale bez jazgotu. Zwłaszcza w porównaniu do "starych" Dynek, np. DM albo Focusów. Osobiście bardzo lubię serię Excite. Pewnie, że są inne kolumny za podobne pieniądze, które w pewnych aspektach będą lepsze, ale całościowo Excite są bardzo dobre IMHO i dają przyjemność ze słuchania. Po przejściu z Naima Unitiqute 2b na Regę Elicit R, nowy wzmacniacz jeszcze bardziej "wyciągnął" z Dynek ich wspomniane wyżej dobre cechy. Dźwięk stał się jeszcze bardziej komfortowy, wokale nabrały intymności, całość jest lepiej dociążona i ubarwiona, w pozytywnym tego słowa znaczeniu, ale Rega absolutnie nie gubi też szczegółów ani dynamiki i drive'u. Jak dla mnie X14 gra zdecydowanie lepiej z Regą niż z Naimem i nie mówię o autosugestii czy różnicach na granicy percepcji (chociaż obiektywnie i Naim nie był zły). Znowuż, są inne wzmaki w tej klasie, które komuś bardziej przypasują, ale dla mnie Rega jest bardzo OK. Niestety nie miałem porównania z Heglem. Pozdrawiam, Tomek. Wyglądają zacnie. Zawsze mi się podobały podłogówki tej marki, niestety nigdy nie było mi dane spotkać się z nimi na dłużej, choćby na konkretnym odsłuchu w salonie. W przypadku Tempo 3 martwią mnie powtarzające się opinie o nieco zbyt chudej średnicy, a ten zakres ma dla mnie bardzo duże znaczenie, zwłaszcza wokale, mają być, że tak powiem, poruszające duszę...na ile się da za te pieniądze oczywiście...
  3. Czy między granitem a kolumną masz jakiś materiał (guma, filc, inny), czy też kolumny są bezpośrednio przytwierdzone do granitów?
  4. Spendor A4 to obudowa typu bass-reflex...więc może jednak da rady w 23m2? W końcu to nie salon 35 czy 40m2. Byłem zadowolony z M3 głównie w relacji cena-jakość. Ale już po zmianie na Dali 450 usłyszałem ile traciłem informacji z M3. W ich charakterze podobała mi się średnica, ale całościowo już bym do nich nie wrócił, za te same pieniądze szukałbym teraz czegoś innego. Także twarda kopułka mnie nie przeraża. Producent podaje ze BR jest tak zestrojony , ze mozna zatkac przedni bądź tylni port w zaleznosci z ktorego chcemy korzystac 🙂 To po co te 2 BR? Nie bardzo wierzę w takie teorie, że można sobie dowolnie zatykać przód albo tył BR i charakter dźwięku zostanie utrzymany. Poza tym, jak napisałem na początku, po prostu nie lubię kolumn z przednim BR, wolę czystą formę przedniej ścianki, moim zdaniem wygląda to bardziej elegancko. Ale dziękuję za sugestię.
  5. Dzięki. Nie brałem ich pod uwagę. Miałem kiedyś Tannoy M3 (od nich zaczynałem przygodę) i wspominam je bardzo dobrze. Mam świadomość że 6.4 to inna klasa. Czy są jeszcze dostępne w salonach, tak żeby ich posłuchać z moją Regą? Gdyby mi przypasowały, będę szukał na rynku wtórnym. Za małe do tych 23m2? Kubatury faktycznie dużej nie mają, ale głośnik 18 cm... No pewnie. Są aż tak specyficzne? W jaki sposób? Są duże i dmuchają również do tyłu. Przy ich gabarytach chyba nie przysunę ich zbyt blisko ściany. Spróbuję przy okazji.
  6. Na wstępie przepraszam wszystkich purystów, których rażą kolejne pytania i tworzenie nowych wątków w kwestiach poruszanych już w innych częściach forum. Skoro jednak zmieniłem lokum i jest kolejny kredyt, a w innych wątkach, do których się "doczepiałem", dostałem nie za wiele odpowiedzi (za które bardzo dziękuję), to chciałbym sobie uprościć poszukiwania, korzystając z doświadczenia Szanownych Forumowiczów i branży:) Także mam nadzieję, że będzie wybaczone... System jest bez zmian od pewnego czasu - szczegóły w sygnaturce poniżej. Nie zamierzam zmieniać elektroniki przez 2-3 lata (tak mi się przynajmniej wydaje;) Ostatecznie nie kupiłem żadnych z rozważanych wcześniej podłogówek do większego pokoju (KEF R500, Dynaudio X34, Pylon Diamond 25, o które pytałem już w innych wątkach) i system gra na "starych śmieciach" w pokoiku ok. 12 m2. W nowym mieszkaniu chciałbym jednak całość ustawić w salonie ok. 23 m2, więc Dynaudio X14 odpadają. Problem polega też na tym, że kolumny musiałyby stać w miarę blisko tylnej ściany, po bokach miałyby nawet sporo miejsca, ale ze względu na geometrię pokoju będę je mógł wysunąć max ok. 20 cm od tylnej ściany. Dlatego mam też sporą zagwozdkę z kolumnami, o których wcześniej myślałem, bo "dmuchają" do tyłu. Z kolei nie przepadam za podłogówkami z bass refleksem z przodu. No to sobie wymyśliłem 2 pośrednie rozwiązania, które teoretycznie można przysunąć bliżej ściany - Spendor A4 i PMC Twenty.23. Co Wy na to? A może wcale nie obawiać się tych Pylonów czy Dynaudio (do nich mam "emocjonalnie" jakoś bliżej niż do KEF-a) i te 20 cm od tylnej ściany wystarczy? Budżet max ok. 5000-6000 zł - nówki lub używki. Z góry dzięki za Wasze sugestie.
  7. Czytać a później pisać😉 Budżet 6 koła, kolumny YB Audio Zephyr S, wymagania co do dźwięku dość jasno określone.
  8. X14 nie są bułowate, zresztą generalnie cała seria Excite nie jest taka (miałem też X32, słuchałem X34). Pozdrawiam, Tomek.
  9. >Kejup, co do GS20, nie jestem żadnym ekspertem, jak dla mnie brzmiały poprawnie, ale ani piardu nie miały ani jakiejś zjawiskowej romantyczności. Brzmiały poprawnie i tyle. RX2 za 2 koła prezentują mega lepszy stosunek ceny do jakości. GS20 - nie sprawdzałem ostatnich cen, ale pewnie z 3,5 - 4 koła trzeba położyć.
  10. To po kiego grzyba to forum? No i po co tu jesteś? Odsłuchujmy sami, po kryjomu i cicho sza, nikomu ani słowa;) Poza tym proponuję zlikwidować internet i wszelką prasę, przecież kłamią. A za reklamy karać - 10 lat bez zawieszenia... Niestety nie słuchałem tych Goldów. Z MA mam dłuższe doświadczenie z RX2 (bardzo fajne monitory w swojej cenie do średnich a nawet większych pomieszczeń, Silver 8 słuchane krótko w salonie i stare GS20 słuchane u kolegi (mieszane uczucia).
  11. Hmm, miałeś już nie pisać w tym wątku.
  12. No pewnie, ale chodziło mi o to, że nawet we wspomnianym przeze mnie zakresie 1000 - 3000 zł za parę są duże różnice. To znaczy, że jedne kolumny są "przyjemne w dotyku", ładnie spasowane, po prostu estetyczne. Inne niby są dobrze spasowane, ale jak ich dotkniesz, pomacasz, pogłaskasz to masz wrażenie że okleina została zrobiona z recyklingu... Poza tym wizualnie okleina w wielu wygląda dość ordynarnie, a w innych za te pieniądze całkiem przyzwoicie. Gniazda, maskownice, kolce, itd, itp... Nikt tu nawet nie wspomniał o hi endzie. Comprende?;) Kupowałem żonie do nagłośnienia sklepu 2 wzmacniacze od sprzedawców tzw. kurna "vintage". Obydwa padły i były reanimowane. Za każdym razem serwis stwierdził, że są połatane na maxa. A w aukcjach było napisane "nigdy nie naprawiany". Ciekawe skąd te miszcze to wiedziały, sprzedając 15-20 letnie sprzęty z niemieckiego szrotu. Miałem tą świadomość, ale zaryzykowałem i nigdy tego więcej nie zrobię. Od tamtego czasu mam zasadę, że nigdy nie kupuję używek od handlarzy, jedynie od prywatnych użytkowników z pierwszej, max z drugiej ręki.
  13. No bez przesady z tą cegłą. Może tak się stać, owszem, np. wobec jednego serwisu, ale czy Spotify jest jedyne? Nie tragizowałbym. Poza tym, z tego co pamiętam, cegła to zupełnie bezużyteczny sprzęt.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.