Jump to content

lulek

Użytkownicy
  • Content Count

    126
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

9 Neutralny

Informacje profilowe

  • Branża
    Nie ustawione

Recent Profile Visitors

384 profile views
  1. No a ja właśnie dużo opinii słyszałem o odwrotnej aplikacji, przód żywy-tył tłumienie i bądź tu człowieku mądry-generalnie myślałem że więcej osób wypowie się w tym temacie,co da jakąś większą wiedzę w tym zakresie A jak to jest z tą odległością kolumny od dyfuzora,jest jakaś minimalna od której jest efektywne działanie,czy po prostu najważniejsza jest tylko odległość słuchacza od dyfyzora
  2. Czyli co,nie ma znaczenia gdzie umieścimy dyfuzory,w każdym miejscu będą działać identycznie
  3. Witam serdecznie Otóż chciałbym w przyszłości wykonać adaptację akustyczną, a mianowicie wstawić drewniane panele rozpraszające 1 D i mam trochę zagwózdkę ,gdyż istnieją dwie szkoły-jedna mówi o rozpraszaniu z przodu za (między) kolumnami,tłumieniu tyłu za słuchaczem, natomiast druga odwrotnie Macie może doświadczenie poparte praktyką która metoda sprawdza się najlepiej i daje najbardziej optymalne,wymierne korzyści? Myślałem aby dać dyfuzory Schroedera pomiędzy kolumnami w miejscach pierwszych odbić powiedzmy od wysokości 40cm w góre, 2 dyfuzory o wymiarach 120x60x15 i ewentualnie 2 takie same dyfuzory po środku kolumn (odległość między kolumnami to ok 250 cm), więc była by to ściana z paneli o wymiarach mniej więcej 240x120, no chyba że nie ma sensu dawać w środek tych kolejnych dwóch paneli i wystarczyły by tylko 2 na pierwsze odbicia? Salon o wymiarach 5,20 x 4,10 x 2,50, kolumny na dłuższej ścianie. Odległość kolumn od ściany to ok 100-110 cm( licząc od przedniej ścianki kolumny,głośników), odległość słuchacza od kolumn ok 270-280 cm,z tyłu za słuchaczem okno z grubymi zasłonami w odległości do słuchacza ok 50- 60cm,pokój dość dobrze wytłumiony- duży narożnik,niska ława,na całej jednej krótszej ścianie przesuwana szafa+ stanowisko komputerowe z regałem,z tyłu za słuchaczem koło okna regał z książkami,na podłodze panele podłogowe i spory gruby dywan+ jakaś masa różnych bibelotów włącznie z kwiatkami Niestety ustawienie kolumn od ścian bocznych jest niesymetryczne, tzn z prawej strony odległość od ściany to ok 65-70cm, natomiast z drugiej strony jest szafa przesuwana i odległość do niej to jakieś 120cm (niestety inaczej się nie da i tak musi być) dodatkowo po prawej stronie idzie skos od wysokości 110cm,więc prawa kolumna łatwo nie ma, aczkolwiek jeśli chodzi np. o wokale to nie czuję rozjechania sceny- idealnie pomiędzy kolumnami,jakbym miał tam zamontowany głośnik centralny,więc jest ok, jedynie trochę czuję ścisk właśnie z prawej strony jeśli chodzi o scene,jakby była ograniczona i nie mogła wyjść poza kolumne i tam właśnie myślałem o wstawieniu kolejnego dyfuzora 1D w miejscu pierwszego odbicia, powiedzmy tez od wysokości 40cm do 110cm( gdzie zaczyna się skos) na szerokość ok 100-120cm, o głębokości również 15cm, być może ograniczył bym efekt ściśnięcia sceny i wyrównała by się charakterystyka przestrzenności dźwięku Problem tylko w tym że gdzieś mi się obiło stwierdzenie, że przy tak małej odległości kolumny od dyfuzora(ok 70cm) nie będzie on działać jak należy (odległość między dyfuzorem z prawej a słuchaczem byłaby ok 200-220cm więc tu by problemu nie było)- jak to jest z tymi odległościami dyfuzorów od kolumn,czy powyżej 60cm między dyfuzorem a kolumna będzie to już działać( na ścianie przedniej też byłaby mniej więcej taka odległość od kolumny do dyfuzora 60-70cm) Poradźcie proszę w tych kwestiach i jak to jest z tymi "szkołami" rozpraszania i tłumienia za kolumnami i słuchaczem Acha dyfuzory były by nastrojone mniej więcej na częstotliwości rozpraszania 650 Hz - 6000 kHz,jeśli chodzi o niskie częstotliwości to jakiejś tragedii nie ma,może minimalna korekta,ale na ścianę za kolumnami pójdą też regały z książkami,więc powinno być ok Z góry dziękuję za podpowiedzi oraz zobrazowanie jak to jest z tym rozpraszaniem,jak jest lepiej - za kolumnami czy słuchaczem,jakie macie z tym praktyczne doświadczenia Pozdrawiam
  4. lulek

    Klub ATOLL

    Cieszę się że mogłem (mogliśmy) pomóc ;)
  5. lulek

    Klub ATOLL

    Kolego dedal75, rozwiąże twój problem Otóż były dwie wersje streamera: ST 200 oraz ST200 SE , ta pierwsza obsługuje sygnał z usb-b tylko do 24/96, natomiast już w wersji SE do 24/192 i najprawdopodobniej ty posiadasz wersję pierwszą,tą starszą. Sprawdź jaką masz wersję,jeśli tą nowszą to z tyłu na obudowie powinno pisać SE
  6. lulek

    Klub ATOLL

    To mógłby być dobry trop,warto sprawdzić
  7. lulek

    Klub ATOLL

    no w sumie jakby tak podliczyć to może nie była by aż taka tragedia Am 200 se po rabatach myśle za 4 tyś do wyciągnięcia (teraz jest nowa wersja signature,więc na starszą dwusetke można by było dobre 20-25% ugrać) ,do tego kabelek rca-myślę max w 6 tyś byś się zmieścił,ale to by już była pewnie bardziej wymierna zmiana niż nowy transport-pomyśl na tym
  8. lulek

    Klub ATOLL

    ale mam dla Ciebie inną propozycję kolego jacek1914 ( choć nie tanią) napisałeś że chciałbyś więcej planktonu,oraz krótszego,niżej schodzącego basu- jest na to rada w twojej konfiguracji,a mianowicie dokupienie drugiej końcówki AM 200 i zmostkowania obu do monobloków,to byłoby to czego oczekujesz,pełna kontrola basu,swoboda,dynamika w skali mikro i makro, pełne brzmienie luzik
  9. lulek

    Klub ATOLL

    Powiem Ci tak, jeśli by porównać np CD 200 połączony po rca z ST 200,oraz DR 200 połączony po coax z ST 200 ,to w tym drugim przypadku na pewno uzyskasz lepsze brzmienie,czysty transport będzie lepszym rozwiązaniem,gdyż po pierwsze w ST 200 siedzi świetnie zaimplementowany dac,a po drugie z napędu DR 200 będzie biegł czysty niezakłócony przez przetwornik sygnał Zawsze idea osobnego transportu+daca była ikoną lepszego brzmienia,oczywiście teoretycznie Z drugiej strony,jeśli kiedyś chciałbyś zrezygnować z streamera i końcówki na rzecz integry,to niestety ale samym transportem nie podepniesz się pod integre(chyba że będzie mieć wejścia cyfrowe na pokładzie,ale zazwyczaj marnej jakości,tylko jako dodatek) i będziesz musiał dokupić Daca Wszystko zależy jak bedziesz korzystać,ja pewnie bym zainwestował w sam transport,choć jak mówisz że jesteś z 651 po coax zadowolony,to nie wiem,no sam musisz zdecydować Toż to wyżej właśnie, prawie dokładnie tak samo wyjaśniłem :-)
  10. lulek

    Klub ATOLL

    Hmm...nie bardzo rozumię Chcesz się zamiast po rca (analogowo), wpiąć po coax (cyfrowo), do daca w ST 200, prawda? Jeśli tak ,to właśnie sam transport (np DR 200) jest dla ciebie rozwiązaniem,ponieważ on ma tylko wyjście cyfrowe (coax), on nie przetwarza sygnału cyfrowego na analogowy,gdyż nie ma na pokładzie konwertera C/A , pracuje jako czysty transport cyfrowy,dlatego nie ma rca tylko coax na wyjściu,a dac w ST 200 odbiera sygnał z niego w postaci cyfrowej i przetwarza na analogowy Reasumując, jeśli chcesz słuchać z płyt CD po coax wykorzystując ST 200 w roli Daca,to właśnie sam napęd DR 200 jest dla Ciebie rozwiązaniem
  11. lulek

    Klub ATOLL

    Wszystko zależy do jakiej kwoty max chciałbyś kupić Ja bym dobrał synergicznie do zestawu coś z Atolla,ale sam transport Bardzo dobry jest DR 200 se 2,który świetnie współgra z ST 200,to taki "dobry set" W Audio Forte jest nówka za 4 tyś-wyprzedaż, bo jest już następca DR 200 Signature Ale niestety transportu nie rozbudujesz o płytkę z wejściami cyfrowymi,bo nie ma na pokładzie Daca,musiałbyś kupić odtwarzacz CD,i do niego tą płytkę,albo osobnego Daca
  12. lulek

    Klub ATOLL

    A macie może doświadczenie z jakimś dobrym pre (pomijając PR 300 Atolla) do końcówki atolla AM 200 który świetnie się zgrywa, tak do ok 7-8 tyś ?
  13. lulek

    Klub ATOLL

    Myślę że preamp w atollu ST 200 dałby sobie świetnie radę z końcówką AM 200,podobno to bardzo przyzwoite pre,tym bardziej że ma regulację analogowa- CA SM6 nie wiem,ale chyba ma cyfrową,więc ten z Atolla myślę że jest dużo lepszy i nie ma się czego wstydzić,a aspekty typu dynamika,barwa,scena wypadają w nim świetnie Wiadomo nie jest to poziom przedwzmacniaczy z pułapu powiedzmy 10 tyś,ale tak do kwoty 5 tyś to myślę że jest dość przyzwoity,a już na pewno lepszy niż w integrze IN 200
  14. lulek

    Klub ATOLL

    Potwierdzam obserwacje Ja mam audio podpięte do osobnego gniazda ,a telewizor,odtwarzacz multimedialny,blu-ray do osobnego i również cisza-no może jak przystawię ucho do obudowy to minimalnie coś słychać,ale naprawdę tak ledwo,ledwo , a już tak z pół metra od sprzętu jest absolutna cisza
  15. Czy te odległości kolumn od ściany odnoszą się do odległości liczonej od przedniej ścianki kolumny(tam gdzie są zamontowane głośniki), czy od tylnej (tam gdzie jest otwór BR)? Jeżeli jest to odległość od przedniej ścianki,to trochę ciężko się ustosunkować do tego ponieważ różne kolumny mają różne głębokości i tak np. zakładając że ta odległość nie powinna przekraczać tych krytycznych 80-ciu cm to dla kolumny o głębokości np. 25 cm odległość między ścianą a wylotem BR będzie wynosić 55 cm,a dla kolumny o głębokości np. 40 cm będzie to już 40 cm Jaka wobec tego powinna być prawidłowa "wzorcowa" odległość ("od ilu- do ilu") dla reprodukcji basu, licząc od tylnej ścianki kolumny,bądź jak kto woli od wylotu BR
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.