Jump to content

Elberoth

Użytkownicy+
  • Posts

    5866
  • oraz w archiwum

    8831
  • Joined

  • Days Won

    4

Elberoth last won the day on April 14 2012

Elberoth had the most liked content!

Reputation Całkowita

2579 Audioholik^3

Audiostereo

2419

Bocznica

160

3 Followers

Metody kontaktu

  • Adres URL
    http://www.audioshow.pl

Informacje profilowe

  • Branża
    Prasa

Recent Profile Visitors

60549 profile views

Elberoth's Achievements

  1. Gdyby ktoś z posiadaczy P3ESR szukał podstawek, to zostały mi standy brytyjskiego Grahama - moim zdaniem najlepsze (najlepiej brzmiące) podstawki dostępne na rynku. Kupiłem do swoich Falconów LS3/5a (zamiast gorszych standów Falcona), ale kolumny już dawno temu sprzedałem. Towar deficytowy, bo Graham nie robi już tych podstawek (wg dystrybutora były zbyt drogie w produkcji i się zwyczajnie przestało im opłacać). Cena 1250zł (sklepowa gdy były jeszcze dostępne 1990zł).
  2. Umowa z Tidalem była na lossless ... a nie jest.
  3. Byłoby OK, gdyby Tidal dawał opcję - plik z MQA lub bez. Ale takiej opcji nie ma. Tidal zastępuje stare bezstratne pliki FLAC, plikami MQA, które bezstratne nie są. Innymi słowy, jakość plików z TIDALa, zamiast się poprawiać - spada. I to jest sedno problemu.
  4. Świetny materiał. Po raz pierwszy ktoś rzetelnie przetestował MQA i mamy czarno na białym, że nie tylko system nie robi tego co obiecuje, ale nie jest transparentny dla plików 44.1kHz odtwarzanych bez MQA. Jest to o tyle istotne, że Tidal zastępuje coraz więcej plików lossless FLAC plikami MQA, które brzmią ... gorzej. Teraz wiemy dlaczego. Jeżeli tego nie zmienią, to dla mnie będzie to koniec Tidala jako źródła muzyki lossless. Do mp3 zachowam Spotify a do muzyki lossless / hi-res będę korzystał z Qubuza lub Deezera.
  5. Działa na Teddy Pardo. Ale ten, podobnie jak firmowy zasilacz Optimo 3 Duo, ma 3A/5V. Moim zdaniem, wystarczyłoby jakieś 1.5A, ale to i tak bardzo dużo jak na zwykłą kartę. Pozostałe które mam - UpTone LPS1.2 oraz Jcat/Bakoon BP02 - mają tylko ok 1A i z tymi nie chodzi.
  6. Tak napisałem: Zalety Optimo 3 Duo: - aż 3A wydajności prądowej Oczywiście 3A dla każdego z dwóch wyjść.
  7. Chodzi mi bardziej o to, że ilość wibracji w stosunku do innych zastosowań przemysłowych, w której takie oscylatory znajdują zastosowanie, jest bliska zeru. Design brief dla tego oscylatora zawiera m.in: - miniaturyzację - stabilność DŁUGOTERMINOWĄ - regulację napięcia na pokładzie (upraszcza aplikację) - odporność na wibrację - odporność na zakłócenia EMI Nic, może poza zakłóceniami EMI, nie sugeruje aby był to szczególnie przydatny oscylator do zastosowań audio. W nocie katalogowej nie ma nawet podanego takiego parametru jak szum fazowy, co wskazuje, że nie był uważany jako istotny podczas jego produkowania. Można, za podobne a nawet większe pieniądze, kupić oscylator OXCO którego jedynym celem konstrukcyjnym był ultra-niski szum fazowy. I nic więcej. Ani niski pobór prądu, ani miniaturyzacja, ani odporność na wibracje. ************** Ale najpierw może o zasilaczu Optimo 3 Duo. Niestety mam ograniczone możliwości porównawcze. Problemem jest fakt, że ta karta bierze bardzo dużo prądu. Nie wiem ile dokładnie, ale na moje oko jest to ok 1.5-2A. Z tego względu, nie udało mi się uruchomić tej karty ani na zasilaczu bateryjnym Jcat/Bakoon BP-02,ani na UpTone LPS1.2, ani nawet ze zwykłego Molexa wewnątrz obudowy komputera, który bierze prad z liniowego zasilacza ATX Terdak). Jedynym zasilaczem z którego mi działa, jest właśnie zasilacz Jcat Optimo 3 Duo. Może wieczorem porównam go do mojego UpTone JS-2. Ten ma 5 czy 7A wydajności. Udało mi się natomiast dokonać porównań na karcie Jcat Femto USB - ta karta bierze znacznie mniej prądu i działa ze wszystkim co mam. Tu odniosłem wrażenie, że UpTone LPS1.2 gra jednak ciut lepiej niż Optimo Duo (ma te same regulatory 3045, ale dodatkowo zasilanie z super kondensatorów i izolację galwaniczną). Zalety Optimo 3 Duo: - aż 3A wydajności prądowej - brzmieniowo w moim systemie second best za UpTone LPS1.2 - nie grzeje się (co wróży lata bezawaryjnej pracy). - dwa niezależne wyjścia - można podłączyć równolegle np. karty Net XE oraz USB XE. Wady: - UpTone LPS1.2 jednak minimalnie lepsze na tej karcie Femto USB - napięcie wyjściowe ustawiane fabrycznie (brak możliwości wyboru) Zalety UpTone LPS1.2: - najlepszy dźwięk na karcie Femto USB (karty USB XE nie dało się odpalić) - regulowane napięcie wyjściowe Wady: - tylko ok 1A wydajności prądowej - przy urządzeniach o większym poborze prądu strasznie się grzeje (większym, czyli podejrzewam tak w granicach 0.7-1A). - wymaga zewnętrznego zasilacza (LPS1.2 to tak naprawdę regulator napięcia, a nie kompletny zasilacz). Ogólnie Optimo 3 Duo wywarł na mnie bardzo pozytywne wrażenie. Wieczorem porównam jeszcze do mojego Teddy Pardo - chyba gdzieś mam sztukę na 5V.
  8. Testował ktoś z Was najnowszą kartę USB Jcat XE ? Marcin z Jcat właśnie mi przysłał. Nowa karta wyróżnia się zastosowaniem doskonałych regulatorów napięcia LT3045 dla chipsetu i oscylatora. To chyba najlepsze obecnie dostępne regulatory na rynku - takie same widziałem w topowym clocku Muteca 10M. Oprócz tego, oscylator Crysteka - swoją drogą już bardzo dobry w poprzedniej wersji USB Femto - zastąpiono oscylatorem SiTime Emerald. Ten wybór trochę dziwi - to oscylator zaprojektowany pod kątem precyzji długookresowej (a nie potrzebnej stabilności krótkookresowej*) oraz odporności na wibracje. Jedna i druga rzecz ma raczej niewielkie znaczenie w audio. Z całą pewnością, jest to jednak oscylator bardzo drogi - kosztuje ok $120 w zakupie vs $20 za Crysteka. Inwestycja w jakość komponentów jest więc ewidentna, pytanie jakie ma to przełożenie na dźwięk. * precyzja długookresowa vs stabilność krótkookresowa: w audio liczy się to, aby poszczególne próbki były taktowane w idealnie równych odstępach czasu, a nie to, czy zegar będzie się spieszył lub późnił o sekundę na 1h czy sekundę na 10 lat. Jeżeli będzie się spieszył o 1s na 1h, to po prostu płyta się skończy o 1s szybciej, co jest oczywiście bez znaczenia. Wszystkie te wyścigi na PPB - mój oscylator ma precyzję 25 PPB, a mój 5 PPB są więc o kant dupy rozbić. Liczy się tylko i wyłącznie stabilność krótkookresowa wyrażana wielkością szumu fazowego w dBc/Hz. Dobry oscylator to taki, który przy 1Hz ma -110dBc/Hz lub więcej (najlepsze mają -122dBc/Hz). W tym kontekście dziwi zarówno podkreślanie w reklamie niskich wartości PPB zastosowanego oscylatora, jak również wybór tego a nie innego komponentu - w nocie katalogowej producent nawet nie podaje wartości szumu fazowego, a zatem domniemuję, że nie były istotne przy projektowaniu tego układu.
  9. Nawet sobie nie wyobrażacie, ile rzeczy pożyczyłem ludziom z forum i nigdy nie odzyskałem ...
  10. Wyred reclocker + Intona komuś pożyczyłem i zapomniałem komu ... może tu przeczyta i odda ...
  11. Sprzedałem SOtMa jak kupiłem Pacifica, bo ma wejście Ethernetowe.
  12. Kabel możesz sobie kupić tańszy w Ghent Audio, a bezpiecznik ... no cóż, osobiście nie wierzę w takie rzeczy.
  13. Skoro można wydać 50+zł na wino dla chwili przyjemności, to czemu nie 30zł, aby powąchać sobie kasetę ?
  14. Ja bym brał SOtM sMS-200 Ultra Neo + zasilacz Farad3.
  15. Otworzyłem dzisiaj jedną zapieczętowaną kasetę - już z 10 razy wąchałem. To jak zapach dzieciństwa ? Mówię wam, warto kupić choćby jedną sztukę aby otworzyć i sobie powąchać, ha ha.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock podczas używania strony.

Zarejestrowani użytkownicy mogą wyłączyć ten komunikat.