Jump to content

Seyv

Użytkownicy+
  • Content Count

    1516
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

437 Bardzo dobry

1 Follower

Informacje profilowe

  • Branża
    Nie ustawione

Recent Profile Visitors

4382 profile views
  1. Niebieski alps w porównaniu do drabinki na rezystorach metalizowanych to ocieplacz / zamulacz. Działa jak każdy węgiel wstawiony w tor audio.
  2. Wnętrza szafek dobrze jest wytłumić, zwłaszcza dla głośnika średniotonowego.
  3. Sprzedam Sylomer - profesjonalny materiał wibroizolacyjny. Grubość 25 mm. Cena - 2 zł za kilogram izolowanej masy (nie kg sylomeru). Czyli jeśli masz kolumny o wadze 30 kg jedna potrzebujesz sylomeru za 120 zł (2 zł x 30 kg x 2 szt). Jeśli masz wzmacniacz / gramofon o wadze 10 kg potrzebujesz sylomeru za 20 zł (przy grubości 25mm). Najlepsze rezultaty uzyskujemy stosując grubość 50 mm czyli 2 x 25 mm. Przed zamówieniem proszę podać wagę urządzenia (im dokładniejsza waga tym skuteczniejsze działanie) sprawdzę ile sylomeru jest potrzebne i czy mam możliwość ucięcia odpowiedniego rozmiaru. Przy dobrym doborze redukujemy wszelkie wibracje jakie mogą dostawać się do podłoża a jednocześnie unikamy rezonansów własnych układu. Koszt wysyłki 15 zł.
  4. Seyv

    Kabel sieciowy DIY

    Lepiej nie sikać na urządzenia pod napięciem...
  5. Seyv

    Kabel sieciowy DIY

    Po 25 zł 😉
  6. Bo to jest tak, że jak urządzenie / system jest słabe to i dobre kable nie pomagają a jak urządzenie / system jest dobry to nieodpowiednie kable mogą zaszkodzić.
  7. Akurat ta sala była przetłumiona cała ściana za kolumnami wyłożona jakimiś welurowymi "poduchami" przez co nie tworzyła się w ogóle scena jednak same kolumny grały fajnie - mnie z holu zassały do pokoju. Jak stwierdził wystawca w rozmowie ze mną "kto czuje muzykę i tak doceni ten sprzęt a kto nie czuje to i scena mu nie pomoże" i w sumie miał rację.
  8. Trochę się spóźniliśmy (o czym pisałem wcześniej) gdyż wystawa była do 20-tej. Ale jak przyszliśmy już był kolega @xetras w forumowej koszulce (czerwonej z napisem klub Audiostereo).
  9. Dziękuję. Choć więcej przyjemności miałem odbierając gratulacje od innych gości i wystawców a uwierz mi było tego sporo.
  10. Było przyjść do pokoju 410 i posłuchać. Ja to się wręcz cieszę.
  11. Słuchałem w piątek po południu i nie stwierdziłem problemów z basem miałem nawet wrażenie, że może jest go trochę za dużo. Fakt, że słuchałem jednego może dwóch kawałków a resztę czasu przegadałem z niutkiem. Wspominał, że miał problemy techniczne przez wystawą z tymi potworami. Możliwe, że grając długo coś w nich siadło (napięcia i prądy są ekstremalne) a może coś pozmieniali. Tak czy inaczej w piątek moim zdaniem grało dobrze. Słuchałem innych konstrukcji niutka i raczej nie wystawiłby gniota co nie przenosi dołu pasma.
  12. W poście nr 10 tego tematu proponowałem aby zrobić coś na wzór warsztatów w piątek. Temat przez nikogo nie został podniesiony. Nie mam też bladego pojęcia jak w czasie wystawy miało by to wyglądać. Projekty były chyba zróżnicowane. Przed i po wystawie były zabawy sprzętem w których mógł wziąć udział każdy kto się ujawnił. Jeśli ktoś liczy na formułę " oto już jestem, pokazujcie mi wszystko co tam macie" to takiej raczej się nie doczeka. Na forum zamieszczałem plan, byli goście którzy chcieli coś konkretnie posłuchać dowiadywali się kiedy to gra i przychodzili. Z puszczaną muzyką też było tak, że jak grało coś "cięższego" to były komentarze, "tu jak co roku napier...." Jak grało wolniej to, że pitu pitu. Jak z kimś zaczęło się rozmowę to inny chciał słuchać i mu się przeszkadzało. Jak grało to inny chciał oglądać i rozmawiać. Gdy rozmawiałem 5 minut z jedną osobą to druga już się niecierpliwiła bo też miała pytania. Takie warunki wystawy którą odwiedza tysiące gości nie sposób zaspokoić oczekiwań wszystkich.
  13. Jeśli te wrażenia są pozytywne to bardzo dobrze. Muzyka musi być grana i odtwarzana w sposób wywierający emocje.
  14. W tym roku udało nam się zebrać i pokazać naprawdę różne konstrukcje. Jeśli chodzi o rodzaje obudów głośnikowych to grały kolumny z bas refleksem, obudowy zamknięte oraz odgrody. Każda z konstrukcji była filtrowana w inny sposób i napędzana innym rodzajem wzmacniacza. Były to autorskie projekty forumowiczów co pokazuje, że DIY nie ogranicza się wyłącznie do klonowania innych i chęci zrobienia czegoś co już istnieje taniej. I tak, grały kolumny tubowe ze zwrotnicą wykonaną w technologii DSP napędzane ośmiokanałowym amplitunerem Arcama. Kolejną prezentowaną konstrukcją były prawie dwumetrowej wysokości aktywne kolumny w których każdy głośnik był sterowany wzmacniaczem w klasie D. Trzecim systemem były pasywne kolumny tubowe napędzane lampowym wzmacniaczem na pojedynczej lampie 6S4S. Jako czwarte były prezentowane kolumny typu open baffle wykonane na samych papierowych głośnikach które napędzała 2 W lampa (kolega @zorge może podpowie jakie bo zapomniałem). Jako źródła mieliśmy MacBooka oraz transporty CD które były podłączone do daca za pomocą kabla coaxialnego. Oczywiście mieliśmy również skrzynkę różnych kabli które sprawdzaliśmy we wszystkich systemach jakie grały. Aby zaspokoić ciekawość napiszę, że w każdym systemie ich zmiana była mniej lub bardziej zauważalna. Ze swojej strony chciałby podziękować wszystkim kolegom za miłą atmosferę i dobrą zabawę. Dziękuję również wszystkim, którzy odwiedzili nasz pokój. Cieszę się, że mogłem część w was poznać osobiście.
  15. Wystawca z tego pokoju z wykształcenia jest architektem i jest wyczulony na wszelkie drgania. W hotelu są one bardzo duże. U nas w piątek w czasie wystawy od nawalania basem przez dużą liczbę wystawców wypadła lampa oświetleniowa w łazience. Jako, że prezentowane przez niego kable są bardzo sztywne mogły by przenosić te drgania na gniazda i po prostu by się wycierały co odbiło by się na dźwięku. Nie mając nic lepszego pod ręką poza Rosmanem 200 metrów od hotelu zainwestował w takie prozaiczne izolatory drgań. Co do samych kabli przez niego prezentowanych, mogłem je sprawdzić u siebie w systemie. Podłączając je do transportu zrobiły na mnie kolosalne wrażenie jeśli chodzi o wzrost dynamiki, separację i szczegółowość dźwięku (co też prezentował w swoim systemie). Należy pamiętać, że wystawa nie jest tylko dla kogoś w sensie jednostki, wystawa jest się dla wszystkich zwiedzających. 50% osób, które prosi o włączenie swoich nagrań daje jakieś dziwne plumkania i dźwięki, które powodują, że pokój pustoszeje. 30% daje nagrania słabe jakościowo, jakieś tanie wznowienia a nawet pliki zgrane na CD. Gość prosi mnie o włączenie Pink Floyd The Wall i zaczyna się totalnie płaskie granie. Na szczęście miałem dobre wydanie tej płyty ze sobą i puściłem zamiast jego wydania i wszyscy goście otworzyli oczy tak duże były różnice. Ale kiedy nie ma dobrych nagrań to pokój pustoszeje i siedzi tylko ten który dał płytę. Tylko 20% gości prosi o puszczenie czegoś ciekawego i dobrego realizacyjnie. Zresztą dobór muzyki przez wystawcę dużo mówi o nim samym oraz o tym dla kogo jest adresowany.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.