Jump to content

Emdester

Użytkownicy
  • Content Count

    427
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

178 Dobry

Informacje profilowe

  • Zainteresowania
    Muzyka, intrumenty
  • Branża
    Nie ustawione

Recent Profile Visitors

868 profile views
  1. Zgadza się, Sylvanie 6F8G i 845T w Cayinie to był u mnie najlepszy zestaw, a trochę tych lamp sprawdziłem. Wtedy nie sprawdziły się tak polecane na świecie np. Tungsol (round plate) 6F8G czy RCA. Ja jeszcze do tego dorzuciłem EML 300B i był to świetny zestaw. One są jednak drogie i można powiedzieć, że to taki ostatni szlif, wiele zależy od reszty systemu. Podobały mi się Full Music 300B, ale z tego co wiem nie są za trwałe, EML idzie nieco w inną stronę, to bardziej "nowoczesne" 300B, stawia na szybkość i detal, niestety lekko odbarwiając dźwięk, lecz barwy i nasycenia Cayinowi akurat nie brakuje i te lampy dały jeszcze lepszą kontrolę i dynamikę.
  2. U mnie takich problemów również nie ma. Biblioteka to jakieś 3,5 tyś albumów.
  3. W Monachium pokazano Accordo Essence, czyli małe podłogówki, uzupełniające ofertę pomiędzy Accordo a Ktemą. Może to będzie coś dla miłośników Accordo z uzupełnieniem dołu:)
  4. Emdester

    KLUB dCS

    W końcu pojawiła się nowa, stabilna aplikacja dla wszystkich dCS, nazywa się dCS Mosaic Control. https://community.roonlabs.com/t/ann...s-mosaic/69513 Powstało też forum dCS https://dcs.community/categories
  5. Racja, ile osób, tyle opinii. Ja nie neguję tego podejścia, przedstawiłem tylko swoje. Jeśli masz pełną satysfakcję z dźwięku to tylko pogratulować. Dzięki, jestem za. Roxi, ile przerzuciłeś sprzętu u siebie? Z tego co pamiętam to nie mało. Nie robiłeś tego z pasji do muzyki? Tzn chyba poszukiwałeś swojego brzmienia, czy nie? Ja nie piszę o tym, aby przewalać tony sprzętu dla zasady, tylko żeby coś z tego wynikało. Miałem na myśli chęć poznawania różnych prezentacji, różnych szkół grania, tyle.
  6. Oczywiście, że słucham bardziej doświadczonych, nie zamykam się. Staram się jednak ślepo nie naśladować i wierzyć im we wszystko bezgranicznie, stąd pisałem o tym, że tylko w praktyce, empirycznie, można dojść do tego co się chce osiągnąć. Lubię sam poznawać co i jak. Nie piszę o tym na forach, wiesz czemu? Ponieważ nie potrafię zachwalać czegoś, co jest nieskończone. Jestem wstrzemięźliwy w opiniach, nie biegam po wątkach chwaląc jakikolwiek z moich obecnych elementów zestawu. Tak już mam, uważam, że jutro znajdzie się lepszy:) Poniekąd domyślam się do czego zmierzasz. Chodzi o dCSa? Myślisz, że wybrałem go dlatego, że Szymon na forum polecał? Wiele osób wie, że miałem u siebie różne plikograjki, Auralic z liniowym zasilaniem, Sotm ultra z zasilaczami, Singxery modyfikowane itp. Złożyło się tak, że kolega wypożyczył go do siebie. U mnie wypadł najlepiej. Ciągle sprawdzam, słucham różnych kolumn, bo po prostu to lubię. Nie potrafiłbym dziś kupić "gotowca" usiąść i słuchać. Chcę poznawać i się tym bawić. Tak jak napisałeś, jestem młody, mam dopiero 35 lat, więc nigdzie się nie śpieszę;) Cieszę się, że macie już u siebie temat zamknięty, oczywiście gratuluję, pozostaje się tylko cieszyć z muzyki Pozdrawiam.
  7. Ja mam znowu odmienne zdanie. Nie da się złożyć zestawu raz a porządnie. Tym bardziej z głową jak to nazwałeś, no chyba że głową, ale nie swoją. Pomijam już to, że większość osób co jakiś czas, etapami, dokłada pieniądz na kolejny, droższy sprzęt. Zaciągniecie kredytu na pierwszy drogi sprzęt to moim zdaniem pomysł najgorszy z możliwych. Zakładając nawet, że na starcie jest spory budżet, to z poleconego przez inną osobę zestawu, lub złożonego samodzielnie po pierwszych odsłuchach, nigdy i nikt nie będzie w pełni zadowolony. Będą dręczyły go myśli, że można było inaczej, że nie spróbował. Taki „audiofil” nie będzie miał kompletnie żadnego doświadczenia i nie za wiele będzie można z nim o audio podyskutować. Nie ma dróg na skrót w tej zabawie, nie ma innej drogi jak metodą prób i błędów. O to właśnie w tej pasji chodzi, to cała satysfakcja. Zmienianie sprzętu kształtuje również nasz gust, który często na początku drogi jest jeszcze nie zdefiniowany. Odkrywamy co lubimy, nabieramy przekonania jaki aspekt jest dla nas istotny i co możemy poświęcić kosztem niego. Przecież i Ty nie masz zamkniętego systemu. Jeszcze nie raz napiszecie z Szymonem co odkryliście i jaka nastąpiła poprawa. Tak już się zdarzało. Ja będę zmieniał jeszcze nie raz swoje konfiguracje. Czy błądzę? Czasem pewnie tak. Czy stoję w miejscu? Na pewno nie, nabieram doświadczenia i daje mi to sporo radochy.
  8. Szymon, Ty lepiej pisz jak odebrałeś dźwięk Magico a nie jak jest zbudowany. dCS Network Bridge nie opisałeś co w środku siedzi, od kogo korzystali z rozwiązań itp. Dla większości osób istotny jest ostatecznie dźwięk, przynajmniej dla mnie. Ja mogę mieć i paździerz w domu jak pięknie zagra. Zatem mniej techniki a więcej o dźwięku, same przetworniki nie grają.
  9. Andrzej, Ty tak poważnie? Canto Grand analityczne? Jaką wersję słuchałeś i na czym jeśli można wiedzieć. Miałem dwa modele i dlatego jestem zdziwiony.
  10. New Audio Frontiers 845 Fakt, pewnie można wypożyczyć. Ostatnio były w jednym ze sklepów w promocji, ale widzę, że się skończyła.
  11. Fakt, Amperex czy Philips mogą dawać słodszą górę, ale trzeba pamiętać, że nie jest to tak ciepła lampa jak Mullard, nie idzie w taką słodycz, buduje fajny wokal, scenę 3d i przestrzeń ponieważ ma dość wyciągniętą tą wyższą średnicę, na to trzeba uważać. Tym, którzy się boją wszelkich lamp NOS, polecam sprawdzić współczesne Gold Lion, miałem u siebie 12ax7, wybitne lampa na tle tego co dziś produkują, mogą okazać się lepsze niż niejedne stare padaki sprzedawane jako NOS. Polecam, 300zł to nie majątek a warto je mieć w kolekcji.
  12. Myślałem jakiś czas temu posłuchać Heressy III z lampą 845 w mniejszym pokoju. Może znów mnie natchnie jak będzie trochę czasu. Czytałem o nich na kilku forach i co do ustawiania ich, pamiętam, że sporo osób pisało o podstawkach ISOacoustics http://www.isoacoustics.com/products/iso-l8r-series-speaker-isolation-stands/iso-l8r430-isolation-stands/ Je również można pochylić i ustawić jak oryginaly, ale jak widać są dwie szkoły w podejściu do tego tematu. Prawdą jest, że Heresy mają grać obudową, dlatego zrobili w budzie przód i tył ze sklejki brzozowej. Jak się nie wypróbuje tych rozwiązań to się człowiek nie dowie. Nie widzę co tam kolega dał pod ori cokoły, ale jeśli jest to granit to nie specjalnie widzę to rozwiązanie. U mnie zawsze wyszczuplał dźwięk i dodawał pewnej nerwowości. Do zbyt dociążonych i przebasowionych systemów może być Ok. Tak samo może sprawdzić się na bardzo miękkiej i pływającej podłodze, tylko wtedy nie wiem czy nie lepsza byłaby właśnie grubsza sklejka.
  13. Emdester

    KLUB dCS

    Mam lampę 845, ale inną niż miałem. Napiszę o tym za jakiś czas w odpowiednim wątku.
  14. Może i była cisza w tym wątku, ale obecne zamieszanie mi się nie podoba. Interpretujcie to jak chcecie, sam gram ze S16Hz i słuchałem wiele innych droższych kolumn, na razie nie mam w czym wybierać. Jestem mega zadowolony, ale odłączam się od retoryki pewnych osób. Pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt.
  15. Emdester

    KLUB dCS

    Oczywiście, że grają jak instrument, tylko ten instrument, np. gitara, musi mieć dobre, świeże struny, jak kto woli nylonowe czy metalowe, jeszcze zależy z jaką owijką no i najważniejsze, aby były nastrojone ;) Gra cały system a nie same kolumny. Tak czytam ten wątek i wcześniejsze wpisy mnie zaintrygowały. Panowie Szymon i Dukez. Bez wątpliwości jestem w stanie sobie wyobrazić, że Vivaldi nie zagrał dobrze w systemie Pana Dukez. Miałem przyjemność być w gościach u tego Pana, gościłem go również u siebie. Pierwszy problem, który mi przychodzi do głowy, to granie Tidala prosto z Network Bridge. Nie znam Vivaldiego, mam Debussy, a to niższa półka, ale dla mnie ten sposób grania z takimi przetwornikami (dość szczegółowymi), mam na myśli streaming , jest fatalny. Już lepiej gra Tidal wbudowany w Roon, nie mówiąc już o graniu ze swoich plików. U siebie zacząłem grać tylko w ten sposób, jak już wcześniej pisałem, jest u mnie NUC w zmienionej, pasywnej obudowie, zasilanie zmienione na liniowe routera i NUCa. Proszę uwierzyć, że obecnie, gdy żona gra jakieś swoje utwory przez airplay, to ciężko tego słuchać. Ta jakość przypomina mi granie przez Tidal, prosto Network Bridga. Druga sprawa to same Ktemy, które trochę faworyzują wyższą średnicę i górę, to samo tyczy się Accordo, które w swoich ostatnich latach życia stroił Franco Serblin. Niektórzy twierdzą, że to ze względu na wiek, że Sonusy grały inaczej. Nie mnie to oceniać ponieważ nie mam aż takiego doświadczenia, to pewne mity. Jednak prawdą jest, że grają one wyżej i z tego pasma wyciągnięto więcej. Gdy pierwszy raz miałem przyjemność słuchać Accordo, posłuchałem kilku akustycznych, gitarowych utworów i zrobiłem wielkie Wow. Następne były utwory z kontrabasem, perkusją, zabrakło basu, skali, dynamiki, ale to naturalne przy tych rozmiarach. To super monitorki, ale w odpowiednio małych pokojach i do odpowiedniego repertuaru. Ktema dla mnie, to połączenie wielu, ale nie wszystkich, pozytywnych cech Accordo, ale z silną podstawą. Jednak ta podstawa do mnie nie przemawia, jest trudna, może potrzebująca elektrowni, adaptacji. Bas gra delako, głęboko, jakby nie miał końca i swojego konturu. Jednak słyszałem je tylko u tego Pana i 2 razy na AVS ale w zupełnie innym repertuarze. Ja czuję, że on nie wyrabia nad resztą pasma, gra jakby sam sobie nie nadążał za resztą pasma, a może to błędy w torze, nie wiem. Mamy niby te same kopułki co Dukez, podobno te w Ktemach są nieco zmodyfikowane, ale u mnie góra jest podana łagodniej, po prostu inaczej zestrojona. Dlatego jeśli weźmie się pod uwagę jakość strumienia Tidal, plus te cechy kolumny, może wyjść faktycznie męcząco z przetwornikiem dCSa. Uważam, że Pan Dukez zestroił pod siebie system, na DACu Metronome. Czy coś dziwnego w tym, że wstawiając tam dCS Vivaldiego mógł się nie spodobać? Do znudzenia można powtarzać, że gra cały system i jeden element wymieniony na inny rozwala często całą koncepcję Czy to Metronome, czy to dCS, uważam, że pewne zmiany jeśli chodzi o pliki są konieczne, szczególnie patrząc na poniesione nakłady reszty systemu. Nie jestem fanem Szymona, za jego retorykę, słownictwo, czy szeroko rozumiany marketing. Nie jestem też fanem Pana Dukez, ale chciałem stanąć po środku, najszczerzej jak umiem. Dlatego chciałbym się jeszcze odnieść co do słów, że gra tylko S16Hz i dCS. To oczywiście wielka nieprawda. Pamiętam, że Panu Dukezowi podobało się u mnie granie z lampą 845 i Arcadami (dCS w tle;) O ile byliśmy szczerzy. Pamiętam również słowa, że takiej średnicy nie ma u siebie i jej zazdrości, oraz to, że trzeba iść w silną lampę set co wyszło po tym spotkaniu. Zastanawiam się tylko, co robią dalej u Pana te Macintoshe?> jeśli taka prezentacja jak u mnie się podobała i już wtedy czytałem o krokach w tym kierunku. Ja życzę powodzenia, ale wiem że składanie systemu kosztuje wiele poświęceń, czasu, cierpliwości , wysiłku, no i oczywiście słuchu, ponieważ nie wszystko da się kupić. Ja zmieniłem wzmacniacz i zabawa poniekąd zaczyna się od nowa, nowe lampy etc. Ehh, ale wszystko się da ogranąć:) Wesołych Świąt dla wszystkich.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.