Jump to content

MaciekP

Użytkownicy
  • Content Count

    272
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

41 Neutralny

Informacje profilowe

  • Branża
    Nie ustawione

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. MaciekP

    Wzmacniacz na GM70

    Zawsze byl plaski i to bez sprzezenia. Dlawik jak ma duza indukcyjnosc ma dol plaski do 10Hz a gora spada minimalnie. Ograniczeniem w moim przypadku jest jedynie trafo wyjsciowe. Mowimy oczywiscie o pasmie lampeym, nie tranzystorowym....najwazniejsze, ze gra dobrze
  2. "grające" obudowy nie wplywaja dobrze na "scene" ale na dynamike juz tak i wrazenia grania "live". Ja przestalem juz dawno sluchac "sceny". Nie ma to dla mnie znaczenia. Nie ma problmeu ze zniakajacymi glosnikami, ale jakas lokalizacja, plany itp to juz sprawa drugorzednia. Czesto slucham muzyki lezac na kanapie z boku czy siedzac przy komputerze itp. Wiekszosc moich znajomych melomanow ma gdzies lokalizacje i scene. Najnowsza inkarnacja TYPE-A ma niesamowity srodek pasma przez duze zmiany w zwrotnicy i brzmi jak tuba swoja bezposrednioscia przekazu ale bez jej kierunkowosci i tendencji do krzyczenia przy slabszym materiale. AN-E sa swietnymi glosnikami, ale bardzo wymagajacymi co do zrodla i ustawienia. Type A gra wiekszym dzwiekiem, lepszym basem zrobionym przez glosnik a nie przez otwor, wiec bardziej zroznicowanym, to po prostu lepszy glosnik, szczegolnie jak ma sie wiekszy pokoj niz te 25m2
  3. AN-E sa wrazliwe na ustawienie i maja bass reflex z tylu. Najlepsza kontrole i szybkosc basu maja jak sa dosc blisko tylnej sciany. PQ z AN uwaza, ze powinny byc stawiane w rogach pokoju i troche jest w tym racji, ale nawet te zabiegi czasem po prostu nie wystarczaja. AN E to tez pochodna Snella, ktore PQ dystrybuowal, sle to sredni model wycyzelowany przez AN. Nie udalo im sie skopiowac topowego modelu A, stad dzialanie polskiego dystrybutora AN i powstanie Type A, ale oryginalny Snell A byl w stanie grac tylko z 27W Ongaku, stad daleko posuniete modyfikacje pierwowzoru ktory stal sie inspiracja jedynie. Ciezko by mi bylo uwierzyc w 93dB gdybym nie slyszal niedawno napedzajace je pojedyncze lampy 2a3 w SE i granie bardzo glosno ze swietnym basem
  4. Mam E w 20mkw. Mialem je takze w innych 20mkw i bylo idealnie. Przenioslem je do 35mkw jak sie przprowadxilem i byl efekt malych chlopcow bez wlasciwej skali dzwieku. Wtedy kupilem tannoye 15calowe w obudowach r-grf i wszystko zaczelo byc dobrze. Wrocilem do E bo sie przenioslem znowu do 20m kw. Type A graja swietnie w wiekszym pokoju i jak postawi sie je obok E to ewidentnie widac ograniczenia glosnika dwodroznego. Znam E grajace w ok 30m kw i bylo bardzo dobrze, ale pomieszczenie musi byc slabo wytlumione. Wtedy graja dobra skala i z zyciem. prosze sprobowac type A:)
  5. nie wiem czy 300tys...lepiej zapytac u zrodla, bo chyba cena jest inna, znaczaco inna... "zwykly" snell to tekturowa kosntrukcja z plyty wiorowej na slabych elementach zwrotnicy. Tuaj mamy dobierane drewno rezonansowe (jak instrument a nie maksymalnie wytlumiona obudowa jak w 99% glosnikow), drewno jest napinane, sciagne od tylu, topowe elmenty zwrotnicy itp. Widzialem stojace obok siebie szemisowe glosniki i oryginal snella i....wlasciwie nie ma porownania. Pierwszy glosnik prototypowy wygladal specyficznie. Kolejne juz doskonale. Zmeniilo sie tez troche w strodku glosnikow. To jest zaprojektowane do lampy, do Kondo, do AN....do pomieszczen powyzej 20m2 gdzie Audio Note E juz slabo sobie radza jako partner lampowcow.
  6. Tyle jest i moze i wiecej. Inne glosniki, inna zwrotnica, kazdy glosnik jest dodatkowo modyfikowany. wszystko badane pod Warszawa w laboratorium firmy profesjonalnie produkujacej glosniki estradowe. Peter Snell musial robic glosniki wytrzymujace kilkaset watt do tranzystora. Wojtek tak zmienil glosniki, zeby cewki wytrzymywaly mniejsze moce ale dawaly skutecznosc. Wszystko jest temu podporzadkowane a czesto ograniczenia mechanicze glosnikow pelnia role filtrow bez koniecznosc robienia tego zwrotnica. Swietnie gra pojedyncza lampa 2a3 czyli ponizej 4W, co przy oryginalnym snellu A byloby niemozliwe, bo tam potrzeba bylo min 25W, zeby rozbujac glosnik. latwo cos wysmiac o czym nie ma sie pojecia
  7. Ciekawe strzwuerdzenie, ze kabel zasilajacy daje wiecej niz glosnikowy....tym bardziej, ze dziakanie zasilajacego jest z pigramicza voo doo to glosnikowego juz ma jakies podstawy naukowe i to bardzo dobrze slychac. Wymiana zampy zwykle nie narusza gwarancji, choc moze tutaj jedt ukryta i trzeba rozkrecac obudowe... duzo daje DAC, duzo daje wkladka w gramofonie i raczej wiecej niz kabel zasilajacy. Duzo daje kabel z gramofonu, mo mowiny i milowoltach napiecia i mikro zmianach napiecia... itd
  8. a powiesz, czemu akurat ten element jest miejscem twojego "inwestowania"? Co z kablami glosnikowymi? Co z interconnectami? Co z lepszą lampa do srodka? Co ze zrodlem? Kable zasilajace i listwa to taka wisienka na torcie...
  9. Wczoraj stawal mi wielokrotnie tidal bezstratny na swiatlowodzie Orange
  10. moje 3 grosze i do tego 6n2p: https://diytriode.blogspot.com/2019/05/radziecka-nos-6n2p-er-zamiast.html
  11. MaciekP

    Wzmacniacz na GM70

    jest nawet w internecie tekst opisujacy to co napisalem powyzej: “These large inductance chokes can pick up hum from the omnipresent power grid...the hum vibrates in the magnetic field just like any signal field...and the result is hum on your output to the following tube... So, an ancient technique to cancel it is to take two chokes and mount them back to back, and wire them in series, however pick one choke and first connect it one way and then the other way...one way will have lower hum because the hum induced in one choke is then induced oppositely in the following choke...cancelling the hum” Takie to zabawy sa z transformatorami....
  12. MaciekP

    Wzmacniacz na GM70

    http://diytriode.blogspot.com/2019/05/wzmacniacz-na-lampie-gm70-update-2019.html?_sm_au_=isVr5nSRQr400TSM Ciagle GM70 zyje, choc sie zmienia. Takie drobiazgi jak inna indukcyjnoesc dlawikow daje bardzo duze zmiany w charakterze brzmienia. Wydawale sie, ze juz wszystko wiadomo a tutaj ciagle niespodzianki... Bardzo ciekawy problem pojawil sie ostatnio, ktory skłonil mnie do zmian i nie potrafilem namierzyc zrodla problemu. Przy okazji poprawy basu usunalem problem... Okazalo sie,że ustawianie uzwojen dlawika anodowego LL1667/10mA z rownoleglymi uzwojeniami czyli zmiana 400H na 100H i 10mA DC na 20mA spowodowalo, ze dlawik zaczal zbierac zaklocenia z otoczenia., Objawialo sie to tym, ze jak odlaczalem kabel pomiedzy preampem a wzmacniaczem mocy pojawialy sie ogromne zakłocenia radiowe. AVVT AV20B jest lampa wejsciowa i to ona z dlawikiem LL1667/10mA powodowala to. Preamp ma na wyjsciu trafa, wiec przez uwojenie wtorne jest male DC do masy, co ladnie odprowadza zaklocenia do masy przez preamp. Zmienilem wejsciowy opornik wzmacnicza do masy z siatki sterujacej ze 100k do 50k ale to nie pomoglo. Teraz, kiedy zmienilem LL1667/10mA na LL1667/25mA z szeregowymi uzwojeniami, zmniejszajac przy okazji znacznie pojemnosc uzwojen (lepsza gora pasma), problem zniknal. Konstrukcja LL1667 jest taka, ze szeregowe laczenie uzwojen wykorzystaje dawny trick stosowany przy wysokoindukcuyjnych dlawikach, gdzie laczono szeregowo dwa dlawiki odwrocene wzgledem siebie tak, aby kasowal sie lapany z otoczenia przydzwiek, ktory rezonuje w uzwojeniach trafa. Lundahl, to de facto jakby dwa dlawiki w jednym i zalecane laczenie uzwojen przez producenta jest tylko szeregowe i byc moze wlasnie są one tak polaczone, zeby zmniejszac pojemnosc miedzyzwojowa i kasowac zaklocenia zbierane z otoczenia. Nie polecam wiec stosowania w LL1667 laczenia rownoleglego uzwojen. Zrobilem tak bo chcialem miec jeden dlawik pod dwie rozne lampy: 10Y i 3c24, czyli albo 100H/20mA albo 400H/10mA. Nie sprawdzilo sie to jednak przy 10Y/VT25 i 100H/20mA....
  13. MaciekP

    300b-gm70

    https://diytriode.blogspot.com/2019/05/wzmacniacz-na-lampie-gm70-update-2019.html Dziala bardzo dobrze, ale to niezwykle drogie rozwiazanie z ogromna iloscia transformatorow i drogimi lampami sterujacymi, ale to ewolucja rozlozona na kilkanascie lat. Zamiast obciazen indukcyjnych mozna pomyslec nad zrodlami pradowymi...Na pewno dwie lampy w czesci sterujacej...lub jedna podwojna trioda np...typu jedna polowka ajko wzmacnicza napieciowy, druga jako wtornik katodowy....tysiace rozwiazan... Po latach doswiadczen nie polecam transformatorow miedzystopniowych. Bardzo ciezko robi sie strojenie brzmieniowe na nich a zmiana ich na inne jest bardzo klopotliwa. Jedne brzmia twardo, inne maja czape na gorze pasma, inne zbyt lekki bas, jedne cieple, inne zimne. Latwiej to robic kondensatorami...brzmia po prostu przyjemniej. Takie jest moje doswiadczenie a probowalem chyba 4 czy 5 roznych IT. W GM70, ze wzgledu na wydzielanie duzych ilosci ciepla, warto myslec o obudowach w pelni metalowych, dzialajacych jak radiator. Warto budowac wzmacniacz myslac o wielu latach uzywania, wiec dlatego np. wybralem rozwiazania pasywne jak dawiki a nie aktywne, jak tranzystorowe zrodla pradowe. To samo z kondensatorami, gdzie ze wzgledu na cieplo nie sprawdzaja sie olejowe (PIO), bo ciekna od wysokiej temperatury. Dlatego wybralem V-CAP CU. Nie tylko ze wzgledu na brzmienie. Generalnie, obcowanie z napieciami dochodzacymi do 1000V wymaga pewnej wprawy i doswiadczenia:-)
  14. MaciekP

    Najlepsze ECC82

    dołozyłem Valvo/Siemens E82CC silver plates, triple mica: http://diytriode.blogspot.com/2019/03/tube-rolling-ecc8212au7ecc186-w-audio.html?_sm_au_=isVqRc5RMR6cRHk6
  15. MaciekP

    Klub 300B

    I tak i nie. jak masz PSE to powinny, szczegolnie jak maja wspolna katode Jak masz PP to tez powinny, zeby nie było DC w rdzeniu trafa i rowno wzmacnialy polowki sygnalu. Jak masz pojedyncza lampe na kanal to nie jest to tak kluczowe
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.