Jump to content

Procz

Użytkownicy
  • Content Count

    148
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

13 Neutralny

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Powieszany sufit rządzi się swoimi prawami. Nie widzę tu problemu. Raz że z jednej strony będzie guma ( taśma akustyczna jest za cienka i nie spełni swojego zadania) Dwa jak pisałem dookoła jego będzie cokół powieszany odizolowany który usztywni konstrukcje pod względem jego pracy. a tak łopatologicznie: w wyniku bardzo wysokiego poziomu głośności podczas wieczornego lub nocnego seansu w trakcie "wybuchu" lub " burzenia się ścian" z dwóch subwooferów powstaje fala akustyczna która odbijając się od ścian i sufitów wzbudza je powodując ich drgania. Drgania te wzbudzają płyt k-g które to przykręcone są do murów Mury połączone ze stropami przenoszą te drgania dalej i dalej W wyniku czego w budynku w innym pomieszczeniu na innej kondygnacji podczas ciszy wieczornej lub nocnej słuchać nieprzyjemne buczenie lub dudnienie. To jest ten problem Ściany a przede wszystkim podłoga grają tu pierwsze skrzypce. Je odizolowałem. Pytanie jaki wpływ będzie mieć sufit w ten sposób częściowo odizolowany. Kino lub muzykę lubię z przytupem. Oglądam i słucham zawsze głośno. Z uwagi na obowiązki w zasadzie tylko w nocy. ...siedzisz w kinie czekasz na seans. Na sali pusto i cicho. Obok na sali leci seans z filmem katastroficznym. Nie słyszysz nic, zero mruczenia niskich częstotliwości.
  2. Sztywny będzie. Oto sie nie boje. Pęknięcia nie mają znaczenia bo sufit będzie wykończony materiałem ze względu na odbicia ekranu , który będzie pod nim samym. Wszystko co pęknie będzie nie widoczne. Chodzi o izolacje akustyczną sufitu od ścian z którymi jest "zespolony" Po odcięciu go od ścian jedyne drgania mogą przejść z wieszaków na których wisi, do krokwi, które to leża już na murach. Można byłoby go zrzucić w całości i zrobić od nowa na wieszakach akustycznych ale tego ....bardzo nie chce. Zastanawiam się wiec ile zyskam idą na kompromis a przede wszystkim ile mogę stracić względem wykonanych prac czyli całkowitej izolacji podłóg i ścian.
  3. Witam. jestem na etapie budowy sali kinowej a zarazem odsłuchowej. Jest to pomieszczenie 5x5 m Wysokość od strony sceny 2,3m a od strony ściany przeciwległej 2,7m. Podłoga drewniana na legarach z wełną wewnątrz. Na chwilę obecna rozebrałem cała podłogę, "wyciąłem" cała podłogę i odizolowałem całą gumą. Dzięki czemu cala podłoga stała sie pływająca samonośna i odizolowana od stropu i ścian. Ściany wykonane z pustaka obłożone stelażem i K-G. Zerwałem całą tą okładzinę i montuje stelaż drewniany odizolowany zarówno od ścian, sufitu jak i od samej podłogi. Z tym że tam gdzie podłoga wyciąłem miejsce na ściany aby nie miały styku z podłogą pomimo zastosowanej izolacji. Będą bezpośrednio na odizolowany stropie Sciany i podłoga całkowicie oddzielne od siebie i izolowane. Problem polega w suficie. Jest to dach drewniany z sufitem podwieszanym( wełna 20cm i płyta K-G) Płyty powieszone na wieszakach ES mocowanych do krokwi. Brak jest możliwości jego obciążania z uwagi na jego budowe i wcześniejsze przeznaczenie. Założenie było takie że jakoś pominę ten problem gdyż nie chce ryzykować obciążania jego co sie wiąże z całkowitym jego przerobieniem ( zburzeniem) czego che uniknąć. Pokój po przerobieniu będzie mieć finalnie 4x5m.( szerokość x długość) Sufit będzie dodatkowo mieć niższy poziom ( gzyms dekoracyjny dookoła sufitu z podświetleniem zajmujący w sumie 1/4 jego powierzchni) oczywiście odizolowany/wytłumiony Myślałem ze zastosuje na środek coś co pomoże stłumić fale akustyczną która nie pozwoli za bardzo wzbudzać ściany z którym jest połączony z jednej strony ( długość) Teraz pomyślałem że może odizoluje profil UD w którym sa umieszczone profile CD sufitu powieszanego ( długość) a do których sa przykręcone płyty K-G od strony ścian Natomiast tam gdzie idzie ściana dzielącą pokój z 5x5 m na 4x5 przetnę profile CD tak by był luźne. Przez co cały sufit wisiałby tylko na wieszakach ES. Nie dotykając ścian Czy to nie za mało ? Lub nie potrzebnie? Czy muszę zrzucić pyty k-G i odizolować wieszaki ES od krokwi do których sa przykręcone?( czego bardzo bardzo nie chce)
  4. ...właśnie akustyka. Aktualnie pracuje nad sala kinową w dawnym salonie. Miałem tam totalnie złe rozwiązania akustyczne ( ściany , podłoga, sufit). Teraz z uwagi na brak miejsca cały "majdan" ( mi.in dwie wielkie 3 osobowe sofy )i inne do rzeczy przydatne które tam zgromadziłem do budowy sali są w nim a ja poruszam/przesuwam je podczas "frontu robót" raz z jednej ściany do drugiej robiąc sobie przy okazji eksperymenty akustyczne Cały sprzęt mam w pomieszczeniu obok i tylko jeden kabel idzie do pomieszczenia pracy (budowanego kina)do głośnika surrand ( B&W 601) który umiala mi czas pracy. Poziom głośności jest wysoki gdyż pracuje maszynami , które dają dużo hałasu. Dzięki czemu podczas burzenia niektóry ścian ( zabudowa K-G czy zrywaniu /układania od nowa i cieciu drewnianej podłogi ) i odkrywaniu ich do gołych murów a zarazem chodząc/łamiąc kręgosłup podczas prac po całym pokoju raz na klęczkach na ziemi raz na taborecie przy suficie z czasem dochodzą do mnie zaskakujące ( pozytywne) spostrzeżenia dźiwękowe. I tak głośnik surrand B&W 601 na kablu tańszym i cieńszym Sonic Link AST 75 jako jeden ( mono ) położony gdzieś na ziemi gra w miarę burzenia ścian i przesuwania mebli coraz to lepiej. Akustyka i odbiór samego dźwięku w miarę usuwania pustych " ścian " aranżacji K-G się zdecydowania poprawia. Śmiem twierdzić że nie sposób sie czepiać do większych /lepszych B&W 603 w wersji stereo na grubszym i zdecydowanie droższym kablu. Największe pozytywne zaskoczenie to gdy rano ( 8.00) włączam pierwsza płytę i zaczynam prace to średnio po 18.00 gdy wzmacniacz ( nagrzany) cały czas pracuje zaczyna słychać bardzo dużą różnice w dźwięku. Nie jest on "twardy, kwadratowy i zimny" tylko miękki płynny i bardzo ciepły. Gdy wymieniałem stare kolumny na nowe różnica była OGROMNA. Inny level, szczegółowość itd... Gdy wymieniłem stary AV na nowy jw. Gdy zacząłem odsłuchy na nowym wzmacniaczu zamiast starego AV to było lepiej a po wygrzaniu aż miło ...ciepło, lekkość brzmienia. Gdy wymieniłem cyfrowe łączę COXIAL za parę dych od metra na analog za 200zł miedzy CD a WZMACNIACZEM to już siedziałem godzinami by usłyszeć różnice. Była ale subtelna i nikt kto nie zna tematu/płyty CD na pamięć nie usłyszy żadnej. Teraz gdy bawię się w budowę z jednoczesnym odsłuchem będąc świadkiem postępujących zmian w barwie dźwięku mając do czynienia tylko z siłą i masą zastanawiam się na zakupem PRZEDMIOTOWYCH KABLI. Czy jest sens wydania na to kasy. Wzmacniacz mam jaki mam i proporcje cen kabli będą zdecydowanie zachwiane. Zmieniać w przyszłości kabli nie będę. Bo wszystko zabuduje na amen i wyznaczam nowe kierunki w życiu a tym co ma się ciesze. Za tysiąc złotych ma wiele możliwości przy doborze materiałów budowlanych/ czy zakup niezbędnych materiałów aby poprawić tak bardzo istotną akustykę. Dlatego też po własnych doświadczeniach bardziej zależałby mi na rozwiązaniach nr 3 jak polecił np. Xajas Budujące będą więc opinie Was którzy po zmianie pomieszczenia/ kolumn usłyszeli tak samo jak ja a po zmianie kabli nie wiele. ...po za tematem ...może nie na tej zakładce. Co sprawia że rozgrzany wzmacniacz daje dużo lepszy dźwięk i czy jest jakiś sposób aby go szybciej "wygrzać" niż 10 godzin....
  5. Panowie jak w temacie. Proszę o poradę kto z Was to już przerabiał? Jestem na etapie budowy sali kinowej. Sala będzie tez pokojem audio. Z racji dziadowizny CGI jaka teraz taśmowo powstaje to będzie typowa sala kinowa która i tak będzie w 70% wykorzystywana do odsłuchu płyt audio. Problem polega na tym , że wcześniej miałem standardowo zasilanie miedzy odbiornikami. Teraz cały sprzęt będzie z przeciwległej strony sceny. I jak wcześniej miałem po 3metry kabli do frontów to teraz będę miał po 12 metrów. Do tej pory użytkuje kable Sonic Link AST 200. Nie jest to świadomy wybór. Takie mi polecili i takie kupiłem. Zakup był 15 lat temu. Wiec nie wiele wiedziałem co kupuje poza ceną 30zł/m. Przyzwyczaiłem się do tego co słyszę. Nie chce tylko pogorszyć. Nie widzi mi się wypłacać za kable tysiąc złotych tylko do stereo mając taki sprzęt jaki posiadam. Moje pytanie do tych co już to przerabiali: 1. kupili takie same kable tylko dłuższe żeby zachować brzmienie 2. kupili tańsze kable bo różnicy specjalnie żadnej i nie wartej tak wysokiej ceny 2. wybrali inne rozwiązanie- jakie? Proszę o rozwiązania jakich , jakiej jakości/grubości użyć kabli użyć do frontowych głośników grających w kinie w AV od pre wzmacniacza a w stereo bezpośrednio z wzmacniacza. kino AV Onkyo 800, pre stereo wzamk Onkyo 9050, kolumny B&W 603.
  6. Autor tematu napisał a jednocześnie zapytał: i odpowiadam po raz kolejny. To gra lepiej. Mało tego, gra bardzo dobrze. Jak będzie chciał jakości to sobie włączy zestaw stereo. Tymczasem jak będzie cos lecieć fajnego na youtubie to po prostu da głośniej i ma. Bez operacji pilotami i włączaniu czegokolwiek. Ma to duża wygodę dla żony. Ma też Bluetooth. Siedzisz na kanapie czy jesteś w kuchni czy w innym pokoju włączasz na smatfonie kawałek klip czy co tam przesuwasz palcem "głośniej" i w domu GRA. Proste. Wygodne. Fajne Co do suba. Te" gówienko" całkowicie nie widoczne gdzieś za kanapą wzbudza ją i jest miło. Tak u mnie w 30m to gra. Żeby nie mówił, że wydziwiam to nie dodałem. Stereo słucham w 25m z dwoma subami 12 cali. Mimo tego jestem z tego zadowolony. Za szybkość i łatwość obsługi. Za frajdę słuchania podczas robienia w domu czegokolwiek .....jednym przyciskiem: +
  7. całkowicie się nie zgodzę, że dla prawdziwych mężczyzn:) Sam posiadam soundbar i jestem z jego mega zadowolony. Postawiłem na minimalizm i ukryłem go za górna krawędzią telewizora, delikatnie wystając ale na tyle że zlewa sie jako całość telewizora, , skierowany delikatnie do góry, subwoofer jako, że jest bezprzewodowy i bardzo mały to ukryty jest i całkowicie niewidoczny. Żadnych kabli. NIc. Włączam youtuba czy dla siebie czy też dla dzieci i mam banan skąd to tak pięknie i głośno gra. Sam sub pomimo swoich wymiarów daje bardzo duże podbicie w 30m2.Do muzy wystarczy Wcześniej miałem użyć drugiej strefy z AV. Ale wygoda i prostota jest nie do porównania. Włączasz tv i soundbar też sie włącza. Ściszasz podgłaśniasz i wyłączasz z jednego pilota tv. Mega szybkie i wygodne. Dźwięk z pilków youtube są bardzo dobrej jakości i bardzo dobrze sie tego słucha gdy chcesz nagle głośniej i z przy tupem:) Mówię to jako użytkownik, który słucha stereo tylko z płyt na odtwarzaczu cd, wzmacniaczu i kolumnami B&W. Oczywiście w innym pomieszczeniu
  8. coś ten Twój kumpel z bardzo słaba kultura techniczną jest .... Płyta meblowa /blat kuchenny nie wytrzyma??? co za nonsens Kup sobie śrubkę /wkręt do drewna (koloru złotego) 40mm o fi 3,5mm i przykręć ja do blatu z linka stalową...... a potem sie powieś ( nie dosłownie):) gwarantuje że powisisz. Do projektora wystarcza zwykłe ślimaki z tworzywa ( niemetalowe) i 5 sztuk wytrzyma Wbrew pozorom mają bardzo duża wytrzymałość. Jesli sie boisz to kup śruby do więźby dachowej np. 300mm i przykręć do belki. Wystarczy jedna. Śruba wkręcona w drzewie jest nie do ruszenia. Jesli jest to belka betonowa to sa kołki 300mm i wieksze. 5cm w masie wystarczy
  9. Witam. Ponawiam pytanie. Czy jest możliwość podłączenia subwooferów do wzmacniacza Onkyo A9070 tak aby w stereo grał sam z subami a w kinie podłączony jako końcówka po pre do AV ( onkyo RZ800) z podłączonymi subami? Wzmacniacz ten nie posiada wyjścia LFE na sub. Suby to Velodyne Eq max 12 Z tego co wiem nie można mieć podłączonego jednocześnie suba między wzmacniaczem a kolumną kablami głośnikowymi i jednocześnie kablem LFE z suba do AV tak żeby w stereo grało przez wyjścia głośnikowe a w kinie przez LFE bez rozłączania kabli Sa jakieś inne rozwiązania?
  10. . ....tak tylko czytam pobieżnie z niezainteresowaniem ten temat. Pobieżnie bo dla mnie kino to projektor a tv to do oglądania telewizji ( nc+). Jako, że remontuje salon myślałem o zakupie nowego tv. Stara plazma 42 w dodatku HD Ready wydawałaby się już być przeżytkiem. Nie ten calarz i jakość. Myślę sobie czas na zmiany, gdyż moja plazma już 12 lat ( żadnych wypaleń, jak już się coś pojawiło po kilku godzinach jednego kanału i " wyszło" logo to w MENU jest opcja wypalnia biały ekran i po godzinie wszystko co złe znikło) technologia nie tak itp itd. W rodzinie mam użytkownika dobrego modelu Samsunga Fullhd z 2017 55cali za cene promocyjną 5500zł z obrazem gorszym niż mój sypialniany LCD Panasonic. (1500zł 40 cali) Jako że była usterka na "start" to przyjechał serwisant i przy okazji zrobił kalibracje. Obraz zyskał na jakości na plus. czy na 5500zł to juź nie wiem. Bylo na pewno lepiej niż lcd PANASA czy plazmy. Choc w przypadku plazmy to tylko nowe produkcje ( canal+ i studio ) reszta szczególnie SD to brak widoczności loga ( obraz loga zamazany ) Teraz jest w rodzinie nowy Oled 4k LG 55 cali z promocyjnej cenie ( (jesień) 6000zł ( rtv agd oba oba tv)..................... i obraz z tego cudnego tv w porównaniu do mojej starej plazmy za cene rynkową 200 - 300zł to po prostu KUPA Oczywiście Youtube 4k wygląda wyśmienicie, nie wiem jak płyta UHD i HDR ale pewnie bajka ale.... to do tv tj NC+ to jest porażka Kupuje TV za 6000zł i codzienną telewizje oglądam w fatalnym wydaniu wręcz tragicznym z plastycznymi twarzami i brakiem całkowitej ostrości? Płace tyle kasy na tv i musze miec jeszcze pare stówek na kalibracje żeby szło na to patrzeć? inaczej ktos kto sie nie zna nie ma pojęcia o tym to leży....Nowy tv i nie masz kalibracji oglądasz mydło? Niech mi to ktoś to wytłumaczy bo na dzień dzisiejszy zostane przy starej plazie, gdzie dopiero dziś po 13 latach nadawania w jakości HD ta jakość jest współmierna do nazwy TV HD
  11. czemu zaraz znafcy Chodzi o zwykły test, " testowałem , potwierdzam, nie ma podejścia, nie ta liga" " ja również" "i ja" ot tyle Ja swoje wiem i chce Sony ale może jest coś czego jeszcze nie wiem i mi wystarczy. Bipo pisze, że na projektorze Fullhd materiał UHD z odtwarzacza UHD jest lepszy Zauważa , tez to co napisałem , że stare filmy są słabszej jakości Cały czas nurtuje mnie pytanie czy iść w bluray 4k czy pozostać 2k Jaki wiec zatem będzie obraz z płyty 4k na Sony fullhd a jaki na Optoma UHD? Jesli można sie domyśleć stare tytuły odskoczą Optomie. Natomiast nowe z ostaniach lat i teraz wchodząc nagrane coraz nowszym sprzętem i lepiej udźwiękowione? Niech ktoś to powie: "Jest bardzo dobrze, warto, czarne pasy schowasz maskownicą,masz jaskinie kontrast wyciągniesz lepszy, projektor zabudujesz z odpowiednią wentylacja i będzie cicho a 3 tys zaoszczędzone daj na ekran lub nie warto na ekran musisz nazbierać" Właścicielom SONY i JVC w ciemno mogę przyznać racje ale jako już osoba postronna nie będąca w temacie to uważam, że nie macie żadnych argumentów , że ta Optoma to lipa To tak jakbym pisał, że moja Optoma UHD jest równie dobra jak Sony i że nie warto przepłacać a nie miałem nigdy możliwości porównania żeby zrozumieć że warto dopłacić. Dochodzi sprawa samego oglądania Jedni jadą co dzień z filmem a inni jak np. ja sam czasem raz w miesiącu. ( nie ma na co patrzeć, wole raz w roku odświeżyć Nolana czy Tarantino niz oglądać najnowszy Marvel ) i mnie taki projektor wystarczy na 10 lat wiec warto sie zastanowić czy sie być w erze telewizorów 8K z projektorem i płytami fullhd
  12. Otóż to. Jak dla mnie. Dla innego inaczej Należy wspomnieć o też uniwersalności urządzenia. Jeśli chodzi o kino to z jednej strony sprawa może się wydawać oczywista ale chciałbym przeczytać, że tak jest naprawdę i błądzę myślami Została jeszcze domowa rozrywka: -slajdy zdjęć w rodzinnym czy przyjacielskim gronie na wielkim ekranie w 4K ze swojego przenośnego sprzętu -filmy z kamer w 4K aby zobaczyć swój świat w bliższej rzeczywistej jakości -gry 4K -mecze piłki nożnej w 4K -youtube 4K czyli sie cieszenie się z nowej jakości obrazu na wielkim ekranie Przecież są tu osoby, którym projektor służy za telewizor wiec tu jakość i ostrość w takim "Dzień Dobry TVN " na żywo będzie miało duże znaczenie w przypadku projektora 4K Zakładając, że projektor kupujemy raz na kilka lat to ten TVN, TVP czy inny TV SPORT nabierze wkrótce jakości a przy fullHd stoimy w miejscu. Jest tego wystarczająco dużo aby rozważyć zakup sprzętu gdy pozostało tylko 5 tyś na ostatni zakup jakim jest sam projektor.
  13. Myśle,że kwesti sporu SONY vs Optoma powinna wypowiedzieć się branża, która ma dostęp do SONY FullHD i Optomy UHD. Obie strony uważam mają racje. Mówienie, że SONY HW 55, 65 ma rewelacyjny obraz jest prawdą ale juz, że Optoma UHD będzie dużo gorsza bo to nie ta technologia , naciągane parametry itp. już nie. Pisze to jako osoba chcąca kupić SONY HW ale zastanawiająca sie nad projektorami UHD typu OPTOMA czy BENQ. Duzo sie tu pisze o kontraście i czerni. Jeśli dla innych smoła jest wytyczną jakości to dla innych juz może byc nowa technologia a więc większa rozdzielczość a co za tym idzie lepsza ostrość "obraz żyleta" Jeśli chodzi o kontrast to należy wziąść po uwagę możliwości użytkowania projektora. Bo jak sie czyta i widzi większość ma sprzęt w jasnym salonie a tylko wąskie grono dedykowane sale jaskinie. Należy odpowiedzieć na pytanie Wszystkim ( sam jestem bardzo ciekawy) co kiedy: 1. NIe zależy nam na czerni ale na jakości i ostrości obrazu co jest jakby nie było NOWA jakością wideo i co było juz poruszane w testach chociażby budżetowego Benq UHD W1700, który ma mieć obraz żyletę porównywalną do wiele droższych natywnych projektorów UHD? 2. co jeśli mam jaskinie i na starcie mam kontrast nie porównywalnie lepszych już na wstępie projekcji? 3. i najważniejsze: ŹRÓDŁO. Co gdy puścimy płyte UHD z nowym tytułe/hitem 2018 na UHD Optomy/Benq a tym samym filmem HD na SOny Full HD? ......bo chyba każdy z nas widzi jak wygląda pierwszy lepszy teledysk z 2008 roku a z 2018 wyświetlany na projektorze przez YouTube ŹRÓDŁO robi przepaść i jeśli któryś powyższych punktów może być na UHD to warto sie zastanowić. Ale żeby tak było należałoby posłuchać opinii tych którzy testowali oba urządzenia z różnymi źródłami w rożnych warunkach a nie mądrowali że moje jest IGŁA a te tańsze na pewno nie....bo tańsze , bo marka bo.... Sam jest bardzo ciekaw takiego testu. Do tego momentu sorry panowie ale kolega Ujemny pomimo błędnego trzymania sie swojego mimo wszystko ma racje. Panowie z branży jesteście w stanie się wypowiedzieć? Bo Optome i Sony i tak sprzedacie wiec nie ma co faworyzować Pozdrawiam
  14. ....potwierdzam. miałem na testach Rel T9 u siebie w domu. Podczas normalnego seansu to: przemieszcza się, charczy, nie daje zupełnie rady. Pokój 25m2 otwarty na resztę domu. Nie polecam. W tym samym czasie sprawdzany z Velodyne eq max10, który brzmiał zdecydowanie lepiej. Bez porównania. Ale kto co tam lubi i uważa za bas. Dla mnie do kina to lipa straszna. Wygląda tylko ładnie. Grał podobnie w kinie jak mój stary Warhfedale Power Cube 8. czyli w ogóle. Mialem tez na testach JAMO E7SuB 2 sztuki. Obudowa zamknięta. Grały całkiem fajnie. Szczególnie oba. Ale juz ich nie ma rynku. Zależy też gdzie mają grać: blok i beton to i z suba od komputera czuć jak gra
  15. ..ciesze się że długo wyczekiwana skrzyneczka idzie do mnie z właściwych rąk..... Osobiście pod nowy projekt wydaje w budowlanym tyle, że można by było zrobić kilka zmianach w gratach. Podpisuje się pod profesjonalnym a nie, że tak mi się wydaje.....co czworo uszu to nie dwoje...:)
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.