Jump to content

Validol77

Użytkownicy
  • Content Count

    41
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0 Neutralny

Informacje profilowe

  • Branża
    Nie ustawione

Recent Profile Visitors

348 profile views
  1. nie wiem na ile zmienił się rynek ale czarnowidztwo kolegów jest chyba trochę na wyrost. 2-3 lata temu przerzuciłem trochę szpeju z tego okresu i myślę że i dziś udałoby się do 7 stówek wyrwać coś sensownego, (nawet nowszego, z lat 90) . NP Pioneer a 656 , jakieś Rotele RA 9.., Kenwoody KA 70.. Moja zasada to kupno nie od handlarzy i automatyczny ban dla zachodniej ściany, co znacząco zmniejsza ryzyko nabycia lekko bitego kwiatu wyciągniętego z niemieckich elektrośmieci. Ja bym celował w Rotela. powinno się udać a i odsprzedać potem można bez problemu
  2. czy któryś z kolegów używających lamp Sylvania 6922 potrafiłby zidentyfikować rocznik i rodzaj tych co na zdjęciu? Dodatkowo jaki to typ JAN czy JHS? Kupione jako 1966 JHS, O getter (?) Po boku napis 644 zielony pionowo. Niestety nie udało mi się znaleźć odpowiedzi w internetach. Kupiłem je do Firebirda, mają dość ciemny charakter brzmienia - a opinie o nich są dokładnie odwrotne.
  3. od 3 dni gra u mnie Firebird (wersja niezbalansowana). Aktualnie wygrzewają się standardowe ECC88 Gold Lion. W kolejce do testów lampy 6922 Sylvania (zainstalowałem je na początku ale wydały mi się za jasne na górze i zbyt chude na basie w porównaniu do Gold Lion). Jako końcówka mocy Arcam P25, żródła: chiński DAC na kości Sabre oraz CD 23 Arcam. W porównaniu do wcześniej użytkowanego preampa tranzystorowego Arcama brzmienie o wiele gładsze, fajnie zaokrąglone na górze (zmniejszenie ilości sybilantów). No i bas - zupełnie inny charakter, większy wolumen i rozciągnięcie, na szczęście bez buły. Mam nadzieję że w trakcie wygrzewania dostanie jeszcze nieco skrzydeł na polu rozdzielczości i prezentacji sceny- choć nie będzie to na pewno tak analityczne jak tranzystor.
  4. na czym stoją wasze RELe? Kupiłem Q200e z drugiej ręki, niestety nie ma fabrycznych nóżek ani kolców. Podłogę mam twardą drewnianą i wydaje mi się że z tego powodu mocno rezonuje przy odkręceniu. Podłączony do końcówki mocy przez speakon. Z racji wieku przeszedł przegląd i wymieniono elektrolity więc od tej strony wszystko powinno być ok. Ktoś dokupował nóżki/ kolce? Jaki to rozmiar gwintu ? 6mm?
  5. zaciekawiły mnie informacje dot. nowego rozwiązania sterowania głośnością. Zamówiłem Firebirda w wersji podstawowej (niezbalansowanej) ,mam na wymianę też NOSy Sylvania. Czy ta regulacja o której pisze Qban to drabinka rezystorowa Khozmo czy inne rozwiązanie? Ja zamówiłem z Alpsem i pilotem ale interesują mnie inne rozwiązania ze względu na utratę właściwości tradycyjnych potencjometrów w toku eksploatacji i skutki w postaci nierówności kanałów. To mój pierwszy pre ( i w ogóle sprzęt audio) lampowy, będzie grał z Arcamem P25 jako końcówką.
  6. ktoś ma spostrzeżenia co do radzenia sobie AV8/AV9 w zastosowaniach stereo? W szczególności w porównaniu do C30/C31, czy różnica zauważalna - w zachodnich internetach opinie rozbieżne. Szukam preampa do P25, zastosowanie wyłącznie stereo. AV9/AV8 sporo potaniały. C30/C31 nadal min 2200 pln. Aktualnie za preamp robi u mnie integra Roksan Caspian MKII.
  7. Miałem AS 5 i to dobre głośniki na dobrych przetwornikach za śmieszne pieniądze (kupiłem za 400 cebulionów) ale wg mnie nie spełnią twoich założeń bo na niskich poziomach głośności grają tak sobie. Mnie to nieco irytowało, sprzedałem je i przez jakiś czas miałem Quadral Tribun MK IV które spisywały się o wiele lepiej bo duża papierowa membrana basowego była skuteczna bez konieczności odkręcania gały. Co do starszych Arcusów TM 65 to byłbym ostrożny i nie brał w ciemno bez odsłuchu ze swoim wzmacniaczem bo mogą zasyczeć cię na śmierć. Na pewno potrzebują dużo prądu i raczej ciemnego wzmacniacza. Trochę mnie to zdziwiło przy odsłuchu bo tekstylna kopułka Seasa H174 była w nich jaśniejsza niż tytanowa w Quadralach Tribun MK IV. Chyba taka uroda szkopskiej szkoły brzmienia z lat 80. Oczywiście może się to podobać bo sporo szczegółów, co kto lubi, ja niezbyt. Nie wiem co można wymyślić w tak niskim budżecie w kwestii wzmacniacza do Arcusów. One naprawdę są prądożerne. A na koniec humoreska: z racji że nie uczę się na błędach z ciekawości kupiłem właśnie TM 88 na ebay.de, teoretycznie lepszy model , w testach Stereoplay TM 65 miały 9-11 pkt , TM 88 mają 25-27. Jak przyjdą, skrobnę co to za cudo.
  8. witam, kupiłem końcówkę mocy Arcam FMJ P25 żeby rozruszać moje podłogówki DIY którym nie dawał rady leciwy i (co gorsza) rachityczny Roksan Caspian MK II. Dzięki temu znacznie lepsza kontrola basu i zapas mocy. Obecnie integra Roksana służy wyłącznie za preamp do końcówki Arcama. Żeby zakończyć ten mezalians proszę o podpowiedź co możnaby kupić używanego do tej końcówki mocy (P25) jako preamp i CD (też obecnie Roksan Caspian MK I)? C30/C31 mało dostępne. Przewijają się opinie o dużej awaryjności integr z serii A, czy dotyczy to także preampów Arcama?
  9. próbował ktoś może zestawienia Caspiana z dodatkową , bardziej wydajną końcówką mocy, niekoniecznie tej samej marki tak aby integra pracowała wyłącznie jako pre? Czy taki pomysł jest sensowny i jakie ewentualnie modele power ampów brać pod uwagę? Spróbowałem takiego rozwiązania z klonem Passa Aleph 3 ale niestety okazało się że sama integra Caspiana zapewnie o wiele lepszą dynamikę i poziom głośności, na korzyść Passa detale i przestrzeń. Inna sprawa że ten Pass to pomimo wymiarów nie jest polecany do podłogówek 3-dr. Zastanawia mnie też zysk z innego rozwiązania: biampingu z użyciem końcówki mocy Roksan - w tym wariancie integra zasila średnie/wysokie a końcówka woofery. Jest artykuł o takim zestawieniu dot. serii M2. Ktoś próbował i czy gra jest warta świeczki? Musiałbym przerobić nieco kolumny bo mam pojedyncze terminale. [Hidden Content],62,29
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.