Jump to content

artdm

Użytkownicy
  • Content Count

    106
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

48 Neutralny

Informacje profilowe

  • Branża
    Nie ustawione

Recent Profile Visitors

601 profile views
  1. To oczywiste, ale można słabą realizację odtworzyć tak, że da się tego słuchać bez obrzydzenia i można tak, że słuchać się tego w żaden sposób nie da. Dotyczy to w równym stopniu wzmacniacza jak i źródła, akurat odtwarzacze CD Hegla i wzmacniacze od H300 w górę potrafią słabe realizacje podać w sposób bardzo przystępny. Dla kogoś kto ma dużą kolekcję płyt z muzyką różną i różniastą są to cechy nieocenione.
  2. Od H300 w górę to wzmacniacze bardzo uniwersalne, odtworzą każdą muzykę na przyzwoitym poziomie, nawet słabe realizacje, kosztem lekkiego zmiękczenia i utraty przejrzystości. H20/P20, to rozwinięcie idei brzmienia H200, oczywiście kilka poziomów wyżej. Sprzęt bardziej dla audiofila, który ma na półce garstkę tylko dobrze zrealizowanych płyt, te zostaną zaprezentowane na prawdę solidnie. Do tego dzielonka jest dość trudna w konfiguracji i czuła na okablowanie.
  3. Zoromoto jak tam Twoja 390-tka, chyba już wystarczająco wygrzana. Jakaś, przynajmniej krótka recenzja by się przydała.
  4. Zgadzam się całkowicie. Pisząc domorosły akustyk, miałem na myśli tych kupujących gotowe ustroje i upychających je po kątach, bez uprzedniej analizy czego temu pomieszczeniu potrzeba.
  5. Nie będę zaśmiecał wątku, temat został przewałkowany na dziesiątą stronę, wystarczy poczytać. Zabawa w domorosłego akustyka mija się z celem i jest bez sensu, służy tylko poprawie samopoczucia. Bez pomiarów i stwierdzenia gdzie dźwięk przestaje być liniowy, to działanie na zasadzie uda się albo nie. Dyfuzory poprawiające lokalizację, scenę, przestrzeń można sobie budować i stawiać do woli. Tutaj mówimy o pułapce basowej a to zupełnie inny problem i isoverem tego się nie załatwi.
  6. Czas pogłosu można skrócić zagracając pokój czymkolwiek, isoverem za to można dodatkowo wykastrować dźwięk i pozbawić go życia, że ujmę to poetycko.
  7. A te absorbery to mają czemuś służyć, czy tylko poprawie samopoczucia ?
  8. Gra system, to zespół naczyń połączonych, gdzie ważne jest wszystko. Oczywiście jeśli kolumny będą miały słaby potencjał to nic tego nie naprawi. Dla mnie gradacja jest taka kolumny, akustyka pomieszczenia, elektronika, zasilanie, reszta kabli, gadżety.
  9. Pomieszczenie 30 metrów, kolumny stoją 2 metry od tylnej i 1,2 metra od bocznych ścian. Te dwa metry to m.in. dlatego, że musiałem ominąć drzwi w miejscu pierwszego odbicia w bok.
  10. Chociaż by to były najlepsze i najdroższe kolumny świata, to tak ustawione nie pokażą nic.
  11. Nowe technologie wdrażane są wszędzie do produkcji kabli również. Słowo klucz to jednak to skręcanie. Jedni skręcają gotowe elementy, a inni kupują surowce (miedź, srebro) i robią wszystko sami, zaczynając od ciągnienia gołego druta (jakkolwiek to brzmi), projektowania wtyków filtrów, ekranów itd.
  12. Firm produkujących lub składających kable w naszym kraju jest znacznie więcej. Jeśli o jakiejś zapomniałem to bardzo proszę przypomnieć. Albedo, Amparo, AriniAudio, Artech, Audiomica Lab, Audionova, Avatar Audio, Bazodrut, Dubiel Acoustics, Enerr, GigaWatt, Helion, KBL Sound, Melodica, Neel, Nuda Veritas, Sonus Oliva, Velum, Verticum.
  13. Neel to firma zajmująca się automatyką kolejową, kabli i kondycjonerów które kiedyś wytwarzała nie robi już od sześciu lat. Ich kable to konstrukcje na dzień dzisiejszy mocno archaiczne, czy warto tego szukać na rynku wtórnym, szczerze wątpię.
  14. Na polskim rynku producentów kabli trzeba przede wszystkim odróżnić producentów od składaczy, a tych drugich jest niestety większość. Ceny niestety wcale nie są niższe od uznanych zagranicznych producentów, za to jest pewność, że kupujemy oryginał a nie chińską podróbkę, o podrabianiu rodzimych drutów nie słyszałem.
  15. Wszystko jasne, Hegel to mocny średniak z bardzo istotną zaletą, jest uniwersalny. Nic nie będzie zagrane wybitnie ale ze wszystkim sobie poradzi na zadawalającym poziomie. Na pewno do jazzu, małych składów, gdzie potrzebne jest pewne wyrafinowanie znajdą się urządzenia dużo lepsze, które zagrają barwą, realizmem i zaczarują słuchacza. Hegel to raczej dynamika, werwa, motoryka, przejrzystość, przestrzeń i trójwymiarowa scena ze świetną lokalizacją i gradacją planów.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.