Jump to content

Pawcio70

Użytkownicy
  • Content Count

    93
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

34 Neutralny

Informacje profilowe

  • Branża
    Nie ustawione

Recent Profile Visitors

828 profile views
  1. Panowie, a propos sklejek i tłumienia wibracji to podobno najlepszym materiałem jest lignofol. Ale ze względu na cenę, dostępność i obróbkę producenci biorą tańszy, łatwiej dostępny materiał. Ważna jest też grubość, kształt i sam ciężar takiego ustroju (co zresztą wynika z Waszych opisów). Skarbnicą jest wiedzy jest Pan Władysław (właściciel Pro Audio Bono), który uzyskał patent na swoją platformę antywibracyjną.
  2. Neotecha monokrystalicznego miedzianego lub mogami kup, będą rzetelne, neutralne - przynajmniej nic nie popsujesz w systemie i mają dobrą relację cena / jakość. A jak chcesz popróbować i dostroić system to lepiej wypożyczyć i sprawdzić. AVCorp (Warszawa) ma w ofercie i wypożycza tańsze kable a nie tylko hi-endowe. Mojeaudio (Wrocław) ma ciekawe kable kanadyjskie firmy Luna (najtańsze z ich oferty) też możesz wypożyczyć. Jeśli korzystasz z FB to znajdź użytkownika Adam Kilyansky - na grupie "Kabel" z szacunku do przewodnictwa to Ci poradzi, złoży, sprzeda itd. itp. bo jak już ktoś wcześniej z branży słusznie napisał możesz kablami zepsuć system.
  3. Widziałem na hifi.pl Ayona 1 sx - miałem ten CD - przez 1,5 roku świetna maszyna, uniwersalny sprzęt (zbalansowany) z dostęem do Dac-a, przy używanym będziesz musiał przegląd zrobić - lampki wymienić. Gra dynamicznie ale bardziej po chłodnej stronie. Jak zmieniłem na Ayona 35 to musiałem zmienić kabel zasilający. Kwestia jaki masz tor ale do rocka będzie dobry - tylko mało dobrej jakości rockowych nagrań - jest kilka dobrych CD-ków wystawionych na hifi.pl - np. Wadia.
  4. arek67 a próbowałeś podstawki Pro Audio Bono 7SN ? Niestety nie są aktualnie produkowane bo bym dokupił ale powiem Ci że prawdopodobnie zastąpiłyby całą piętrową konstrukcję. Pod swojego Ayona 35 S + P podkładałem różne podstawki zamiast fabrycznych stopek i zmiany w torze stereo na kolumny były (oczywiście nie wszystkie mi odpowiaday) ale to są jedyne podkładki, gdzie była wyraźna różnica w torze słuchawkowym (chyba najlepiej tłumiły drgania własne napędu) chociaż może mam za słabe słuchawki aby to stwierdzić (audeze LCD3 fazor) a na HD800 pewnie więcej byłoby słychać. W każdym razie do tak zacnego CD polecam wspomniane wcześniej PAB 7SN ewentualnie jakieś stopki harmonix'a. Ta kanapka na zdjęciu dosyć oryginalnie wygląda.
  5. Sine Metu akurat kwestia 3 lub 4 stopek dotyczy serwera plików audio Fidata HFSU 20. Reimyo stoi na 4 nóżkach i ma 4 fabrycznie zalecane przez producenta stopki antywibracyjne. Na fabrycznych TU 505 najbardziej mi się podoba. Słuchałem go bez tylko na swoich nóżkach, na Franc Ceramic Audio, 2 wersjach Pro Audio Bono 5 oraz 7 SN.
  6. Jak czytam brodacza czy mittela czy iro, którzy chcą nam psuć zabawę w audio dla jakiejś swojej idei ("że kula ziemska jest płaska") to zastanawiam się nad motywacją ich działania - kompleksy, problemy emocjonalne, finansowe tj. mają sprzęt lub słuch przy którym zmiany o których tutaj piszemy nie są faktycznie słyszalne, skończyli edukację na poziomie fizyki teoretycznej i zabetonowali sój światopogląd. Nikt się ich o nic nie pyta a zieją jadem iwylewa się tylko błoto... . Aż nie chce się tego czytać. Ja wyraźnie słyszę u siebie zmiany podkładek, kabli itd. Co więcej w instrukcji jednego z moich klocków jest możliwość przykręcenia nóżek fabrycznych 3 lub 4 miejscach (są otwory montażowe) i producent uprzedza, że są słyszalne różnice w dźwięku całego toru i pozostawia użytkownikowi decyzję co mu bardziej pasuje. 🙂
  7. Interkonekt wyprodukowany w Japonii. Od znanego specjalisty w branży audio hi-end, w którym przewodnik wykonano z kutej miedzi wysokiej czystości oraz zastosowano wtyki złocone neutrik XLR. Komplet fabryczny z opakowaniem i hologramem. Stan bardzo dobry. Cena nowego 2290. Zakupiony w Nautilus Kraków 07.2017. Zdjęcia i opis na allegro.
  8. Wreszcie rynek zweryfikował jakość ich produktów i technologii.
  9. Umka - masz rację, że może być słychać wpływ kabla LAN w pewnych rozwiązaniach. Tutaj teoretycy teoretyzują a jak poczytać dyskusje sprzed więcej niż 5 lat to tak samo był negowany wpływ kabla USB na dźwięk. O tym zagadnieniu wiedzą Ci co uczestniczyli w projekcie budowy infrastruktury najnowocześniejszej centrali telewizyjnej w Szwajcarii (dofinansowane ze środków UE) - będą z tego korzystać kolejne telewizje krajowe w Europie jak będę robić upgrade. Tak więc kilkadziesiąt osób w Europie ma to rozpracowane również od strony teoretycznej ale niekoniecznie są audiofilami. Zmiana dźwięku oczywiście nie występuje przy przegraniu i zgodnej sumie kontrolnej lub przy buforowaniu danych (przechodzące pakiety) ale takie problemy faktycznie mogą wystąpić przy dźwięku i obrazie ( transmisji danych) i są one skutkiem pewnych rozwiązań techniczno - informatycznych. Tłumaczył mi to znajmy informatyk z TVP który uczestniczył w tym projekcie ale nie jest audiofilem. Potwierdził występowanie takich zjawisk przy strumieniowaniu danych w czasie rzeczywistym i problemy z nich wynikające. Tam skala problemów dużo większa bo synchronizacji kilkudziesięciu urządzeń, kilkunastu strumieni dźwięku oraz kilku strumieni obrazu na których się z czasie bieżącym pracuje.
  10. Ja używam serwer plików Fidata 20 i producent zaleca wav a nie flac - chociaż zgrywa również do flac i można poziom kompresji wybrać. Przy flac bez kompresji nie słyszę różnicy a im większa kompresja tym gorzej. Domyślnie Fidata ma wav ustawione do ripowania. Przy okazji dyskusji napiszę Wam jedno - nie wierzyłem w różnicę dźwięku przy transmisji kablem sieciowym LAN dopóki nie usłyszałem różnicy - są to subtelne różnice w porównaniu z kablem USB (nie mówiąc już o analogach jak interkonekt czy sieciówka) ale wyraźnie słyszalne - kapcie mi spadły i kupiłem kabelek LAN audio (jest nawet kierunkowy). Jak ktoś nie słyszy różnicy to jest szczęśliwcem - niech się cieszy.
  11. Umka - CD-R będzie "grał" gorzej niż oryginał - jeśli zrobisz jego kolejną cyfrową kopię będzie dalszy spadek jakości. Ale ten spadek jakości usłyszysz na sprzęcie z górnej półki i jak wiesz czego szukać. Niestety poziom błędów który ratuje korekcja błędów nakłada się przy kolejnych kopiach. To już dawno udowodniono - nawet ktoś z polski pokazywał taki eksperyment na youtube - jak ściągnął z Japonii odpowiedni tester,który używa do kalibracji CD-ków. Tylko przy kolejnych kopiach plików cyfrowych masz zachowaną jakość.
  12. Odczucia jako transport + DAC z wyjściem sygnału przez porty analogowe XLR lub RCA.
  13. Zrezygnowałem z Auralica Altair na rzecz Lumina T2 - teraz jest już kolejna generacja. Dźwięk Altaira można trochę zmodyfikować stosując inny kabel USB (np. od Entereq lub Fidata) bo stosowałem Wireworlda ultraviolet. Lumin ma znacznie lepsze wypełnienie - dociążenie. Moim zdaniem Lumin T2 ma najlepszy bas wśród tego typu urządzeń - zejście nisko bez rozmycia z ładą barwą (kontrabas czy perkusja na tym urządzeniu są spektakularne) oraz świetną holografię i brak wyostrzeń, czy utwardzenia na górze. Ale w tej klasie urządzeń to gust i reszta toru mają decydujące znaczenie. Spróbuj wypożyczyć z mojeaudio (od dystrybutora) chyba, że masz w pobliżu salon audio co sprzedaje luminy.
  14. Proponuję w tym budżecie Ayona 10 mk.2 - ja mam wprawdzie Ayon 35 Signature + Pre (tunningowany) ale nie wiem czy trafisz w używkę w tej cenie. Będziesz mieć zarówno doskonały CD/SACD jak i przyzwoity przetwornik, który możesz zasilać z komputera a z czasem ze streamera. Co do przetwornika w Ayon 10 nie wypowiadam się - wypożycz posłuchaj - ja mam 35 więc są zapewne różnice. Też używam LCD-3 ale u mnie tor słuchawkowy to rozwiązanie awaryjne, kiedy nie mogę słuchać stereo. Osobiście polecam Lumin T2 - też go używam ale to jak wcześniej już inni pisali w tym budżecie musiałbyś przerzucić się na pliki. Odtwarza doskonale pliki hi/res jak i dsd/dsf itp., jak również strumieniowane pliki np. z Tidal MQA - rewelacja a dzięki specjalnej opcji filtrowania plików 16bit/44.1Hz możesz ich słuchać jak na dobrym odtwarzaczu CD bez "piłowania" góry i zniekształceń (dlatego zmieniłem z Auralica na Lumina). W pełni zbalansowany więc wykorzystasz potencjał wzmacniacza.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.