Jump to content

Drizzt

Użytkownicy
  • Content Count

    566
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Drizzt last won the day on December 11 2018

Drizzt had the most liked content!

Community Reputation Całkowita

370 Dobry

Audiostereo

315

Bocznica

55

Informacje profilowe

  • Branża
    Nie ustawione

Recent Profile Visitors

3748 profile views
  1. Nigdy tak nie twierdziłem - to były tylko najbardziej oczywiste przykłady, gdzie na pewno nie ma miejsca na wpadki. A winylowych wpadek niestety jest dziś mnóstwo.
  2. Chyba nie czytasz uważnie. Wyraźnie napisałem, że jakość współczesnych winyli nie ma nic wspólnego z ofertą Biedronki. Sam kupiłem tam pewnie około 100 winyli. Niektóre są lepsze, niektóre gorsze, ale warto pamiętać, że jest to dokładnie ten sam towar, który możemy kupić w jakimkolwiek innym sklepie, tyle że zwykle drożej. Przykłady trzech wytwórni podałem jako... no właśnie, przykłady. Tam po prostu nie ma miejsca na przypadki i wpadki. W Biedronce ich jednak nie znajdziesz.
  3. Żeby Ci zaoszczędzić kolejnych rozczarowań: tak właśnie są tłoczone współczesne winyle, poza nielicznymi wyjątkami typu ECM czy serie Tone Poet Blue Note i Acoustic Sounds Verve. Jest to związane z mnóstwem spraw: dostępem i stanem oryginalnych taśm, robieniem nowych masterów pod winyl przez głuchych współczesnych speców, brakiem konglomeratu o odpowiedniej jakości, brakiem ludzi, pośpiechem i cięciem kosztów przy tłoczeniu. Często wytłoczone winyle schną już w kopertach dla zaoszczędzenia czasu, a potem są przez to kompletnie pokrzywione, więc o czym my mówimy? Teraz w pandemii doszło mn
  4. To inna kwestia, poza tym w każdym serwisie streamingowym wyszukiwanie działa mniej więcej tak samo i chyba nikt nie poprzestaje na sieczce, która proponowana jest w nowościach na stronie głównej. Serio, robi ktoś tak? A co do mnie to korzystam z kilku serwisów, poza tym ciągle słucham płyt. Taki atawizm. Polska to średniej wielkości kraj z małym rynkiem muzycznym. Norweski rynek streamingu audio jest kilkakrotnie większy od polskiego. Tam co druga osoba opłaca abonament w jednym z serwisów. W Polsce większość korzysta ze Spotify Free, o ile w ogóle czuje potrzebę korzystania z czegoko
  5. Oczywiście, że tak. Nie warto niczego czytać, wiedzieć ani nawet myśleć. Tylko słuchać! W ten sposób przy użyciu samych uszu przygłusi starsi panowie w ciągu kilku lat płynnie przeszli z pozycji „MQA brzmi genialnie i walcuje wszystkie inne formaty” do pozycji „MQA to śmieć na poziomie MP3, którego nie da się słuchać i wróg prawdziwego audiofila”. Mądrzy ludzie stojący za MQA zacierają ręce, bo przy tym poziomie niewiedzy jeszcze nie raz wykręcą taki numer jak z MQA, a przez kilka lat zanim co bardziej rozgarnięci audiofile się zorientują w czym rzecz, znów zarobią ładną kasę. Bo na niczym się
  6. Jakie po raz pierwszy ja się pytam? Archimago i inni piszą od lat, czym jest MQA, wystarczyło poczytać i wyciągnąć wnioski i nie byłoby zdziwienia. Ale jak tutejszym Elberoth nie napisze jak chłop krowie na miedzy, to nie będą wiedzieć 😉 [Hidden Content] Inna sprawa, że ja mam to generalnie w d... MQA oczywiście jest od początku formatem stratnym i nic nie daje na plus, poza oszczędnością przepływu danych, bo w jaki sposób niby miałoby dawać, ale z drugiej strony pogarsza dźwięk jedynie w teorii. W praktyce wystarczające do słuchania jest już MP3 320kbps, w przypadku
  7. No to super. Ja jestem naprawdę bardzo zadowolony z mojego M10, więc nie wyobrażam sobie jak można nie być zadowolonym z M33 🙂 Fantastyczna maszyna i praktycznie bezkonkurencyjna, poza jedynie wzmacniaczami Lyngdorfa z Room Perfect. Oby tylko nic się nie psuło w tak skomplikowanych urządzeniach, to ja nie widzę powodów do wymiany wzmacniacza. Pozdrawiam.
  8. Masz ewidentnie spory problem, ale raczej nie z NAD M33 😉
  9. Gdyby ktoś jeszcze czekał to dziś pojawiło się wsparcie Roon dla M33 w nowej wersji aplikacji BluOS.
  10. @ravbel Ciekawe spostrzeżenia. Sam mam M10, z którego jestem bardzo zadowolony. Jeśli chodzi o radio internetowe to przecież w apce BluOS jest serwis TuneIn, który ma na pokładzie jakieś 100.000 stacji radiowych z całego świata, w tym wiele polskich. Aby z niego korzystać w BluOS nie trzeba zakładać płatnego konta TuneIn. Polecam. Eski Rock w domu nie słucham, ale właśnie sprawdziłem: oczywiście jest. Dziwne, że M33 ma wbudowany dysk twardy do obsługi BluOS. M10 nie ma nic takiego, z tego co wiem streamery Bluesound też nie. Dirac w wersji, która jest na pokładzie M10 i M
  11. Zauważyłem jeszcze, że jedna pozycja, której brak na Apple Music została wcześniej wznowiona na CD i LP. Chodzi o Vol. 45 Spisek Sześciu ‎– Complot Of Six. Pewnie nie jest dostępna w streamingu przez zwykłe przeoczenie. Pozostałe pozycje niedostępne w streamingu nie zostały również wznowione na fizycznych formatach. Z kolei obie pozycje, które się dotychczas ukazały w ramach serii Polish Jazz Masters były wcześniej wydane w ramach serii Polish Jazz Deluxe, jako pozycje dodatkowe spoza oryginalnej serii (Torpedo i Easy!). Być może jest więc szansa, że pozostałe pozycje tego typu wydane w s
  12. W serii Polish Jazz Deluxe wydawanej w latach 2005 - 2008 ukazało się w sumie 36 pozycji na CD. Niektóre z nich należą do oryginalnej serii Polish Jazz, inne nie. Tu jest pełen spis : [Hidden Content] Obecnie te płyty zwykle kosztują sporo. Ktoś właśnie usiłuje sprzedać komplet za 3000 zł ? [Hidden Content] Swoją drogą „Mainstream” został wznowiony w tej serii, a więc jest szansa na zakup CD, poza LP z epoki. Pytanie za ile.
  13. W przypadku płyty Pawlik/Moniuszko użycie nazwy Polish Jazz to rzeczywiście nadużycie. Ta płyta nie została nawet wydana przez Polskie Nagrania, a z Polish Jazz ma tyle wspólnego, że grają na niej polscy jazzmani. Dobra płyta, ale niepotrzebne nadużycie marketingowe. [Hidden Content],p1222668881,muzyka-p
  14. @Lech W Niestety „Mainstream” nie zostało dotychczas wznowione. Wymieniłem ją wśród 19 pozycji z serii PJ, których nie ma nawet na Apple Music. Na formatach fizycznych tym bardziej. Pozostają jedynie wydania LP z epoki.
  15. Btw, przeszukałem właśnie wszerz i wzdłuż serwis Apple Music pod kątem serii Polish Jazz. Udało mi się znaleźć 66 pozycji, czyli sporo więcej niż zostało dotychczas wznowione na CD i LP. Prawdopodobnie w innych serwisach streamingowych sytuacja wygląda tak samo lub podobnie. Trudno powiedzieć, czy pozycje wznowione wyłącznie cyfrowo ukażą się na formatach fizycznych. Szanse pewnie są małe, bo wiele z nich to jednak drugorzędne pozycje. Na Apple Music brakuje obecnie tylko 19 pozycji: Vol. 14 Andrzej Kurylewicz Quintet „Ten + Eight” Vol. 35 Adam Makowicz „Unit” Vol. 40 Wojci
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

Wykryto oprogramowanie blokujące typu AdBlock!
 

Nasza strona utrzymuje się dzięki wyświetlanym reklamom.
Reklamy są związane tematycznie ze stroną i nie są uciążliwe. 

Prosimy wyłącz rozszerzenie AdBlock podczas używania strony.

Zarejestrowani użytkownicy mogą wyłączyć ten komunikat.