Jump to content

Dolce

Użytkownicy
  • Content Count

    48
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

4 Neutralny

Informacje profilowe

  • Branża
    Nie ustawione

Recent Profile Visitors

77 profile views
  1. Dolce

    ECC81 a ECC88

    Rozumiem. Mam jeszcze takie pytanie, posiadam irdaca arcama. W programie jest możliwość wyboru usb streaming mode. Z listy można wybrać 7 progów począwszy do minimum latency do extra safe. Czym się kierować wybierając dane opóźnienie? Myślałem, że im mniejsze (dopóki nic nie zaczyna szwankować z dźwiękiem) tym lepiej. Zauważyłem, że zmiany wpływają również na barwę a właściwie "ostrość" dźwięku. Wybrać to sobie po prostu na słuch?
  2. Dolce

    ECC81 a ECC88

    No i jest nieco inaczej. Być może "chrypka" było spowodowana niedostatecznym dosuszeniem płytki po przemyciu jej ipa. Po godzinie pracy chrypka przeszła ale góra jest bardzo "ekspresyjna", bardzo mocna. To da się odczuć szczególnie w wokalu, momentami aż świdruje. To nie jest nienaturalne skrzywienie a raczej zbyt duże nasycenie tych wysokich alikwotów. Być może pomagają w tym procederze moje słuchawki, mam AKG612 Pro. Póki co nie korzystam z dobrodziejstw equalizera, może uda się uniknąć jego stosowania. Oprócz tego jest dobrze. Teraz właśnie "wysłyszałem" co miałeś na myśli określając: "Obbligato to spokój, łagodność i gładkość". Jak długo mogą wygrzewać się te kondensatory i czy można określić w jakim kierunku pójdzie dźwięk po ich wygrzaniu?
  3. Dolce

    ECC81 a ECC88

    Kupiłem lampę E188CC SQ MiniWatt, ładnie gra. Tak na marginesie, wstawiłem kondensatory, które mi poleciłeś (Obbligato Gold Premium Polypropylene). Zmieściły się do mojej obudowy, na szczęście nie mają wielkich rozmiarów (680nF/600V - 25x35mm). Wcześniej miałem "Tady" z Allegro. Jest lepiej, brzmienie jest klarowniejsze, czystsze, przedtem bas był "zwalisty". Doszła nieco zachrypnięta góra ale ujdzie. W zależności od rodzaju słuchanej muzyki ma to swoje zalety. Może jeszcze nad tym popracuję ale na razie trzeba posłuchać obecnej wersji. Być może kondensatory się w jakiś pozytywny w tym względzie sposób "uleżą". Przy okazji pogrzebałem jeszcze trochę przy wymianie rezystorów na Dale ale nie zawsze dawało to lepszy rezultat. Dale dają więcej przestrzeni i miłego dołu ale jednocześnie obcinają górę. W sumie przy "ulepszaniu" konstrukcji mojego przedwzmacniacza spędziłem kilkanaście godzin ale było warto. Przyjemność ze słuchania rekompensuje trudy. No i jest satysfakcja z własnej roboty. Dziękuję za podpowiedź z tymi kondensatorami, to była w zasadzie "kropka nad i". Na tym zakończyłem w zasadzie prace nad moim przedwzmacniaczem, chyba że przyjedzie mi jeszcze ochota na złagodzenie "góry". Pozdrawiam serdecznie.
  4. Dolce

    ECC81 a ECC88

    Dziękuję, pozdrawiam.
  5. Dolce

    ECC81 a ECC88

    Witam. Czy lampę E88CC można wprost zastąpić lampą ECC81? Czy te lampy mają taką samą budowę wewnętrzną i pracują na podobne napięcia? Będę wdzięczny za informacje, pozdrawiam.
  6. Dzięki McGyver. Czy zastosować pojemność 0,47uF czy korzystnie jest zwiększyć do 0,68uF. Czy to ma jakieś znaczenie?
  7. Witam ponownie. Mam pytanie o Wasze opinie w sprawie zakupu kondensatorów sprzęgających do przedwzmacniacza. Czy kupić Obligato Gold Premium w kwocie 100zł czy też mimo wszystko wato dopłacić 200zł do Rike Audio S-Cap? Kompletnie nie mam pojęcia jaki to da skok jakościowy w tym moim przedwzmacniaczu dlatego będę bazowa na Waszej opinii. I jeszcze jedno pytanie. Wartość kondensatorów wg schematu wynosi 0,47uF. Ja dałem nieco większe pojemności, 0,68uF. Czy ma to jakiś znaczący wpływ na brzmienie?
  8. Dziękuję za informacje. W opisie tego układu jest podana wartość C2 w zakresie 470-1000uF, stąd dałem taką pojemność. Niestety nie jestem elektronikiem. Za kondensatorem jest rezystor R11 o wartości 1kom. Obniżę pojemność wyjściową wzmacniacza i jeszcze raz porobię "testy". Mam jeszcze pytanie, biorąc pod uwagę zaprezentowany powyżej układ, czy warto wymienić kondensatory C1 z obecnych (Tad, podałem link do tych kondensatorów) na Obbligato Gold Premium lub Rike Audio S-Cap? Czy da to wymierny skok jakości dźwięku? Jakie są Wasze opinie w tym względzie. Lubię słuchać na tym przedwzmacniaczu i chciałbym w miarę możliwości polepszyć jego brzmienie, jednak kompletnie nie mam praktyki odnośnie "skoku jakościowego" po wymianie w tego typu układzie kondensatora sprzęgającego (C1). Czy warto zakupić coś z wyższej półki a jeśli tak to czy decydować się na Rike czy też poprzestać na Obligato? W grę wchodzi ewentualna poprawa selektywności i "sprężystości" basu (zmniejszenie jego nieczytelności/zwalistości). Będę wdzięczny za opinie.
  9. Napisz mi jeszcze jak sie ma jakość dźwięku kondensatorów Obbligato Gold Premium do Rike Audio S-Cap. Różnica w cenie przy zakupie 2szt wyniesie 200zł. Warto dołożyć? A jaką wartość pojemności na wyjściu trzeba zastosować w przypadku kondensatorów papierowo-olejowych? Obecnie mam, dobrane metodą "na słuch" ponad 1000uF ale elektrolity są mniejsze. Czy chodzi o np. takie kondensatory na wyjściu czy jest coś sensowniejszego: http://elel.sklep.pl/kondensator-25uf-200v-mph-2,3,18958,5934
  10. McGyver, dziękuje za pomoc. Gdzie można kupić Obbligato Gold Premium? Czy mógłbyś podać jakiś link do sprawdzonego sklepu? Czy można powiedzieć, że te kondensatory dadzą jakość dźwięku na poziomie Rike Audio S-Cap czy jednak różnica w dźwięku będzie odczuwalna na minus? Obecnie mam wstawiony taki wynalazek: http://allegro.pl/kondensator-tad-mustard-680nf-160v-i6585268437.html Te kondensatory dają jednak nieco "zwalisty" bas, ale to najlepsze co obecnie mam do dyspozycji. Mają tę zaletę, że są małe a ich napięcie pracy jest wystarczające. Mam również pytanie o kondensatory elektrolityczne na wyjściu przedstawionego wzmacniacza, chodzi o C2 i C2A. Obecnie mam wstawione Elny Silmic II. Czy warto je wymienić na coś innego? Będę wdzięczny za podpowiedzi.
  11. Witam. A ja potrzebuję jakieś dobre, sprawdzone kondensatory odsprzęgające dla mojej skromnej hybrydy, chodzi o C1 (C1A): Czytałem dobre opinie o Rike Audio S-cap ale są stosunkowo drogie, poza tym mają duże rozmiary ponieważ są wykonywane w wersji na 600V (dla moich potrzeb wystarczy 160V). Będę wdzięczny za sugestie.
  12. Dolce

    ALPS 271 czy Bourns PTD90

    Bardzo dziękuję za pomoc. Zamówiłem na razie 2szt Bournsów, ten potencjometr nie jest drogi więc warto go sprawdzić. Do tego wykonam przeróbkę wg instrukcji kolegi artw. Upewnię się - czy taka przeróbka da pozytywne rezultaty w poniższym układzie i jaki będzie miała wpływ na jakość dźwięku przedwzmcniacza: http://iv.pl/images/67798092299461637393.jpg
  13. Dolce

    ALPS 271 czy Bourns PTD90

    Czyli jak? To rodzaj potencjometru z 3 wyjściami, w sumie podłącza się to tak samo jak zwykły potencjometr. Nie bardzo wiem, jak można to inaczej podłączyć a na temat tego trybu na razie niewiele znalazłem w internecie. Jeśli to nie kłopot to podaj jakiś link albo podpowiedz, jak podłączyć tą moją drabinkę w trybie shunt.
  14. Dolce

    ALPS 271 czy Bourns PTD90

    No właśnie jestem świeżo po zakupie drabinki, dokładnie takiej tylko 2x50k: http://allegro.pl/potencjometr-drabinka-smd-stereo-log-10k-i6475673860.html Powiem tak, jestem zawiedziony brzmieniem przedwzmacniacza po wymianie zwykłego chinola na ten potencjometr. Gdybym słuchał techno to byłoby super, soprany poszły w górę a bas stał się może i nieco bardziej sprężysty ale dźwięk zatracił "koloryt". Serio. Nie chce być inaczej. Mam świadomość, że mój wzmacniacz to nie jakiejś cudo na kiju ale wracam do "standardowego" potencjometru. Tyle, że chcę kupić coś lepszego niż zwykły "chinol". Alps jest zdecydowanie droższy. Z pewnością ten potencjometr jest wysokiej klasy, to uznana firma. Natomiast o potencjometrze Bourns z powyższego linku słyszałem dobrą opinię. Z pewnością lepiej zdecydować się na jego zakup w porównaniu ze zwykłymi "chinolami". Natomiast w porównaniu do powyższego Aplsa to "liliput". Jego cena jest bardzo atrakcyjna, jednak zależy mi na dobrej jakości dźwięku więc jednorazowy zakup Alpsa nie byłby wielkim problemem. Pytanie jest takie - czy większe wydane pieniądze na Alpsa będą miały sens i czy odczuje się to w jakości dźwięku? Będę wdzięczny za podpowiedzi, może ktoś ma doświadczenia z powyższymi potencjometrami. Pozdrawiam.
  15. Witam. Zastanawiam się nad wyborem do mojego wzmacniacza hybrydowego opartego o jedną podwójną triodę (E88CC) oraz końcówkę na IRF520 potencjometru regulacji głośności (potencjometr znajduje się samym wejściu wzmacniacza). Rozważam dwie poniższe opcje: http://allegro.pl/elmag-potencjometr-50kohm-bourns-logarytmiczny-i5977101177.html oraz http://allegro.pl/elmag-potencjometr-alps-50kohm-stereo-rk271-i6047440228.html Czy warto dopłacić do Alpsa? Czy jest prawdopodobne, że jakość dźwięku będzie lepsza przy zastosowaniu tego potencjometru? Będę wdzięczny za podpowiedzi.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.