Jump to content

jar1

Użytkownicy
  • Content Count

    14313
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    27

jar1 last won the day on June 1

jar1 had the most liked content!

Community Reputation

12186 Dziesięciotysięcznik

Informacje profilowe

  • Branża
    Nie ustawione

Recent Profile Visitors

31759 profile views
  1. A jeśli chodzi o ten "słynny test", to tą "zasadą techniczną" było jedynie wyrównywanie poziomów głośności "na słuch" do momentu, gdy wszystko grało tak samo "na słuch". 🙂 A wiadomo, ze przynajmniej w jednym ustawieniu poziomu głośności taki wynik jest pewny - przy ściszeniu do zera. 😉
  2. Tu mamy kolejne problemy występujące we wzmacniaczach klasy d. Dotyczą również Hypexa, Lechu 😉 Czyli aliasing. Udokumentowany pomiarami. https://www.diyaudio.com/forums/class-d/321632-hypex-ncore-nc400-input-anti-alias-filter.html Ratowanie się ferrytami na wejściu sygnału rzczej nie pomaga, może nawet pogarszać https://www.diyaudio.com/forums/class-d/321578-phase-shift-class-amplifiers-affects-sound-3.html#post5423992
  3. Oczywiście. Liniowość jest opisem nierzeczywistego środowiska.
  4. Niestety te technicsy grały też kiepsko. 🙂
  5. Na obu wykresach faza jest praktycznie taka sama do zakresu 20kHz, nie widzę tu wpływu filtra. Rzeczywiście one są chyba orientacyjne i to tez nie za bardzo 😉 Chyba słusznie 😉
  6. Posłuchałem sobie też tego na zestawie. Jest nagrany dość ciemno, ale to nie jest krytyka, bo pewno tak ma być. Oczywiście ciemno, jak na nagrywanie w ten sposób. Taki Yamamoto aż wystrzela klawiszami w powietrze 😉 Odnośnie różnic, to jak napisałem, bardziej mi odpowiada w tym przypadku wersja druga. Jakby ocenę nagrania oceniać według skali określonymi granicznie poprzez eufonię i kakofonię, to to drugie leży na tej skali bliżej eufonii 😉. To jest moje wrażenie, i zawszę próbuje je sobie skorelować w jakiś sposób z czymś realnym, by na tej podstawie zweryfikować, czy moje wrażenie "lepszości;, jest jakoś uzasadnione czy też wybrałem wersję np. technicznie gorszą. To wcale nie jest takie jednoznaczne, bo bardzo często, gdy słucham w grupie różnych nagrań czy sprzętów zdania odnośnie "lepszości" są podzielone. Dlatego raz jeszcze zapytam, czy rzeczywiście w drugim nagraniu sygnał nie był poddany filtrowi mieszającemu fazą.
  7. Tak intuicyjnie to ani instrumenty ani głośniki nie są punktowymi źródłami dźwięku. Dlatego raczej nigdy nie uzyska się jest do odwzorowania 1:1 realu w rejestracji i odtwarzaniu muzyki.
  8. Na fortepianie drugi plik mi się bardziej podoba. I to nawet przy odtworzeniu na kompie przez smartfonowe słuchawki 😉 Ten Hammond jest tam dość cienki.
  9. Jak już wiem, ze były dwa różne materiały to jeszcze spróbuję ten fortepian 🙂 PS. No tak, to fortepian, nawet na kompie 🙂
  10. Ja słuchałem tylko BeMoved, może tu tkwił problem fortepianu 🙂 A jak działa filtr wszechprzepustowy?
  11. Posłuchaj na komputerze, wystarczy 😉
  12. Ale posłuchaj tego, co słychać na tych plikach i napisz o fortepianie 🙂
  13. Z pewnością nie jest, ale o fortepianie była mowa i ostatnia dyskusja. W tym przykładzie to nawet nie można mieć wątpliwości, czy jakikolwiek w nim pobrzdękiwał 🙂 A które z nich miało zmieniane fazy? Tak z ciekawości.
  14. Może i był, ale go prawie nie słychać. 🙂 Jako przykład na potęgę brzmienia fortepianu i jego pełnozakresowość to dość kurioazlny przykład. Bardziej i wyraźnie elektroniczny klawiszowiec. Chyba, ze to nie o te kawałki chodzi.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.