Jump to content

przemak

Użytkownicy
  • Content Count

    6068
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2675 Audioholik^3

About przemak

Informacje profilowe

  • Branża
    Nie ustawione

Recent Profile Visitors

2657 profile views
  1. W jaki sposób kable mają mieć jakikolwiek wpływ na to zjawisko to wie tylko forum audiofilskie 😉
  2. Ja mieszam? Ja tu wplatam cyfrę? Ja tylko napisałem, jak wygląda nagrywanie stereo i jaki ma związek z realnym dźwiękiem. Jak chcesz się czegoś do wiedzieć o "działaniu aparatu mózg-uszy" to pytaj, jak chcesz coś napisać, to napisz.
  3. To ja się pytam, jeżeli Shopenhauer to może Blumlein? 😉
  4. A Blumlein też byłby dumny? 😉 Jeżeli chodzi o nauczanie mnie różnych rzeczy to jest tu paru się do tego rwących, musisz się ustawić w kolejce 😉
  5. Ale to zasadniczo nie na temat, dwa to dwa 😉 Każde nagrywanie jest oszustwem. Można się spierać, które większym. Natomiast stereofonia dwukanałowa jest oszustwem w sensie oszukiwania aparatu słuchu oraz wykorzystywania sztuczek technicznych bez żadnej możliwości odwzorowania rzeczywistego ustawienia i brzmienia. Najciekawsze jest to, że w sąsiednim wątku za najlepiej brzmiacą i dynamiczną płytę podawany jest przykład kliniczny w całości zrealizowany na szesnastobitowej cyfrze.
  6. W sumie to prawie od pół wieku, ale teraz też w szczególności:
  7. Stereofonia dwukanałowa to i tak jest wielkie oszustwo. Rozwój techniki i nauki trochę pomaga, ale wciąż jest to półśrodek polegający z jednej strony na oszukaniu słuchu a z drugiej na oszczędnościach . Nawet w "koszernych" technikach z minimalną ilością mikrofonów czyli dwóch nie ma jednej uniwersalnej zasady, jakich i jak ustawionych mikrofonów użyć, na przykład technika AB czyli szeroko (standardowo metr) rozstawione mikrofony dookólne nadal jest stosowana. A słoń jaką ma głowę? 😉
  8. A dół w jakim innym może być sensie? Że w ziemi? 😉
  9. Krótko mówiąc kręcenie kolumnami nic w dole nie zmienia i tyle.
  10. Możesz sam sprawdzić - puść sobie niezbyt głośno sinus 50Hz 😉 Problem polega na tym, że piszesz "bas" i masz na myśli instrumenty basowe z szerokim pasmem, np kontrabas czy gitara basowa. Brzmienie gitary basowej się zmienia. A ja napisałem dół w sensie pasma, i to się nie zmienia.
  11. To tak, ale mi chodziło też o obsługę, regulację głośności choćby.
  12. Tylko to wymaga podziału aktywnego, to nie jest proste dla amatora.
  13. Masy są wspólne w sprzęcie audiofilskim, w normalnym są separowane. Ale trafo w spdif to przecież kosmos i herezja, także ten 😉
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.