Jump to content

przemak

Użytkownicy
  • Content Count

    7095
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

przemak last won the day on August 18

przemak had the most liked content!

Community Reputation

3251 Audioholik^3

Informacje profilowe

  • Branża
    Nie ustawione

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. To akurat nie jest prawdą, bo różne częstotliwości rozchodzą się z różną prędkością, ale to w sumie pikuś. Chodziło mi o to, jak chcesz uzyskać obraz stereo. Jeden mikrofon to mono, do stereo potrzeba przynajmniej dwóch. Jak ustawionych, jeżeli są dookólne? W życiu nie słyszałem 😉
  2. A myślałem, że wiadomo, o co chodzi... Może tak - 25 lat po wynalezieniu współczesnej płyty pojawił się cd. Co się pojawiło jako nośnik w 1995 (a to zakładając liniowy a nie wykładniczy postęp)? Mp3? 😉
  3. Czyli mono jednym mikrofonem dookólnym w miejscu słuchacza? 😉 Poglos? E, w filharmonii nie ma poglosu 😉 Jest coraz gorzej z Twoimi pomysłami...
  4. przemak

    Kabel sieciowy DIY

    Ale miernikiem miało być...
  5. I równa odległość wszystkich mikrofonów od wszystkich źródeł (ciekawe jak) oraz na koniec perełka absolutna - zakaz stosowania korektorów i efektów. Dobre, zwłaszcza w połączeniu z tymi niebrzmiącymi mikrofonami 😉
  6. Trochę dyskusja odbiega chyba od nawet szeroko rozumianego tematu. Uważam, że łatwość konfiguracji jest słabym argumentem, bo jeden będzie wolał komputer uniwersalny a inny skrzyneczkę z dedykowanym komputerem a inny płytę, niech nawet SACD. Szczególnie absurdalnym argumentem jest to: bo wynika z tego, że nabywca urządzenia z instrukcji dowiaduje się, że do poprawnego działania musi jeszcze coś dokupić 😉 Tak, wiem że można sobie zapewne ściągnąć instrukcję przed zakupem. Jasne... Jak już wiele razy pisałem, w '93 grałem osiem śladów audio z komputera 386sx z 2MB RAM, a sprzęt do tego kosztował 10kUSD. I wtedy i zwłaszcza dzisiaj nie była to suma astronomiczna, a procesor klasy 386sx dzisiaj to chyba do tostera będzie za słaby 😉 Druga kwestia - współczesna płyta mikrorowkowa stereo to lata 1956-1980 czyli niecałe 25 lat, a płyta CD wprowadzona w 1980 trwa do dzisiaj, czyli prawie 40 lat. Biorąc pod uwagę sporą "nieliniowość" rozwoju technologicznego bardzo słabo idzie zastępowane płyty CD czymś lepszym 😉
  7. No ale to jest mierzone mikrofonem ciśnieniowy, także ten 😉
  8. Ja myślę, że @file-moon zrozumiał, że to był dosłowny cytat z jego kulturalnego posta. Więcej od niego i innych uważanych uczestników dyskusji nie mogę wymagać .
  9. Czytaj ze zrozumieniem, jak nie rozumiesz, to pytaj. Wystarczy w sumie, jak przeczytasz "ze zrozumieniem" co sam wypisujesz w tym wątku. I wydaje mi się, że jesteś zobligowany do wskazania, w którym miejscu prezentowałem stanowisko, które powyżej mi przypisujesz. Ale nie liczę na to, spoko, baw się dobrze.
  10. W zasadzie cały twój bełkot dotyczący tego zagadnienia należy olać z półprzysiadu. Jeżeli według ciebie przetwornik cyfrowo analogowy zmienia schodki w fale to niech tak zostanie. Tak samo subiektywna jak odpowiedź na twoje pytanie, bo to jest to samo pytanie. No właśnie. Jak widać niektórym wystarcza pasmo z winyla a innym z pliku 44/16. A i tak raczej zgadzam się z @Chicago że to spełnienie to zasadniczo tylko w bezpośrednim kontakcie.
  11. Głupio "amerykana" poprawiać, ale aż w oczy kole, a to już kolejny raz 😉 No 😉
  12. No przecież nie ty, tylko @file-moon, to co cytujesz powyżej jest pod cytatem właśnie file-moona. No przecież napisałem, odwrotnie, czyli niewystarczającą do 100% odtworzenia muzyki. Próba odpowiedzi uświadomi absurdalność twojego pytania 😉 Na jakim etapie? Wyjściowa to jest 44/16 na płycie i to jest celem i do tego dopasowuje się wszystko (albo do jutuba czy spotifaja z kompresją stratną). A o co? Odpowiedź na pytania jakie pasmo jest niezbędne da odpowiedź na pytanie, jakie jest niewystarczające. Ja się pytam o to drugie wprost a nie na około 😉
  13. Przepraszam, to @file-moon powinien zostać zacytowany, pomyłka. Niewielka w sumie, bo się z nim zgadzasz 😉 To ty pisałeś, jakoby ktoś twierdził, że pliki 44/16 są lepsze od wyższych rozdzielczości, wypada podać cytat 😉 Czyli schodków nie ma, ufff. Wszystko, czego nie da się przenieść, znika, to oczywiste. Co do ograniczeń to kwestia dyskusyjna. Uważam, że 16 bitów całkowicie wystarcza, szumy są już warunkach domowych nawet audiofilskich niesłyszalne, ktoś natomiast mógłby chcieć lepsze pasmo, rzecz gustu. Z pasmem bym był ostrożny, zalecam posłuchanie sobie konkretnych przykładów czy to w ogóle słyszymy. Zależy jakiego mastera. Kultowy przykład czyli Brothers In Arms to zgranie na data 44/16. Bardzo dużo nagrań powstaje wynikowo w 44/24, nie wszystkie są robione z wyższymi częstotliwościami próbkowania. Taśma analogowa to może i szersze pasmo przynajmniej teoretycznie, ale dynamika z kolei mikra. To czy komuś jest potrzebne szersze pasmo czy dynamika to są kwestie indywidualne. Wiadomo, że pasmo musi być nieskończone. Odpowiedz na to pytanie jest prosta, 20-20. A odpowiesz na odwrotne pytanie, czyli jaką szerokość pasma należy uznać za niewystarczającą? 😉 Czy radiofonia AM z pasmem 4,5k wystarcza czy nie? A FM z pasmem 15k? A winyl z 16k? A cd z pasmem 20k? Bo ja mogę spokojnie słuchać muzyki z radia i nadal jest to muzyka.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.