Jump to content

sly30

Użytkownicy
  • Content Count

    20739
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    46

sly30 last won the day on October 29

sly30 had the most liked content!

Community Reputation

7546 Audioholik^n

Informacje profilowe

  • Branża
    Nie ustawione

Recent Profile Visitors

943 profile views
  1. Dźwięki wydobywające się z rowka płyty winylowej mogą mieć nawet 50khz, tyle że to są artefakty i zniekształcenia wynikające z pracy igły w rowku, a nie dźwięki muzyczne. Te z czarnej płyty zwykle nie dochodzą nawet do 15khz.
  2. Kto dziś ripuje vinyle? Rozdzielczość bitowa vinyla jest niższa niż 16/44, więc ripowanie nie ma sensu, ani do 16/44 ani do DSD czy PCM 24/192.
  3. Chyba czas wydzielić oddzielny wątek, bo dyskusja zeszła na inne tory niż temat wątku.
  4. Może być tak jak twierdzi wiele osób, że człowiek jest niedoskonały, a słuch też ma daleki od ideału, więc niekoniecznie najlepiej czuje się przy technicznie najlepszych formatach. Tezy tej dowodzi zamiłowanie ludzi do niedoskonałych technicznie lamp, skaszanionych technicznie vinyli, często niejednoznacznych technicznie wzmacniaczy w klasie A, a znów niechęć do idealnie liniowego grania, czy dobrych technicznie wzmacniaczy w klasie D. Stąd często odbiór CD przyjemniejszy niż wielu plików hires. Czy tak jest na 100% nie mam pewności, ale coś jest na rzeczy.
  5. Miałem topowy transport Lumina U1 i grał bardzo dobrze. Aurender N10 też bardzo dobry sprzęt. Ale i tak dobry transport CD wypadał u mnie trochę lepiej. Może nie o 2 klasy ale jednak trochę lepiej lub inaczej, gdzie to inaczej lepiej mi „wchodziło”. Jednakowoż to bardzo dobre plikowce.
  6. To firma która ma dobrą opinię. Testować zawsze warto.
  7. To fajnie, że masz teraz lepiej, a kasy nie wydałeś.
  8. Ty to wiesz, ja to wiem, wielu innych też już to wie, cześć się dowie, a cześć będzie szukać wyższych cyferek. Wolno Ci Tomku w swoim domku.
  9. To nie jest oczywiste. Większa kolumna potrzebuje wokoło więcej wolnej przestrzeni i wtedy generuje jeszcze lepszą holografię niż małe monitory. Lepszy bas z dużych driverów też ma wpływ na...holografie, choć wydaje się, że jedno nie ma związku z drugim. Otóż ma i to sporo wspólnego.
  10. Tak samo uważam. Gram i CD i SACD i różne pliki. Ale już wiem, że jak ktoś upiera się, że musi być więcej cyferek w formacie pliku, to...ciężko będzie się nam porozumieć. Są ważniejsze kwestie w audio. Czym gorszy sprzęt i słabsza akustyka, tym większa chęć by ratować się wyższą gęstością pliku. Można i tak.
  11. Nie ma realnego zapotrzebowania na więcej niż oferuje CD czyli WAV 16/44. Na vinylach jest realnie jeszcze mniej i też się ludziom podoba. Znów plik 24/192 robi się zbyt sterylny i nie koniecznie słucha się go przyjemnie. Dlatego większość streamingu w sieci to mp3 i to 128kb, a nawet mniej. Te najlepsze stacja radiowe z netu to max mp3/320kb. I to całkiem przyzwoicie gra. Tidal w max wersji to plik 16/44 czyli CD, ale prawda jest taka, że to samo z krążka CD gra lepiej niż z Tidala. Pliki 24/96 potrafią być jeszcze nieco lepsze ale zapotrzebowanie rynku na taką jakość jest mizerne, dlatego oferta nowości w takim formacie jest żadna i nie zanosi się na zmiany. Dlatego nie ma się co oszukiwać ani łudzić. Cyferkami w plikach nie nadrobi się ważnych w audio kwestii jak akustyka, okablowanie, zasilanie, ustawienie kolumn, amplifikacja itd. To najważniejsze kwestie, a nie to czy mamy 16/44, 24/96, 24/192 czy może DSD.
  12. W realu okazuje się, że to wcale nie jest sporo więcej. Na moje ucho może 5-10% lepiej. Dobry kabel cyfrowy i zasilający mogą dać 20%, czyli 16/44 na lepszym sprzęcie gra lepiej niż 24/96 na gorszym. Na czym grasz swoje pliki?
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.