Jump to content

Czlowiek97

Użytkownicy
  • Content Count

    146
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

38 Neutralny

Informacje profilowe

  • Branża
    Nie ustawione

Recent Profile Visitors

634 profile views
  1. Jeśli tak bardzo podobał Ci się charakter brzmienia Lectora, to spróbowałbym skorygować akustykę pomieszczenia. Jeśli masz już jakiekolwiek ustroje, to nie będzie kosztowało Cię to nawet złotówki. Jedynie trzeba trochę polatać 🙂
  2. Sprzedam wiernego towarzysza, z którym nie rozstawałem się przez kilka lat. Zadbany z ledwo widocznymi śladami użytkowania. Więcej informacji udzielę zainteresowanym w wiadomości prywatnej.
  3. Dziękuję wszystkim za podpowiedzi. Padły propozycje, z których na start nie mogę odrzucić ani jednej. Oznacza to, że mam przed sobą kilka odsłuchów. Szkoda jedynie, że na czas tychże odsłuchów będę musiał pożyczyć kolejnych kilka $$, by mieć zawsze minimum 2 wzmacniacze w jednej chwili. Mimo to nie zamykam tematu, ponieważ jest świeży i może padną jeszcze jakieś ciekawe pomysły, a i może ktoś inny z tego skorzysta.
  4. Zdaję sobie z tego sprawę doskonale. Dlatego podkreślam - szukam czegoś bardziej uniwersalnego, a nie do końca uniwersalnego, bo tak jak prawisz: uniwersalne rzeczy nie istnieją. Nie wiem jak dla Ciebie, ale dla mnie poniekąd jest frajdą szukanie coraz to innych sprzętów. Lubię próbować nowych smaków, a do full lampy w każdej chwili można wrócić 🙂
  5. Gdyby było mnie stać, to kupiłbym drugi wzmacniacz - to chyba jasne. Zresztą nie muszę chyba się tłumaczyć. Słyszałem piece, które mimo zastosowania na wyjściu lamp i mimo mocy zaledwie 20W, miały pierdzielnięcie (zachowując gęstą średnicę), ale na nie tym bardziej mnie nie stać. Kolumny nie pozwalają na chociażby Single Ended, a tych nie zamierzam zmienić. Jak napiszę, że szukam wzmacniacza BARDZIEJ uniwersalnego, to zrozumiesz?
  6. Cześć wszystkim, Kolejny zwrot w mym muzycznym życiu i kolejny raz żegnam się z lampą na rzecz, tym razem, wzmacniacza hybrydowego. Mam do dyspozycji 6000zł i szukam kompromisu pomiędzy EL-34, a tranzystorem. Zawsze wybierałem ten typ lampy ze względu na niepowtarzalną średnicę i jej chciałbym zostawić najwięcej jak się da, gdyż jest dla mnie najważniejsza (a no taki mam gust 🙂 ). Dlatego pierwszym modelem jaki miałem okazję przesłuchać, był Unison Research Unico Primo. W zasadzie mógłbym go kupić, ale stać mnie na nowy egzemplarz. Oznacza to, że kupując wzmacniacz używany, mogę sobie pozwolić na półkę wyżej. Zastanawiam się nad jakimś Pathosem, ale Classic One MK 1 swego czasu pozostawił niedosyt względem dynamiki. Może MK 3 spełni moje oczekiwania? Może spróbować innego modelu Unisona? Czym powinienem się zainteresować? Moje 4-Ohmowe, 89dB Audio Physiki wbrew pozorom nie wymagają sporej mocy i z racji klasycznej końcówki, raczej każdy model podoła. Pomóżta 🙂
  7. Dlatego napisałem, że TEORETYCZNIE i dodałem "Wszystkie te będą pasowały i grały, ale z jakim skutkiem? Jedne od drugich bardziej lub mniej się różnią budową i nie jest to bez znaczenia w przypadku np. żywotności lamp.". W celu rozjaśnienia jak to generalnie działa, poleciłem autorowi Ciebie, abyś po krótce to wytłumaczył, bo zanim ja bym zawarł tyle informacji w komentarzu, to bym musiał przeczytać kilka rozdziałów w książce i potrwałoby to kilka dni. Pozdrówki.
  8. Ajajaj, trochę przedawnione informacje. Muszę zmienić. Miałem Dialogue Premium przez niedługi okres i dosyć niedawno ją sprzedałem. Mój pierwszy wpis jak najbardziej tyczy się Prologue One, której mimo posiadania Dialogue na szczęście nie sprzedałem 🙂
  9. Prologue One ma automatyczne ustawianie biasu, a co za tym idzie, wśród lamp jedynym ograniczeniem jest ich cokół. Musi być to oktal. EL-34, KT66, KT77, KT88, KT90, KT120 i masa innych pasuje. Wszystkie te będą pasowały i grały, ale z jakim skutkiem? Jedne od drugich bardziej lub mniej się różnią budową i nie jest to bez znaczenia w przypadku np. żywotności lamp. Niestety z elektroniką nigdy nie było mi po drodze i nie wytłumaczę Ci jakie skutki niosą za sobą zmiany lamp. Najlepiej uderzyć do kogoś rozgarniętego 🙂 Myślę, że McGyver chętnie Ci odpowie. Brzmienie MC100B dosyć mocno się różni od PrimaLuny. Inne lampy i budowa, inna moc, 2 tryby Yaqina vs. 1 Primki. To dwa inne światy. Są tacy, którzy porównują dźwięk Yaqina do tranzystora, zarzucając mu brak barwnej średnicy, ale jest to trochę krzywdzące. Niczyje porównanie nie da Ci tego co własny odsłuch. Moja Prologue One sprawdza się przy słuchaniu twoich ulubionych zespołów, ale gdy wrzucam krążek z np. AC/DC, czy Metaliką, to czuję, iż dla pełnej satysfakcji musiałbym mieć podłączony właśnie MC100B 🙂
  10. Na moje ucho lekko faworyzują średnicę, co powiększa wrażenie braku mocnego i najniższego basu. Co prawda jest w pełni kontrolowany, ale komuś może to wystarczyć. Mi osobiście wcale to nie przeszkadzało, ponieważ rzadko kiedy potrzebuję silnych uderzeń, ale przez to właśnie są mniej uniwersalne. Tym bardziej, że twórca tematu wspomniał coś o kinie. Tak jak wspomniałem, absolutnie nie brakowało mi basu i dla mnie kolumny są świetne, ale staram się pisać obiektywnie. Co do Sitar, to one też nie są mistrzami w obfitości basu, ale uważam, że mają go trochę więcej i na pewno niżej zestrojony. Wcale nie wykluczone, że braki w basie Oper można zrekompensować odpowiednim wzmacniaczem.
  11. A no i bym rozważył na Twoim miejscu pożyczyć jakiś panel na bazie np. PT80 nawet 5cm i postawić za kolumną. Rewolucji się tym nie zrobi, ale efekt będzie zauważalny.
  12. Opera Grand Mezza bardzo dobry pomysł. Mają jednak swój charakter - taki jaki ja uwielbiam, ale przez to mogą stać się mniej uniwersalne. Audio Physic Sitara, które posiadam będą też dobrym wyborem do odsłuchu. Co prawda nie stoją u mnie blisko ściany, ale przesłuchałem ich w wielu pomieszczeniach i wszystkich możliwych ustawieniach. Po tym mogę stwierdzić, że nie są wybredne co do ustawienia. Na pewno bardziej dynamiczne od Oper oraz barwowo neutralne. A czy dla Ciebie to zaleta, czy wada to nie wiem.
  13. ADRES BIURA: ZIGZAG Arkadiusz Harych ul. Zębcowska 43 lok 7 63-400 Ostrów Wielkopolski ADRES SIEDZIBY: ZIGZAG Arkadiusz Harych ul. Cukrowa 11/16 52-316 Wrocław
  14. Po co miałbym polecać coś czego nie słyszałem? W tej chwili ze względu na przeprowadzkę i mniejszy salon, słucham głównie na Sitarach 25 tegoż producenta, ale sygnatura brzmienia mimo wszystko jest podobna. Gdybym miał gdzie postawić Tempo 6, z chęcią bym je kupił. Nie wszystkim Audio Physic muszą się podobać. Jak widać autorowi tematu przypadły do gustu więc czemu miałby nie spróbować ponownie? A że Ty szukasz czegoś innego w brzmieniu, to już Twoja indywidualna sprawa. Swoją drogą ciekaw jestem czym napędzałeś wówczas Tempo 6. PS. Z Audio Physic jest podobno tak, że albo się je kocha, albo nienawidzi. Coś w tym musi być.
  15. Jeśli koledze podobały się Audio Physic, to szukałabym nic innego jak Audio Physic. Będzie to w miarę bezpieczny zakup nawet bez ściągania za każdym razem kolumn do siebie w celu odsłuchu. W końcu słyną z ponadprzeciętnej sceny, przejrzystości i szybkości. Do otwartego salonu celowałbym w Tempo 6, ale nawet przy dobrych wiatrach na wzmacniacz i CD-P zostanie połowa budżetu, a to może nie wystarczyć. Nie wiem czy istnieją podstawkowce, które wypełnią taki salon dźwiękiem i jednocześnie nie będą wyglądały jak monitory po sterydach. Bardzo często salon otwarty na aneks nie sprzyja akustyką, ponieważ dźwięk gdzieś tam się pląta po zakamarkach i trzeba naprawdę się nalatać, by odpowiednio zaadoptować akustycznie. Ale wiadomo, każe pomieszczenie jest inne. Jeśli jednak Audio Physic to za mało w kwestii przestrzeni, to spróbowałbym przesłuchać kolumn elektrostatycznych.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.