Jump to content

marbut1

Użytkownicy
  • Content Count

    321
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

68 Neutralny

Informacje profilowe

  • Branża
    Nie ustawione
  1. zawsze tak jest, ze srodkow mozesz tylko wysylac do innych co maja paypal np znajomych paypal to najwieksze zlodziejestwo w XXI wieku czesto blokuja kase jak np dostaniesz za swoja prace, kaza wysylac tony dokumentow itd kiedys zblokowali konta paypal akcjom charytatywnym
  2. poszukaj Jazz Cafe Bar na spotify poszło z Atari 65XE
  3. o to zaiwestuj coś z gałkami :) wygląd to nie wszystko w sumie przynajmniej łatwe w obsłudze :)
  4. niektóre narkotyki motywują do działania, mózg działą jak błyskawica i masz tysiące pomysłów wiem coś o tym
  5. spróbuj przekrecić potencjometr z napisem "bass" w lewo może się zminiejszy coś takie pokrętło
  6. Parker grał tak bo był cały czas na haju, jak nie brał to grałby tak wolno jak Miles a jakby Miles nie brał to grał by jak Amstrong itd ....
  7. jeśli chcesz sięgnać po Parkera to właśnie on udowodnił, że w jazzie nie musi być nic stałego dla mnie jednak, granie tylko na czuja, bez żadnych zasad jest pójściem na łatwiznę, nie można wszystkiego opierać na talencie i słuchu trzeba swoje odrobić i jeśli tworzysz muzykę, to jednak trzymaj się jakiś ogólnych zasad, generalnie kompozytor to ktoś, którego utwory graja inni muzycy, a jeśli tworzysz z czapki i nikt ciebie nie gra nie jesteś kompozytorem ale improwizatorem dlatego tamte gwiazdy był prekursorami czegoś ale na pewno nie kompozytorami uważam, że jazz i blues mają to wspólnego, że jest to forma cykliczna wariacyjna i to jest główna cecha, chociaż forma ABA, czy ABBA jest w każdym stylu ale jazz czyli improwizacja to raczej forma A A1, A2, A3, A4, ewentualnie Coda i zakończenie forma wariacje byłą już w klasycyzmie, np Mozart
  8. źle zrozumiałeś Chicago Qoma ja dodam od siebie, że ludzi grający jazz właśnie uciekają od tej całej teorii, bagna, nut, form muzycznych, itd, bo mają dosyć narzucania przez dyktatorów muzyki klasycznej, która już dawno wybrzmiała i jest nieaktualna, także akurat jazz to jest wolność i do tego zawsze zmierzał, oczywiście lepiej nie grać bluesa w formie 15 taktowej
  9. gralem z nim czasem na przerwach, zaczał juz w liceum, za cienki bylem zeby mnie wzieli do zespołu zaczynał z Możdzerem, ale ten go kopnął dla znanych skandynawskich nazwisk Możdzer miał pęd ku karierze niekoniecznie do sztuki później zastępował Tymona na Kontrabasie w miłości i był o wiele lepszy, kończył kontrabass chociaż chyba nie dokończył bardzo zdolny muzyk, jego Ojciec chyba był też kiimś ze sztuki Kaszebe I Jazz to trudne połączenie prawdziwy artysta idący pod prąd czego nie można powiedzieć o reszcie
  10. wszyscy siedrmioro są prekursorami i outsiderami
  11. Olo w naszej klasie bywał bardzo rzadko, kiedyś wszedł na lekcje po długiej nieobecności na lekcję spóżnił się, nauczycielka go nie poznała i spytała, słucham o co chodzi ? kiedyś była dyskusja na lekcji polskigo, Olo miał pretensję do nauczycielki dlaczego nie wystawia jedynek jeśli ktoś jest nieprzygotowany, więc wzięła go do odpowiedzi, oczywiście nic nie wiedział i dostał jedynkę, później miał pretensję do niej, w liceum strasznie się jąkał, mówił 3 razy dłużej niż inni, już wtedy rozbijał Cyganerie i grał jazz, nauczyciele w szkołach muzycznych go za to tępili, był buntownikiem, kiedyś szedłem z bursy do szkoły, stał z kolegą, powiedziałem mu cześć, po 20 metrach usłyszałem jak mówi do kolegi o mnie, ten człowiek to prawdziwa dupa jest, slucha zawsze miałem dobry, zreszta większość w szkole muzycznej przy Gnilnej w Gdańsku, inteligentny outsieder, idący pod prąd, nigdy nie poszedł na komercje jak Leszek Możdzer i to się ceni mógłbyć genialnym kontrabasistą jazzowym ale poszedł w swoją twórczość
  12. faktycznie najcześciej, jest bridge, Coda, powtórzenie tematu ze zmienną końcówką, czasem nawet są podane 2 lub 3 zmienne końcówki, formy w jazzie, bluesie nie są skomplikowane, warto poczytać trochę o tym, jak się tworzy utwór, trochę wiedzy technicznej i nie koniecznie sprzętowej się przyda ludziom, którzy mają masę płyt, w muzyce klasycznej można kupić taki małe książeczki nutowe, do śledzenie formy utworu, np na koncertach, w jazzie raczej rzadka sprawa, mój kolega zdolny muzyk bez żadnego wykształcenia spisuje improwizacje naszemu znanemu pianiście jazzowemu, do tego trzeba mieć spory talent taka ciekawostka
  13. 12 taktów w jazzie a raczej bluesie generalnie bluesa można poczuć chyba na tym że jedziesz nie do końca parzysto właśnie 12 taktów standardy jazzowe raczej mają parzystą formę 16 jazz nie ma stałych form ponieważ gra się na podstawie piosenek czyli standardów a ta już zależy od autora piosenki, a oni nie komponowali pod jazz tylko jako zwykłe piosenki na tym polega jazz nic nie wiadomo tu jest prost przykład prostego standardu z podglądem nutowym co można zrobić z tej prostej kompozycji :
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.