Jump to content

ragnar

Użytkownicy
  • Content Count

    59
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

10 Neutralny

Informacje profilowe

  • Branża
    Nie ustawione

Recent Profile Visitors

643 profile views
  1. Oba systemy świetnie się prezentują!
  2. Gra to z Dynaudio Emit M30 w pokoju 36m2. Wrzucam poglądowe fotki, niestety nie mam teraz czasu na zrobienie lepszych. Pozdrawiam!
  3. To może jako założyciel klubu podzielę się swoimi wrażeniami. Na wstępie zaznaczę, że nie mam wybitnego doświadczenia ze sprzętem, więc zamiast porównań z innymi sprzętami skupię się na tym co mi się w ST-10 podoba. Na uznanie na pewno zasługuje dynamika (szczególnie w zakresie basu). I nie chodzi tutaj o jakąś sztuczną potęgę i efektowność, tylko o wierne odwzorowanie tego co jest nagrane na płycie. Nagłe zmiany głośności w utworach są bardzo precyzyjnie oddawane - zaczynając od jazzu a na muzyce filmowej kończąc. Bas jest punktowy, doskonale kontrolowany, ale też nie przesadnie utwardzony. Choć wyraźnie zaznaczony to nie przykrywa reszty pasma. Tony średnie są gładkie, dość bliskie słuchacza. Podobnie jak w przypadku basu są one naturalne, nie schowane ale też nie podkolorowane. Kiedy jednak trzeba czy to wokale czy gitary (np w czasie solówki) potrafią wysunąć się na pierwszy plan i zyskać na jeszcze większej czytelności i intymności. Soprany idealnie wpisują się w mój gust. Dostajemy pod dostatkiem szczegółów i świetną rozdzielczość pozwalające na dokładny wgląd w nagranie. A z drugiej strony nie jest zbyt jasno i męcząco. Słuchanie blach perkusji to czysta przyjemność. Myślę, że duża rolę będzie odgrywać tu jednak będzie reszta toru. Np u mnie na budżetowych interkonektach było odrobinę zbyt jazgotliwie. Po zmianie na Melodikę Purple Rain wysokie tony były dokładnie takie jak lubię a do tego bas zyskał jeszcze a zróżnicowaniu i wypełnieniu. Był to też pierwszy przypadek gdy usłyszałem wpływ kabla na dźwięk. Scena jest dość szeroka i bez trudu pozwala na lokalizacje poszczególnych instrumentów. Jedynie mógłbym się przyczepić jej głębokości. Być może jest to też kwestia przedwzmacniacza (a właściwie jego braku, gdyż u mnie tę rolę pełni DAC z regulacją głośności w Audiolab 8300CD). Podsumowując, w moim systemie NuPrime ST-10 prezentuje neutralne granie z odpowiednią mocą aby wysterować nawet trudniejsze kolumny. Przy czym neutralność to w mojej ocenie cecha bardzo pozytywna. Nie odbierająca absolutnie radośxi ze słuchania. Wręcz przeciwnie - pokazuje nagranie takim jakim jest, pozwala smakować detale ale i pokazać pazur kiedy trzeba. Końcówkę tę kupiłem w ciemno (bazując na informacjach z sieci), gdyż nadarzyła się dobra okazja. Nie robiłem więc odsłuchów innych wzmacniaczy w klasie D ani też w klasie AB i podobnej cenie. Jednak porównując z moją poprzednią końcówką Rotela (RB-03) otrzymałem granie w podobnym stylu ale w każdym aspekcie lepsze (szczególnie przy wyższych poziomach głośności czuć sporą różnicę). Słabe strony? Poza ceną (i może wspomnianej głębokości sceny) - nie stwierdziłem 🙂
  4. Utworzyłem tu na forum klub miłośników NuPrime. Zapraszam do dołączenia!
  5. Witam, pozwoliłem sobie założyć klub NuPrime. Posiadam od okołu 6 miesięcy końcówkę mocy ST-10 i jestem bardzo zadowolony. W internecie można znaleźć trochę recenzji branży ale z opiniami zwykłych użytkowników już jest słabiej, więc czemu by tego nie zmienić? Kto jeszcze na forum posiada, posiadał lub słuchał sprzętu tej firmy i jaką ma o nim opinię.
  6. Siedziba we Wrocławiu, a biuro w Ostrowie Wielkopolskim. Oj przydały by się takie panele u mnie w pokoju. Wizaulnie sa na tyle ładne, że może nawet żona by nie narzekała 🙂
  7. Skoro akurat o Emitach mowa, to pochwalę się, że moje Emity M30, które napędzałem do niedawna Rotelem RB03, mają nowego kompana w postaci końcówki NuPrime ST-10 (klasa D). Emity na pewno rozwinęły skrzydła - poprawiła się dynamika, kontrola basu. Szczególnie zyskała na odbiorze muzyka rockowa i metalowa. No i pierwszy raz udało mi się wychwycić wpływ kabli na brzmienie. Tani interkonekt Prolinka wymieniony na Melodikę wniósł subtelne ale jednak zauważalne zmiany w wybrzmieniach gitary basowej i wokalu (sprawdzane na Pink Floyd) - jest pełniej i pojawia się więcej smaczków. Bałem się, że Moledika w połączeniu z Dynaudio będzie zamulać, ale sprawdza się to u mnie znakomicie - góra jest aksamitna i aż nie chce się wyłączać sprzętu.
  8. A może rozwiązanie łączące te dwa światy (CD i zewnetrzny DAC)? Sam poszedłem tą drogą i jestem bardzo zadowolony. Miałem okazje kupić w dobrej cenie Audiolab 8300CD. Zawsze to jeden klocek mniej (a w sumie dwa, bo u mnie załatwiło to też kwestie przedwzmacniacza). Z podobnych rozwiązań jest też Creek Evolution 100CD, aczkolwiek jego nie słyszałem.
  9. Dokładnie chodzi o to co napisał @przemak Uzywam Audiolaba 8300CD w charakterze przedwzmacniacza cyfrowego. Nie wiem dokładnie jak tam jest realizowana regulacja głośności ale wydawało mi sie, że cyfrowo.
  10. Temat bardzo szeroki i proszę śmiało pisać tu swoje przemyślenia. Moje pytanie jest jednak dość proste (a tak przynajmniej mi sie wydaje, choć jednoznacznej odpowiedzi w google nie znalazłem). Miałem przedwzmacniacz z regulacją za pomocą potencjometru czyli klasycznej "gałki". Zwykle słuchałem na godzinie 9-10 i nie przekraczałem godziny 12. Teraz mam przedwzmacniacz cyfrowy który pokazuje ujemne decybele (zwykle słucham między -45db a -30db). I tak się zastanawiam, z czystej ciekawości, czy można to jakoś przełożyć na pozycję "gałki"? Jak czasem dojadę do np -20db to odczuwam taki dyskomfort, że może już przesterwuje wzmacniacz czy coś. Nie mogę sobie znaleźć jakiegoś punktu odniesienia jak gałce. Czy potencjometr to skala liniowa? No bo decybele logarytmiczna i 0 db to głośność maksymalna, ale co dalej?
  11. Drodzy klubowicze, sprzedaję swoje Rotele: A10 i RB-03. Jeśli są zainteresowani to proszę o wiadomość na priv.
  12. Miałem okazję przesłuchać trochę wokółusznych słuchawek bluetooth (w cenie do 1500zl). I najbardziej odpowiadały mi Audio Technica SR50BT. Dźwięk naturalny, szczegółowy, nie napompowany. ANC działa subtelnie, nie ingerując w odbiór dźwięku.
  13. A można wiedzieć co chcesz osiągnąć i skąd pomysł? Wtedy moglibyśmy coś sensowniej doradzić, a tak to każdy doradza w ciemno. Czemu nie chcesz/nie możesz puścić sygnału do DAC po coaxialu albo toslinku?
  14. SC, ja to cie nawet trochę rozumiem - sam wolę czasem wziąć rzeczy na chłopski rozum (a właściwie słuch) bez zagłębiania się w techniczne niuanse. Ale jest granica po przekroczeniu której dochodzimy do absurdu. Myślę że właśnie ja przekroczyles. Że niby samochód i tramwaj to to samo bo oba przewożą ludzi?
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.