Jump to content

Krzysz

Użytkownicy
  • Content Count

    151
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

19 Neutralny

Informacje profilowe

  • Branża
    Nie ustawione

Recent Profile Visitors

267 profile views
  1. Dziekuje wszystkim za porady. Zaweziłem krąg do Rega rx2, Kudos x2, Spendor a2-a5, (ew. Chario 530). Pojade, posłucham i napisze opisze wrazenia, moze komus sie przydadzą.
  2. Przepraszam najmocniej , ze kogos uraziłem moja kolejna opinią/ wpisem. Myslałem , ze od tego jest forum. I nie rozumiem, skad pytanie, ze chce sprzedawac, skoro pisze o nich , ze najlepsze jakie mialem. Nie widze tu logiki - chyba, ze piszesz tu o swoich praktykach. Temat do zamknięcia. Dziekuje wszystkim za rady dotyczące wątku.
  3. Dziekuje ale ja potrzebuje do max 90cm wysokosci, takze odpada.
  4. Mały Update co do brzmienia. Jesli chodzi o krytyków, którzy zauwazyli problemy z kontrola basu i nosowe zabarwienie srednicy to moge sie z tym zgodzic. Po podłączeniu do Naim Unitiqute (30w) wyraźnie słychac nosowa śrenice, małą dziure w paśmie w wyzszej średnicy i plame basu zamiast definicji w najnizszych zakresach czestotliwości. Szybko męczy taki dzwiek. Po podłączniu do Nait XS problemy znikaja. Gitary sa wyraźniejsze w wyzszym pasmie, znika nosowośc średnicy a zamiast plamy basu słuchac dodatkowe 2 struny gitary basowej. Ale najbardziej zdumiewa efekt 3D oraz ta naturalność i zywośc przekazu oraz dłuższe wybrzmiewania po podłaczeniu do wyzszego modelu. Z innymi głośnikami różnice między tymi wzmacniaczami były minimalne. Jednak preamp w XS robi bardzo duzo. Jestem lekko zszokowany brzmieniem tych, raczej wiekowych konstrukcji. Potężne , naturalne, szczegółowe. Ale rozumiem też , ze nie wszystkim takie brzmienie odpowiadało, bo ESY grają generalnie basem i średnicą. Góra tutaj jest w charakterze towarzysząca. Mimo to , przekaz jest tak zywy i naturalny, że nie zwraca to na siebie uwagi. Oceniam je lepiej od Dali Grand Coupe ( niby hi-end sprzed 20 lat) ale to chyba wzmacniacz jest tu winowajca. Te Dali wg uzytkowników potrzebuje dobrych 200w na kanał, zeby zagrac i moge sie z tym zgodzic, gdyz z Naimem XS grały bez zycia, bez detalu. Tak samo u ESA słychac, ze bi-amping wydobywa jeszcze wiecej dzwieku oraz lepiej kontrolowanego basu, (którego organoleptycznie ubywa - definicja vs ilości) - przez co przekaz wyraźnie przyspiesza i dostajemy całkowicie inne brzmienie niż to, z którymi ESA Ostinato sa/były kojarzone. Tak więc na ten moment - moje referencyjne głośniki.
  5. Dzieki, znalazłem, poczytam troche o nich. Miałem z 15 lat temu podstawkowe Els3 chyba i były super.
  6. Krzysz

    Klub DALI

    Przepraszam za offtop. sprzedaje DALI OPTICON 2 od 1zł na aukcji https://allegro.pl/oferta/dali-opticon-2-standy-granit-8175474539
  7. Aukcja od 1zł. Zapraszam https://allegro.pl/oferta/dali-opticon-2-standy-granit-8175474539
  8. Pewnie lub napewno masz racje. Lepiej, jesli nie bede z tym kombinował. Czyli ostatecznie kupie SS 9500 i zobacze jak to zagra a potem to juz inne podłogówki, dopóki nie trafie w 10. Dziekuje wszystkim za odzwe.
  9. Dziekuje wszystkim za porady ale gabarytowo tylko Spendor by pasowały. Reszt albo za duza albo niedostepna z drugiej reki. Poczytałem troche i mysle, ze biorąc pod uwage pokój (17m2 - akustycznie ok) i miejsce odsłuchowe (niska angielska sofa- bo lubie siedziec nisko) to musze wybrac co o wysokości maksymalnie 90cm a najlepiej 80. Wiec zostaje mi wybór pomiedzy: 1. Rega RX3, 2. Kudos X2, 3. Spendor A5,A5, 4. Proac Studio 125. 5. Cos z Chario Tylko która kostrukcja da mi wiecej fun-u i przyjemności ze słuchania rocka ; a mniej hi-fi (obnazania słabszych nagran, detaliczności) ? Rega i Chario moge odłuchac w jednym miejscu ale i tak musze jechac 200km do najblizszego salonu.
  10. Witam. Potrzebuje jak najprzyjemniej brzmiących małych podłogówek do drugiego systemu z Naim Unitiqute (+koncówka). Oczekuje miłego dla ucha brzmienia z lekko wycofaną średnica, ciepłym basem i aksamitną górą. Nie chce zbyt detalicznych, potrafiących zakłuć wyzszą srednica czy twardobasowych. Liczy sie przyjemnośc ze słuchania (rock, elektro, radio int). Jedyne co mi przychodzi do głowy to Chario. Miałem juz Dali, RLS, Castle , Kef, PMC, ESA, itp ale to nie to. Kwota to do 3 tys - uzywane. Prosze o podpowiedzi.
  11. Ponawiam prośbe - ktoś mógły napisac mi jakie elementy i ich wartości potrzebuje do tej zwrotnicy ?
  12. Krzysz

    Naim club

    Nikt nie miał doświadczenia z ww urządzeniami?
  13. A czy ktos mógłby napisac jakie elementy do budowy nowych zwrotnic dokładnie potrzebuje? byłbym wdzięczny, bo nie umiem odczytac tego zdjęcia poprawnie. Na wartości cewek chyba moge sobie zerknąc ale oporniki to juz nie wiem jakie. Jakich firm kondensatory i cewki uzyc aby były wyzszej jakosci ? Zakładam , że Mundorf Zwrotnice polutuje sobie a potem porównam z oryginalnymi.
  14. Dzieki za opinie. Nie mam z tym Seasem wiekszych problemów, z ciekawosci chce sprawdzic SS 9500, bo mam w pamięci Revelatora 2904 z Dali Grand - grał referencyjnie. Dzieki za wpis. Jakis namiar allegrowski na takie pianki?
  15. Dzieki, napewno to sprawdze. Jak narazie okazuje sie , że wypełnienie komory balastowej robi ogromne różnice, ale nie całej, bo wtedy całe pasmo tak sie spina, że dzwiek staje sie zbyt kliniczny. Wypełnienie do połowy zdaje sie "działać" najlepiej. Dzwiek sie osładza, uprzestrzennia i pojawia sie słyszalny efekt 3D. Wciąz jestem pod wrazeniem jak te kolumny graja z Naim XS. Unitiqute tez je dobrze napędza ale to zupełnie inne brzmienie. XS dodaje rytm, 3D, rodzielczośc, realistyczne wokale, super kontrole i definicje basu - nawet w rockowym zgiełku słychac poszczególne struny gitary basowej. Przychylam sie do opinii, ze to kolumny wybitne. Nigdy jeszcze takiego dzwięku nie miałem u siebie. Najdrozsze/najlepsze głosnik jakie miałem nie kosztowały wiecej niz 6-8 tys (PMC DB, Dali Coupe, RLS Callisto) ale różnica na korzysc Ostinato jest trudna do oszacowania. (A mialem wczesniej lepszy sytem bo był zasilacz Flatcap XS oraz CD 5. Bede musiał odkupic 🙂 ) ). Narazie musze stwierdzic, że to wzmacniacz robi tutaj rewolucje. W połaczeniu bi-amp słychac , że mozna jeszcze lepiej, im więcej prądu tym lepiej. Tak więc z tymi Esami jest tak, co zauwazyłem nie tylko ja, że są za tanie, za polskie, za stare i niewiele osób juz interesują; a jesli juz, to podłączane sa do słabych wzmaków stąd negatywne badz neutralne opinie. A tu trzeba cos miedzy 10 a 20tys niestety. Potestuje, pokombinuje z okabowaniem wew i zew. (moze skopiuje nowe zwrotnice na drozszych elementach), zmienie tweetery na SS9500, itd. W międzyczasie dokupie zasilacz do wzmaka i nowe źródło (Naim ND5XS lub nDac) jak sie tylko trafi cos uzywanego. No i musze posłuchac tez jakichs naprawde dobrych , drogich zapewne, niewielkich podłogówek aby miec jakąs referencje, punkt odniesienia do Ostinato, żeby nie wychwalac kolumn, które mogą po prostu byc dobre w swojej cenie a ja tak naprawde nigdy nie słyszałem dobrego dzwieku. Mozliwe 🙂 Cenie sobie Wasze porady i jesli macie jakies pomysły to ja chetnie wypróbuje to i owo. Np. jakie ustawienie tych Ostinato jest najlepsze: dogiete, odchylone, na kolcach , granicie, szeroko, blisko? I jakich kolumn posłuchać aby miec jakis wzór naturalnego i zywego brzmienia z Naimem w cenie za uzywane ok 10 tys, tylko że małych kolumn: do 90cm wysokosci i niezbyt głębokich- do 17m2 ale z dobrym basem ( gabaryty Rega rx3, Spendor A5, Dali Rubicon 5). Jakies podpowiedzi ???
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.