Jump to content

emc_emc

Użytkownicy
  • Content Count

    253
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

38 Neutralny

Informacje profilowe

  • Branża
    Nie ustawione

Recent Profile Visitors

1414 profile views
  1. A może PCM/DSD to bardziej kwestia samego przetwarzania C/A tj. pomijanie filtru cyfrowego wbudowanych w układ przetwornika C/A - który ze względu technologicznych ma swoje ograniczenia?
  2. Do 192k/DSD64 powinien być używany jeden kanał AES/EBU.
  3. DSD wydaje mi się gładszy analogowy, jednak PCM ma taką zadziorność. I wybierz tu:)
  4. emc_emc

    Granie z plikow

    Tu jest ciekawy punkt zaczepienia: o ile pamiętam Genesis Digital Lens miały wejście optyczne w standardzie ST (marketingowo AT&T Fiber Glass) - jest tu pytanie czy wszystkie transporty brzmiały tak samo -czyli kompletna izolacja i buforowanie sygnału.
  5. emc_emc

    Granie z plikow

    Dokładnie może nawet nie tyle stwarzają co robią firmy - wytwarzające sprzęt audio, typu gniazda RCA czy wykorzystywanie USB - ktoś zaczął , przyjęło się jako standart i trzeba z tym żyć. O MADI byłoby piękne - jest wielokanałowe więc swobodnie można by transmitować częstotliwości próbkowania powyżej 192kHz .Pewnie kiedyś ktoś odkryje. Ale co wtedy zrobić z biznesem przewodów USB, izolatorów, ulepszaczy😁 O to ktoś poszedł końcu po rozum do głowy 🙂
  6. emc_emc

    Granie z plikow

    Na 2019 działa bez kombinacji w wersji pulpitowej, w wersji "Core" po doinstalowaniu dodatków.
  7. emc_emc

    Granie z plikow

    Którego Windows Server używasz bo mi na 2019 działał prawidłowo.
  8. emc_emc

    Granie z plikow

    Technicznie różnice w brzmieniu transportów można uzasadnić : 1. Jitter- w przetwornikach bez bufora asynchronicznego FIFO obecny/ w interfejsach USB pomijalny 2. Zakłócenia generowane przez rządzenia nadawcze- dlaczego CD grają często lepiej: otóż w transportach CD jest mało źródeł zakłóceń, ot co parę "mikrokontrolerów " pracujących do 25Mhz i pobierające kilkadziesiąt mA - teraz zestawmy to z kilkunastoma Amperami prądu i częstotliwościami pracy co najmniej 1 GHz - owszem te zakłócenia nie przeszkadzają urządzeniom cyfrowym w transmisji bo margines zakłóceń jest duży ale każde w.cz oddziałujące na układy analogowe niekorzystnie wpływa na brzmienie - i tu nie ma magii, pomiary THD i IMD są niewystarczjące.
  9. Technicznie wpływ przewodów można by wytłumaczyć jedynie zmianą spektrum/ilością wprowadzanych zakłóceń w.cz.
  10. Mam tylko doświadczenia z produktami firmy Icron - z uwagi na to ze gdy ich potrzebowałem w pracy inne rozwiązania były niedostępne.
  11. To nie o szum chodzi.
  12. Te pomiary to nie wszystko;) Sam autor HQPlayera, który nie wierzy w żadne "ulepszacze audiofilskie" napisał że np. nowe modulatory (EC) mimo minimalnej dB- przewagi w pomiarach i założeniach projektowych subiektywnie są dużym postępem. Prawdopodobnie nie to mierzymy:) Uwzględniają częsciowo - stąd też często stosowana izolacja za pomocą układów scalonych - na pewno w pewnym stopniu skuteczna. Jak i to też na zasadzie standartu wytworzonego - ktoś tam kiedyś wymyślił że będziemy korzystać z USB bo jest w każdym komputerze i poszło Idealnym łączem byłoby izolowane optyczne - za pomocą światłowodu łacze tylko do przesyłu jak najprościej (by nie generować nadmiarowego bitretu) -2 kanały z częstotliwością do 768kHz asynchroniczne, coś na kształt profesjonalnego łącza audio- MADI. Jak poczytać recenzję różne często najlepiej gra Coax/AES/EBU:)
  13. Tak na szybko w uproszczeniu - w USB przepustowość jest 480MBs - jest jedna linia transmisyjna - więc by zapewnić tą przepustowość sygnał bitowy ma częstotliwość 480Mhz - jeżeli byłyby na przemian 0 i 1 ( w uproszczeniu - po pomijam kwestię kodowania itd) - zeby zapewnić transmisję sygnału cyfrowego na poziomie tej przepustowości pasmo analogowe łącza jest co najmniej 5-6 razy większe. W tym paśmie wszystkie zakłócenia ( oczywiście ze spadkiem- tu zaczyna się ta magia przewodów , repeaterów) mają szeroką drogę do naszych układów audio, a typowy komputer generuje ich dużo zwłaszcza że CPU już dawno wyszły z poziomu wykonywania prostych rozkazów. Po za tym sam przesył powiedzmy 50% bitratue będzie generował zakłócenia. Szorstkość , brak muzykalności, głebi, analogowości - tak to się najczęściej objawia.
  14. Playery "grają " ale nie z przyczyny uznawanej przez większość audiofili- że ten jest lepszy i itd, chodzi wyłącznie o przedostawanie się zakłóceń z urządzeń komuterowych do toru audio. Jednak negowanie możliwości zmiany dźwięku z uwagi na to że wykonywany jest upsampling - jest śmieszne i już totalnie atechniczne. W którym miejscu piszę o kablach USB ? Mam na myśli maksymalną separację toru audio od komputera zwłaszcza gdy się upsumpluje do dsd, używam do separacji w torze usb Icron Ranger - przedłużacz USB po światłowodzie. Ps. Tu nie chodzi o zmianę bitów - a o to że podłączamy sobie szerokopasmowe łącze o paśmie 480Mbs , szeregowe do sprzętu audio .
  15. To jest fakt, mówię to jako osoba która nabyła wersję 3 , 2-3 miesiące przed wydaniem 4..;) No z ESS to w sumie do końca nie wiadomo jak jest przetwarzane DSD - bo nigdzie nie ma informacji takiej jak odbywa się konwersja DSD czy jest zamieniany na 5-6 bitowy sygnał czy jest wykonywana bezpośrednio. Na dacach testowanych z ESS mi najbardziej odpowiadało DSD ( LKS 003, Bufflo Boards) Każdy upsampling do DSD na pewno - niweluje filtr cyfrowy wewnątrz przetwornika A co do upsamplingu PCM - to podanie sygnału z max dostępną dla przetwornika powinno być też korzystne z uwagi na to że większość obróbki odbędzie się z precyzją niedostępną rozwiązaniom wbudowanym w ukłądy scalone - tj na słowach 64-80 bitowych. Chociaż oczywiście tu pojawia się z drugiej strony problem że ze zwiększeniem częstotliwości próbkowania sygnału podawanego do kości DACa 0 zwiększa się częstotliwość pracy wokół DACa ( w uproszczeniu) co już takie dobre nie jest.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.