Jump to content

emc_emc

Użytkownicy
  • Content Count

    218
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

29 Neutralny

Informacje profilowe

  • Branża
    Nie ustawione

Recent Profile Visitors

1126 profile views
  1. https://download.shenzhenaudio.com/LKS/
  2. Tak symetryczna. To teraz o zaletach tego rozwiązania- tj symetrycznej budowy urządzeń. Zalety występują głównie przy klasie A. I by je wykorzystać trzeba zaprojektować urządzenie wyłącznie z wejściami symetrycznymi. 1. Prąd zasilający pobierany przez symetryczny( suma prądów z z dwóch połówek) układ jest całkowicie stały, tj nie występuje żadna modulacja linii zasilających - co jest niezwykle korzystne 2. Przepływ sygnału audio jest jasno zdefiniowany - co upraszcza prowadzenie masy, jak i ilość kombinacji - bo jak ktoś trochę poeksperymentował to wie że prowadzeniem , wykonaniem ,punktem przytłoczenia masy można zmienić brzmienie urządzenia. Wady: 1. Oczywista że mamy 2 razy więcej elementów, 2 układy 2.Przy bardziej skomplikowanym układzie wzrasta rozmiar całego układu więc wykorzystanie zalety nr1 nie jest takie oczywiste. 3. Stopień wyjściowy obciążony jest połową impedancji. Pomysły i ciekawe idee: 1. Przy wykorzystaniu podwójnych wzm. operacyjnych + wymuszenie pracy w klasie A + bufor prądowy - można np zbudować symetryczny wzmacniacz słuchawkowy , przedwzmacniacz wykorzystujący zaletę nr1 .
  3. By nie zaśmiecać wątku połączeniami zbalansowanymi:
  4. By nie zaśmiecać wątku w zakładce HiEnd - wątęk do dyskusji w/w temacie za i przeciw - zagadnienia teoretyczne, techniczne i odsłuchowe.
  5. emc_emc

    Snakeoil OS

    Umarł , ostatnie wersje były z 4.14 bodajże.
  6. Oczywiście tylko wielkości inne.
  7. Niestety nie jest to prawdą - układy niesymetryczne nawet w klasie A - w liniach zasilających płynie prąd zmienny odwzorujący prąd obciążenia danego stopnia - wystarczy prosty symulator. Kończę offtopic bo to nie ta zakładka na elektroniczne dywagacje:) Można zrobić odpowiedni wątek.
  8. Dublowanie torów w przypadku układów symetrycznych nie jest bez sensu- pomijacie bardzo ważną techniczną zaletę tego rozwiązania: - przepływ sygnału audio jest jednoznacznie określony tj. nie "tajemniczą" masą - układ symetryczny - pod warunkiem pracy w klasie A z zasilacza pobiera stały prąd niemodulowany sygnałem muzycznym - kondensatory "mniej grają";) Punkt pierwszy dotyczy również połączeń przy użyciu XLR.
  9. Urządzenie audio - a zwłaszcza przedwzmacniacz da się zaprojektować jako zoptymalizowane albo jako do pracy z sygnałem zbalansowanym albo niezbalansowanym, więc wejścia XLR/RCA w takich konstrukcjach to zachowanie kompatybilnośći i półśrodek.
  10. emc_emc

    Audio over IP

    Na sztywno 100Mb/s lub 1 GBs - zależy jaką masz kartę i sieć.
  11. emc_emc

    Zobel filtr - wartości

    Najlepiej odsłuchowo dobrać wartoość kondensatora - o ile będzie jakiś wpływ bo różnie z tym jest bo zależy to od konstrukcji, wzmacniacza, przewodów głośnikowych czy nawet miejsca w krórym mieszkamy:) Wystarczą kondensatory renomowanych firm .
  12. emc_emc

    Zobel filtr - wartości

    W przypadku tego układu RC nie chodzi o kompensację indukcyjności cewki głośnika.
  13. emc_emc

    Zobel filtr - wartości

    Wartość rezystora nie jest krytyczna -on tylko ma zapewnić czysto rezystancyjne obciążenie dla w.cz więc wartość 8.2 -10Ohm jest ok. Natomiast wartość kondensatora - na pewno 47uF za dużo, trudno podać jednoznacznie optymalną wartość - bo to będzie zależało od wielu czynników w danym systemie. Tylko eksperyment - od 1n -220nF sugeruje
  14. emc_emc

    Audio over IP

    Sprawdziłbym też opcję autonegocjacja w ustawieniach karty sieciowej.
  15. emc_emc

    Transformatory do audio

    W ramach tendencji ogólnej: bylejakość byle taniej stosowane są słabej jakości materiały na rdzeń i wysoka indukcja pracy -standard jest taki jest.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.