Jump to content

emc_emc

Użytkownicy
  • Content Count

    192
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

28 Neutralny

Informacje profilowe

  • Branża
    Nie ustawione

Recent Profile Visitors

946 profile views
  1. Widzę jest tu dużo pełnych pychy elektroników "książkowych" . Mierzycie to w czym najmniejszych różnic nie ma - THD odstęp/szum itd. Kiedyś podawałem przykład przedwzmacniacza tranzystorowego - z w miarę niskim sprzężeeniem w otwartej pętli Dispre autorstwa Pavel Macury z diyaudio.com(PMA) Zbudowałem go pomiarowo był bardzo ok - nawet miał rozkład harmonicznych śliczny ale dźwięk był dziwny-ostry nieprzyjemny, prostokąt jak kwadrat;) , jak się okazało wiele osób pisało o tym do autora - po długich poszukiwaniach odnalazł lokalne małe oscylacje analizatorem widma na 250Mhz w stopniu wyjściowym.
  2. A na początku myślałem że będzie wątek techniczno-poznawczy tzn. bardziej w stronę z czego mogą wynikać różnice.
  3. Izolowane od obudowy urządzenia.
  4. Niestety pomijany jest mały szczegół - że ekrany i tak jest przerywany po przez izolowane złącza RCA, czy podłaczenie ekranu z jednej strony. Żeby stworzyć sensowne ekranowaane urządzenie trzeba by zbudowac je niekompatybilne z urządzeniami fabrycznymi czyste DIY.
  5. Tu Japończycy stosują o podobnej budowie tj- lepszej bo ten linku będzie miał minimalną pojemność. http://innocent-key.com/wordpress/?page_id=10716
  6. Przewód musi być dopasowany impedancyjnie: to jest impedancja wyjściowa - równa 50/75( w zależności od przewodu) i na końcu przewodu/wejściu następnego układu 50/75 równolegle. Bufor musi pracować w klasie A - bo inaczej cała zabawa traci sens, czyli duża wydajność prądowa tj Ipp= Vpp/(100 lub 150Ohm)
  7. Oczywiście moje niedoprecyzowanie - pomiary pokazują to co napisaliście:) Bardziej miałem na myśli samą ideę - testowałem tego typu bufor z tanimi CDKami ponad 10 lat temu - i użycie przewodu koncentrycznego i terminacja na końcu ( ja uzywałem 75 Ohmowych) przynosiła słyszalne zmiany vs bez terminacji . Sam bufor też - to akurat dość łatwo wytłumaczyć - bo te CDki miały na wyjściu standartowe wzmacniacze operacyjne więc odciążenie wyjśćia buforem dobrze im robi.
  8. Dokładnie, nie tyle chodzi o dopasowanie impedancyjne dla sygnału audio, tytlko w.cz - w naszym przypadku sygnałami w.cz są zakłócenia - dopasowanie impedancje zmniejsza odbicia itd tych sygnałów. Pomysł zaczerpnięty stąd: http://pmacura.cz/buffer.html W drugim linku są pomiary: http://pmacura.cz/buffer_new.htm
  9. Nie nie nie:) Nie o to chodzi - sugerowane przeze mnie rozwiązanie ma na na celu dopasowanie impoedancyjne dla w.cz - tj. zakłóceń.
  10. Przede wszystkim pomiary THD w paśmie akustycznym nie pokazują zmiany właściwie żadnej po modyfikacjach typu transformator serparacyjny Topaz z bardzo niską pojemnośćią międzyuzwojeniową dla DACa czy przedwzmacinaicza, natomiast wzrasta gładkość analogowość , poprawia się budowanie sceny. Sądze że da się się technicznie wytłumaczyć zmiany ale na pewno to nie wykażą tego pomiary THD czy innych standartowych pomiarów audio. Należy zwrócić uwagę że ze względu na kompatybilność z zastanymi standardami konstrukcja samych urządzeń audio jest mało odporna na wszelakiego typu zakłócenia, zwłaszcza w dzisiejszej dobie gdy źródeł pól elektromagnetycznych jest dużo.
  11. Raczej mocno niedoceniane.
  12. Jeżeli testujesz przewód koncentryczny 50/75Ohm i jeżeli wydajność prądowa DACa, przedwzmacniacza pozwala no obciążanie rzędu 100/150Ohm - to brzmieniowo wypada lepiej przewód terminowany tj na wyjsciu z DACa rezystor 50/75 Ohm i na wejściu wzmacniacza równolegle 50/75Ohm. Sceptykom mówię że nie chodzi o dopasowanie impedancyjne w paśmie audio.
  13. Upsampling i tak jest dokonywany w filtrze cyfrowym, a malutki scalak ma swoje ograniczenia jak i upsampler musi być wysokiej jakości - polecam się przełamać i spróbować wersji próbnej HQPLayera i poeksperymentować z ustawieniami: filtry closed-form, polisync-xtr-mp/lp, ext2 - długość słowa 18-20 - trzeba wybrać nausznie i noise shaping:TPDF/Gauss1/NS5.
  14. Niestety nie jest tak różowo:) Daj S/PDIF wyrównane szanse co do jittera i spróbuj FIFO np. IanCanada FIFO najlepiej izolując optycznie od transportu - tj wstawiając nadajnik -odbiornik HP - nie toslink USB ma przewagę - sprawdzone na dacu na AD1862 przy upsamplingu do 705kHz - nie wiem pewnie by trzeba pominąć filtr cyfrowy , aczkolwiek polecam spróbować upsamplingu HQPlayerem(jest trial) -jest trial nawet do 192kHz i poeskperymentować z ustawieniami ( rodzaj filtru długość słowa i roddzaj dihteru) - polecam zacząć od poly-sinc-xtr Pełna zgoda - zasilanie jest kluczowe Widzę chyba to tzw. shunt regulatory Salasa - ogólnie najlepiej takie regulatory(równoległe) sprawdzają się przy samym obciążeniu wttedy pokazują pełnie możliwości
  15. Niestety produkcja urządzeń audio nie kieruje się logiką - po prostu się kontynuje linię złych rozwiązań -RCA by zachować kompatybilność. Stosowanie połączeń RCA zwłaszcza do przesyłu S/PDIF to jakby to nazwać - nie bójmy się nazywać rzeczy po imieniu : kretyństwo.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.