Jump to content

MariuszZ.

Użytkownicy
  • Content Count

    1025
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

448 Bardzo dobry

About MariuszZ.

Informacje profilowe

  • Branża
    Nie ustawione

Recent Profile Visitors

2500 profile views
  1. A umiesz tak suwaki poustawiać żeby była "whisky on the rocks"? 😉
  2. Dla 5C4S czyli odpowiednika 5U4G za duodiodą nie powinno być więcej niż 4uF. Standardowo dla 5U4GB jest chyba 40uF. Jak na rezerwuar energii zasilacza to niewiele, mimo to dla 4W wzmacniacza wystarczająco by cieszyć się muzyką 😉 W naturalny sposób można uzyskać opóźnienie podania napięcia anodowego na lampy mocy. W niektórych konstrukcjach to drogocenne perełki o które warto się troszczyć. Bez opóźnienia skracamy drastycznie ich żywotność. Oczywiście można iść w przekaźniki ale to dodatkowe napięcia i elementy półprzewodnikowe. Nie każdy chce komplikować topologię wzmacniacza.
  3. MariuszZ.

    Kabel sieciowy DIY

    Tu raczej nie chodzi o "odzysk" energii, bo to nierealne. Modelując parametry przewodu sieciowego można uzyskać namiastkę filtra wcz dla RFI. Zachęcam do odszukania parametrów RLC audiofilskich przewodów sieciowych i pobawienia się Ltspice 😉
  4. Tu masz PSU Designer II. Wstaw dane i uruchom symulację. Sprawdź co dostaniesz na wyjściu itd. Znając parametry lamp, obciążenie zasilacza wszystkiego się dowiesz 😉
  5. Duodiody prostownicze porównywane w tym samym układzie wzmacniacza mogą różnicować brzmienie zestawów audio. Wynika to między innymi z parametru "voltage drop", gdzie ten parametr lamp prostowniczych jest różny na przykład dla lamp G i GB. W zależności od obciążenia zasilacza napięcie jakie "pójdzie" na anody pozostałych lamp będzie inne, a tym samym ich punkt pracy się zmieni dając inne brzmienie. Filtracja ma znaczenie ale nie rozpozna raczej jaką duodiodę wstawiłeś w obwód zasilania.
  6. MariuszZ.

    Audio mity

    Jak w wielu recenzjach zacnych sieciówek. Tyle, że tam nawet rytmu nie ma, o rymie nie wspominając 😉 Zenek może to zmienić...
  7. MariuszZ.

    Audio mity

    Może Zenek M. w kolejnej reklamie coś zaśpiewa? Moja sieciówka to nie śmieciówka Z prądem i dźwiękiem się układaaa Z byle wzmacniaczem żadna domówka Z moją sieciowką się nie udaaaa Tralala lalala Żylasta średnica, bas i synergia Jest detal, moc, jest i energia Tralala lalala Rod jest tańszy od kapoty, Kup pan kabel od sieroty... 😉
  8. Dokładnie. Trzeba tylko selektorem wybrać Opt lub Dig we wzmacniaczu 😉
  9. APO EQ już przerabiałem. Miałem nawet Roona rok i bawiłem się korektorem parametrycznym ale abo drogie i na dożywocie nie zdecydowałem się z tą aplikacją. Laptop jest OK ale już zainwestowałem w allo sparky z usbridge i mi pasuje volumio sterowane mconnectem bo Qobuz fajnie śmiga. Wzmacniacz niestety nie ma pokręteł barwy, korektory na volumio słabo działają bo są słyszalne zniekształcenia. Wymyśliłem Daytona bo przystępna cena i jest parę tutoriali jak. Teraz kwestią pozostaje pomiar. Chciałbym żeby był wiarygodny i pomocny przy korygowaniu DSP. Zrobię kilka prób tym co mam, a jak nie bę
  10. Jako początkujący badacz i poprawiacz dźwięku mam pytanie do kolegów doświadczonych w pomiarach. Planuję nabyć Daytona Audio DSP-480 do korekty wpływu akustyki pomieszczenia na dźwięk z kolumn i mam kilka pytań. Pomiar robię REWem, do lapka podłączona karta Sound Blaster HD XFi, do niej wzmacniacz na Line out i mikrofon. Niestety mam tylko taki do kalibracji ampli kina Onkyo 676E, tj. krążek z otworem na górze z długaśnym przewodem Jack 6.3mm Mono. Moje pytania są następujące. Czy taki mikrofon trzeba jakoś kalibrować? Ustawiać go w miejscu pomiarów tak jak został skonstruowa
  11. MariuszZ.

    Audio mity

    Żylasta? Wcześniej pewnie była tłusta. Znaczy dobra sieciowka. Odchudza dźwięk, rzeźbi kontur, poprawia mimrodynamikę, wgląd w nagranie itd. Przecież to takie oczywiste 😉
  12. Tak koce spadały na teście wielkopolskim porównującym wzmacniacze. Wcale nie chodziło o klasę tylko położenie pokrętła Volume 😉 Żona jest przypadkiem potwierdzającym regułę. Głośniej = lepiej. Niestety jest grupa klasyfikujących w ten sposób i uważam, że słusznie. Łatwiej o kilka klas z jakością sprzętu skoczyć używając pokrętła głośności niż kombinować z mniej zrozumiałymi audio zagadnieniami, na przykład bezpiecznikami 😉
  13. Po odsłuchaniu tego samego repertuaru masz dreszcz emocji, klasa zwykła. Dodatkowo uroniłeś łezkę. Klasa wyżej. Dwie klasy to już spazm i łzy wzruszenia ciekną ciurkiem. Trzy klasy to już orgazmistyczne doznanie ocierające się o Nirvane. Jest tylko muzyka i nic poza nią 😉
  14. @Lutek przepraszam za zamieszanie. Nic nie mam do Ciebie i odsłuchów cokolwiek to znaczy. Zwróciłem tylko uwagę na pewien aspekt rozmów tu prowadzonych między "stażystami" forum i starymi wygami 😉 Jeżeli chodzi o klasę sprzętu i jego poprawianie to na pewno nie przewodami. To tak jakby zdjąć maskownice z ZG i twierdzić, że o klasę lepiej zagrają bez nich. Zresztą trudno mówić o klasowości sprzętu zaliczanego do hi-fi, czyli zbioru określającego wymagane parametry techniczne. Reszta, czyli subiektywne oceny brzmienia systemów audio będą tworzyć tyle klas ilu użytkowników i pomysłów
  15. To było na potrzeby zobrazowania problemu dla Szymka. Zrobiłem również dla mniejszych sygnałów. Zaprezentuję poniżej FFT. Czysty sygnał 1kHz na wejściu wzmacniacza V=500mV oraz z dodatkami tzn. 50 mV - 50Hz i 30mV - 100Hz. Czyli typowy brum zasilacza. Wzmacniacz to SET, który planowałem poskładać i pewnie za jakiś czas złożę jak trafię jakieś lepsze trafa głośnikowe. Wyraźnie widać, że FFT się zmienia. Ciekawostką jest, że z dodawaniem zakłóceń maleje amplituda harmonicznych tonu podstawowego 2-ga z -50dB do - 70dB i 3-cia z -60dB do ponad -90dB. To zmienia charakter brzmienia nieznacznie
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.