Jump to content

MariuszZ.

Użytkownicy
  • Content Count

    467
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

194 Dobry

Informacje profilowe

  • Branża
    Nie ustawione

Recent Profile Visitors

1277 profile views
  1. Było już? BMN ma nową stronę. Teraz zauważyłem 😉 Pozdrawiam.
  2. Trzymam kciuki za udane pomiary. Nie ukrywam, że jestem ciekawy wyników w RMAA 👍
  3. Coś Takiego jak w tym filmiku? Czy jak sugerowano wyżej jakieś galwaniczne separowanie będziesz kombinował? Tu kolejny wariant na samych rezystorach. Pozdrawiam
  4. U mnie takie błyski żarnika miała jedna z EL84 od JJ i E80CF Telefunkena zakupiona jako NOS na "ebeju", która podobno jest od Mullard`a (na filmiku). Działa dopiero miesiąc i miałem już szukać nowej ale jak koledzy piszą widocznie taki ich urok i nie ma co się przejmować 😉 Błysk2.mp4
  5. Chyba poczucia humoru i Twojego gitarowego hobby, które to w tak zarozumiały sposób prezentujesz. EOT
  6. Pytałem o różnicę potencjałów w dwóch punktach. Narysowałeś ścieżki, którymi "popłyną" jakieś prądy. Ja rozumiem, że popłyną od miejsc większego potencjału do mniejszego (masy) ścieżką (przewodem). Nie zmienia to faktu, że punkty masy na RCA i gnieździe głośnikowym są połączone (na schemacie ten środkowy odcinek ścieżki masy, który pominąłeś), a rozmawialiśmy o pętlach i różnicach potencjałów, które to w twoim układzie pomiarowym proponowałeś galwanicznie separować. Jakieś nieporozumienie wynikło chyba 😉 Sprytnie uciekłeś od tematu jak Ty to robisz tzn. galwanicznie separujesz obwody przy swoich pomiarach wzmacniaczy i jak moglibyśmy to przełożyć na konkretny przypadek pomiaru Lebena programem RMAA z wykorzystaniem karty dźwiękowej (pomijam nic nie wnoszące zdjęcie które załączyłeś). Pewnie się już nie dowiem bo prezentuję za niski poziom wiedzy. Doczytam gdzieś i może się podzielę praktyczną wiedzą z chętnymi 😉 Za wyczerpujący wykład, ciepłe słowa i tych kilka kresek dziękuję mimo wszystko hehe. Pozdrawiam.
  7. Mógłbyś wytłumaczyć czym różnią się dwa zaznaczone punkty jeżeli chodzi o potencjał ? RCA i "minus" gniazda głośnikowego. Proszę :)
  8. Chodziło mi, że poruszamy się wokół tych samych urządzeń. Wzmacniacz i karta muzyczna. Łącząc kartę ze wzmacniaczem nie narażamy się na problemy masowe, muzyka gra, a ta sama masa układowa we wzmacniaczu jest przy RCA i przy wyjściu głośnikowym (nie różnią się potencjałem te punkty). Przewody masy w tym układzie nie "idą" przy trafach czy liniach zasilających i raczej w tych pętlach nic się nie zaindukuje. Problemy zaczynają się gdy między urządzeniami poprzez uziemienie się masy zamykają w pętle czego tu nie doświadczymy chyba, że interfejs i wzmacniacz mają podłączone PE do obudowy i masę układową jednocześnie. Takiego przypadku nie rozkminiamy 😉
  9. Może niech ktoś zaznaczy gdzie w tym prostym układzie poniżej wsadzić te trafa separujące lub kondensatory zakładając, że wejście wzmaka to RCA zwykłe i interfejs audio USB też ma RCA.
  10. Albo jestem naiwny i prawie uwierzyłem albo @przemak przekombinowałeś. Przykład: Podaję z kompa (JriverMedia) po USB do Behringera sygnał audio. Z Behringera do Lampowca po RCA i słucham muzyki. Masy wzmaka i Behringera się łączą i nic nie zgrzyta. Co jest tu nie tak? Przecież taki sam przypadek to omawiany pomiar tylko, że te same masy łączą się w pętlę. To działa i nic nie "kopie" 😉 Masa RCA i gniazd głośnikowych jest inna? Pomijam PE i uziemienie żeby nie komplikować.
  11. I da się tym pomierzyć THD+N? albo chociaż zobaczyć jak rozkładają się harmoniczne dla sygnału testowego 1 kHz? Dynamikę? Poziom szumów? Program RMAA był chyba wymyślony do pomiarów samej karty dźwiękowej zapętlonej z wyjścia na wejście przewodami RCA. Ktoś wymyślił, że można pomierzyć wzmacniacz i się zaczęło. Widziałem różne boxy do interfejsów USB i sam tych pomiarów zrobiłem mnóstwo na różnych wzmacniaczach. Nie da się tym programem inaczej pomierzyć wzmacniacza nie zapętlając ścieżki sygnału i masy. Chyba, że ktoś wymyślił ale nie spotkałem takich rozwiązań w necie. Proponowane przez ciebie dodatkowe kondensatory czy transformatory w torze sygnału do dodatkowe filtry i możliwe zniekształcenia sygnału. Rozumiem przypadek pomiarów wzmacniaczy klasy D (brak masy) ale te nasze lampowce to nie ta liga 😉 Wg mnie metoda omówiona przez Krzysztofa z RS wydaje się być do amatorskich zastosowań OK. Są pewnie inne metody, lepsze, z wykorzystaniem innych narzędzi. Tu raczej chodzi o prostotę i oszacowanie czy wzmacniacz jest sprawny kosztem dokładności i rzetelności wyników, które są bardzo ogólnikowe i poza wspomnianymi pętlami masy w dużej mierze zależą od samego interfejsu audio i jego parametrów. Same algorytmy programu też są nie do końca jasne i nie wiadomo tak naprawdę co mierzymy ale porównując kilka urządzeń pomierzonych tym samym narzędziem można wyrobić sobie jakiś pogląd. @przemak my jesteśmy amatorami, a Ty opisujesz cuda wianki pokazując niewyraźne zdjęcie. Rozumiem, ze masz patent ale żebyśmy mogli skorzystać to przydałby się schemat całości z komentarzem. Pozdrawiam.
  12. Ja też chętnie obejrzę na jakimś schemacie jak to podłączyć 😉
  13. Warto dla odmiany posłuchać. Z drugiej strony jak komuś się zbytnio taki przekaz muzyki spodoba to ... nie warto? 😉 Bo szkoda tych wszystkich lat i wydanych pieniędzy na technikę tranzystorową hehe 😉 Oczywiście opinie będą skrajnie różne. Jedni twierdzą, że "lampa" nie ma takiego kopa i ataku jak "tranzystor", szczególnie na basie, a inni będą się wykłócać, że jest inaczej. Po części pewnie i jedni i drudzy będą mieli rację. Wiele zależy od (między innymi) efektywności kolumn i tu BMN wychodzi na przeciw oczekiwaniom "lampiarzy". Co prawda te 91 dB szału nie robi ale dla PP czy nawet SE na 300B wystarczy. Moim zdaniem wzmacniacze lampowe (EL84) idealnie pasują do spokojniejszej muzyki. Szczególnie miłośnicy jazzu, bluesa czy utworów wokalnych, gdzie muzyka nie jest zbyt gęsta, a grają mniejsze składy, mogą szukać przyjemności ze słuchania. Nie twierdzę, że wzmacniacze tranzystorowe poradzą sobie gorzej ale jest jednak coś niedefiniowalnego w lampowym przekazie, że słucha się tego (przynajmniej dla mnie) przyjemniej.
  14. Chodziło mi ogólnie o łączenie BMN z wzmacniaczami lampowymi. WBA nie wiem czy ktoś tu ma lub słuchał z BMN. Kolega w opisie wrażeń z postu 416 odnosi się do gry na wzmaku z lampami 845. Rozmawiałem z nim i bardzo chwalił to połączenie. U mnie gra BMN z klonem ANK na lampach EL84 i jest bardzo dobrze. To już jakieś wnioski 😉 Chyba, że coś źle zrozumiałem...
  15. @yacool1975 Na oliksie jest m-audio z takimi samymi RCA line we/wy ale gdybyś chciał z programu RMAA w wersji pro korzystać i sprawdzać w szerszym niż do 20 kHz paśmie to interfejs powinien mieć DACa obsługującego próbkowanie do 196 kHz. Przynajmniej tak napisał do mnie twórca tego programu jak zapytałem.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.