Jump to content

Ivan Nikitin

Użytkownicy+
  • Content Count

    315
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

45 Neutralny

Informacje profilowe

  • Branża
    Nie ustawione

Recent Profile Visitors

903 profile views
  1. Oprócz pop nie każda muzyka jest nagrana z jednakową głośnością. Więc te wszystkie obliczenia i wprowadzenie zmian do pasma głośnika nie rozwiązuje problemu. Rozwiązuje ten problem tylko ustalenie poziomu referencyjnego przez pomiar całego systemu z miejsca słuchania i korekcja pasma przez procesor albo DAC. To robi każdy amplituner AV albo DAC typu RME ADI 2. Przy cichym graniu z takim systemem głośnik dostaje dużo woltów na basie. Wyżej twierdzono że niektóre głośniki potrzebują dużo prądu żeby zagrać. Korekcją pasma jak wyżej dostarczy im taki prąd – będą grały. Chyba chciałeś powiedzieć "średnia głośność" i "głośność szczytowa".?
  2. Nie wiem. Gdy rozumiem projektowanie zwrotnic poprawnie, to trzeba wybierać częstotliwości podziału że względu na zniekształcenia i równomierność pasma przenoszenia (w tym poza osią główną). W zależności od szerokości obudowy wstęgi i woofera, pasmo na osi i poza osią będzie różne. Być może, trzeba będzie użyć tuby do zgrania pasma poza osią. Przy czym nie koniecznie tej z fabryki. Być może da się bez tuby. Do tych dwóch parametrów jeszcze mamy "prędkość" o której jest mowa wyżej. Ludzi piszą że wstęga będzie o wiele szybsza od głośnika basowego. Nie da się połączyć te dwa głośniki pomiędzy sobą. W specyfikacji producenci nie podają ani impulsu, ani stepu. Nie ma możliwości ocenić prędkość bez własnych pomiarów. Dlatego poprosiłem@xajas zrobić pomiar kiedy będzie miał możliwość.
  3. Alwinie, możesz w wolnym czasie zrobić pomiar 800-1200Hz dla wstęgi i woofera osobno? I wkleić tu impulsy obydwóch.
  4. Na pewno nie tak szybko, jak producenci amplitunerów, ale jednak odnawiają. Dla producentów to jest sposób sprzedać dodatkowe klocki. Nie wiem jak to wygląda u Abacus. Na przykład KEF niedawno odnowił średnie serie – wprowadzili "constraint damping layer" do obudów. Na pewno ktoś się skusi na nówkę.
  5. Uważam że rzeczy, które się sprzedają, przędziej czy później trafiają na rynek wtórny. Im więcej się sprzedaje rzeczy nowych, tym więcej jest używek.
  6. Widziałeś dużo reklamy Abacusa? Ja – żadnej. Jednak się sprzedają – widzę używki na rynku wtórnym nawet w Polsce.
  7. Przy obecnym poziomie konkurencji, gniotów jest niewiele. Gdy ten Abacus działa od lat 80. i w tych samych rękach, można stwierdzić, że ogólnie robią coś dobrego.
  8. Po co jest otwór w boku tuby? Odpisz, proszę, co Ci wyjdzie. Mam jeszcze jedną skrzynkę do testów 🙂 Przepuszczam, że ostatnio użyłem zamało zacisków i nierównomiernie się przykleiło. To chyba odpowiednia liczba:
  9. Wyrównałem pasmo swoich słuchawek za pomocą HeSuVi. Z równymi słuchawkami lepiej słychać róźnicę pomiędzy nagraniami. Do tego się okazało że można taką korekcję pasma słuchawek robić wprost na stronie internetowej. W bazie AutoEq jest już powyżej 2000 pomiarów słuchawek i do tego wszystko za darmo. Dodam taką funkcję.
  10. Albo w jakość konwertora USB to I2S. Porządny musi działać z każdym kablem.
  11. Spróbowałem nagrać słuchawki. Niestety, mało wspólnego pomiędzy nagraniem, a prawdziwymi słuchawkami. Jest trochę pogłosu, jak z puszki. Gdzieś odbicia łapie. Spróbowałem ustawić mikrofony pod dwoma kątami - brak różnicy. "Głową" jeszcze nie nagrywałem głośników .
  12. Potwierdzam. Porównywałem u siebie Yamaha 207 i Samsung 650. Niby są w jednej cenie, ale Samsung gra bardziej naturalnie. Nagrałem porównanie: Góra moim zdaniem jest zbyt wyeksponowana.
  13. Nagrałem porównanie B&W 685 s2 przyjaciela oraz moich KEF R500. Bardzo mi zdziwiło że mają podobny charakter. Oczywiście, KEF trochę niżej gra i jest bardziej precyzyjny, ale sposób odtwarzania muzyki wypadł bardzo podobnie. Nie spodziewałem tego.
  14. Z tym się zgadzam. Mówię że słuchamy różnej muzyki (nie nagrań kolumn), która też jest tylko zdjęciem z internetu, jednak wciąż możemy zrozumieć jaka gitara gra i mamy możliwość porównywać która jest lepsza albo gorsza. Więc mój pomysł był że, gdy na nagraniach muzyki słyszymy że jeden gitarzysta jest lepszy od gitarzysty z drugiego nagrania, to będziemy mogli wybrać lepsze kolumny, porównując kilka nagrań, zrobionych w tych samych warunkach.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.