Jump to content

Moriarty

Użytkownicy
  • Content Count

    9
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutralny

Informacje profilowe

  • Branża
    Nie ustawione

Recent Profile Visitors

113 profile views
  1. Moriarty

    Klub XiangSheng

    A propos różnic między jednym DAC-iem a drugim, tak wyglądają trzewia Toppinga D70. Może komuś to coś powie:
  2. Moriarty

    Klub XiangSheng

    Dobre pytanie. Przymierzam się mocno do D70, a o Xiangu 05c na AK4497EQ dopiero teraz się dowiedziałem - no i jest dylemat :). Są za i przeciw. Xiang - poza tym, że tańszy - ma i podwójny toroid, i tor lampowy, z kolei największą przewagą Toppinga wydają się dwa szybie zegary AccuSilicon, zbijające jitter do femtosekund. A to jest chyba poważny argument. W ogóle Topping sprawia wrażenie solidniej wykonanego i zaprojektowanego, ale może nie mam racji - nie jestem ekspertem w tych sprawach. W każdym razie w pomiarach D70 wypada świetnie. A, i w Toppingu można zmieniać filtry. Nie jestem pewien, czy ten Xiang też to umożliwia, nie widziałem o tym chyba wzmianki w opisie na ich stronie, ale może przeoczyłem.
  3. Z tych kolumn polskich producentów na "A" to chyba cenę najbardziej zbliżoną do rozsądnej ma "pralka" Acuhorn 15, recenzje też przyzwoite. 15-calowy woofer z solidnym magnesem, do tego zacna wstęga na górze, skuteczność 96 dB, każda lampa pociągnie. Możesz spróbować polować na okazję na rynku wtórnym, a może coś uda się utargować u producenta. Tu oferta na ebayu: www.ebay.pl/itm/Acuhorn-15-Bass-Audiophile-8-ohm-96dB-Neodym-Ribbon-Tweeter-15-Woofer/323579768477?hash=item4b56db6e9d:g:IoUAAOSwpblbp~LM
  4. Przepiękne kolumny i jeśli tak grają, jak wyglądają, to fajnie byłoby je mieć. Problem tylko w tym - już o tym toczyłem dyskusję w innym wątku - że cena AAT jest dostosowana do bogatego rynku zachodniego, co zresztą producent szczerze przyznaje (kwestia wysokich marży itd.). W polskich realiach, dla przeważającej większości z nas Aida Acoustics Thaisis to co najwyżej przedmiot marzeń. Cena 8500 euro za parę jest jednak, co by nie mówić o jakości tych cacek, mocno zaporowa. Ale fajnie, że nasi próbują i wybór jest coraz większy. Inna rzecz, że też bym się nie obraził, gdyby panowie z YB Audio opracowali choć jeden model w tym kierunku, w typowej dla siebie rozsądnej cenie :). Szanse chyba jednak są na to małe, nawet gdzieś tłumaczyli, że nie mają takich planów.
  5. Czyli w cenie nowych?... 8) Swoją drogą, szlag trafił kilka(naście?) ostatnich wpisów w tym wątku, szkoda. Jakaś potężna awaria musiała tu być.
  6. Moriarty

    300B jakie kolumny?

    "Rozsądnie wyceniany"? Hej, ale dlaczego tak ogólnikowo - przejdźmy do konkretów! :D Według cennika ze strony producenta model Thaisis kosztuje 8500 EU, co według dzisiejszego kursu daje jakieś 36 667 zł. Nie wiem, z jakiego wszechświata równoległego przybywasz, ale w moim, na planecie Ziemia, w kraju zwanym Polską to jest KUPA FORSY! Także, jak sądzę, dla wielu osób z własnym interesem... Ja rozumiem strategię firmy i nawet jej kibicuję - niech doją bogatych Europejczyków i lokalną śmietankę finansową ile się da. Tylko że my tutaj rozmawiamy o realnych potrzebach audiofilów, których w 99 proc., jak zakładam, nie stać na kupno "rozsądnie wycenionych" kolumn w cenie równej rocznym dochodom niejednego z nas. A co się tyczy kolumn na głośnikach full-range, to trudno mi się z Tobą zgodzić w kwestii niezbędności zwrotnic. Mnóstwo konstrukcji obywa się bez zwrotnic i gra rewelacyjnie. Owszem, mają swoje słabości, ale i atuty, którymi nie dysponują najdroższe nawet konstrukcje wielogłośnikowe. To w ogóle nie jest kwestia do dyskusji, tylko fakt, bo są na to niezliczone relacje słuchaczy - w wielu uszach dobrze zaaplikowany głośnik full-range to dźwiękowa nirwana. A najfajniejsze jest to, że można się o tym przekonać relatywnie prosto, bo nawet bardzo dobre pełnopasmowce nie muszą kosztować fortuny, czego przykładem choćby oferta Sonido. PS. Oczywiście są ludzie, którym sprzęt muzyczny sprawia tym większą przyjemność, im więcej ich kosztował. Nie oceniam, każdy ma prawo cenić w życiu co innego. Tyle że chyba kolega z tego wątku to jednak inna kategoria. Na takie fora trafiają zwykle audiofile, którzy szukają za swoje pieniądze optymalnego rozwiązania, jak sądzę.
  7. Moriarty

    300B jakie kolumny?

    Te polecane przez kolegów powyżej polskie kolumny, od Aida Acoustics czy Acuhorn, mają niestety abstrakcyjnie wysokie ceny, pozycjonowane pod bogatych koneserów dźwięku i ładnych mebli z bogatszych rejonów świata niż Polska. Odpuść sobie, jeśli nie nazywasz się Kulczyk czy jakoś podobnie. Znakomicie grające, a przy tym - jeśli Ci na tym zależy - estetycznie wyglądające kolumny możesz zdobyć za znacznie mniejsze pieniądze niż choćby żądane za Aida Acoustics Nabucco (10 500 euro, hehe! :)). Wystarczy kupić parę wysokiej klasy głośników full-range i zamówić obudowy w wyspecjalizowanym zakładzie w Polsce. Wtedy masz full wypas, z pięknym fornirem, który sam wybierasz pod gust itp. A możesz też sam zrobić skrzynki, jeśli potrafisz, wyjdzie znacznie taniej, jak to zrobił choćby kolega z zestawami na full-range'ach Audio Nirvana. AN to dobra opcja, ale chyba jeszcze lepsze są węgierskie Sonido z magnesami Alnico, np. fantastyczne SFR-200A (Bodnar Audio robi na nich swoje flagowce, które kiedyś zdobyły nagrodę za najlepszy dźwięk na Audio Show). Wyjdzie będzie przystępnie cenowo, a dźwięk z dobrym lampowcem na 300B zwali Cię z nóg :).
  8. Moriarty

    YAQIN MC-100B

    A nie bierzesz pod uwagę Yaqina MS-30L? To podobna konstrukcja do 13 s, też na lampach El34, ale nowsza, ulepszona pod paroma względami. Mam MS-30L i z przekonaniem polecam, oczywiście z czasem modyfikacje by się przydały (na początek zmiana lamp).
  9. Moriarty

    Yaqin MS-30L

    Doradzam jednak wymianę lamp mocy, różnica w moim przypadku była kolosalna. Najpierw zacząłem od sterujących, bo raz, że podobno to one głównie kształtują brzmienie, dwa, że są tanie jak barszcz. Zmieniłem na RTC (czyli inaczej brandowane, militarne Philipsy). Zaskoczyło mnie, że poprawa była, ale mniejsza, niż oczekiwałem. Dopiero wymiana lamp mocy - na RFT - przyniosła rewolucję. Średnica pięknie się otworzyła, wokalistki zaczęły jakby śpiewać bliżej mikrofonu, zacząłem słyszeć więcej szczegółów. I, co dla mnie bardzo ważne, bo mnie to irytowało - wcześniej czasami wysokie tony brzmiały zbyt ostro, metalicznie, były też mało zróżnicowane kolorystycznie. Po wymianie lamp na RFT już tego nie ma, wysokie są dźwięczne i przyjemne.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.