Jump to content

Kyle

Użytkownicy
  • Content Count

    11837
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

950 Audioholik

Informacje profilowe

  • Branża
    Nie ustawione

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Tak tylko napiszę, że nie bez powodu topowe kolumny Bowers&Wilkins, czyli Nautilus (te ślimaki) są kolumnami aktywnymi.
  2. Daleko szukać nie trzeba. Stare polskie APS AEON (pierwsza generacja) miały woofer 22 cm. (to są monitorki podstawkowe, bassreflex aktywne)
  3. Dokładnie tak - są aktywne. Można to rozpoznać też po podłączeniu głośnika lewego i prawego - jak jest kilka pinów, to najprawdopodobniej znaczy, że są niezależnie transmitowane zakresy poszczególnymi stykami, wiec podział pasma w kolumnie gdzie są wzmacniacze. Generalnie info o innej mocy HF i innej LF + wygląd połączenia, daje dosyć pewną informacje, czy jest to aktywne, czy pasywne.
  4. Jest dokładnie odwrotnie. Dobry system pokazuje neutralnie wszystko. ... a kiepski tak obniża rozdzielczość, że przy okazji mp3 znośniej się słucha (a dobrych nagraniach maskuje detale). Nie da się zrobić inaczej, bo skąd "dobry system" ma wiedzieć, co jest artefaktami kompresji, a co detalami? Patrząc na liniowość pasma, to w sumie jestem bardzo zawiedziony. Spodziewałem się kroku do przodu, a zrobili chyba wręcz krok w tył. Sprzęt faktycznie interesujący. Ta firma wypuściła większe MTM - jeszcze ciekawsze i aż mnie dziwi, że nie dali wejścia optycznego. Fajne porównanie. Oczywiście ciężko wyrokować po tym, jak to zniekształciło pomieszczenie w którym nagrywano, czy mikrofon, jednak różnice słychać ... np. bardziej uwypuklony bas w nowszych X-4000 (swoją drogą to komiczne, bo słuchałem tego porównania na A300 🤣 ) . Widziałem też pomiary nowszej serii (i oczywiście starszej też) i lepiej wypada ... starsza, bo bardziej neutralna (w pomiarach starsze, czyli seria A równiejsza, a na ucho, po tym Video ... też takie odniosłem wrażenie).
  5. Kyle

    Hi-endowe nowości

    Dynaudio zaprezentował ciekawe monitory Core 59 i Core 7. Model Core 59 ma 9,5" woofer, 3 drożna konstrukcję. Obydwa modele mają między innymi wejście cyfrowe AES3.
  6. NA odcinku kilku metrów, opór kabla grubości włosa, będzie 0,2-0,5 Ohm? Jak to policzyłeś? ... którego opór był brany pod uwagę na etapie projektowania kolumny. Jak kolumna będzie miała impedancję 4 Ohm w górze pasma, to zmiana oporności kabla o 4 Ohm wprowadzi zmiany o 3dB. Na dole pasma >normalny< kabel, o oporze poniżej 0,12 Ohm (czyli np. standardowy 2,5mm kw) ... żenada, że się nie domyśliłeś
  7. Kabelek "cienki jak włos", zakładając, że impedancja kolumny jest równa jak stół w zakresie gdzie ten kabelek ma pracować, spowoduje spadek SPL (czyli w sumie góra pasma będzie grała ciszej niż dół, podłączony grubszym kablem, czyli praktycznie zaburzysz/pokrzywisz pasmo kolumny). Natomiast jeśli impedancja kolumny nie jest równa, to dodatkowo "pokrzywi" się SPL kolumny (tak, są na to pomiary). Kabelek "grubszy niż włos" , np. o przekroju 2,5mm nie wprowadzi takiego bajzlu, bo ma mniejszy opór, natomiast większa pojemność przyciszy nieco pasmo ... tak od 100 kHz w górę x-P.
  8. Ciekawe ile z tych "faktów" zostanie po ślepym teście :]
  9. Nie, no, spoko, spoko, teraz niech tylko dorzucą komplet pomiarów, pokazujących ten "lepszy bas i soprany" i się luzujemy :) ps. już niejedna renomowana firma palnęła bzdurę w specyfikacji/instrukcji/ulotkach ps2. z resztą możemy to skonfrontować z tym co twierdzi Dynaudio - kto ma rację?
  10. ... muszę przyznać, że robi wrażenie. Kawał elektroniki, porządne transformatory ... i to jak rozumiem w każdej z kolumn.
  11. JA testowałem z kablem innego typu. Swoją drogą te poczwórne kable mają gorsze parametry elektryczne, niż identyczny 2x podwójny (w specyfikacji jednego kabla "PRO" było to napisane - ktoś widocznie to pomierzył i tam było gorzej z pojemnością czy innym mikrofonowaniem ... oczywiście różnice pomijalne, ale jednak złote ucho przecież usłyszy :) )
  12. Zabawa z kabelkami, to jak regulacja zasolenia oceanu, przy pomocy solniczki i wody źródlanej :) Mam ciekawsze tematy, np. problem wzbudzania wooferów w kolumnach pasywnych bassreflex, przy częstotliwościach znacznie poniżej częstotliwości strojenia bass-reflex :)
  13. Jeszcze przy bi-amp byłbym w stanie uwierzyć ... . No ale jak takie cudowne efekty uzyskujesz przy bi-wire, to poszukaj kolumn z potrójnymi zaciskami i zrób "tri-wire" ... będziesz miał jeszcze więcej "dynamiki, szczegółu i mocy" Lepiej wybrać kolumny aktywne, z wielo-ampingiem , a nie bawić się w ćwierć-środki.
  14. W sumie to najmniejsze EVE SC203 mają wejście cyfrowe (dzięki czemu omija się konwersję cyfra->analog i analog->cyfra). Co do reszty, to zgadzam się z Tobą, licząc na to, że cała kolejna generacja monitorów EVE Audio będzie miała wejścia cyfrowe. Współczesne, porządne monitory aktywne, często i tak pracują w domenie cyfrowej (różnego rodzaju korekcje, a nawet podział pasma między wzmacniaczami/głośnikami) z tego powodu powiedz mi proszę, po co zmuszać użytkownika do konwersji do analogu na wejściu takich monitorów, skoro taki sygnał na dzień-dobry jest konwertowany w kolumnach do cyfry? Jeszcze lepiej: często źródłem są urządzenia cyfrowe pokroju komputer, czyli konwertujemy po stronie PC/DAC do analogu ... by później z powrotem kolumny mogły sobie znowu konwertować na cyfrę !? x-P Teraz co do 7" , że blisko przesady i że 5" wystarczy ... a co powiesz na monitory z 8" wooferem w bliskim polu? Z 5" jest ten problem, że za nisko, przy odpowiednio niskich zniekształceniach itd. tym nie zejdziesz (=nie wystarczy). 7" tej samej klasy co 5" zejdzie niżej, przy niższych zniekształceniach. W bliskim polu można stosować spokojnie 10" (patrz Genelec 8260A) - dzięki odpowiednio niskiemu cięciu, ten monitor jest lepszy do bliskiego pola, od zwykłych dwudrożnych 5" :) (lepsze połączenie zakresów, co widać choćby po minimalnych zalecanych odległościach w materiałach Genelec - model 8260A można słuchać bliżej niż dowolnego modelu 5" z ich oferty)
  15. Jeśli dźwięk był słyszalnie przytłumiony, to pewnie w pomiarach też byłby duży spadek SPL w górze pasma - coś musiało nie łączyć/nie działać prawidłowo ... bywa. Nauka polega na tym, że takie rzeczy się bada - tak między innymi powstały krzywe Fletchera-Munsona i tak powstają audiogramy. Nie mniej jednak i tak nie rozmawiamy o pomiarze ucha, tylko pomiarze kabla.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.