Jump to content

degsterr

Użytkownicy
  • Content Count

    79
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

3 Neutralny

Informacje profilowe

  • Branża
    Nie ustawione

Recent Profile Visitors

513 profile views
  1. Chciałbym sprawdzić u mnie przede wszystkim 50-tkę, ale tę nowszą AE bo ma ESS ES9026PRO DAC. Starszy 50 o którym piszesz @muda44 miał kostkę 2 x AK4480EF, a PD-30AE ma AK4482VT. Jak rok temu jeszcze były to nie myślałem wtedy o CD, a dostępność słaba lub z drugiej ręki. Tylko zastanawia mnie trwałość laserów Pionka... W 50 był chyba Orion z tego co kojarzę. Denon ma przemysłówkę od ASATech'a gorzej z pracą, głośnością było w NAD, za to Yamaha to pod względem mechanizmu 2 klasy wyżej. Za takie pieniądze nie można mieć wszystkiego co się by chciało.
  2. Trochę minęło... Zrobiłem w kilka dni ponad 1200 km rowerem z sakwami od granicy zachodniej do wschodniej możliwie jak najbliżej Bałtyku... Zakup DCD-800 się odwlókł w czasie i ktoś mi sprzątnął sprzed nosa dostępny w @Q21 gdyż w sklepach lokalnych dostępność słaba, a wersja srebrna to już w ogóle null. Chyba ktoś go szybko oddawał (coś tu jednak pominę) i trafił do mnie. Więc jak gra? A tak... po "denonowemu" Jedzie środkiem aż miło, za miło, ale nie do końca (joke). Sygnatura jest w miarę naturalna i liniowa, nic nie oszukuje, daje przekaz od artysty w zależności od realizacji nagrań, które sprzęty Denon'a w dobry sposób obnażają (nie wybitnie jak kliniczne zestawy, ale potrafią też pokazać). Początkowo było przeciętnie, takie plumkanie do wygrzania, choć ten egzemplarz już grał gdzieś wcześniej bo był odpakowywany, ale poczekałem do dnia następnego i kolejnego... Coś tam kiedyś czytałem w recenzji o otwartej górze, no cóż nie znalazłem tej oczekiwanej, brakowało detali, szczegółowości. Średnica jak to w Denon'nie na bardzo dobrym poziomie w tej klasie cenowej. A bas? Bałagan na basie mam i na nim się skupiam i na poprawie góry (wiem ppwtarzam się). Przyszłą pora na lubiane kabelki: Dzień 1. I tak początkowo zestaw grał na RCA od Audioquest - Golden Gate i zasilający oryginalny "sznurek" PMA-1600NE - zaobserwowane wzbudzenia na dole przy głośniejszym słuchaniu i nie moje granie, jest zamulenie i ścisk sceny, jest spłaszczona ale stereofonia na poziomie przyzwoitym. Dzień 2. Z pomocą przychodzi Szanowny Kolega @Bogusław_59825- przywozi z sobą RCA Audioquest Big Sur, Harmonix CI-230 Mark-II oraz Audioquest NRG 4. Na pierwszy rzut Big Sur - jest już lepiej, góra zyskuje, burdello na dole dalej, środek ok i sznurek Denon'a - nie to za mało. Poprawa słyszalna ale nie idąca w stronę pożądania. Lecą "referencyjne" utwory z kilku płyt... Przychodzi pora na wpięcie NRG-4 i porównanie jeszcze innych sznurków zasilających z domowych zasobów (godzinne sprawdzanie, daje efekt, ale po 30 min. już miałem dość przepinania.) Audioquest zasilający uporządkował bas, który robi się konturowy, kontrabas i gitara w utworach się poprawia, a góra bardziej otwiera. Dzień 3. Po śniadanku i wygrzaniu zestawu przychodzi pora na eksperyment z "ciepłym" RCA od Harmonix'a. Ciepły zestaw, ciepły interkonekt, przecież to będzie przesada, w zamyśle moim i kolegi B. I co się okazuje? Zestaw zaczyna grać "normalnie" Wysokie tony przekazują detale jakich wcześniej nie było, albo były ewidentnie skracane, wybrzmiewania talerzy teraz trwają odpowiednio długo, cała perkusja jest dobra, naprawdę dobra, stopa jakiej do tej pory nie słyszałem u siebie, trąbka nie urywana. Średnica bardzo dobra, ta wyższa jest bardziej eksponowana, barwa wokalu na plus. Bas WREŚCIE wchodzi na dobry tor. Szarpanie strun kontrabasu dobrze "namacalne", scena się otworzyła, powietrza jest więcej tak jak u Yamahy CD-S700 (wypranej ze środka). Kierunek dobrze obrany - kable, kable grają - wszystkie w torze. Wyżej nie pójdę - zasilający AQ NRG Thunder się wcześniej nie sprawdził i nie chcę już sprawdzać ponownie. Największą bolączką tego DCD-800 jest brak możliwości zmiany przewodu zasilającego, nad czym bardzo ubolewam, a Yamaha ową opcję posiada. Pozostaje jeszcze sprawdzenie kolejnych RCA, tym razem będą to RealCable CA 1801 i głośnikowe Audioquest Type-4, ale to już po osłuchaniu się w kolejnych dniach oraz odpoczynku... Trzeba pocieszyć się tą znaczącą poprawą i słuchać płyt (tak ja grający głównie z plików) Nawet budżetowe "kompakty" mogą coś zaoferować i trzeba dobrać i doszlifować przewodami, Jeszcze jeden niuans, choć to tylko dodatek, to DCD-800 odtwarza z USB pliki w formatach AIFF, FLAC, DSD, DSF... , a Yamaha zaledwie WMA i MP3 z topornym sterowaniem (Denon i Marantz mają to dobrze dopracowane). Wielkie podziękowania dla Mister'a Master'a @Bogusław_59825 za: użyczenie przewodów, radę, rozmowę, wspólne słuchanie i czasu umilanie 🙂
  3. W 2010 jest Sanyo SF-HD65 / SF-HD850
  4. ? Myślę kupić jakieś nowe... Nie wiem może: 1. Beyerdynamic DT 990 PRO (250 ohm) lub 880 2. Grado SR80E 3. Sennheiser HD569 4. Audio-Technica ATH-MSR7 Co radzicie?
  5. 1520AE ma Burr-Brown... 1510AE AKM Mały romans z AKM, który myślę był dobrym pomysłem... ale chyba nie przyjęło się wśród "usherów"... Denon "chyba nigdy" nie będzie mieć Sabre, a szkoda bo było by ciekawie szczególnie na kostce 9018 lub 9028 i bdb wersji M - DAC'ki Moon'a taką mają (BTW. 9038 to przesyt formy nad treścią) [Hidden Content]
  6. Zgoda! Moja pomyłka miałem na myśli 1510 - ten miał AK potem już Burr-Brown zza wielkiej wody... (wg. mnie db reklamowane gówno) Do Denka kostka Sabre jest lepsza w mojej opinii w sensie jako kolejny klocek. Dlatego jasne CD i gramofony np. ProJect lepiej się wpisują w tor niż inne... Aha BTW. jakie słuchawki "wkładacie" do dziurki Denków? (w sensie bez dodatkowego wzmaka słuchawkowego).
  7. A jak podłączony? Ciekawe... Jak dla mnie to każdy CD, każdy transport gra inaczej. Składowa to sygnatura jako taka / wbudowana "kostka" / Interkonekt... 1520AE i DCD-800NE mają tę samą kostkę PCM1795 dlatego mogą brzmieć podobnie.
  8. Hej, Posiadam PMA-1600NE i szukam budżetowego CD, który połączony będzie po analogu, nie szukam transportu ani używek... Czy może ktoś mi opisać sygnaturę dźwięku DCD-800NE? Jak na razie najlepiej z PMA zagrał u mnie kompakt od Yamaha tj CD-S700.
  9. Właśnie, właśnie jak to mawiał smerf Maruda, a Ciamajda żecze, prziecież to musi grać (jak salony audio), a Smerfetka ( @Rucia1 ) wie swoje i "porazi" Was swoim aspektem (nie raz w tym wątku jeszcze - pozdrawiam Gosiu 😉 ) nie czytanym, ale doświadczanym w swojej osobie ofc.
  10. Ayon CD-10 - z dużym zaciekawieniem wybierałem się do kolegi @Bogusław_59825 i z pewnym oczekiwaniem, którego nie znalazłem słuchając tego transportu. Sygnatura dźwięków prezentowanych przez CD-10 jawi się wg mnie jako ocieplone "granie" ze średnicy, która ma dobrą szczegółowość z wyraźnym zaznaczaniem tej wyższej. Jednak kontrola basu pozostawiała trochę do życzenia, a może więcej niż trochę, nie to, że był jakiś zły, ale mógłby być bardziej punktowy, stanowczy. Największe dla mnie "rozczarowanie" jawiło się na górze, wybrzmiewania instrumentów były skracane, gdzieś urywane, ale jednak barwne, a sybilanty mniej słyszalne co nie przekładało się jednak na dobre spostrzeganie tonów przesyłanych przez Ayon'a. Scena nie była na tyle szeroka, aby mogła porwać, zaskoczyć lecz raczej zbita, stłamszona. A co się dzieje na drugim planie? - "prawie nic" jest gdzieś schowany i żeby wychwytywać niuanse trzeba się naprawdę skupić. (gdzie są miotełki na perkusji, ślizg palca na strunie?). Najgorzej było zdecydowanie po podłączeniu przez XLR, jest jednak muzykalny, ma "coś" w sobie, takie granie albo się lubi, albo nie. Sytuacja ulegała poprawie po podłączeniu do DAC Moon'a. CEC CD5 - tutaj byłem pod wrażeniem basu, który był i mięsisty i punktowy i pokazywał pazur, wyraźnie akcentowany, ale nie wychodzący do przodu. Średnica cofnięta wg mnie trochę za bardzo, bo większa nutka ocieplenia naprawdę by się przydała. Tony wysokie prezentowane w sposób nader dokładny i szczegółowy, sybilanty słyszalne. Scena szeroka, nie brakuje powietrza, słychać akcenty w wokalach, drugi plan istnieje 😉 pokazywany w oczekiwany sposób. Dla mnie jednak trochę za jasno gra ten CEC. Po podłączeniu do DAC Moon'a detali i szczegółów jest ciut więcej. Ogólnie wg mnie CEC (szczegółowy, przejrzysty) - ocena 5, Ayon (muzykalny, ocieplony) - ocena 4. Pozdrawiam!
  11. Sprzedam Allo DigiOne Signature Player (Rpi 3B+ Allo DigiOne Signature +Crystal Case) bez karty z systemem i zasilania. Cena: 1200 złotych.
  12. Bardzo dobry i fajny piec, miałem okazje posłuchać kiedyś, świetny charakter i gra naturalnie bez faworyzowania tonów i dobrze się łączy z cieplejszym muzykalnym Denonem. "Miażdży" bo pewnie Sabre z Pionka powoduje pewenie już przeostrzenia i wzbudzenia basu, a środka mało co już zostaje w połaczeniu z Yamaha? PCM1795 z Denona, to nie jest jakiś super DAC, ale przy połączeniu z jasnym czy neutralnym wzmacniaczem może dawać dobry efekt jak w Twoim przypadku. Żeby mieć jeszcze lepiej konieczny jest osobny DAC jako klocek, a nie wbudowany jako dodatek, no ale to raczej wiadoma sprawa.
  13. U mnie na ponad 23m grają PAD25 z Denon PMA-1600NE, do tego zestawu potrzebne jest źródło grające jasno, przejrzyście o nieco cofniętym środku i z dobrą podstawą basową.
  14. Czarny odpada raczej 😉 a jak określił byś brzmienie 1520? i z jakim wzmacniaczem gra u Ciebie?
  15. @Q21Dzięki za propozycje. Jednak po sprawdzeniu Yamaha i NAD stwierdzam, że granie po analogu z Denon jest lepsze z wyłączeniem sekcji cyfrowej wzmacniacza. A jaką sygnaturą dzwięku opisać można by Audiolab 6000CDT? wersja CD nie jest już oferowana? Yamaha CD-S700 versus Denon DCD-800, który z nich lepiej sprawdził by się z Denon PMA-1600NE?
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.