Jump to content

msankowski

Użytkownicy
  • Content Count

    122
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

21 Neutralny

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. A była szansa na takie fajne zakończenie. I żyli długo i szczęśliwie...
  2. Dlatego te trzy wcześniej lepsze są...
  3. Ja bym polecał Focusrite, Presonus albo Behringer z tych wymienionych. Wtedy można się podłączyć do monitorów kablami symetrycznymi. Ten z dwiema lampkami tylko RCA. Szkoda takich dobrych głośników...
  4. [quote post="4815608" timestamp="1585157823" name="andaudion" na Bocznicę wpadnij, tam ludzie są inni. Jakby się otwierają, albo powietrze schodzi. Zajrzałem, jakby sama polityka. Czytam forum ZAMIAST polityki...
  5. Nie ma nic męskiego w obrażaniu się nawzajem zza ekranów smartfonów. W realu przynajmniej jest ryzyko, że się w zamian dostanie w zęby. A tutaj, bezkarność powoduje, że dorośli ludzie nie panują nad emocjami i nie potrafią się zachować. Ot co.
  6. Dobra, lożo szyderców. Kolejny podwątek się wypalił. W sumie nie zależy mi na tym, żeby mój gramofon był jakoś dużo lepszy niż inne. I zastanawiałem się skąd bierze się takie przekonanie [email protected] o wyższości Reloopa 7000 nad innymi następcami Technicsa 1200. I zapodałem sobie poniższy przydługi filmik, nakręcony przez Anglika który od 20lat miksuje na kolejnych wersjach Technicsa: Po całej naszej dyskusji jego opinia tylko mnie utwierdziła w tym, że nie zmarnowałem moich 2000zł. A lepszą wkładkę zapewne dokupię korzystając z Waszych rad. Technics: nice Reloop: great
  7. Oczywiście takiego wykresu dla Reloopa producent nie opublikował. W ogóle w gramofonach coraz mniej się podaje parametrów, czego przykładem jest omawiany wcześniej Rega P2. Im bardziej audiofilskie tym mniej parametrów. Zatem nie wiem czy Reloop, dla którego podano i tak sporo parametrów które konkurencja z pewnością podważyłaby gdyby ich nie trzymał, ma w tym zakresie charakterystykę porównywalną do TD160. Ale wiem, że współczesne metody projektowania pozwalają podobne charakterystyki uzyskać wykorzystując mniej materiału i/lub inne materiały. Dlatego, o ile nie bronię nikomu używania gramofonu z obudową drewna ani go nie chcę krytykować, sam nie widzę technicznych ograniczeń, żeby uzyskać satysfakcjonujące parametry mechaniczne gramofonu za pomocą konstrukcji wykorzystującej połączenie metalu i tworzyw sztucznych.
  8. Bolo, nie jestem mechanikiem ale na codzień widzę metody i wyniki pracy konstruktorów mechaników. A Ci o których mówię właśnie projektują mechanikę do układów elektronicznych poddawanym wibracjom i udarom. Rezonansów nie eliminują poprzez dodawanie kilogramów materiału ale poprzez zweryfikowane metodami numerycznymi wzmocnienia w odpowiednich miejscach. Napisz jakie są Twoje doświadczenia w projektowaniu takich układów i stosowaniu donich metod MES. Napisz co jest nie tak w tym co napisałem. Takie komentarze jak zacytowany to raczej o braku argumentów świadczą. Napisałem wcześniej po co mi gramofon.
  9. Muzea są pełne super rozwiązań z przeszłości. Warto je znać ale niekoniecznie warto ich używać. Podróż pociągiem do Władwostoku to super przygoda. Ale to już nie jest sposób na podróżowanie dzisiaj. A współczesne samoloty, obrzydliwość, zamiast drewna jak drzewiej bywało są pełne tego taniego plastiku.
  10. Po przeczytaniu o tym pudle rezonansowym wziąłem moją gitarę i zagrałem Libertango. I po wzbudzenu w sobie bojowego nastroju powiem tak. Instrument akustyczny nie jest tutaj właściwym przykładem. W nim drgania mechaniczne są przekształcene bezpośrednio w drgania ośrodka czyli falę akustyczną a pudło rezonansowe je wzmacnia. Tak działał patefon ale nie gramofon. W gramofonie drgania mechaniczne są zamieniane na sygnał elektryczny a ten dopiero na falę akustyczną. Właściwym do porównania instrumentem jest gitara elektryczna której przetwornik/pickup działa jak wkładka MM. Struna drgając zmienia pole magnetyczne a cewka jest nieruchoma. W dawnych czasach konstrukcje mechaniczne projektowano na podstawie przekazywanych doświadczeń a następnie prób i błędów. W rezultacie konstrukcje były w większości nadmiarowe tak, żeby z zapasem wytrzymały wszystkie przeciążenia. Obecnie zanim mechanik zacznie coś rzezać w metalu albo w innym materiale, np plastiku, tworzy model w programie CAD, który następnie weryfikuje metodami matematycznymi takimi jak metody MES. W rezultacie można zaprojektować konstrukcję tak, żeby materiału było tyle ile potrzeba ale nie więcej. Nie wiem czy tak projektowano mojego Reloopa ale wiem, że współcześnie żeby ustabilizować taką konstrukcję nie potrzeba ani desek, ani granitu ani kilogramów gumy. Trzeba to tylko zrobić rozumnie.
  11. Poli(chlorek winylu) (polichlorek winylu, PVC, PCW) – polimer syntetyczny z grupy polimerów winylowych, otrzymywany w wyniku polimeryzacji chlorku winylu. Stosowany do wytwarzania tworzyw sztucznych[2]. W czasach świetności gramofonów metal i drewno były opanowane w obróbce, trwałe i przewidywalne, a tworzywa sztuczne nie tak bardzo. Funkcjonalnie nie ma to znaczenia jeśli materiał spełnia wymagania. Główny element konstrukcyjny Reloopa jest z metalu. Podstawa jest z tworzywa. A technologia tworzyw sztucznych dzisiaj jest lepsza niż przed laty. Wspomnianych wcześniej znacznych ilości gumy nie stwierdziłem. Dlatego lepiej patrzeć na parametry techniczne i walory użytkowe. A drewno odegrało taką samą ważną rolę w historii audio jak w historii samochodów. Dzisiaj nie ma go ani w audio ani w samochodach, poza nielicznymi przypadkami gdy niszowy klient gotów jest za to dodatkowo zapłacić żeby połechtać swoje ego. A dla tych biedniejszych też spragnionych uznania MDF?
  12. Zanim zwrócisz zrób jeszcze jeden eksperyment w celach poznawczych. Napisałeś, że kiedy zewrzesz z masą wejście wzmacniacza to jest cisza. Podobnie jak ustawisz gain w amplitunerze na minimum to też cisza. Spróbuj podłączyć tłumiki z maksymalnym tłumieniem 20dB i ustawić gain w amplitunerze na minimum a następnie porównaj czy cisza z tłumikami i bez jest taka sama, czy może z tłumikami jednak szumi pomimo gain na minimum.
  13. Concorde to ma nawet channel separation 22dB dla 1kHz 20dB (bez specyfikacji jak mierzona) miała wskazana dj-ska wersja Shure. ??? Wygląda, że ty zebrałeś większe bęcki. Nie przekonasz miłośników starego że nowe jest lepsze. Tylko się każdy utwierdza w swoich przekonaniach. Jak się zaczyna obrażanie i wycieczki osobiste to, kontynuując cytaty z literatury, dobrą wskazówką jest znane powiedzenie Marka Twaina o tym z kim warto a z kim nie warto dyskutować. Szkoda czasu...
  14. Zajrzałem do specyfikacji Goldring E3 violet, separacja kanałów 20dB jak w Concorde. Nie wiem jakie zastosowano w obu przypadkach metody pomiarowe, dla jakich częstotliwości mierzono. Jak to czytać?
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.