Jump to content

msankowski

Użytkownicy
  • Content Count

    270
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

78 Neutralny

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ja myślę, że zmniejszenie przekroju przewodów powinno spowodować zmniejszenie instrumentów. Jak zostaną przepchnięte przez "małą dziurkę" to chyba potem już nie wrócą do naturalnych rozmiarów? Co o tym sądzicie?
  2. Ten cytat dotyczył zdaje się zapisu sygnału cyfrowego PCM zanim został zapisany na płytach. Nie zapisu sygnału z CD na taśmie magnetycznej żeby inaczej zabrzmiał.
  3. Np że rozstrzygające może być "doświadczenie słuchowe".
  4. Komentarz ten, ależ jest bardzo adekwatny. Tak z 2 lata temu wykonałem sobie linię dedykowaną do audio, w tym komputera, na kablu z Castoramy. Polska miedź 3 x 6mm2. Nie mam żadnych zakłóceń od lodówki, LEDów, minimalny spadek napięcia przy pracy z obciążeniem. Ale to jest jedyny wpływ takiej instalacji na tzw. "jakość dźwięku": stabilne zasilanie i mniej zakłóceń. Polska jest jednym z największych producentów miedzi. Wmówisz sobie co zechcesz i zapłacisz za to odpowiednią cenę. A miedź to miedź.
  5. Znalazłem na eBay w okazyjnej cenie Behringer SRC2496. Mam dwa takie więc polecam Waszej uwadze. [Hidden Content]
  6. To za szybko na takie wnioski. Zwłaszcza, że tłumacząc na język techniki twierdzisz, że przyczyną błędów w transmisji jest dobre dopasowanie impedancyjne linii AES/EBU i coaxial, czyli rozwiązanie prawidłowe elektrycznie. Prędzej rozważyłbym wadę w nadajniku, odbiorniku lub kablu. W obecnej konfiguracji z krótszymi kablami wszystko działa bez zarzutu. Będę pewnie dalej eksperymentował. Jak coś nowego znajdę to napiszę.
  7. Co konkretnie jest bez sensu? Szukam punktu zaczepienia. W przypadku interpolacji wyjściwe widmo sygnału jest bez zmian.
  8. Czy materiał w rozdzielczości 2496, 24192, o którym piszecie, to są nagrania zrealizowane/zmasterowane w tych gęstościach, czy też jest to nagranie np z CD po intetpolacji/upsamplingu do wyższej gęstości? Wyjściem u mnie jest Lynx aes16e (aes/ebu) przekonwertowany do coaxial w Neutrik NADITBNC-FX albo preamp ART DPS II. Wejściem jest switch Fostex DS-8 albo Presonus Central Station który ma wbudowany DAC. Materiał który wykorzystywałem to nagrania zrealizowane w gęstościach 2441, 2448, 2496. Aha, moje pytanie jest o coaxial, nie o toslink którego dotyczyła jedna z odpowiedzi. Po toslink dz
  9. Nie wiemy w jakiej klasie ma klocki autor wątku. Nawet jeśli pętla mas w takim układzie jest zawsze, to można dołożyć starań żeby nie "zagrała". I to chciałem napisać.
  10. Z poziomami pewnie będzie tak jak napisał [mention=64427]przemak[/mention] . A nie zważając na słuszne uwagi o wyższości połączeń symetrycznych nad niesymetrycznymi i wyznawanej również przeze mnie "niewłaściwości" połączenia XLR-RCA, takie połączenie ma duże szanse być ok. Są tylko dwa aspekty które warto wziąc pod uwagę: 1. Długość połączenia, im krócej tym lepiej. 2. Zasilanie, najlepiej z tej samej listwy DAC i wzmacniacz, żeby ograniczyć ryzyko powstania pętli mas.
  11. Chciałem się podzielić swoimi obserwacjami, i poznać Wasze, co do ograniczeń jakie obserwuję przy zestawianiu połączeń S/PDIF kablem koncentrycznym/koaksjalnym (nie optycznym). W praktyce wychodzi mi, że transmisja sygnału audio w rozdzielczościach do 2448 (24bit, 48kHz) działa niezawodnie na odległościach do 3m. Dalej nie testowałem. W przypadku rozdzielczości 2496 sygnał bez błędów dał się transmitować jedynie na odległość do ok. 0,5m. Powyżej tego, sprawdzałem dla 1 i 3m z dobrymi dedykowanymi kablami Hosa, występują liczne błędy transmisji odbierane jako trzaski/przerwy. I sprawdzałem
  12. Tak, zadziała. Ewentualnie rozważ kable z odpowiednimi wtykami. Mniej klocków, styków itd. Na przykład: [Hidden Content] Jest na Allegro sporo tańszych alternatyw. Wskazałem pierwszą z brzegu na wtykach Neutrik. Aha, sprawdź jeszcze poziomy sygnałów. XLR to zazwyczaj poziom pro +4dBu a RCA to consumer -10dBV. W takim przypadku może być potrzebny układ dopasowujący poziomy, albo trzeba ostrożnie z poziomem sygnału wyjściowego z DAC.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.