Jump to content

SzaacH

Użytkownicy
  • Content Count

    41
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

10 Neutralny

Informacje profilowe

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Miałem w starych zapasach rodowane gniazdo zasilania Furutecha. Jak piszecie że warto wymieć to sprawdzam! Dodałem też Voodoo audio bezpiecznik za 35 Zeta. Po moim amatorskim lutowaniu nic nie dymi, więc jutro napiszę czy u mnie coś słychać xD.
  2. Nie zauważyłem, jestem z Wawy więc mogę pomóc w okolicy.
  3. Napisz skąd jesteś, może coś będzie do ogarnięcia 😉 Inaczej nie będziesz miał pewności. Czy warto - moim zdaniem tak - bardzo odstaje od nowych sprzętów w tym przedziale cenowym. Ale to wciąż moje zdanie - może się okazać że lubisz muzykę inaczej i taki CA Dac Magic 100 załatwi temat (to moim zdaniem drugi najciekawszy DAC do 1000zł) - ale znów bez XLR, lampy itp. Może po prostu tego nie potrzebujesz,
  4. Ja mam takie: Jantzen Audio Superior Z-Cap kondensator 2,7 uF 800VDC 2% MKP MKP x2
  5. Dwa gównie mody - to Jantzeny czerowne ( ja mam 3,3 uf) + np opa 401 na bufor - to jest koszt 150 + 150 zł. ( około) + cena urządzenia. Z drugiej ręki będzie oczywiście dużo taniej. ( 1200/1300 zł + ok 300 zł) Wersja na AKM 4495 też nie różnią się dużo od tej na 4497. ( Zasilanie daje dość dużo ale wersje standardowe z jednym zasilaczem toroidalnym tez są bardzo OK) Te 2 główne zmiany dają IMO 70% tego co można z nim zrobić (muzycznie) - reszta o których pisał Gustwao to już szlifowanie. Największe przyrosty są własnie po tych dwóch modach. Oczywiście można dużo więcej wydać ( np na same kondy, + 3 x opa dyskretne). Zazwyczaj ktoś kto decyduje się na tego DAC ma jakieś OPA w domu - jeśli nie, to jest to dobry powód by budować swoją kolekcję - zawsze się przyda 🙂
  6. Napisze to samo co wcześniej w tym wątku. Czy to najlepszy DAC? - nie jest najlepszy 😉 Nikt tak nie twierdzi. Ma jednak najlepszy stosunek ceny do jakości. Po upgrade ( niebyt kosztowym w ogóle jeśli chodzi o upgrade sprzętu, który jest często standardem w sprzęcie audio) dostaje się bardzo wysoką jakość dźwięku. Porównywałem go z taki dac - AUNE S6, CA Dac Magic 100, CA Stream Magic 6 v2, jakim podstawowym Musical Fidelity, Audio GD NFB 28.38 ( Sabre 9018), Arcam Rdac, FX Audio DAC X7. To co jest dla mnie najważniejsze to detale, oraz scena budowana na szerokość i głębokość. Żaden z tych DAC nie oferuje tego co XS - szczególnie po wymianie kondensatorów. Dla mnie skalowanie zmian od najważniejszego do mniej ważnego to ( mam wersję AKM 4497z na Rcore): wymiana kondów, wymiana opa ( u mnie 3x401) wymiana przewodów gniazd RCA i XLR, wymiana lampy ( jeśli ktoś gra po tym torze ) Testowałem go zarówno na zmodyfikowanym NAD 356, Lampie Yaqiun MS30L ( przed i po pełnym modzie w Sinusie) , końcówce Lyngdorf 2175 + pre zbalansowane Khozmo oraz z pre Audio Note M-Zero ( na Black gate), retro końcówce Dynaco ST 150, integrach Protona i kilku innych, i własnie na Lyngdorfie który ma niesamowite czarne tło, i Khozmo - gdzie jako jedną niewielu wad podawana jest mniejsze budowanie sceny - pokazuje XS najwięcej. Najwięcej odstaje od w/w innych DAC w pozytywnym sensie. @gustwao pisał o barwie, głębokim kontrolowanym basie itp. Nie ma sensu tego powtarzać. Dodam jeszcze jedną rzecz - największe różnice pomiędzy opampami i DAC po ich wymianie słychać w torze słuchawkowym. To przy wzmakach słuchawkowych dorobiłem się kolekcji opa. Tu jedynym konkurentem może być jedynie Audio GD - który rzez dziurkę gra równe zjawiskowo- choć inaczej - bardziej analitycznie, bez tej słodyczy ale bardzo dokładnie z punktowym basem. W stereo w/w DAC o których wspominałem wszystko przemawia za XSem. Ma jedną wadę - po upgrade jest już na tyle dokładny że zaczyna dość mocno obnażać źle nagrane utwory, słabe realizacje. momentami na wysokich pojawia się piasek, na bazie dudnienie itp. XS to moim zdaniem bardzo udana implementacja chipa AKM, który przy całej swojej muzykalności nie jest w tym DAC, zamulony czy bułowaty. Jest tez dokładny i detaliczny. Zgadzam się też z tym że dobre zródło ( jak Malina - na mam z Allo Digione ) wyciąga z niego jeszcze więcej dobroci muzycznej. Wciąż nie jest najsłabszym elementem systemów i za każdym razem pokazuje trochę nowe oblicze dając wiele frajdy. O to przecież chodzi prawda? Tak samo modyfkowanie, rolowanie opampami/lampami odkrywanie optymalnego dla siebie brzmienia. Ja to po prostu lubię 😉 Bardzo chce go zestawić z jakimś DAC na kościach TDA - np 1541, i np z R2R takim Denafrips Ares 😉 Zobaczymy co przyniesie przyszłość 😉 Pewne jest ze na razie zostaje i nie zamierzam się go pozbywać 🙂
  7. Nie było mnie przez chwilę a tu już co najmniej 4 nowe modyfikacje... @gustwao zwariuje przez Ciebie 😂 Fajnie że się u Was sprawdzają również 401 koreańskie. Testowałem kilka nowych zestawów ale wciąż to one są numerem 1.
  8. Pełna zgoda z @gustwao. Nit nie twierdzi że jest to najlepszy DAC na rynku 😉 Moim zdaniem w przedziale 1-3K za nowe urządzenie ciężko mu znaleźć konkurenta. PO modach może konkurować nawet z droższymi urządzeniami 4-5K ( Jak Audio GD) Już to że rozmawiamy o porównaniu go z Naimem V1 ( za 7K) lub dobrym R2R ( jak Ares II czy Pontus znów od 4-8K) jest dla niego wyróżnieniem 😉 Jest tak jak pisałem - relacja ceny do jakości jest bardzo, bardzo dobra + ficzery ( jak zbalansowane wyjście) robią z niego dobrą alternatywę do typowych mainstreamowych marek DAC na runku. Preferencje muzyczne, czy brzmienie się podoba, cała subiektywna otoczka to zupełnie inny temat. Mi np przetworniki Burr Browna nie podchodzą. Dodatkowo mało kosztowne modyfikacje poprawiają jego wydajność i jakość muzyczną( większość z nas tutaj i tak ma małą kolekcje OPA do różnych zastosowań i upradów bo to relatywnie tani i fajny temat wpływania na muzykę 😉 - dużo bardziej odczuwalny przy odsłuchach słuchawkowych. Oczywiście nie każdemu chce się testować różne mody, bawić się opa czy lampami do bufora. Ale niektórzy chcą gotowych rozwiązań i dobrych/najczęściej drogich niestety. Gdybyśmy wszyscy byli na poziomie cenowym 15K zł za DAC i systemy za 50K nie było by tego tematu. 😉 Na tym polega też piękno forum bo dzięki wymianie informacji o OPA, kondach, porównaniach jesteśmy w stanie dać takiemu XS konkretną ocenę bazującą na kilkunastu/kilkudziesięciu odsłuchach z różnymi DAC . Dla mnie cena nie gra 🙂 a ta cześć zabawy w mody czy porównywanie różnych DAC jest częścią zabawy która bardzo lubię i już 😉
  9. Porównywałem go z AUNE S6, Musical fidelity v90, Audio GD 28 - 2014 ( Sabre 9018), CA Dac Magic 100, oraz CA Stream Magic 6 v2. Bezpośrednio u mnie w systemie przy tych samych warunkach odsłuchu kablach ect. Za każdym razem XS grał subiektywnie lepiej (przed modem kondensatorów) Mój kolega po odsłuchu u mnie własnie XSa sprzedał swojego CA Stream Magic 6 v2 i ma własnie XSa. Relacja ceny do jakości + możliwości ugrade za normalne pieniądze jest bardzo dobra.( + funkcjonalności których próżno szukac u innych podobnych cenowo odpowiedników - czyli np 3 wyjścia XLR, zwykłe RCA i RCA z buforem lampowym + łatwość wymiany OPA jak ktoś lubi ta zabawę) Czytałem w tym wątku że był porównywany do innych popularnych DAC i relacja ceny do jakości była bardzo dobra za każdym razem.
  10. temat lamp, porównań DAC opisywałem tutaj, rosyjska 6N3P-DR Gold jest absolutna petardą i wygraną: o własnie taka: https://www.ebay.de/itm/4x-6N3P-DR-2C51-6385-ECC42-6N3PDR-MHZS-Gold-Grid-NOS-NIB-lot-of-4pcs/252503794621?hash=item3aca6623bd:g:cwIAAOSwhwdVUaup mam wersję z Rcore - i mam włożone 3x401 i nie mam żadnych przydźwięków ani szumów. ( wersja z 2 Jantzen zbocznikowana z mikami + wymiana okablowania do wyjść) Obudowa nie zamyka się z nimi na 100% brakuje jakieś 2-3 mm 😉 Próbowałem różnych konfiguracji OPA ( 401 z Bursonem V6 Vivid, Staccato - mam po 2 każdego i najlepiej grają same 401. Dla twardszego basu i bardziej analitycznego charakteru można dodac V6 - jak ktoś chce bardziej "gęsto" to Staccato. Pamiętajcie że 401 przychodzą z włożoną do nich ochronną podstawką DIP 8 ( tak było u mnie) Trzeba ją zdjąć przed włożeniem opa. Sama przesyłka z Korei szła ok 10 dni wiec bardzo szybko (kupione na ebay) Po modyfikacji gram 05B na zmodyfikowanym NAD 356, oraz zmodyfikowanym Yaqinie 30L - świetnie się zgrywa z lamą również. Ten konfig z DAC jest bardzo wrażliwy na kable głośnikowe i IC - warto się pobawić jak ktoś ma coś pod ręką. ( u mnie do kompletu z HECO Aurora 1000, na monitorach powinno być to wyraźnie słyszalne) Teraz tylko lepszy transport (Malina) i przez jakiś czas nie dotykam zestawu 😉 Dodam tylko że porównywałem 05B do CA Dac Magic 100, oraz CA Stream Magic 6 v2 - i za kazdym razem XS ( bez moda kondensatorowego) grał u mnie lepiej. Po wymianie kondensatorów, pojawiła się szersza scena, jeszcze większa holografia, lepszy bas ( kontrolowany i urozmaicony) i przepiękna barwa. Chętnie bym go porównał z jakimś R2R lub DAC na kościach TDA np 1543 lub 1704 😉
  11. @jeekub poczekaj aż popracują trochę te Staccato. Tak ze 30H minimum. Powinno być mniej ostro. (choć nie wiem jaki masz system) To gęsto i raczej ciepło grający opa. Porównywałem sporo DAC do tego Xsa - dla mnie do ok 4K nie ma nic fajniejszego ( nie sprawdzałem starych konstrukcji - dużo też zależy od źródła, IC, głosnikówców itp - u mnie wyraźnie słychać te zmiany) i OPA Audio Feel robią robotę ( 401 i inne) Muzykalność AKM i mody dają bardzo fajny/optymalny dźwięk. R2R chętnie tez popróbuje - ale Ares II to minimum OK 3500 zł ( o Pontusie nawet nie myslę 😉 Bardzo cenie XSa z zbalansowane wyjęcia ( bardzo dobrze grające, czego nie ma większość taniej konkurencji, tor lampowy i elastyczność w modyfikacji OPA - ale w mniejszej ilości niż w np w wersji 05A.) Wersja 05B wspaniale gra też z lampą (u mnie to Yaqin 30L) Więcej o porównaniach DAC w poprzednich moich wpisach.
  12. Na pewno chodzi też o trwałość lamp. Słucham dużo czasami oo 10h dziennie 😉 jedna sztuka EH 6CA7 padła mi po 2 tygodniach. Dlatego też takie RFT czy Tesle mają opinie trudnych do zajechania. Zgadzam się tu z Tobą całkowicie. Ciężko jest dziś podrobić jakość lamp z lat 60 do 80.
  13. @Roman_66094 Dzięki. Wygląda na to że jest EH lub Mullard ze współczesnej produkcji. Niestety nie mam brandowanych tych lamp aby porównać je z dźwiękiem RSD.
  14. Dzięki. Zauważyłem też że Mullardy też mają takie charakterystyczne gettery. Jak wróci mój Yaqin sprawdzę jak zagrają 😉 w sumie te lampy to niezła ciekawostka. RSD rebrandował kiedyś bardzo dużo lamp RFT/Siemens/Telefunken itp. O rosyjskich nie słyszałem 😉
  15. Ok 400 zł za dobraną kwadrę. RSD chyba nie rebranduje teraz lamp? Wydawało mi się że to czasy raczej odległe już. Patrzyłem na EH i rzeczywiscie getter (tu talerzyk a nie ring) bardzo podobny. Z jakiego okresu pochodzą najwcześniejsze EH el34?
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.