Jump to content

REL

Użytkownicy
  • Content Count

    8
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutralny

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Twój wpis zmusił mne do kilkugodzinnego odsłuchu i porównań RME ADI2 ( co zrobiłem z przyjemnościa) . Nie usłyszałem tego co ty usłyszałeś.Dla uzyskania organiczności wprowadziłem filtr non-oversampling NOS dający najbardziej analogowy dźwięk dla wyjścia IEM ( podłączyłem słuchawki 32 ohm). Dżwiek bardzo wysokiej próby. Poźniej podłączyłem ADI2 przez XLR do końcówki mocy i integry z DAC (entuzjastycznie ocenionym). Nie znalazłem szorstkości w DAC. Dźwięk był przejrzysty i szczegółowy, rzeczywisty, szybki, bez upiekszeń. Ale zawsze bardzo wysokiej próby. Gdy pierwszy raz zetknąłem sie z tym urządzeniem posiadając streamer z DAC za 8 tys (testując kolejny innej marki za 9500 pln) i osobny DAC za ponad 2000 złotych (wszystkie dobre i nagradzane) to z RME usłyszałem absolutnie nową jakość dźwięku. Na Audio Show widziałem kilka ADI 2 PRO pracujące jako źródła sygnału analogowego, to mocna rekomendacja. Co do Dynaudio to miałem pzryjemność posłuchać wyższych serii i było bardzo dobrze, Przypuszczam, że z Excite będzie bardzo podobnie. To neutralne głosniki i w miarę łagodne dla słuchacza. Może to zgranie z ADI to kwestia okablowaniai lub wzmacniacza.
  2. Co do RMEADI2 DAC i jego mozliwości. Jest to urządzenie profesjonalne i dźwięk z takowego bedzie inny, niekoniecznie przyjemny. Zawsze dokładny, liniowy bez fizjologicznych podbarwień powszechnie stosowanych w produktach tzw. audiofilskich, stąd może wydawać sie być z kiepskim brzmieniem , zwłaszcza przy cichym odsłuchu. Audiofil w łańcuchu odsłuchowym jest tylko konsumentem. Obróbkę i "przyprawę" dźwięku robi się na urzadzeniech dokładnych, neutralnych brzmieniowo. I taki jest RME. Ale dodatkowo w tym urządzeniu dostajemy szereg możliwości kształtowania dźwieku ( wszystkio dzieje się w domenie cyfrowej), indywidualnie na wszystkich wyjsciach tj.: słuchawki, niskoomowe IEM i wyjście liniowe analogowe. Jest tu genialny piecio-pasmowy korektor z możliwością podziału pasm co 1Hz, kształtowania nachyleń krzywych charakterystyk, podbiciem co 0,5dB, z możliwościa zapamietania do 20-tu róznych. Pozwalaja one wyrównywać charakterystyki m.in produktów audiofilskich dopasowując do indywidualnych upodobań.Ja koryguję nieco moje Meze 99 Classic lub akustykę pomieszczenia. Jest regulowana fizjologiczna korekcja dźwieku co 0,5dB, co 1 Hz (czyli odobno dla wysokich i niskich) oraz ustawieniem progu działania, jest też emulator odsłuchu dźwieku z kolumn w 5-ciu zaprogramowanych ustawieniach (crossfed). Do dyspozycji dostajemy 5 ustawień filtra D/A w tym uwielbiany przez purystycznych audiofili, ze względu na analogowy dźwięk NOS (Non-OverSampling). W menu jest m.in. odwracanie fazy ( dla kazdego kanału osobno i obu naraz), mozliwość regulacji poziomu sygnału i jego blokady, regulacja tonów wysokich i niskich z regulacją co 1Hz i skokiem co 0,5dB. Uwaga: jest też wyjatkowa mozliwość indywidualnego kształtowania charaktarystyk każdego kanału z osobna. I masa kolejnych ustawień po resztę informacji odsyłam do instrukcji i na stronę producenta, gdzie są testy i opisy. Opisałem powyzsze by pokazać, że nie jest to czysto audiofilski produkt. Daje on nam mozliwość samodzielnego kształtowania dźwieku by uzyskać ten odpowiedni dla nas. Uwaga: ten DAC posiada programowalny pilot. Wzmacniacz słuchawkowy. Zastrzegam, że nie jestem miłosnikiem korzystania ze słuchawek. Mojed doswiadczenia z ADi2 jako wzmacniaczem słuchawkowym sa pozytywne, bo wzmacniacz jest wyjatkowo czysty, mocny i wydajny pradowo. Napedził i ożywił AKG 550, co innym wbudowanym wzmakom niezbyt sie udawało. Potrafi grać głośno, bardzo głośno i cały czas czysto. Wart jest lepszych słuchawek niz moje uważnie dobierane Meze. RME jako DAC i preamp W tej cenie nie widzę dla niego powaznej alternatywy. Zasilałem i porównywałem z nim DAC i integry Macintosh MA 8000 z DAC i MCD 550 , CA EDGE A (posiada swietny DAC na SABRE), i wysterowywałem końcówki mocy LC AUDIO Zapsolute 78W w klasie A, końcówkję CA 851W. Bardzzo dobre rezultaty dałołączenie z produktami Naim -poprezdni wpis. O pozostałych już tańszych, komponentach przez grzeczność nie wspomnę. Niestety tańsze jednostki dławiły dźwięk z DAC, najczęściej na poziomie przedwzmacniacza w testowanym urządzeniu. Może te porównania z wieloktnie drozszym sprzetem to było niesprawiedliwe dla RME, ale ten świetnie sobie poradził ( mówimy o urządzeniu za 900eur !!!). Wielokrotne różnice w cenie nie przekładają się proporcjonalne na różnice w dźwieku. dlatego cene tego RME uważam za okazyjną. Jak zasilam. Sygnał do DAC z kompa przez asynchroniczne USB pliki Flac z Tidal i przez Foobar. Odczyt CD 16/44,1 z transportu CD przez coaxial i optyczny, dźwięk jest wyraźnie gorszy niż przez USB, wynika to z protokołów przesyłu. Przy uzyciu USB audio korzystamy z wewnętrznego zegara RME. Wyjście obsługują kable analogowe XLR Audiomica Cainit Excellence 2 i Cardas Neural Cygnus ( paranoja, że każdy jest w cenie RME, ale warto i można lepiej, grunt, że RME posiada potencjał). NODE 2i nie daje możliwości przesyłu przez USB Audio (istotnie słabszy dźwiek), testowałem NODE 2i RME to nie jest tylko urządzenie wpiąć i słuchać. Choć można i tak. Pozwala kształtować dżwięk. Audiofilskie, firmowe (tzw.) brzmienie jest kształtowane przez producentów , ale z tym urządzeniem można zrobić to po części samemu. Proszę o uważne przeczytanie tego długiego posta, ale krótkie wpisy często teoretyczne niczego nie wnoszą, a zaoszczędzicie sobie wiele audiofilskiego czasu. Posiadam ten DAC dlatego czuje sie upowazniony by coś więcej napisać. Wszystko co tu napisałem to moje prawdziwe doświadczenia i spostrzeżenia z ponad rocznego uzytkowania, wilekrotnych porównań, godzin odsłuchów i nauki, której dostarczył mi RME ADI2. Nie namawiam Was do zakupu, ale by sie nim bardzo poważnie zainteresować. Wypozyczyć, porównać i poszerzyć swoją wiedzę nie ograniczając się do znanych wszystkim producentów. Dzwięk z tego niepozornego urządzenia jest pierwszorzędny, nawet ten nie obrabiany. Ten DAC z pewnościa wart jest naszej uwagi i każdej płaconej złotówki (ewentualnie). U mnie pracuje jako drugi DAC ( z kilkakrotnie droższym - obiektywnie sonicznie lepszym) i często z niego korzystam. Dzwięk z tego niepozornego urządzenia jest na poziomie co najmniej dwkrotnie droższych urządzeń, ADI2 oferuje przy tym wiele nowych dźwiekowych mozliwości.Traktując jjednak sposobność kształtowania dźwieku w RME jako wartość dodaną choć wyjatkowo przydatną i czysto użytkową to otrzymamy bardzo dobrze brzmiacy DAC za rozsądne pieniądze. To nie jest wpis polemiczny tylko próba poważnego potraktowania tematu i zapytania Kolegi, skrócenia poszukiwań lub przekazania moich doświadczeń. Przyznam, że w kwocie do 2000 eur nie znalazłem konkurecyjnego urządzenia (brzmienia) co nie znaczy, że nie ma lepszych. Mam kilka typów ale to sa wyższe poziomy cenowe. Może ktoś porównywał RME z Teac 503 lub 505 ? Podsumowując ADI 2 DAC to: bardzo dobry DAC konwersja do 786kHz /32bity, w tym DSD doskonały wydajny wzmacniacz słuchawkowy (osobny dla słuchawek i IEM) doskonały analogowy wzmacniacz-preamp (pracujący w domenie cyfrowej) fenomenalne mozliwości kształtowania dźwieku polecam przejrzeć dane techniczne, sa imponujące
  3. Proponuje Koledze DAC z profesjonalnym rodowodem RME ADI 2 DAC FS. Oparty na AKM 4490. Wszechstronne urządzenie DAC, preamp, doskonałe wzmacniacze słuchawkowe dla OEM i standardowych słuchawek plus masa dodatkowych funkcji i ustawień. Użytkuję ponad rok i jestem pod wrażeniem tego sprzetu. Jego możliwości wykraczaja daleko poza potrzeby każdego audiofila. Wsparciem jest obfite forum użytkowników na stronie producenta. Wielkim plusem jest niespotykana reakcja producenta na potrzeby użytkowników, których potrzeby i uwagi w szybkim tempie uwzgledniane są w postaci aktualizacji sprzętu. RME ADI 2 DAC via USB (pliki z Tidal i Foobar) testowałem ze wzmacniaczami NAIM i na kolumnach Focal Aria w salonie firmowym. Podobnie jak osoby tam pracujące, byłem pod dużym wrażeniem tego zestawienia, więc z NAIT ten DAC też zabrzmi świetnie. Odpuść urządzenia ze swojej listy, to inna liga. Ja sprzdałem swój prawie nowy markowy DAC (wysoko oceniany, kosztujacy ponad 8kzł), bo nie wytrzymał konkurencji z RME. Ponadto, jeżeli używasz słuchawek to ten sprzęt bedzie doskonałym wyborem, posiada rewelacyjny wzmacniacz słuchawkowy. Ja specjalnie dokupiłem do niego słuchawki. Widziałem oferty na nowy ADI 2 DAC za ok 3700zł Ten sprzęt jest wart kazdej złotówki.
  4. Witaj. ten komplet połaczony był u mnie przez IC XLR zamiennie: Cardas Parsec (linia Neutral, bardzo rozsądny wybór-polecam odsłuch, moja sympatia ) Cardas Clear Cygnus ( linia Clear) i także wspomniany powyżej przez Kolegę TomkaL3 MOGAMI 2534. Korzystałem też (i korzystam nadal ) z DNM Interconnect V3- bardzo otwarcie brzmiacy kabel w dobrej cenie , ale wymaga uważnej konfiguracji całego systemu. Na kolumnach Hales Revelation Three i Focal Aria uzywałem go korzystając z głosnikowego Atohm ZEF MAX, który brzmiał neutralnie ( pobijając m. in. Tellurium Q Blue i Black i kilka innych uznanych marek w cenie do 200zł za metr),
  5. Używałem 926 z końcówką CA 851W, więc Twój komplet 851A z 936 będzie brzmiał podobnie (i naprawdę dobrze). Osłuchałem kilka kabli głośnikowych m.in. MIT, Cardas, Oyaide, furutech w tym wspomniane Tellurium Q Blue (nie jest na poziomie tego zestawu) i Black i ten ostatni był moim warunkowym wyborem, choć nie byłem całkowicie do tego brzmienia przekonany (spektakularne brzmienie, nieprawdziwy i kolorowany bas bez kontroli). Wtedy kolega polecił mi głośnikowy Atohm ZEF MAX który testował w innych, droższych zestawach jako wydajny i dobrze zrównowazony kabel. I to był świetny wybór, kabel bez zastrzezeń. Wpiąłem i tak pozostało. Wymiennie używam go z DNM Resolution ( ale to połaczenie wymaga uwaznego zestawienia). Polecam uważne przeczytanie bardzo rzetelnych testów rodziny głosników Focal Aria pióra Pana Andrzeja Kisiela w Audio co pozwoli na wydajniejsze wykorzystanie głosnika https://audio.com.pl/testy/stereo/zespoly-glosnikowe/2378-focal-aria-936 Polecam także testy modeli 926 i 948 w Audio.
  6. Gratuluję zakupu Aria 936. Zauroczony ich dźwiekiem, choć przez 10 lat omijałem markę Focal to jednak bardzo chciałem kupić te kolumny, bo maja sposób na świeżą i niezwykle wciagającą prezentację dźwieku, wokali i wiele innych zalet. Jednak dla mnie 936 miała dużo słabo kontrolowanego basu ( nie używam suba). Po kilku godzinach odsłuchu , eksperymentów i prób zaklinania rzeczywistości ( dla żądzy posiadania 936) w salonie jednak stanęło na modelu 926 ( z niżej schodzącym i lepiej kontrlowanym basem, i niestety lekko wycofanym środkiem-wiem co napisałem o basie). Zanim zaczniesz eksperymentować z kablami spróbuj zamknąć dolny bass refleks w 936 (uzyskasz lepiej kontrolowany, konturowy, punktowy bas, choć to mocne określenie). Ekperymentuj jeszcze z przednimi wylotami bass refleks. Jak uzyskasz najlepiej kontrolowany bas to wtedy dobieraj wzmacniacze i kupuj kable. Zalecenia producenta długiego wygrzewania i ustawień kolumny traktuj poważnie. Więc zanim sięgniesz po wzmacniacze i kable dobrze wygrzej głośniki. U mnie ostrość wyższej średnicy znikneła po ok 2 miesiacach codziennego 2-3 godzinnego odsłuchu, wtedy pojawi się spójność dźwieku i przyjemność ze słuchaia. Aria 936 jest łatwiejszym obciążeniem dla wzmacniacza aniżeli 926, ale szukaj mocnego i przejrzystego wzmacniacza. Na razie słuchaj ze wzmacniaczem jaki posiadasz, aż dojdziesz do wniosku czego Ci brakuje w prezentacji posiadanego systemu. Wybór wzmacniaczy jest duży, z moich doswiadczen szukałbym tranzystorów pośród Atoll, Creek, Baltlab, AVM. Posłuchaj też kabli od DNM i Atohm będą dobrze brzmieć z 936. Kolumny wymagaja trochę uwagi i poświęconego im czasu, ale odwdzięczą się zabawą z muzyką i długimi niefatygujące odsłuchami bez ograniczeń rodzajem słuchanej muzyki.
  7. REL

    Focal Aria 906 vs 926

    Witam, mam nadzieję, że komuś ten tekst pomoże.Posiadam model Aria 906 i 926 w 2 zestawach, podobnie zasilane. 906 napędzana końcówka mocy LC Audio Zapsolute 78 MkIV (2x78W) w pomieszczeniu 20m2. Arie 926 zasilane koncowką Cambridge Audio Azur 851W (2x200W) w pomieszczeniu ponad 35m2. Oba modele to podobna szkoła brzmienia. Pierwotnie 906 miał posłuzyć jako tylne głośniki do kina domowego, ale z ciekawości odkurzyłem i podłączyłem swój 15 letni wzmacniacz LC Audio i ... stworzyłem drugi zestaw. Te małe głosniki to cudo inżynierii dźwiekowej. Brzmią nieco inaczej od 926, mają magiczną, wciągającą średnicę i są mniej wrażliwe na ustwienie. Potrafią cudownie czystym mocnym dźwiękiem wypełnić 20 metrowe pomieszczenie, myślę, że w pomieszczeniu do 25-30 m2 można smiało ich używać, należy je tylko dobrze zasilać i okablować. Ale wracając do pytania myślę, że zdecydowanie warto zainwestować w model 906 dając im mocny przejrzysty wzmacniacz (np.: Baltlab, Creek, Atoll lub inne) i kable głośnikowe,które podkreślają charakter i otwarty dźwiek 906-tki ( u mnie po wielu próbach pozostały muzykalne DNM i Athom -"cieplejsze"). Wymiana na 926 niesie ze soba konieczność zakupu lepszego i znacznie kosztowniejszego wzmacniacza. Używając 926 w pomieszczeniu 20m2 będziesz szukał sposobu jak skontrlolować lub "zgubić bas". Wtedy polecam zatkanie dolnego kanału bass refleks (lub obu) i ustawienie kolumn na kolcach lub płytach granitowych i kable DNM. Muszę przyznać, że pomimo osłabienia najnizszych rejestrów (tych generowanych elektronicznie ), ze względu na wyjatkową spójność dźwieku, otwartość i magię średnicy to nieco większą przyjemność sprawia mi słuchanie muzyki na 906.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.