Jump to content

Mgrzybek

Użytkownicy
  • Content Count

    69
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

24 Neutralny

1 Follower

Informacje profilowe

  • Zainteresowania
    Muzyka, Literatura,Film

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Nie zbaczajmy w bezsensowne wątki poboczne. Kolega podał z czym u niego gra Fadel. Pozwala to wyrobić sobie zdanie o charakterystyce brzmieniowej komponentów i odnieść to do jego oceny samego kabla. Oczywiście wszystko na pewnym poziomie ogólności ale jest to dla mnie pomocna uwaga. Idealnie byłoby gdyby więcej opini można uzyskać co do identycznego wzmacniacza i daca ale nie zawsze jest to możliwe.
  2. Rzeczywiście BAT z tego co wiem gra bardzo podobnie do Modwrighta. Sam się zastanawiałem nad Nordostem a Fadel był też gdzieś w kręgu zainteresowań. Niestety mam kawałek drogi do Warszawy. Red Dawna trochę się boję bo miałem głośnikowe i strasznie podbił mi sybilanty. Co prawda z bardziej neutralnym wzmacniaczem ale z tymi samymi głośnikami. Byłbym wdzięczny gdybyś podał z jakimi kolumnami gra to u Ciebie.
  3. Exogal jest w pełni zbalansowany dlatego rozpatruję w ogóle xlr. Miałem pomysł by spróbować na tanim kablu ale w sumie nie będę miał pewności czy brak różnicy na plus nie wynika właśnie z taniości kabla. Liczę że ktoś się odezwie kto ma ten wzmacniacz.
  4. Witam użytkowników wzmacniaczy ModWright. Zmieniłem całkowicie system i jestem na etapie poszukiwania kabli zasilających oraz XLR do wzmacniacza KWI 200. U mnie gra on w systemie z Triangle Signature Theta połączony głośnikowym Furutechem Speakerflux oraz z Exogal Commet Plus DAC. Jestem generalnie zadowolony z dopasowania elementów w tym momencie i chciałbym poprzez dobór okablowania dopracować tylko to brzmienie. Stąd pytanie głównie do praktyków a nie teoretyków, którzy z tym wzmacniaczem testowali różne kombinacje kabli. Jak gra ModWright wiadomo. Kolumny mają same w sobie dobry bas dosyć wyraźną górę, która z jasno grającymi wzmacniaczami jest zbyt ostra a tu wydaje się być prawie w sam raz, i neutralną średnicę. Dac gra z kolei też mocnym basem ( podobnym do wzmacniacza), barwną dociążoną średnicą i dosyć rozdzielczą górą raczej wygładzoną bez wyostrzeń. W sumie daje to mocny trochę oleisty bas, barwną średnicę i trochę moim zdaniem wygładzoną być może za bardzo górę. Pierwsze podstawowe pytanie. ModWright ma wejścia XLR ale nie jest zbalansowany. W DAC mam wyjścia XLR zbalansowane. Czy będzie znacząca różnica w brzmieniu po połączeniu poprzez XLR czy to raczej na granicy percepcji skoro wzmacniacz nie jest zbalansowany ? Moim zdaniem będzie znacznie lepiej niż poprzez RCA ale bywa z tym różnie. Drugie zasadnicze. Chciałbym poprzez kabel zasilający wzmacniacz i interconect między wzmacniaczem a DAC utrzymać główne cechy brzmienia zestawu, natomiast uzyskać poprawę w rozdzielczości i obrazowaniu sceny. Nie chodzi mi o jakieś zasadnicze manipulowanie dźwiękiem ale chciałbym minimalnie wyeksponować górę, dodać powietrza w średnicy i trochę wykonturować podstawę basową. Tak by dźwięk był bardziej przestrzenny. Reasumując szukam kabli które trochę ( minimalnie) odciążą brzmienie eksponując przestrzenność grania. Realnie interesuje mnie zakup z rynku wtórnego w cenie do ok. 8 tys. za oba przewody. Za coś wybitnego cena/jakość mogę zapłacić trochę więcej ale nie znacząco więcej. Dziękuję z góry za różne sugestie.
  5. Czy ogłoszenie jest aktualne?
  6. Opis jest jasny i tyczy się pewnego uogólnienia. Raczej nie będę opisywał szczegółowo zmian w konfiguracji mojego sprzętu grającego na przestrzeni ostatnich 25 lat. Wcześniejsze 10 lat w zasadzie temat nie był znany więc i okablowanie miałem raczej standardowe. Jasnym jest, że w zależności od konkretnego zestawu wpływ tego czy innego kabla jest większy lub mniejszy ale ja też nie piszę o wpływie na sprzęt budżetowy tylko trochę wyższej klasy. Z budżetowym to wszystko może całkiem inaczej funkcjonować.
  7. Mgrzybek

    Daphile

    A jak uruchomić by Dahpile widział dysk NAS. Uruchamiam z pendriwa i widzę na aplikacji w telefonie po podłączeniu z siecią, że Daphile jest połączony z DAC i różne opcje wyboru bibliotek, ustawień procesora itd. Mam myzykę tylko na NAS WD MyCloud w tej samej sieci lokalnej i nie widać nigdzie tego dysku. Jak go podłączyć? I czy się w ogóle da?
  8. Trudno odróżniać kable w czyimś systemie, którego się nie zna. Nie ma to nic wspólnego ze ślepym testem. Ślepy test polega na tym, że mamy bardzo dobrze znany punkt odniesienia i dopiero do niego odnosimy wystąpienie lub nie zmian. By mieć b. znany ten punkt to nie wystarczy posłuchać przypadowej muzyki na czyimś systemie a z opisu wynika, że Ty zapraszasz do siebie słuchaczy i żonglujesz im kablami. Trzeba słuchać znanych sobie b. dobrze nagrań i ich brzmienia w konkretnym systemie na konkretnym kablu by zmieniając kabel słyszeć lub nie zmiany. Inaczej to skąd można wiedzieć, że to nie czyjś CD lub wzmacniacz gra inaczej. Dochodzi jeszcze zmienna jaką jest charakterystyka akustyczna pomieszczenia. To nie ma nic wspólnego z rzetelnym porównywaniem.
  9. Nie jest moim celem przekonywanie bo każdy musi się sam przekonać we własnym zakresie. Co do HDMI to po prostu przyszło mi do głowy jako jako prosty przykład zasady ogólnej. Mogę napisać tylko to, że mam tyle lat, że pierwszy zestaw audio miałem w czasach gdy kabli zasilających i interconectów w ogóle nie było poza tymi prostymi z zestawów. To samo z głośnikowymi.Wiele lat grałem na takich kablach i też na początku jak każdy podchodziłem do wydatków w tym zakresie ze sceptycyzmem. Uznałem jednak, że warto spróbować bo skoro inni twierdzą, że ma to wpływ to czemu mieliby kłamać itd. . Kupiłem lepszy kabel i jednak przekonałem się nausznie, że warto. Taką drogę raczej przechodzi każdy. Przecież gdyby to nie robiło mi różnicy to po co miałbym wydawać ciężko zarabiane pieniądze.
  10. To bardzo proste ogólnie ale nie podejmuję się wyjaśniać szczegółowo. Budowa każdego kabla jest inna. Po pierwsze różni producenci stosują inne materiały z założenia. Przewodniki to miedź, srebrzona, miedź, srebro itp. Jako izolatory np. polipropylen, teflon, inne tworzywa pcw itp. .Dodatkowo w ramach tych podstawowych grup jest nieograniczona ilość kombinacji. Każdy podstawowy materiał ma wiele wariacji np. grubość, ilość żył, gęstość izolatora itd. Wszystkie te materiały wpływają w inny sposób na "przebieg prądu w kablu" i wpływ na niego czynników zewnętrznych tzw. zakłóceń. I tu dochodzimy do sedna. W audio operujemy sygnałami prądowymi na poziomie wyższym i bardziej skomplikowanym niż w zwykłym przesyle do przysłowiowej żarówki i dlatego te niuanse są tak ważne. Dla kablosceptyków mam tylko proste stwierdzenie. Spróbujcie wziąć kabel hdmi z przed 15 lat i podłączyć go do dekodera i TV 4K. Ciekawe, skoro jak twierdzicie prąd to prąd i biegnie tak samo w każdym kablu czy jakikolwiek obraz zobaczycie. Jeśli zasada działa naocznie to działa i nausznie.
  11. Podłogówki z tej serii kolega zestawiał z tym wzmacniaczem . Może to fajnie zagrać we wzajemnym uzupełnieniu. [Hidden Content] Niedawno widziałem na allegro albo OLX za ok. 4 tys. Teraz są inne Audio Analogue A tu coś potężniejszego. Zaj.........te radiatory [Hidden Content]
  12. Dołączam z Tringle Signature Theta ale po przejrzeniu wpisów widzę, że słabiutko z aktywnością.
  13. Moje zdanie jest podobne.Jeśli decydujesz się na Thety, których atutem jest dynamika i dźwięczna ponad przeciętna góra to szkoda tego nie wykorzystać w graniu. Z tym jasnym graniem powstał u nas pewien stereotyp. Kojarzy się z ostrymi klującymi dźwiękami na górze z wyeksponowaniem tego pasma co nie jest istotą tego określenia. To raczej nie chowanie tego pasma i eksponowanie basu z ogólnym zagęszczeniem całości tylko pokazanie wszystkiego w naturalnych proporcjach z odpowiednią rozdzielczością i kulturą w sposób nienatarczywy.
  14. Tak zgadzam się w zupełności . Sam koszt nie przesądza o niczym bo wszystko gra w określonych indywidualnych warunkach, łącznie z udziałem uszu słuchającego. Można powiedzieć trochę żartobliwie, że jeśli ktoś słabo słyszy to nie ma znaczenia jaki kabel wepnie w system. To oczywiście, żart ale jest przecież naturalnym procesem, że słuch z wiekiem słabnie zwłaszcza odbieranie wysokich częstotliwości. Inaczej ten sam kabel będzie się słyszeć w wieku 30 a inaczej 60 lat. Z moich doświadczeń wynika, że najbardziej słychać różnicę : 1. Kabel głośnikowy 2. Interkonekty analogowe 3. USB = Interkonekty cyfrowe ( coax, spadif ) 4. Kable zasilające Ethernet pomijam bo ja osobiście nie słyszę różnicy ale używam tylko jako sygnał z NAS do pc. Ja staram się korzystać z kabli firm uznanych na rynku bo to według mnie bezpieczniejsze, szczególnie że nie zawsze jest możliwy odsłuch u siebie w domu. W ramach jednej firmy cena w jakiś sposób determinuje odbiór ale miedzy firmami jest oczywiście różnie. Nie jest tak, że kabel jednej firmy za 1000 zł. będzie tak dobry jak drugiej za np. 500 zł.. Tu może być różnie. Nie jest też tak, że kabel za 5000 zł. niedopasowany do systemu będzie grał lepiej niż dopasowany za 1000 zł.. Jest często odwrotnie. Fajnie jest też jak firma ma określoną sygnaturę brzmienia a każdy kabel z jej portfolio gra w jego ramach. Wraz ze wzrostem ceny otrzymujemy wyższy poziom tego grania. To ułatwia zakupy. Jako przykład podam Nordost czy PAD a u nas chyba Albedo w jakimś stopniu. No i oczywiście prawidłowość ogólna, że wraz ze wzrostem ceny skokowy przyrost jakości w audio stopniowo maleje sprawdza się i w okablowaniu. Przechodząc z kabla za 20 zł. na kabel za 500 zł. łatwiej wychwycić różnicę niż potem miedzy kablem za 500 i 1000 zł. Oczywiście nie można pomijać całkowicie kwestii ceny bo jednak jest jakiś koszt materiałów, badań, nowatorskich technologi, patentów który na cenę się przekłada. Wszystko trzeba jednak oceniać z rozsądkiem i brać pod uwagę czy się nie kupuje kabla tylko bajerancko brandowanego przez firmę a pochodzącego z masowej produkcji zwykłych firm kablarskich w cenie kabla uznanej firmy robiącej kable audio we własnym zakresie od A do Z.
  15. Problem głównie leży w tym, że Amplitunery do kina domowego są dźwiękowo ustawiane pod kino a nie stereo. Bas jest kinowy całkowicie inny niż w " normalnym " stereo i Ty po prostu jesteś do niego przyzwyczajony. Po drugie przy podłączeniu samych frontów do amplitunera kina domowego dostajemy dźwięk z większym ale też nie prawdziwym tylko wyeksponowanym basem niż w normalnym dwukanałowym wzmacniaczu. Są filmiki np. na You Tube, gdzie to jest omawiane fajnie i gdzie są pokazane takie zależności brzmieniowe. Słuchawki które wymieniłeś są do gier PC a nie typowe słuchawki stereo więc basem będzie tak samo podbity, wyeksponowany itp. To nie odwzorowuje prawdziwego dźwięku muzyki Ten Roksam może mieć słabszy bas niż inny wzmacniacz ale na boga przecież to Onkyo jest tańsze od Roksana a jest amplitunerem do kina domowego. Gdyby to był Amplituner za 10 tys, to dźwięk do stereo byłby może i podobnej klasy co w Roksanie choć też nie koniecznie bo cała różnica w cenie poszłaby do podrasowania dźwięku w kinie domowym. Po to jest takie urządzenie jak amplituner kina domowego. Kino domowe to kino domowe a stereo to stereo. To inna filozofia już na etapie budowy urządzenia, stosowanych podzespołów które mają dać w efekcie trochę inny dźwięk. Stosowanie na krzyż urządzeń do tych rodzajów dźwięku ( stereo- kino domowe i kino domowe -stereo ) nigdy nie sprawdza się i trzeba akceptować kompromisy. Kolumny to przecież też raczej fronty do kina domowego a nie typowe kolumny do stereo. One są strojone pod Amplitunery kina domowego . To nie będzie grało normalnie w takim zestawieniu. Basu może nie być ale to nie wina wzmacniacza. Poszukać trzeba lepszych kolumn do stereo albo wrócić do amplitunera. I na koniec jeszcze uwaga co do zestawiania wzmacniaczy i kolumn. Zasada jest taka, że oba elementy muszą być podobnej klasy. Rzadko zdarza się, choć się zdarza, że duża różnica w cenie obu elementów nie wpływa na degradację dźwięku całości. Kupiłeś wzmacniacz za ok. 6 tys. i kolumny masz podstawowe z podstawowych za ok. 2 tys. . 6 głośników w sporych skrzyniach za 2 tys, to samo to już świadczy jakiej klasy są to kolumny. Z Tanoy podłogowych do tego Roksana to XT8F Revolution co najmniej. Cena używanych ok. 4 - 4,5 tys. Mniejsze XT6F można kupić używane za ok. 2,5- 3 tys. ale tam jest rzeczywiście mało basu i będzie Ci go brakować. Każdy robi błędy, nie ma się co przejmować tylko wyciągnąć wnioski na przyszłość. Jeśli rzeczywiście zależy Ci na stereo to pomyśl o wymianie kolumn bo to słaby punkt. Nie wiem jakimi kablami masz połączone kolumny ze wzmacniaczem ale tu też może być problem jeśli są to zwykłe przewody po 2,5 zł. za metr. Wtedy na początek kup jakiś przewód z Melodiki, tanich QED czy podobnych za ok. 300 zł. ( całość nie za metr) i może być znaczna poprawa basu. Przewody zawsze Ci zostaną na później nawet do lepszych kolumn.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.