Jump to content

Mgrzybek

Użytkownicy
  • Content Count

    62
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

20 Neutralny

1 Follower

Informacje profilowe

  • Zainteresowania
    Muzyka, Literatura,Film

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Mgrzybek

    Daphile

    A jak uruchomić by Dahpile widział dysk NAS. Uruchamiam z pendriwa i widzę na aplikacji w telefonie po podłączeniu z siecią, że Daphile jest połączony z DAC i różne opcje wyboru bibliotek, ustawień procesora itd. Mam myzykę tylko na NAS WD MyCloud w tej samej sieci lokalnej i nie widać nigdzie tego dysku. Jak go podłączyć? I czy się w ogóle da?
  2. Trudno odróżniać kable w czyimś systemie, którego się nie zna. Nie ma to nic wspólnego ze ślepym testem. Ślepy test polega na tym, że mamy bardzo dobrze znany punkt odniesienia i dopiero do niego odnosimy wystąpienie lub nie zmian. By mieć b. znany ten punkt to nie wystarczy posłuchać przypadowej muzyki na czyimś systemie a z opisu wynika, że Ty zapraszasz do siebie słuchaczy i żonglujesz im kablami. Trzeba słuchać znanych sobie b. dobrze nagrań i ich brzmienia w konkretnym systemie na konkretnym kablu by zmieniając kabel słyszeć lub nie zmiany. Inaczej to skąd można wiedzieć, że to nie czyjś CD lub wzmacniacz gra inaczej. Dochodzi jeszcze zmienna jaką jest charakterystyka akustyczna pomieszczenia. To nie ma nic wspólnego z rzetelnym porównywaniem.
  3. Nie jest moim celem przekonywanie bo każdy musi się sam przekonać we własnym zakresie. Co do HDMI to po prostu przyszło mi do głowy jako jako prosty przykład zasady ogólnej. Mogę napisać tylko to, że mam tyle lat, że pierwszy zestaw audio miałem w czasach gdy kabli zasilających i interconectów w ogóle nie było poza tymi prostymi z zestawów. To samo z głośnikowymi.Wiele lat grałem na takich kablach i też na początku jak każdy podchodziłem do wydatków w tym zakresie ze sceptycyzmem. Uznałem jednak, że warto spróbować bo skoro inni twierdzą, że ma to wpływ to czemu mieliby kłamać itd. . Kupiłem lepszy kabel i jednak przekonałem się nausznie, że warto. Taką drogę raczej przechodzi każdy. Przecież gdyby to nie robiło mi różnicy to po co miałbym wydawać ciężko zarabiane pieniądze.
  4. To bardzo proste ogólnie ale nie podejmuję się wyjaśniać szczegółowo. Budowa każdego kabla jest inna. Po pierwsze różni producenci stosują inne materiały z założenia. Przewodniki to miedź, srebrzona, miedź, srebro itp. Jako izolatory np. polipropylen, teflon, inne tworzywa pcw itp. .Dodatkowo w ramach tych podstawowych grup jest nieograniczona ilość kombinacji. Każdy podstawowy materiał ma wiele wariacji np. grubość, ilość żył, gęstość izolatora itd. Wszystkie te materiały wpływają w inny sposób na "przebieg prądu w kablu" i wpływ na niego czynników zewnętrznych tzw. zakłóceń. I tu dochodzimy do sedna. W audio operujemy sygnałami prądowymi na poziomie wyższym i bardziej skomplikowanym niż w zwykłym przesyle do przysłowiowej żarówki i dlatego te niuanse są tak ważne. Dla kablosceptyków mam tylko proste stwierdzenie. Spróbujcie wziąć kabel hdmi z przed 15 lat i podłączyć go do dekodera i TV 4K. Ciekawe, skoro jak twierdzicie prąd to prąd i biegnie tak samo w każdym kablu czy jakikolwiek obraz zobaczycie. Jeśli zasada działa naocznie to działa i nausznie.
  5. Podłogówki z tej serii kolega zestawiał z tym wzmacniaczem . Może to fajnie zagrać we wzajemnym uzupełnieniu. [Hidden Content] Niedawno widziałem na allegro albo OLX za ok. 4 tys. Teraz są inne Audio Analogue A tu coś potężniejszego. Zaj.........te radiatory [Hidden Content]
  6. Dołączam z Tringle Signature Theta ale po przejrzeniu wpisów widzę, że słabiutko z aktywnością.
  7. Moje zdanie jest podobne.Jeśli decydujesz się na Thety, których atutem jest dynamika i dźwięczna ponad przeciętna góra to szkoda tego nie wykorzystać w graniu. Z tym jasnym graniem powstał u nas pewien stereotyp. Kojarzy się z ostrymi klującymi dźwiękami na górze z wyeksponowaniem tego pasma co nie jest istotą tego określenia. To raczej nie chowanie tego pasma i eksponowanie basu z ogólnym zagęszczeniem całości tylko pokazanie wszystkiego w naturalnych proporcjach z odpowiednią rozdzielczością i kulturą w sposób nienatarczywy.
  8. Tak zgadzam się w zupełności . Sam koszt nie przesądza o niczym bo wszystko gra w określonych indywidualnych warunkach, łącznie z udziałem uszu słuchającego. Można powiedzieć trochę żartobliwie, że jeśli ktoś słabo słyszy to nie ma znaczenia jaki kabel wepnie w system. To oczywiście, żart ale jest przecież naturalnym procesem, że słuch z wiekiem słabnie zwłaszcza odbieranie wysokich częstotliwości. Inaczej ten sam kabel będzie się słyszeć w wieku 30 a inaczej 60 lat. Z moich doświadczeń wynika, że najbardziej słychać różnicę : 1. Kabel głośnikowy 2. Interkonekty analogowe 3. USB = Interkonekty cyfrowe ( coax, spadif ) 4. Kable zasilające Ethernet pomijam bo ja osobiście nie słyszę różnicy ale używam tylko jako sygnał z NAS do pc. Ja staram się korzystać z kabli firm uznanych na rynku bo to według mnie bezpieczniejsze, szczególnie że nie zawsze jest możliwy odsłuch u siebie w domu. W ramach jednej firmy cena w jakiś sposób determinuje odbiór ale miedzy firmami jest oczywiście różnie. Nie jest tak, że kabel jednej firmy za 1000 zł. będzie tak dobry jak drugiej za np. 500 zł.. Tu może być różnie. Nie jest też tak, że kabel za 5000 zł. niedopasowany do systemu będzie grał lepiej niż dopasowany za 1000 zł.. Jest często odwrotnie. Fajnie jest też jak firma ma określoną sygnaturę brzmienia a każdy kabel z jej portfolio gra w jego ramach. Wraz ze wzrostem ceny otrzymujemy wyższy poziom tego grania. To ułatwia zakupy. Jako przykład podam Nordost czy PAD a u nas chyba Albedo w jakimś stopniu. No i oczywiście prawidłowość ogólna, że wraz ze wzrostem ceny skokowy przyrost jakości w audio stopniowo maleje sprawdza się i w okablowaniu. Przechodząc z kabla za 20 zł. na kabel za 500 zł. łatwiej wychwycić różnicę niż potem miedzy kablem za 500 i 1000 zł. Oczywiście nie można pomijać całkowicie kwestii ceny bo jednak jest jakiś koszt materiałów, badań, nowatorskich technologi, patentów który na cenę się przekłada. Wszystko trzeba jednak oceniać z rozsądkiem i brać pod uwagę czy się nie kupuje kabla tylko bajerancko brandowanego przez firmę a pochodzącego z masowej produkcji zwykłych firm kablarskich w cenie kabla uznanej firmy robiącej kable audio we własnym zakresie od A do Z.
  9. Problem głównie leży w tym, że Amplitunery do kina domowego są dźwiękowo ustawiane pod kino a nie stereo. Bas jest kinowy całkowicie inny niż w " normalnym " stereo i Ty po prostu jesteś do niego przyzwyczajony. Po drugie przy podłączeniu samych frontów do amplitunera kina domowego dostajemy dźwięk z większym ale też nie prawdziwym tylko wyeksponowanym basem niż w normalnym dwukanałowym wzmacniaczu. Są filmiki np. na You Tube, gdzie to jest omawiane fajnie i gdzie są pokazane takie zależności brzmieniowe. Słuchawki które wymieniłeś są do gier PC a nie typowe słuchawki stereo więc basem będzie tak samo podbity, wyeksponowany itp. To nie odwzorowuje prawdziwego dźwięku muzyki Ten Roksam może mieć słabszy bas niż inny wzmacniacz ale na boga przecież to Onkyo jest tańsze od Roksana a jest amplitunerem do kina domowego. Gdyby to był Amplituner za 10 tys, to dźwięk do stereo byłby może i podobnej klasy co w Roksanie choć też nie koniecznie bo cała różnica w cenie poszłaby do podrasowania dźwięku w kinie domowym. Po to jest takie urządzenie jak amplituner kina domowego. Kino domowe to kino domowe a stereo to stereo. To inna filozofia już na etapie budowy urządzenia, stosowanych podzespołów które mają dać w efekcie trochę inny dźwięk. Stosowanie na krzyż urządzeń do tych rodzajów dźwięku ( stereo- kino domowe i kino domowe -stereo ) nigdy nie sprawdza się i trzeba akceptować kompromisy. Kolumny to przecież też raczej fronty do kina domowego a nie typowe kolumny do stereo. One są strojone pod Amplitunery kina domowego . To nie będzie grało normalnie w takim zestawieniu. Basu może nie być ale to nie wina wzmacniacza. Poszukać trzeba lepszych kolumn do stereo albo wrócić do amplitunera. I na koniec jeszcze uwaga co do zestawiania wzmacniaczy i kolumn. Zasada jest taka, że oba elementy muszą być podobnej klasy. Rzadko zdarza się, choć się zdarza, że duża różnica w cenie obu elementów nie wpływa na degradację dźwięku całości. Kupiłeś wzmacniacz za ok. 6 tys. i kolumny masz podstawowe z podstawowych za ok. 2 tys. . 6 głośników w sporych skrzyniach za 2 tys, to samo to już świadczy jakiej klasy są to kolumny. Z Tanoy podłogowych do tego Roksana to XT8F Revolution co najmniej. Cena używanych ok. 4 - 4,5 tys. Mniejsze XT6F można kupić używane za ok. 2,5- 3 tys. ale tam jest rzeczywiście mało basu i będzie Ci go brakować. Każdy robi błędy, nie ma się co przejmować tylko wyciągnąć wnioski na przyszłość. Jeśli rzeczywiście zależy Ci na stereo to pomyśl o wymianie kolumn bo to słaby punkt. Nie wiem jakimi kablami masz połączone kolumny ze wzmacniaczem ale tu też może być problem jeśli są to zwykłe przewody po 2,5 zł. za metr. Wtedy na początek kup jakiś przewód z Melodiki, tanich QED czy podobnych za ok. 300 zł. ( całość nie za metr) i może być znaczna poprawa basu. Przewody zawsze Ci zostaną na później nawet do lepszych kolumn.
  10. Problem głównie leży w tym, że Amplitunery do kina domowego są dźwiękowo ustawiane pod kino a nie stereo. Bas jest kinowy całkowicie inny niż w " normalnym " stereo i Ty po prostu jesteś do niego przyzwyczajony. Po drugie przy podłączeniu samych frontów do amplitunera kina domowego dostajemy dźwięk z większym ale też nie prawdziwym tylko wyeksponowanym basem niż w normalnym dwukanałowym wzmacniaczu. Są filmiki np. na You Tube, gdzie to jest omawiane fajnie i gdzie są pokazane takie zależności brzmieniowe. Nie wiem co to za słuchawki ale jeśli to są słuchawki do gier pc czy kina a nie typowe słuchawki stereo to z basem będzie tak samo jak z basem w kinie i grach. Podbity, wyeksponowany itp. Ten Roksam może mieć słabszy bas niż inny wzmacniacz ale na boga przecież to Onkyo jest tańsze od Roksana a jest amplitunerem do kina domowego. Gdyby to był Amplituner za 15 tys, to dźwięk do stereo byłby może i podobnej klasy co w Roksanie choć też nie koniecznie bo cała różnica w cenie poszłaby do podrasowania dźwięku w kinie domowym. Po to jest to urządzenie. Kino domowe to kino domowe a stereo to stereo. Stosowanie na krzyż urządzeń do tych rodzajów dźwięku ( stereo- kino domowe i kino domowe -stereo ) nigdy nie sprawdza się i trzeba akceptować kompromisy. Kolumny to przecież też fronty do kina domowego a nie kolumny do stereo. One są strojone pod Amplitunery kina domowego . To nie będzie grało normalnie w takim zestawieniu. Basu może nie być ale to nie wina wzmacniacza. Poszukać trzeba lepszych kolumn do stereo albo wrócić do amplitunera.
  11. Dokładnie tak jest, że cena nie jest wyznacznikiem, a poza tym ważny jest system i akustyka bo jeden kabel dobry w jednych warunkach niekoniecznie tak samo sprawdzi się w innych. Też uważam, że muszą być zdrowe proporcje i trzeba rozsądnie myśleć o systemie jako całości a nie każdy element oderwany od innych. Najgorzej rzeczywiście jak się nie dopasuje kolumn do wzmacniacza a potem np. kablami próbuje się coś poprawiać czego nie da się poprawić i kablem za 10 k zł. Mnie dziwi też, że nieraz ktoś pisze , że mu kolumny dudnią, wysokie jazgoczą brak odrywania się dźwięku od głośników itp. a po kilku postach wrzuca zdjęcie gdzie to wszystko stoi poustawiane 20 cm od tylnej ściany, miedzy szafkami i regałami itd. itp.. Ale kolumna musi być duża i tyle. Jakośc się nie liczy. Jest dziwne przekonanie, ża kasa wszystko rozwiązuje a jak coś nie gra to kabel poprawi.
  12. Cieszę się, że jesteś zadowolony ze swoich kabli i doceniasz, że nie są bez znaczenia w systemie. Nie rozumiem natomiast tego, że wiesz lepiej ile ktoś akceptuje wydać na kable . Mam nadzieję, że masz świadomość, że są w określonych cenach kable bardziej udane i mniej udane, czyli bardziej i mniej warte swojej ceny. Nie ma tu niczego do rzeczy szpan i akceptacja forumowiczów.
  13. Sam mam pewne wątpliwości ale nie wiem czy masz na myśli to, że ogólnie RD nie jest optymalnym wyborem czy zmiana z QED który mam nie wniesie wiele poprawy ? Cena jest jednak dwukrotnie wyższa. Trochę za bardzo może się i rozpisałem co do oczekiwań bo to jednak wciąż relatywnie niedrogi kabel ale priorytetem jest ogólna przestrzenność, powietrze i rozdzielczość głównie na górze. Może ktoś coś podpowie nt. Albedo, Satori czy Supremusa w odniesieniu do RD ? Słuchałem kiedyś Blue Heaven ( niestety nie moja konfiguracja sprzętu ) i z porównań i opinii wydaje mi się, że mam jakieś wyobrażenie o tym jak zagra RD ale nie mam pojęcia jak to się ma do grania w/w?
  14. Koledzy zastanawiam się nad kupnem glośnikowych Nordost Red Dawn i szukam informacji jak dalece różni się w brzmieniu wersja Rev. II mająca jeszcze "białe" taśmy od najnowszej czerwonej. Szukam kabla z rynku wtórnego i jest różnica w cenach i oczywiście dostępności. Cena do ok.2,5-3 tys zł. ( 2x2m) Używam teraz Qed Genesis Silver Spiral ( jeszcze ze starego zestawu) i zależy mi na poprawie detaliczności, przestrzenności (sceny), rozdzielczości w średnicy i wysokich tonach . Scena bardziej wszerz i w głąb niż do przodu. Rozdzielczość i detaliczność połączona raczej z neutralnością niż ociepleniem ale zarazem nie sucha. Bez podbijania basu czy średnicy. Ogólnie Silver Spiral nie jest zły ale liczę, że wymieniając to na inny kabel zyskamy te cechy na których mi zależy. Gram na Wadi 01 Intuition i Trianglach Signature Theta. Te elementy do poprawy wynikają z charakteru wzmacniacza bo kolumny mają tu potencjał do wykorzystania. Myślę też o Qed Supremus który ma te cechy, których szukam lepsze niż Silver Spiral ale po kilku latach kusi mnie ogólnie zmiana firmy. Biorę pod uwagę również Albedo Monolith lub Acoustic Zen Satori, który według opini jest mniej rozdzielczy niż Red Down ale gra bardziej muzykalnie z większym wypełnieniem. Najlepiej byłoby przesłuchać wszystkie ale nie bardzo się da, szczególnie obecnie. Akceptuję ryzyko kupna bez odsłuchu i liczę się z możliwością nietrafienia. Dlatego wolę kupić z rynku wtórnego Jeśli ktoś się wypowie, kto u siebie miał doświadczenie z w/w kabelkami byłbym wdzięczny.
  15. Kolego zanim wykryjesz spisek zasięgnij informacji o tych kolumnach. Będziesz miał większą jasność w temacie, co do którego jak widzę nie jesteś w stanie wnieść niczego konstruktywnego. Poradził bym Ci również poczytanie co nieco co piszą u nas i na świecie o nich ale boję się byś nie wykrył spisku ogólnoświatowego. Na samym Audiostereo nie jest taki groźny.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.