Jump to content

WARMSTONE

Użytkownicy
  • Content Count

    501
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

158 Dobry

1 Follower

Recent Profile Visitors

687 profile views
  1. Gościu dostał prosto w trąbę z accutana i dalej rozrabia. Poczekaj łobuzie na Paula Klaczkę, jak on przyYBie z elewatora to się kopytami nakryjesz.
  2. Xajas, zapowiada się ciekawie tylko nie wiadomo o co chodzi. Pytasz czy informujesz ? O co lub o czym ? To nie jest zaczepka.
  3. Sam nie wiem. Wszystko powtarza się i stało się nudne. Aktualne rozterki czy lepiej zagra Denon 3xxx, 4xxx czy też 6xxx to też kuriozum. Powiedzmy sobie szczerze, guzik nas obchodzi kto jakie ma kolumny lub ampli. Mnie tym bardziej ponieważ po raz kolejny raz przekonałem się, że ważniejsza od sprzętu jest adaptacja akustyczna. Jaka bądź. Parę absorberów i pierdziawki grają nasyconym basem a wysokie nie krzyczą. Martin woli kupić nowe głośniki żeby po raz kolejny się rozczarować. No ale bez Martina to dopiero nudy. RAF jak tam, przewidziałem jak odpłaci Ci się Martin ? . Nie słyszałem, nie widziałem, ale się wypowiem. 4xxx jest lepszy od 3xxx a najlepsiejszy jest 6xxx.
  4. Fetek zainspirował mnie Zainspirowałeś mnie i ustawiłem przestrzeń koloru na YCbCr 422. Bezproblemowo przełączyłem na 4K2K 2160p60hz. Na Netflix pokazał się napis w ramce Ultra HD 4K. W filmach przestały opalizować białe elementy przy użyciu filtra SDR do HDR . W menu nadal są różowe.
  5. Też doszedłem do tego wniosku i pomajstruję w tym ustawieniu. Zmniejsza to ilość kombinacji. HDR mam na wszystkich trzech ustawieniach. Myślałem o tym, ale projektor jest na pewno 60hz. Czyli albo skopany soft proja, za cieńki kabel, za słaby transfer lub kombinacja ustawień w MIBOX. Najgorszy scenariusz to dwa problemy naraz. Próby wymuszenia wyższego odświeżania ? są bardzo stresujące, boję się, że szlag trafi projektor. Tym bardziej, że to tylko z ciekawości bo interpolacja do 4K jest na ekranie bez względu jaki materiał zapodam. Jest tak jak napisał Fetek. Ale co jest lepsze ?
  6. Czym to się objawia ,że przesłał 4k ? Tryb ekran mam ustawiony na 2160p30hz. Wyżej nie da rady. Ustawienia głębi kolorów włączone. Ustawienia przestrzeni kolorów przy YCbCR 444, YCbCr422 i RGB mam HDR. Które ustawienie przestrzeni jest optymalne ? I dlaczego na Netflix nie pokazują się oznaczenia materiałów 4K ? Na ustawieniu SDR to HDR obraz jest bardzo jasny i opalizują na różowo różne białe elementy np. biała chyba poliestrowa koszula. W menu też niektóre białe kawałki świecą.
  7. Jo wiem, na tabliczce z tyłu ampli skitrane.
  8. Być może, ale ja piszę o obrazie z Miboxa. Ta różnica to nie jakieś niuanse tylko jak nowszy projek. Unitek na dodatek to wykroił mi taką niespodziankę przy podłączeniu, że na pomiarach w Netflix prędkość była 50 - 60 megaczegoś a zazwyczaj jest 25-26. Niestety następnego dnia było 26. Pewnie dostawca internetu zapomniał mnie wyciulać. Darulok, może miałeś zawsze dobre kable albo tylko lipne i nie było różnicy. Przecież ilość danych potrzebnych do uzyskania HDR jest duża i możliwość przesyłu spada z wzrostem długości kabla . No i 1.4 vs 2.0. Kiepskie wykonanie też urwie parę megówśczegoś. Właściwie to nie wierzę, że cokolwiek porównywałeś, każdy tutaj czasami kituje. Niedługo skończę remont to zrobię fotki i może na nich będą widoczne różnice. Na żywo niepodlegają dyskusji, chyba, że ten Unitek jest w zmowie z internetowym dostawcą i jak go wpinam sygnał idzie do bazy i siup transfer razy 2. To jest możliwe. Na poważnie obowiązującą wersję, że każdy kabel cyfrowy jest taki sam znam a jednak napisałem ten post. Nie jest. Martin po raz kolejny dziękuję za okazaną mi życzliwość, ale jak kiedyś stwierdził S4Home każdy kabel Oehlbach daje dużo basu. Ja w sypialni kończę na 50 Hz. Ponadto 3m to za krótki potrzebuję minimum 4m.
  9. Sprawdziłem parę przewodów które mi się szwenają. Pierwszy ok.2m z Miboxa. Niby 4k a nawet HDR nie puszczał. Streaming czasem na chwilę zamazany obraz w porównaniu z innymi kiepski. Pureinstall PI 1000 7.5m - HDR jest reszta taka sama lipa. Purelink PI 3000 12,5m aktywny - HDR obraz bardzo ładny, dużo lepszy od poprzedników. Streaming bardzo rzadko muli. KD 1004 8K - HDR jest, 4K na Mibox jest a na Netflix niet , obraz nieco mniej mi się podobał jak z PI3000. Wreszcie Unitek 5m ten tańszy - HDR jest, 4K na Mibox jest a na Netflix niet. Obraz najlepszy ze wszystkich szczególnie czerń. Kabel świetnie zapakowany, miękki a zarazem z pamięcią zgięcia, dobry do układania w korytku albo za cokołem. Na dodatek za grosze, jakieś pięć dyszek. Gdyby był aktywny jak sugerował Sultan to może zajarzyłoby się na Netflix 4K. Fetek, bardzo dziękuję za radę. Hitch i Sultan następny będzie i optyczny i aktywny jak wyczaję jakąś okazję.
  10. Zawsze miałem takie zdanie cała reszta to tylko konstruktywne prowokacje, normalnie jaja sobie robię. Natomiast walkę o centymetry małe punkciki i przyoszczędzone drobne grosiki traktuję poważnie choć jak to w życiu raz grubo odpuścisz, jedna balanga i wszystko pooszło się .... Martin jak zwykle wszystko odbierasz dosłownie. Ale doceniam gest i biznesowy refleks.
  11. Fetek, jeżeli jesteś zainteresowany to poszukaj na avforums. Chodzi o oprogramowanie. Szczegóły ? Nie znam grypsery informatycznofilnej i nic nie rozumiem z tego. Chyba nawet nie chcę rozumieć. Szkoda mi życia. Jakby ktoś miał odtwarzacz VHS i magnetofon MK125 to jestem chętny. Ja chcę kupić i korzystać a nie wiecznie majstrować. Akustyka ? Kuszące, ale podoba mi się to jak gra sprzęcik, który mam i nie pozwolę na to żeby jakiś Umik wmawiał mi, że nie mogę być zadowolony. Zlikwidowałem pogłos i wystarczy.
  12. Z sprzętem obsługującym 16 kanałów mają problem wszystkie firmy. Z tego co wyczytałem nowością dla nich jest zastosowanie dwóch współpracujących procesorów i opracowanie softu. Po prostu tu potrzeba pracy zespołu programistów, a producenci sprzętu audio zajmują się czym innym. Przypuszczam też, że pewne rozwiązania zarezerwował sobie rynek PRO Z Trinnov na czele. Generalnie każdy producent do zagadnienia podchodzi w inny sposób, otrzymali od Dolby jedynie kod i muszą sobie radzić sami. Ja byłem wielkim entuzjastą 16 CH Emotivy, ale jak poczytałem to sobie odpuściłem. Arcam za wyjątkiem ostatnich dwóch linii był nieufny do nowości i produkował sprzęt KD nieco zacofany. Niby czemu najtańszy procesor na rynku ( pomijam XMC-2, która zbiera cięgi ) miałby być udany ? W amplitunerze przynajmniej jest bonus w postaci końcówek kl.G. Z DIRAC w tych procesorach też nie idzie dojść do ładu. Tyle wyczytałem przed zakupem.
  13. Ważne jaki model i czy będzie wykorzystane Dolby Surround. Wcześniejsze wysokości ( czyli podniesione siury ) dotyczyły DPL II i w konsekwencji DD. W tej chwili przy Dolby Surround działa to inaczej, w jakiś sposób dźwięk przeznaczony dla sufitowych musi być wmixowany w pozostałe kanały efektowe i prawdopodobnie przednie. Wydaje się logiczne podniesienie warstwy dolnej do zalecanych maksymalnych wysokości w Atmosie. No, ale dla zwykłych ludków Dolby Lab nie oferuje nic logicznego, czytelnego ani pewnego. Wsparcie tajemne jest tylko dla dźwiękowców , którzy swoją pracą mają zapewnić dominację Atmosa. Należy im się bojkot albo lanie na gołą ( DL a nie dzwiękowcom ). Kable za 10 €/m pochowane w tynku, platyny monitorowe oraz standy o odpowiedniej wysokości wyszukane i kupione na raty a za chwilę na forum jakiś Warstom wrzuci nowe zalecenia do 7.x z wirtualnymi głośnikami górnymi. I co ? Deprecha oraz kolejny projekt Martina. Mi to wygląda na spisek, pewnie Xpedite też w tym siedzi.
  14. Na to pytanie nie odpowie nawet Dolby L. Pokazałem wyżej schizofreniczną wskazówkę umieszczenia głośników sufitowych w 5.1.2. Taką samą wadą jest skażona zalecana wysokość frontów na której oparta jest wysokość surroundów. Niby wysokość uszów ale ma być 1,18 m ( dla frontów ). W przypadku Martina to kosmiczne 46 cm różnicy. Ciekawe jakie instrukcje wyszykowało Dolby Japończykom. Moim zdaniem istotna jest także wysokość i rozmiar ekranu ponieważ dźwięk jest ściśle powiązany z tym co się prezentuje na nim dzieje. Niemal wszystkich drażni niskie usytuowanie centrala a tu także fronty na zoli. Niskie umieszczenie surround skutkuje osłabieniem dźwięku z jednej strony w przypadku więcej niż jedna sztuka słuchacza ( może znajdzie się fajna Martyna i znowu przeróbka ). Inną rzeczą jest estetyka. Zarówno fronty jak i surround wyglądają na wysokości 72 cm groteskowo a przy wysokości pomieszczenia większej niż 2,50 boki zrywać. Martin ma ponoć kolana na tej wysokości, więc może chodzi o sławną linie kolan. Aha, moje wypociny odnoszą się do sytuacji , w której korzystamy z amplitunerów atmosowych z Dolby Surround. Troszkę pofantazjuję i założę, że dźwięki z głośników górnych przy 7.x przekazane są do głośników bocznych i tylnych. No to prosiłoby się o wyższy montaż. Przy starszych amplitunerach boki i tyły bezapelacyjnie wyżej.
  15. 80 powiadasz Niby prawda, ale co z tym ? Rysunki pochodzą z tego samego supportu, drugi z pliku PDF. [Hidden Content]
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.