Jump to content

madly

Użytkownicy
  • Content Count

    1132
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

madly last won the day on September 2 2012

madly had the most liked content!

Community Reputation

57 Neutralny

Informacje profilowe

  • Zainteresowania
    Muzyka: jazz, klasyka (głównie barok, średniowiecze), starszy rock .
    Majsterkowanie DIY!
  • Branża
    Nie ustawione

Recent Profile Visitors

4450 profile views
  1. @wally Jakie wymiary mają te odgrody? Masz fizyczną przerwę między dechą dolną, a górną. Zastanawiam się, czy nie było by lepiej dla Eminence, gdyby sprawdzić z uszczelnieniem tej szpary - stworzy się wówczas dla basu większa płaszczyzna w odgrodzie. Tak, jest pod innym kątem i to może negować pomysł, ale test na jakiś kit, który nie spapra dech (zabezpieczyć jakąś folią, lakierem?) można IMO zrobić, wielkość odgrody przekłada się na zejście w dół, a wiadomo, że w odgrodzie z tym zawsze ciut kuleje.Może inni "OBiarze" mają jakieś uwagi co do mojej sugestii? @sebasbox to raczej standardowy magnes, może nieco silniejszy, stosowany w wielu głośnikach Tesli. Mam te Aro, mam też 15" koaksjalne "amerykany" na faktycznym AlNiCo i test na "śrubokręt lub nóż" wykazuje, że łatwiej oderwać żelastwo od magnesu Tesli. Aro 942 ma ten magnes duży i tym załatwia temat odpowiedniego natężenia pola magnetycznego w szczelinie cewki.
  2. Sprostowanie. Tesla Aro 942 nie ma magnesu AlNiCo, ma magnes typu PERMAG-A, skuteczność zaś 98 dB, a nie 101 dB. "Klangilmowcowi" sprzedawcy wszędzie widzą AlNiCo, bo to kultowe i lepiej się sprzedaje :D, stąd w ogólnym obiegu funkcjonuje błędny typ magnesu dla tego głośnika. @Wally - ładnie Ci wyszły te odgrody. Drewno klejone jakiego typu? To jakieś adaptowane blaty stołów, czy dedykowana stolarka?
  3. madly

    koperty do płyt

    Pytanie, co z tych sensowniejsze, czy wszystko jest do siebie zbliżone i brać najtańsze (1.)?? 1. https://allegro.pl/oferta/koperty-wewnetrzne-na-lp-japonskie-polokragle-50-7769334669 2. http://winyle.pl/okladki-na-plyty/5203-okladki-antystatyczne-japan-basic-12-owalne-50-szt.html 3. http://winyle.pl/okladki-na-plyty/6292-okladki-antystatyczne-japan-katta-12-owalne-50-szt.html 4. http://winyle.pl/okladki-na-plyty/4632-okladka-antystatyczna-analogis-12-opak-50-szt.html
  4. madly

    Thorens TD 105 MKII

    Witam serdecznie, po latach od sprzedaży poprzedniego gramofonu, pozbyciu się części kolekcji winyli, powoli powracam (również po latach nie bywania na forum) do analogu. Na razie na początek b. nisko-kosztowo, wpakowałem się w Thorensa TD 105 MKII, po trosze, aby sprawdzić, czy stary sentyment wróci, czy nie. Na razie Żona o dziwo pozytywnie, synowie wręcz są zafascynowani tym, że kręci się i wydaje dźwięki, a ja... mam nową zabawkę i trochę zakurzonych staroci z jazzu i klasyki, ale za to muzycznie takich, których na CD nie znajdę. Ale do tematu. Mam gorącą prośbę do kogoś, kto ma aktywne konto na vinylengine.com o pomoc w ściągnięciu instrukcji i serwisówki: https://www.vinylengine.com/library/thorens/td105.shtml konkretnie: https://www.vinylengine.com/ve_downloads/index.php?thorens/thorens_td105_en_de_fr.pdf https://www.vinylengine.com/ve_downloads/index.php?thorens/thorens_td104_105_service.pdf Z iluś kont pocztowych próbowałem rejestracji, ale nigdy nie docierają maile aktywacyjne, zapewne domena jest na blacklist i nawet w spamie się nie pojawia. W moim egzemplarzu nie działa automat powrotu ramienia po skończeniu płyty, chociaż sam mechanizm ręcznie przesuwany działa, nie na wyzwolenia / impulsu, sygnału, że płyta się kończy, stąd prośba o serwisówkę. Mam słabość do staroci, ten mój to oczywiście nie jest chociażby 16x/14x, ramię b. proste, ale mimo plastiku konstrukcja zawieszona na sprężynach w stylu Thorensowym i mam ochotę doprowadzić mojego do sprawności i pobawić się w dociążenie plinty i płyty z talerzem i ramieniem. Zapewne zaraz usłyszę, że "nie warto, poluj na coś wyżej", ale... to potem, chcę się trochę pobawić tanizną i wejść w temat tak, by z jakimś doświadczeniem wejść w wyższe modele. Sprobuję sukcesywnie coś tutaj zamieszczać, jeśli ktoś ma jakieś doświadczenia z tym modelem, ew. jakieś porady, będę wdzięczny za każdą pomoc, sugestię, skierowanie na odpowiednie strony.
  5. Mała aktualizacja tego, co swego czasu napisałem. Ponieważ problemy z "uciekaniem" jednego z kanałów nasiliły się, zacząłem więc grzebać w DACu. Objawiało się to u mnie ściszeniem jednego z kanałów, przeważnie lewego, ucieknięciem bazy stereo, czasami zniekształceniami w tym kanale. Włączenie i wyłączenie DACa powodowało likwidację ściszenia, jednak problem czasami po kilku minutach powracał. Moje podejrzenie dotyczyło niskiego, nie standardowego napięcia zasilania analogu AD1865. Było ok +-4,3 V. Podobno przy niskim napięciu zasilania kość "gra lepiej" wg informacji udzielonych przez Robertusa. Zmieniłem diody Zenera D1 i D2 z 5,6 V na 6,2 V tak, aby zasilanie analogu DACa miało +-5V, a nie 4,3 V. Po podniesieniu napięcia problem nadal istniał. Kolejnym punktem do sprawdzenia był mod żyratora. Wylutowałem rezystory R24, R27 w bazach Q5 i Q6 i wstawiłem w to miejsce rezystory o wartości 2k2, pod spodem płytki Elna Cerafine 47 uF zamieniłem na Sanyo Oscon SP 10 uF. Uzyskałem tym samym stałą czasową taką, jak Pedja Rogic. Częstotliwość filtru dolnoprzepustowego wynosi ok. 7 Hz, więc całkiem nieźle. Zachodziły tutaj podejrzenia, że stała czasowa powoduje zbyt wolne narastanie napięcia i trzeba wydłużyć reset. Zj_wa proponował równolegle z rezystorem z filtru RC wlutowanie diody przyspieszającą ładowanie kondensatora. Sprawdziłem więc, jak szybko narasta napięcie: Napięcie jest bliskie końcowe w czasie krótszym, niż 0,1 sekundy. IMO nie ma sensu bawić się w wlutowywanie diody, czy wydłużanie stałej czasowej resetu. Polecam więc ten mod z żyratorem, wartości RC 2k2 / 10uF są OK. Czy zmieniać diody Zenera z 5,6V na 6,2V? Nie wiem, zostawiłem u siebie 6,2V i na analogu AD mam napięcia "fabryczne". Testy odsłuchowe nie przeprowadzałem przed zmianą, zresztą czas między zabawami był by na tyle duży, że przy niewielkich różnicach nie do wychwycenia. W ramach eksperymentu wymieniłem niebieskie beczułki Philipsa C16, C17 na zasilaniu analogu AD ma Elna Cerafine 47 uF / 25V. U mnie miałem Philipsy o wartości 47 uF, a nie jak u większości 100 uF. Wrażenia po? Jest jakby lepiej, ale znów, upłynęło trochę czasu i jednoznacznie nie mogę stwierdzić tego. Silmic dodał nieco detalu i powietrza ale ma teżIMO lekką tendencję do wypłaszczenia wysokich. To subtelne i nie do końca jestem pewien, szkoda, że dokładniej nie zakodowałem brzmienia przed zmianami, żeby wrażenie potwierdzić. Nie przywiązuję się jednak do Silmica, bo wkrótce ten kondensator pójdzie w odstawkę na korzyść BG Nx 47uF 6,3V wlutowanego bezpośrednio na nóżkach scalaka AD (dokładnie między nóżkami 1 i 5 (-VS i AGND) oraz 24 i 20 (+VS i AGND). Nie mam ich więcej i niestety nie dwa jako super e-cap (tak mam na zaslaniu cyfrowym AD oraz SM). Przed zmianą osłucham, jestem ciekaw, czy zmian będzie słyszalna. Po zmianach nadal uciekały mi kanały i po wykluczeniu DACa okazało się, że jaja wprowadzał selektor wejść integry. Wiekowy wzmak zaczął mieć takie oporności na stykach, że pojawiały się efekty tego typu. Ciekawe, że włączenie / wyłączenie DACa na chwilę "przeczyszczało" styki. Tłumaczę to sobie tym, że między DACem i integrą nie ma separacji galwanicznej, nie mam żadnego bufora z kondensatorem w torze. Na rezystorze konwersji I/V jest niewielkie napięcie stałe (u mnie tantalowy Shinkoh 330 Ohm) rzędu 0,6-1,0 mV i zanik i pojawienie się tego napięcia coś takiego czyni. Podobnie przełączenie przełącznika na jakiś czas poprawiał styk. Tylko na wejściu CD ten efekt występuje, więc być może niewielka ale nie zerowe napięcie stałe wzmogło utlenianie styku. To tak tytułem ciekawostki ;-). ----------------------------------------------------- Przy okazji zabawy z DACem i obmierzania napięć, zauważyłem, że podczas spoczynku i podawaniu sygnału SPDIF na rezystorach konwersji mam różne napięcia stałe. Teoretycznie prąd konwersji standardowo to +- 1 mA, powinno więc być u mnie 1 mA x 330R = 0,33 mV. Tymczasem w jednym kanale miałem 0,6 mV, a w drugim ponad 1 mV. Zacząłem więc kręcić potencjometrami PR1 i PR2, żeby sprawdzić, jakie prądy można uzyskać. Teoretycznie te PRki służą do korekcji zniekształceń, de facto regulują one prąd konwersji :D. Tutaj jednak moje zdziwienie. W jednym kanale jestem w stanie zejść z tym prądem do 0,9 mA (0,3 mV na rezystorze konwersji), zaś w drugim minimalne napięcie to 0,6 mV, czyli ok 1,8 mA. Zakres górny uzyskiwanego napięcia to w jednym kanale rzędu 1,1 mV (czyli 2,2 mA), a w drugim 1,8 mV, czyli ok. 5.5 mA. Nie mierzyłem zniekształceń, widzę, że trzeba się będzie z tym pobawić. Zaniepokojony tymi różnicami odlutowałem rezystory R3-R6 do korekcji zniekształceń, wówczas działa fabryczne ustawienie (bardzo rzadko ktokolwiek stosuje zewnętrzną, manualną korekcję zniekształceń). Pomierzyłem napięcia na rezystorach na biegu jałowym przy podawanym sygnale spdif ciszy i... na jednym kanale mam 0.6 mV (1,8 mA), na drugim 1 mV (3 mA). Ot zagwozdka! Trochę nie chce mi się wierzyć, że te prądy mogą się tak róznić między kanałami i zaczynam mieć podejrzenie, że może coś jest nie tak z moją kością AD. Stąd mam pytanie do Was, zwłaszcza do tych, którzy z analizatorem THD poustawiali optymalne wartości, aby podać, jakie macie wartości rezystancji konwersji I.V (wartości rzeczywiste rezystorów R1 / R2) oraz przy podawaniu przez SPDIF sygnału ciszy, jakie napięcia stałe macie na tych rezystorach każdym z kanałów. Prośba również o zmierzenie i podanie napięć VS- i VS+ na analogu AD. U mnie różnica między napięciami rzędu 35 mV (w odniesieniu do masy, mogę więc mieć niewielki offset z braku idealnej symetrii na zasilaniu).
  6. Sprzedam Saby Greencone na magnesach AlNiCo Tigges - midbass okrągłe 20 cm i tweetery - szczegóły w wątku sprzedażowym. http://www.audiostereo.pl/rozne-kostki-do-wziecia-obowiazek-podawania-cen-odsprzedazy_12090.html/page__view__findpost__p__4202021
  7. Komplet Saba Greencone z najsilniejszymi magnesami AlNiCo Tigges. - tweetery i midbassy 20 cm. Tweetery w stanie idealnym, midbassy były by idealne, gdyby nie spadł mi śrubokręt i nie przedziurawił w jednym membranę przy brzegu. Rozdarcie do sklejenia, nie powinno być z tym problemu (membrana jest papierowa, nie pokryta niczym, rozrzedzony klej typu wikol + ew. wzmocnienie bibułką od filtrów papierosów). Na zdjęciach widać stan. Zawieszenia midbassów i tweeterów idealne, nic nie ociera, szeleści. Cena obniżona z uwagi na ten jeden midbass do 200 zł za komplet, 2x tweetery i 2x midbassy + koszty przesyłlki (kurier powinien kosztować 20-30 zł max).
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.