Jump to content

nikaudio

Użytkownicy
  • Content Count

    60
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

5 Neutralny

Informacje profilowe

  • Branża
    Nie ustawione

Recent Profile Visitors

1169 profile views
  1. Watpliwosci odnosnie kabla Demiurg. Kiedys bralem udzial z wieksza grupa audiofili w testach porownawczych przewodow zasilajacych i ich wplywu na CDP (Audio Aero Capitole mkII) ku naszemu sporemu zaskoczeniu roznice byly wieksze niz zmiany DAC-ow (tez testowalismy) . Dotarlo do nas ze kablem sieciowy nalezy traktowac jako komponent a nie tweak. Testowalismy jakies tanie kable (graly naprawde zle), z lepszych Shunyata Alpha Ztron Digital (1kUSD) oraz Acrolink 7300. Poprawa nasycenia barw i realnosci poziomu emocji z Shunyata byla tak znaczna ze powrot do odsluchu bez niej juz nie byl mozliwy. Kolejny minimalny przyrost jakosci byl przy Acrolink 7300. Sa oczywiscie duzo lepsze kable sieciowe jak Acrolink 9500 Shunyata Sigma czy kable Tary. Wszystkie one sa o wiele tansze niz Demiurg. Zastanawiam sie skad tak absurdalna cena mlodego polskiego producenta. Koszty pracy czy zycia w Polsce sa o wiele nizsze niz w USA czy Japonii. 35000zl w Polsce to proporcjonalnie do naszych zarobkow 35000USD w USA. Czy ten kabel jest naprawde lepszy niz topowe kable Acrolinka, Tary , Shunyaty. Porownywal ktos ? Nie mialem okazji sluchac topowej sieciowki Tary w moim systemie, ale mialem okazje sluchac Omege i Zero interkonekty tej firmy i niczego co by sie choc zblizylo to tego poziomu wyrafinowania u mnie jeszcze nie slyszalem (a rozne cuda znajomi przynosili). Czy naprawde Demiurg jest tak dobry czy horendalnie przewartosciowany ?
  2. Witam wszystkich, Do niedawna byłem sceptykiem jeśli chodzi o kierunkowość i wpływ bezpiecznikow na dźwięk. Wszystko się zmienilo gdy kolega porzyczyl mi SynergisticResearch black. Dla zainteresowanych moja recenzja na audiogon: https://forum.audiogon.com/discussions/the-new-synergistic-research-blue-fuses?lastpage=true&page=56#1798381 Jako ze mam dość analityczny system i czytałem ze verictum gra srednica postanowiłem dac szanse polskiemu producentowi. Ponizej opis mojego spotkania z X-fuse: * Bezpiecznik wygrzałem 50h, * Przedwzmacniacz przed testem (Suprate Chenin II ) gral 6h na bezpieczniku Create Audio, który jest dla mnie punktem odniesienia. Kierunek A. Gralem nim około 1h i zaczalem krytyczny odsłuch. Wyraznie ma magiczny srodek glosy ludzie sa wybitnie wyeksponowane na pierwszym planie, przykuwają uwagę, wszystko inne jest jakby nieważne, wrazenie ze siadla dynamika i bas. Srodek jest jednak magiczny na prostych plytach z wokalem i nie wielka iloscia instrumentow to die for. Magia panie magia. Po chwilowej euforii slucham więcej kawalkow. Euforia opada gdy na audiofilskiej plycie z fortepianem wyraznie sluchac ze pewne części pasma sa wyraznie podbite jakby oswietlone reflektorem reszta ginie jest matowa nie przyciąga uwagi. Tez magniczne plyty wloskiej wytworni fone wyraznie slychac ze ginie bogactwo wybrzmien, wiec decyduje po 50min odsłuchu ze jednak to chyba nie jest wlasciwy kierunek. Kierunek B Chwile grzania i wyraznie slychac ze jest to wyrównany kierunek nie ma już wyeksponowanego srodka ani zadnego innego zakresu, zadnej magii na pierwszy rzut oka. Niby przypomina brzmieniem Create Audio. Wyrownane OK w sumie nie ma co więcej pisać gdyby nie pewien szczegol, gra wyraznie dużo glosniej, nie wiem jak to możliwe ale każdy kawalek jest glosniejszy bardziej wyraźny pelniejszy. Wiec przelaczam do punktu odniesienia , zdecydowanie ciszej, jakby mniej wyraznie ale podobnie. W sumie wieksza roznice straty odczulem po powrocie do Create Audio niz przyrostu gdy zmienilem na X-fuse. Taka myśl mi przychodzi do glowy (zakładam mentalnie ze jest ciszej co najmniej 5dB wiec mierze na kilku plytach miernikiem SPL z AudioTools na moim iPad 61db dla plyty A i 69.3 dB dla plyty B. Spodziewam się wartości na verictum 66dB i 75dB. Ale w miedzyczasie raz jeszcze wracam do kierunku A Jak poprzednio magiczny wyeksponowany srodek. Ale kosztem innych zakresow. Wiec powtarzalne. Wracam do kierunku B ale tym razem mierze na tych samych plytach miernikiem i mam SPL 60,7 db dla plyty A i 69,7 db dla plyty B. Wiec zakladajac blad pomiarowy apki audiotools mam ta sama glosnosc. Jakies jaja przecież slysze wyraźnie ze jest dużo glosniej, to nie jest subtelna roznica ! Nie wydaje mi się. Jest dużo glosniej. Nagle mnie oswieca to mikrodynamika. Ten bezpiecznik w kierunku B zmienia mikrodynamike, testuje więcej plyt, teraz można ich sluchac przy niższej glosniosci 10:00 na pre podczas gdy na Create Audio były przy tej glosniosci bez wyrazu plaskie martwe zaczynaly orzywac dopiero kolo 11:30. Wiec bezpiecznik zostaje. Miałem co prawde nadzieje ze poprawi PRAT albo choć dynamikę czy bas ale nie w moim przypadku, ale za 350zl tak duza poprawa mikrodynamiki to tez niezły deal. pozdr
  3. A moje doswiadczenie jest takie ze przyzwoity media server mam Aurendera N10 nie ma startu do przyzwoitego CD jak AudioAero Cap mkII (nie wspomne o lepszych), ten z koleji nie ma startu do przyzwoitego gramfonu (SME20/2) a tenze gramofon nie ma startu do zmodyfikowanego Tascama BR20 grajacego tasme matke (kluczowe jest tasma). Roznica miedzy pierwszym Aurender a ostatnim jest po prostu tak dramatyczna ze row marianski przychodzi na mysl. Znam osobe majaca duzo kasy ktora porzucila bardzo drogi gramofon na rzecz tasmy (ma ich bardzo, bardzo duzo) gdy jakosc plyt juz tej osoby nie satysfakcjonowala (o media serwerach nawet rozmawiac nie chce). Niestety zwykle tasmy z ebay po 40USD graja nie wiele lepiej niz pliki flac. Kluczowe musza to byc mastertapes.
  4. @vik prezenter twierdzil ze byl to oryginal z Abbey Road Pewnosci nie mam, dla mnie bez znaczenia, wazne ze bylo to polaczenie dzwieku live koncertowa glosnosc i dynamika z audiofilska subtelnoscia przejrzystoscia i glebia. Holy grail high-endu. Zagralo to pomimo ze 50 letnia tasma tak dobrze jak tasma matka do Stimela Hugh Masekela ktora tez posiadal (nie wiem ktorej generacji). Mam Stimele na LP (Analogue Productions) ale to nie ten rozmach nie ta ekspresja.
  5. @freedi dlaczego glupi jestes niezadowolony z tych M-Lytic , uwazaszasz ze stosunek jakosci do ceny jest slaby ? Pytam bo tez o nich mysle.
  6. Ampexa nigdy na zadnej wystawie nie slyszalem (ale znam opinie ze jest najbardziej analogowo energetycznie brzmiacym zrodlem), slyszalem jedynie Studery, Revoxy, swietne wrazenie zrobil na mnie modyfikowany Technics z serii RS-1500 z bottlehead repro. IMO UHA-tascam gra duzo lepiej niz Studer 820 i jest o wiele mniejszy i tanszy w konserwacji, polecam jesli kogos stac (14-22kUSD). Tez bylem na tej prezentacji tasmy Beatelsow w W-wie, ogromne rozczarowanie wyszlismy z kolega po kilku minutach, brzmialo gorzej niz CD nie wspomne o LP. Slyszalem oryginalna ponad 50-letnia tasme matke tasme Beatelsow w USA na zamknietej prezentacji UHA-Tascam phase11, nigdy nie sadzilem ze ten zespol moze tak brzmiec, potezny kontrolowany bas, drive, energia i jednoczesnie przejrzystosc, plyty Parlaphone w porownaniu to jakis smutny zart z zespolu. Nie slyszalem jeszcze takiego PRAT z plyty Analogue Production (na moim SME maja najnizszy najenergetyczniejszy bas ze wszystkich wytworni plytowych) jaki miala ta wiekowa tasma. Wiec to co prezentowano w W-wie nie mialo z tasma matka (brzmieniowo) niestety nic wspolnego. Bedziemy chcieli zagrac ta tasme: [Hidden Content] Potions, jak to zabrzmi sie okaze 🙂 Jakosc ABC nie jest tak dobra jak tasm Opus3 ale muzyka jest bardziej wpolczesna rozrywkowa.
  7. Jesli nie chcesz wydac fortuny to pare lat temu widzialem ze Otari 5050 mkIII-2 mozna bylo wciaz zamowic nowe (6000USD) ale teraz nie moge znalezc tej strony aby zamowic. Spobowalbym pociagnac temat tutaj: [Hidden Content]. Tez prawdziwa encyklopedia wiedzy to strona UHA-tascam [Hidden Content]. To modyfikowane decki Tascama BR-20 , slyszalem poprzedni top model Phase 11, nie slyszalem jeszcze gramofonu w dowolnej 6 cyfrowej cenie, ktory by zblizyl sie jakoscia do tego decka. A jezdze po wystawach audio od 22 lat w tym wiele za oceanem i rozne rzeczy slyszalem... Natchniony spotkaniem z Gregiem Byronem [Hidden Content] po odsluchu jego maszyny Phase 11, postanowilem tchnac nowe zycie w mojego Tascama BR-20, spora inwestycja wyszla, ale warto bylo. W tym roku z kolega z Manrona (ten od monoblokow na najwiekszej lampie swiata GM100 za 1 mln) chcemy jako ciekawostke na tegorocznym audioshow pokazac takiego zmodyfikowanego Tascama wiec bedzie okazja posluchac w Sobieskim w sali 418 prawdziwej mastertape (nie tasmy przegranej z CD jak dotychczas).
  8. Przegladalem mouser.com digikey.com, partsconnexion.com, hificollective.co.uk, Farnell.com Albo nie ma albo trzeba kupować jakies duże ilości (16,30 sztuk). Ktos ma jakies pomysły gdzie można kupic Nippon Chemi-con serie albo KMH albo U32D: E32D500HPN563MC92M 56000µF/50V albo E32D630CSN683MEA5Q 68000uF/63V
  9. A ja mam doswiadczenie ze jesli tor jest naprawde przezroczysty to czasem wymiana doslownie kilku-kilkunastu elementow na najlepsze jakie sa dostepne przynosi pprawe porownywalna do wymiany komponentu (pre, monoblokow, cdp, kolumn) na 2 czasem 3 razy drozszy. oczywiscie pod zalozeniem ze komponent w ktorym wymieniamy elementy byl naszym waskim gardlem. Jesli nie zmarnowane pieniadze. Ja powymienialem praktycznie wszystkie istotne elementy w moim pre na najlepsze jakie byly na rynku i teraz konkuruje z kilkakrotnie drozszymi , wiec bylo warto bo upgrade kosztowal w sumie 50% ceny wyjsciowej. Najwieksza zmiane jedna przyniosla wymiana elementow zaobserwowalem w Tascam BR-20 z przecietnej maszyny wniosl sie na poziomy dostepne wyzszym modelom Studera przy skromniejszych gabarytach. Chcialbym uslyszec CDP w dowolnej cenie ktory tak zagra. Wiec wzialbym te M-lytic Mundorfa gdyby byla wieksza wartosc niz 47mF, bo IMHO monobloki sa teraz moim waskim gardlem.
  10. @terminus Urzywal profesjonalnego miernika do pomiaru RLC , przy f=100Hz 11mohm (przypomne ze pojemnosc spadla do 37mF z 41mF). Dla tej pojemnosci 41mF spodziewalibysmy sie kolo 7mohm. Zadnych uszkodzen mechanicznych przebarwien. Wiec spadek nie jest duzy ale jest, wiec wymiana nie jest konieczna ale napewno "nie zaszkodzi" przy okazji. Zakladajac ze te nowe Chemi-con sa lepsze niz stare Sprague ? Problemem jest tez malo miejsca Vishay-Sprague seria dx36 nie wiejda, chemi-con ktore polecacie serie SMH, KMH w zaleznosci gdzie sie patrzy: [Hidden Content] SMH przy 50V to max 18mF KMH przy 50V duże pojemności A wg tej listy [Hidden Content] SMH przy 50V to max 39mF ta druga lista ma ta zalete ze podaja ESR (9mohm). nie moge znalezc takiej listy dla serii KMH. Ktora seria lepsza KMH (105C) czy SMH (85C) ? Zakladam ze KMH wyzsze napiecie (bo to monoblooki w klasie A) i oryginalne Sprague byly 95C. Z kolei o Mundorfach slyszam ze trzeba brac duzo wieksze wartosci niz byly oryginalne bo maja niski melodyjny ale chudy bass, a M-lytic jest max 47mF wiec za malo. A juz mam malo basu , nie chcialbym miec jeszcze mniej. Wiec wzialbym M-lytic w ciemno ale gdyby byla dostepna wartosc 63-80mF.
  11. Tez jest "new kid on the block" AudioNote Kaisei, sa pojedyncze opinie na necie ze w zasilaniu sa w wielu aspektach tak dobre jak legendarne Black Gate WKZ. Ktos mial doswiadczenie z Kaisei, kusi mnie aby zaryzykowac...
  12. Nie spotkalem lepszego, moj stary Audio Areo po jego upgrade pobil AudioNote DAC 4 Signature w odsluchu. To co zrobil z moim Tascamem BR-20 - inny poziom rzeczywistosci. Czyli nikt nie sluchal Mundorfow 47mF ?
  13. Teraz maja pojemnosc 37000uF, a nowe najczesciej 20% wiecej. Ale tez bardzo dlugo trwa po wlaczeniu zanim wzmacniacz zaczyna dobrze grac. Moj elektronik mowi ze to wina kondensatorow.
  14. Witam, Nie mam doswiadczenia z DIY stad watek pytanie. Moje monobloki Clayton M100 sa juz dosc leciwe 20lat i oryginalne kondensatory Sprague 41000uF/50V juz powysychaly. Wiec chcialbym je wymienic. Rozwazam Vishay-Sprague 36DE473G050BF2A 47000 uF 50V ~56E ale zauwazylem ze tez Mundorf ma kondensator ktory mozna by uzyc MLytic-HC 47000uF 80V: [Hidden Content] Jest on sporo drozszy ponad 2 razy. Wymienilem juz kiedys kondensatory z moim pre na Mundorfy z bardzo pozytywnym skutkiem. Ktos ma doswiadczenie czy Mundorf MLytic bedzie lepszy niz Vishay-Sprague ? Czy ktos wogole go uzywal (Mundorfa) ? pozdr
  15. Dystrybutor ma teraz Muse w dobrej cenie. Jak sie to porownuje do Omega lub Omega Gold. Receznje zza oceanu pisza ze ma bardziej zaczarowana srednice (plus) niestety kosztem dynamiki basu i niuansow. Starsza wersja Omega ktora sluchalem przez 3miesiace nie powodowala grzania moich monoblokow.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.