Jump to content

lete

Użytkownicy
  • Content Count

    1808
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

47 Neutralny

Informacje profilowe

  • Branża
    Nie ustawione

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. lete

    Jantzen Alumen Z-cap

    To są kondensatory dedykowane do zwrotnic i tu sprawdzają się świetnie! Właśnie słucham Harpia 300B Mini, gdzie w torze wysokotonówki w szeregu wpięty mam Jantzen Audio Alumen 4,7 uF. Wnioski: Doskonały, analityczny i jednocześnie łagodny kondensator - najwyższa klasa. Zdecydowanie ciekawszy, aniżeli np. Jantzen Audio Silver Z-Cap, który słuchałem w tych kolumnach przez około 10 miesięcy... Jak dla mnie, kondensator ten z powodzeniem może konkurować z Mundorfem Supreme (i jak dla mnie, jest od tego ostatniego lepszy!). Polecam sprawdzić 😉
  2. Można zaoszczędzić kilkadziesiąt złotych - dwa kondensatory Jantzen Audio Silver Z-cap 4.7 uF 800 VDC do wzięcia: https://allegrolokalnie.pl/oferta/jantzen-audio-silver-z-cap-4-7-uf-2-sztuki-zqv
  3. Czyli mówiąc w skrócie, nie ma sensu ruszać tego kondensatora, a jedyne korzyści będą np. z doboru odpowiedniego szeregowo pracującego kondensatora 4.7uF? Czy zatem w sekcji midwoofera wymiana tych mniejszych kondensatorów (obecnie MANT/Jantzen) przyniesie korzyści? Zależy mi na barwie i jakości średnicy.
  4. Trochę zgłupiałem... Zrobiłem schemat zwrotki i wyszło mi, że ten duży kondensator (100uF) siedzi w sekcji wysokotonowej... Ma to sens? Tak mi wychodzi po analizie ścieżek. Czy w takim miejscu stosuje się takie pojemności? Wpływa on (MANT 100uF) na brzmienie wysokotonówki? Nie spisywałem wartości wszystkich rezystorów, a tylko te ceramiczne. Nie podaję też wartości cewek - nie mam opisu.
  5. Forum to nie tylko czysta informacja. To również relacje i zaangażowanie. Wielu ludzi wraca tu, bo ma zbudowane relacje, ludzi których docenia i chętnie słucha ich porad. Nie zawsze i nie każdy wpis będzie idealnie doprecyzowany do kategorii. Ale jeżeli będzie w nim interesująca dyskusja i życzliwi ludzie, to nie widzę powodu, aby podnosić z tego tytułu larum. Może i faktycznie, ten wątek nieco przesadnie znalazł się w tym miejscu. Pierwotnie zależało mi na czymś innym, a potem wnioski poszły w inną stronę. Wszystkiego dobrego.
  6. To te głośniki - zwrotnica pierwszego rzędu: Midwoofer: https://loudspeakershop.eu/glosnik-seas-fa22rcz-h1597-08-szerokopasmowy-p-2285.html Tweeter: https://loudspeakershop.eu/glosnik-seas-27tbcg-h1147-06-p-2248.html Konstukcja 8ohm, 94dB
  7. Jest jeszcze JB Capacitors JSX - wygląda na solidny. Testował ktoś? Cena też niezła - 2 sztuki razem 250 zł (np. w porównaniu do niebieskiego Jantzena): https://www.tme.eu/pl/details/jsx-100u_250/kondensatory-polipropylenowe-audio/jb-capacitors/jsx-100u-250-5/
  8. Witajcie, Chciałbym zmodyfikować zwrotnicę w głośnikach (lepsze kondensatory, rezystory, okablowanie). Największy problem (wyzwanie) to kosztowne kondensatory 100 uF, które są zamontowane w sekcji średnio-niskotonowej. U mnie aktualnie są to najtańsze kondensatory 100 uF firmy MANT. I tu pytanie... Przyjmując, że kondensatory te są poza sekcją wysokotonówki (odpowiadają za średnicę oraz jakość niskich tonów), to czy jest sens je wymieniać - biorąc pod uwagę koszt alternatywy? Przykładowo: 2 sztuki - 128 zł - Jantzen Cross-Cap (czarny) - https://www.poweraudio.pl/jantzen-audio-cross-cap-100-00-uf-p-250.html 4 sztuki (po 50 uF) - 292 zł - Audyn Cap Q4 - https://www.poweraudio.pl/audyn-cap-q4-50-00-uf-p-2980.html 2 sztuki - 320 zł - SCR MKP PA - https://loudspeakershop.eu/kondensator-scr-mkp-pa-100uf-250vdc-rohs-p-1393.html 2 sztuki - 364 - Jantzen Z-Cap (niebieski) - https://www.poweraudio.pl/jantzen-audio-standard-z-cap-100-00-uf-p-167.html 2 sztuki - 380 zł - Mundorf MCap Classic - https://www.poweraudio.pl/mundorf-mcap-250-100-00-uf-p-1916.html I to by było chyba na tyle... Inne opcje to już cena kosmiczna, a biorąc pod uwagę wpływ takich kondensatorów, jeżeli chodzi o tor średnio-niskotonowy, to wskazany byłby rozsądek. Pamiętając, że obecnie siedzi MANT 100uF 400V (100 zł - http://sklep-amator.pl/product_info.php?products_id=2288), a słyszałem, że np. Jantzen Cross-Cap (czarny), to praktycznie to samo (Jantzen bez brandingu - prawda?), to czy np. SCR lub Audyn będą lepiej sprawowały się na średnicy (barwy i kontrola), aniżeli droższy, niebieski Jantzen? A może jednak Mundorf? Kiedyś go zastosowałem i po wymianie z czarnego Jantzena dźwięk dostał więcej "koloru", choć np. kontrola nie była wtedy wzorowa, ale to było "naście" lat temu i na innym zupełnie sprzęcie (Vifa m18wh). Ewentualnie jakieś inne opcje? A może nie ruszać kondensatorów 100uF Mant, a skupić się na tych o mniejszych pojemnościach i tam pójść w jakość (średnica, woofer)? Pozdrawiam, Lete
  9. To półprzezroczysty "glut" o twardości skały - na pewno nie jest to silicon. To jakiś klej stosowany do mocowania kondensatorów (dużych, np. o pojemności 100uF MKP). Mechaniczne usunięcie może być problematyczne - obawiam się o płytkę i jej uszkodzenie. Ale skoro nie da się podgrzać... To trzeba zrywać. Zobaczymy.
  10. Witajcie, Zabieram się za wymianę kondensatorów w zwrotnicy. Są one, poza lutowaniem, dodatkowo przyklejone - biały klej, wyglądem przypomina wosk. To żywica epoksydowa? Czym to usunąć? Tylko mechanicznie, czy może np. topnik żel i lutownica? Rozpuści? Czy jednak kondy po prostu wyłamywać, a potem kruszyć żywicę? Pozdrawiam, L.
  11. Na razie nie słyszę żadnych problemów przy załączaniu wzmacniacza i w trakcie gry - wszystko jest ok. Lampy mają "wygrane" jakieś 4 tys. godzin przez te 3 lata (nie więcej). Getter wygląda normalnie w sumie... Znalazłem taki wpis na blogu - http://www.hughes-and-kettner.pl/porady/kiedy-wymieniac-lampy-wzmacniaczu
  12. Zakładając, że nie dysponuję urządzeniami pomiarowymi, chciałbym "odsłuchowo" wychwycić moment, kiedy należy - ze względu na zużycie - wymienić lampy we wzmacniaczu. Od około 3 lat używam lamp mocy EL34 Electro-Harmonix. Odsłuchowo chyba wszystko nadal jest OK. Czy zużycie lamp będzie w jakikolwiek sposób ewidentnie słyszalne? Wzmacniacz jest zestrojony wzorowo, biasy ustawione, itd. Trzymał parametry na dobranej kwadrze rewelacyjnie. Ale to było 3 lata temu... Jak wyczuć ten moment na wymianę? Chcę kupić dobraną kwadrę.
  13. Ewentualnie Mullard EL34 - https://www.premiumsound.pl/mullard-el34.html
  14. Witajcie, Które lampy powinny dać ciekawszy dźwięk, jeżeli chodzi o wpięcie do Xindak MT-3 (jako lampy mocy)? Burgera EL34 - https://akustyka.com.pl/produkt/bugerael34-4/ Electro - Harmonix Platinium - https://www.premiumsound.pl/electro-harmonix-el34-platinum.html Thung Sol EL34 - https://www.premiumsound.pl/tung-sol-el34.html A może coś innego? Budżet max. 800 zł za kwadrę...
  15. Ten test chyba nie jest aż tak wymagający - raczej podstawy 😉 Prawdziwe wyzwanie to nagrania, gdzie scena jest nasycona mikrodźwiękami o różnej lokalizacji pozornej. Pamiętam z odsłuchów niesamowity efekt, kiedy Harpia Nicolo odtworzyły przed jednym z utworów kapeli rockowej (nazwy nie pamiętam) ścieżkę dźwiękową rodem z pola walki - wybuchy, odgłosy biegających ludzi, strzały gdzieś w oddali, krzyki o setki metrów dalej, przelatujące na horyzoncie helikoptery, czy spadające gruzy walącego się budynku. Ten dźwięk był w pełni trójwymiarowy i bardzo sugestywny. Uczucie, jakbym w rzeczywistości znalazł się na środku bitwy, a dźwięki dobiegały z każdej strony - wrażenie wręcz kilometrowej rozpiętości sceny. Coś niesamowitego. Ja osobiście testuję na dosyć łatwym dla kolumn nagraniu - tu prawie wszystkie zagrają to dobrze. Doskonale znane Wam "Amused to death" - Roger Waters
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.