Skocz do zawartości
IGNORED

Głośnik plazmowy - od czego zacząć zdobywanie wiedzy

Tomiek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, studiuję pierwszy rok Inżynierii Akustycznej na AGH, na razie jednak nie przerabiamy zbyt wiele rzeczy które z dźwiękiem mają coś wspólnego.

Bardzo spodobał mi się pomysł głośnika plazmowego na który przypadkiem natrafiłem w internecie. Zafascynował mnie nie tylko głośnik, ale ogólnie sam proces w jaki prąd powoduje granie muzyki bez żadnej membrany. Czyli dźwięki powodowane błyskawicami:D Tak wiem, profesjonalnie pewnie jakoś inaczej się to nazywa, trafiłem na wikipedii na określenia promieniowanie koronowe, jonizacyjne, polaryzacyjne...

Przejdę do rzeczy, jakie książki / źródła byście polecili jeśli chciałbym poszerzyć swoją wiedzę w zakresie wydawanych przez wyładowania i napięcie prądowe dźwięków? Nie wiem, czy tzw. Tesla Coil też jest rodzajem głośnika plazmowego, ale dodam, że coś takiego też mnie interesuje.

Gość Cadam

(Konto usunięte)

Teorię znajdziesz w książce "Przetworniki elektroakustyczne" prof. Dobruckiego

Jakbyś chciał zbudować w praktyce głośnik plazmowy to w EdW ukazał się projekt takiego ustroju.

Dzięki za radę, książkę dziś wypożyczyłem. Lecz czy mógłbyś powiedzieć, czego w niej szukać konkretnie? Może jakieś rozdziały, bo przepatrzyłem spis treści i nie orientuje się niestety nadal, co stamtąd może mi pomóc.

Pomysł ciekawy przerabiany wielokrotnie ale totalnie bezsensowny

Na YT jest kupa filmików z takich głośników, gdzie łatwo ocenić sens takiego ustrojstwa....

Swego czasu nawet jedna firma robiła taki głośnik seryjnie chyba MAGNAT ale szybko się wycofała .

Ot dzisiejsi "studenci" aby sobie nie umieć znaleźć w książce materiału tylko trzeba podać najlepiej numery stron ???

Wszyscy "studiują" ..... no uczelnie też nie są bez winy ....

Gość Father_PiO

(Konto usunięte)