Skocz do zawartości
IGNORED

Zakup płyt - jak nie grać w ruletkę

AeternusJester

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Jestem początkującym amatorem winylu. Kupuję w różnych miejscach ebay, discogs, trochę amazon, allegro. Wiem, że sporo już było tematów podobnych jak ten, nawet mamy czarne listy sprzedawców itd. Ale wytłumaczcie mi, jak to się dzieje, że sprzedawca, który na ebayu czy discogsie ma 1500 komentarzy z opinią 99,7 positive, wysyła płytę, która jest near mint i otrzymuję płytę, która:

- smaży

- ma rysę przez 2/3 jej średnicy

- jest krzywa

już pomijając "czystość" płyty, w gdzie zdarzyło mi się znaleźć w środku piasek, sierść psa itd. Oczywiście wszystko jest Near M.

Możecie jakoś poradzić, jak poznać, że mogę dostać taką wątpliwą niespodziankę od sprzedawcy, który niby ma kilkaset pozytywów?

Zrobiłem dwa zamówienia z Japonii. I powiem tyle, kurde dostałem płyty, które mają 30 lat i przyszły w stanie chyba lepszym niż nieraz zdarza się dostać płytę nową. Idealne opakowanie, folie zewnętrzne, płyta bez najmniejszej ryski. To jest k.... Near Mint, tak to powinno wyglądać.

A propos allegro, znalazłem kilku sprzedawców dla siebie, płyty nie powiem, naprawdę są near mintowe, ale za to stan okładek to jest po prostu szrot, szczególnie porównując np. wydania japońskie oczywiście już nie z allegro, ale prosto z kraju kwitnącej wiśni. Co zatem radzicie, kurde na razie kupując winyle czuje się jakbym grał w ruletke, w jakim stanie przyjdzie mi kolejny Near Mint - krzywy, czy może smażący.

Gość masza1968

(Konto usunięte)

Zrobiłem dwa zamówienia z Japonii. I powiem tyle, kurde dostałem płyty, które mają 30 lat i przyszły w stanie chyba lepszym niż nieraz zdarza się dostać płytę nową. Idealne opakowanie, folie zewnętrzne, płyta bez najmniejszej ryski. To jest k.... Near Mint, tak to powinno wyglądać.

To już sobie w zasadzie sam odpowiedziałeś.