Jump to content
IGNORED

VW 1.9 TD


gregin

Recommended Posts

Ostatnio miałem taką sytuacje, że aku wystarczył żeby kręcić silnikiem ale nie zapalił. Może miał właśnie za słaby prąd rozruchowy? Dziwne, z reguły jak da rady zakręcić silnikiem to jeszcze da sie odpalić. Po lekkim podładowaniu aku, silnik zapalił. Ale nie mam pewności czy powodem nie było coś innego. Nie znam jego "historii serwisowej" bo to dostawczak, którego niedawno kupiłem na zamianę.

Link to comment
Share on other sites

Dla diesla musi być duży prąd rozruchowy. Wielu producentów zamiast normy DIN podaje jakieś wartości wyliczone według normy EC coś tam. Na akumulatorach, gdzie są podane obie wartości ta druga (EC) ma podany dwa razy (!) większy prąd. Przykładowo mój akumulator (mam w samochodzie silnik benzynowy) przy pojemności 60Ah posiada według tej normy wartość dla prądu rozruchowego aż 520A! Łatwo obliczyć jego własciwą wartość (jest ona zresztą też podana: DIN 270Ah). Diesel powinien mieć tyle, ale według DIN i w zimie nie będzie kłopotów z odpaleniem. Wystarczy 60Ah. Zawsze będzie naładowany.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.