Jump to content
IGNORED

Wybór lampy 300B


sammy2000
 Share

Recommended Posts

Witam forumowiczów.

Mam dylemat z wyborem lampy 300B do mojego wzmacniacza.

Obecnie gram na Shuguang 300B-Z i jest dobrze, ale zawsze może być lepiej:)

Bas jest dobry, góra też.

Średnica podoba mi się, ale to jeszcze nie jest TO.

Brakuje mi muzykalności i tej "magii" z 300B.

Mój system, a szczególnie głośniki są bardzo jasne i detaliczne.

Poszukuję muzykalnych lamp, które zagrają ciepłem, magią, z tym "czymś" od czego nie można przestać słuchania muzyki.

Decyzja padła na:

EML 300B mesh

KR Audio 300B balloon

i jako lamp "zapasowych" TJ 300B/N mesh gold pin

Czytałem dużo na temat Emission Labs, ale nie wiem czy nie są za jasne.

Dodam jeszcze że nie poszukuję idealnych lamp typu Hi-End, nie obchodzą mnie parametry, liniowości itp.

Interesuje mnie przyjemność ze słuchania muzyki:))

Wzmak ma regulowany bias, 400V i chyba 3,5K

Proszę o pomoc co do brzmienia w/w lamp.

Link to comment
Share on other sites

kup EML 300B-M lub jak chcesz mieć bas to EML300B-XLS ja tak mam, miałem jedne i drugie, nie słucham pitolenia, tylko np, Stańko lub Depeche Mode a i w jednym i (częściej) w drugim pojawia się BAS, i nie bez kozery piszę to słowo z dużej litery...... pozdr

ps: ruskie albo shuguangi, guigangi hoojstwagangi i inne syf-gangi nie mają startu, choć jeśli chodzi o bas, to podobno ruskie mają go więcej niż WE (!) ale WE kosztuje 20X tyle co EML i ma coś innego do zaoferowania.......a EML można kupić np. używane (będą pewnie ledwo wygrzane, bo te lampy trudno zmęczyć) i kupisz je jak dobrze wyczekasz za 1000zł i mesh i XLS, polecam z całego serca-nie wierzysz? zapraszam do Wroclove......

 

poza tym piszesz , że nie szukasz idealnych lamp- nie ma takich, dużo wnosi driver, duzo więcej niż stopień koncowy ale jak tam jest zubożony stopień, to nawet najlepszą 300B (albo 300A jak to mawiał klasyk...) nic nie zmienisz.....

Edited by vertigen
Link to comment
Share on other sites

kup EML 300B-M lub jak chcesz mieć bas to EML300B-XLS ja tak mam, miałem jedne i drugie, nie słucham pitolenia, tylko np, Stańko lub Depeche Mode a i w jednym i (częściej) w drugim pojawia się BAS, i nie bez kozery piszę to słowo z dużej litery...... pozdr

ps: ruskie albo shuguangi, guigangi hoojstwagangi i inne syf-gangi nie mają startu, choć jeśli chodzi o bas, to podobno ruskie mają go więcej niż WE (!) ale WE kosztuje 20X tyle co EML i ma coś innego do zaoferowania.......a EML można kupić np. używane (będą pewnie ledwo wygrzane, bo te lampy trudno zmęczyć) i kupisz je jak dobrze wyczekasz za 1000zł i mesh i XLS, polecam z całego serca-nie wierzysz? zapraszam do Wroclove......

poza tym piszesz , że nie szukasz idealnych lamp- nie ma takich, dużo wnosi driver, duzo więcej niż stopień koncowy ale jak tam jest zubożony stopień, to nawet najlepszą 300B (albo 300A jak to mawiał klasyk...) nic nie zmienisz.....

 

Mam sporo lamp na driver i dopasowywuję brzmienie do lamp końcowych.

Tak samo z kondami we zwrotnicy i w zmaku.

Wczoraj wieczorem dostałem KR 300B (nie wersja "balloon" tylko "zwykła") i to było by TO czego szukam, ale wokal mógłby być bardziej niski i czarujący a wysokie mniej ostre.

W moim systemie i z moimi "uszami" i upodobaniami gra na tyle dobrze że mógłbym jej słuchać przez następne 5 lat.

 

Wiem że dobrze mi radzisz z lampą EML, bo słyszałem o niej wiele, ale czy ona nie zagra jaśnie i ostrzej od KR?

Czy będzie to miód na uszy:))

Czy ten wokal będzie jak z WE?

Jeżeli słyszałeś obie, proszę podpowiedź.

Dzięki

Link to comment
Share on other sites

Mam nadzieje jackk ze je slyszales....

Byłem w Chinach i muszę powiedzieć ze podziwiam ten kraj za wiele rzeczy... Chociażby za to, jak szybko się uczą...

Pozdrawiam

Tych konkretnych nie slyszalem, wierze sa sa dobre. Mam tylko jeden problem ze sa to normalne lampy z CRL za znacznie wyzsza cene. Dlatego to napisalem (sam jade na Chinolach).

Link to comment
Share on other sites

Ja osobiście mam to "gdzieś" dzie lampa jest produkowana.

Może być produkowana i w Magadiszu, oby dobrze grała! (oczywiście przynajmniej 2000 godz. i nie za kosmiczne pieniądze).

Jak do tej pory (o dziwo!) najbardziej muzykalna z dobrym basem i czarującą średnicą zagrała Chińska Shuguang 300B-Z Treasure.

Przynajmniej w mojej aplikacji.

To nie tylko moje osobiste wrażenia, ale też kilku znajomych.

Grałem na ValVe Art, Psvane (grafitowych MK2) oraz KR Audio i za każdym razem wracałem do Shuguangów B-Z.

Poprostu poszukuję czegoś "lepszego", o ile takie lampy istnieją oczywiście za rozsądne pieniądze.

Nie myślę o VAIC, Takatsuki, WE, to nie ta półka cenowa.

Nie jestem zwolennikiem Chińszczyzny i zapewniam was, bardzo bym chciał mieć lampę z bardziej "cywilizowanych" krajów a najbardziej z takiego kraju jak Polska!

Ale tak nie jest.

Świat się zmienił i będzie się zmieniał.

Western Electric stał się niestety przeszłością, a chińskie niestety przyszłością:((

Szkoda że nie odwrotnie.

Ale wracając do tematu.

Napiszcie drodzy forumowicze, jaka lampa (oczywiście 300B) Was najbardziej zauroszczyła czarującym dźwiękiem a nie super liniowością, kotrolą, detalicznością itd.

Do której najbardziej się uśmiechaliście?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Ja osobiście mam to "gdzieś" dzie lampa jest produkowana.

Może być produkowana i w Magadiszu, oby dobrze grała! (oczywiście przynajmniej 2000 godz. i nie za kosmiczne pieniądze).

Jak do tej pory (o dziwo!) najbardziej muzykalna z dobrym basem i czarującą średnicą zagrała Chińska Shuguang 300B-Z Treasure.

Przynajmniej w mojej aplikacji.

To nie tylko moje osobiste wrażenia, ale też kilku znajomych.

Grałem na ValVe Art, Psvane (grafitowych MK2) oraz KR Audio i za każdym razem wracałem do Shuguangów B-Z.

Poprostu poszukuję czegoś "lepszego", o ile takie lampy istnieją oczywiście za rozsądne pieniądze.

Nie myślę o VAIC, Takatsuki, WE, to nie ta półka cenowa.

Nie jestem zwolennikiem Chińszczyzny i zapewniam was, bardzo bym chciał mieć lampę z bardziej "cywilizowanych" krajów a najbardziej z takiego kraju jak Polska!

Ale tak nie jest.

Świat się zmienił i będzie się zmieniał.

Western Electric stał się niestety przeszłością, a chińskie niestety przyszłością:((

Szkoda że nie odwrotnie.

Ale wracając do tematu.

Napiszcie drodzy forumowicze, jaka lampa (oczywiście 300B) Was najbardziej zauroszczyła czarującym dźwiękiem a nie super liniowością, kotrolą, detalicznością itd.

Do której najbardziej się uśmiechaliście?

 

Osobiście wydaje mi się że najwięcej końcowy efekt zależy od drivera i kondów. Dla przykładu używam 300B-Z a w driverze miałem wszelkiej maści 6sn7 od sylvanii, przez ruskie 6n8s, szare RCA JAN ale najlepiej zagrały National Union. Niesamowita precyzja i szybkość - uzyskałem efekt ogniskowania a jednocześnie podane w miękki sposób z nisko schodzącym wokalem i barwnym basem. Kondy - używałem różnych i najlepsza barwa i przestrzenność to duelund. Ale uwaga - nie z każdym driverem one się zgrają. Jak driver trochę zamula - to tu nie będzie poprawy. Lepiej wtedy dać mudorf SGO który jest dość suchy w dźwięku ale przestrzenny i precyzyjny. Wszystko zależy od kasy.

Link to comment
Share on other sites

hmmm, sprawa bynajmniej kontrowersyjna.miało być inaczej ale nie chce mi się pisać w kółko tego samego.

jak driver jest do dupy to żadna lampa nie zrobi dobrze dla dzwięku.

mundorf jako sprzęg to jak seks z gumową lalką. s/g/o przesuwa balans tonalny do góry i jesli jest inaczej tzn wydaje się wam ze to cos robi dobrze dla dzwieku to macie coś ze wzmacniaczem albo trzeba isc do laryngologa.

duelund jako sprzeg to b.dobry wybór. ew. jensen paper tube (nowe Audio Note pio mozna wsadzic w buty jak i całą tą firme-obecnie to juz dawno nie te granie....)

300B to tylko EML i w wersji albo mesh albo XLS inni to oszusci, niska jakość (lampy padają po 100h itd) sophja to TJ fullmusic w nowej otoczce medialno-reklamowej, przynajmniej 2x przesadzona cena. VAIC nie kupisz, zapomnij o tym, takatsuki nie znam ale to chyba jedyna jakiej nie słuchałem.kron to jak trafisz stare z produkcji z napisem VV tez mozna spróbowac ale nowe to juz nie to granie.

to są moje opinie na bazie moich doswiadczen-mozecie sie z nimi nie zgodzic dlatego wiec przed komentowaniem ich udajcie sie do lekarza lub farmaceuty...

pozdrawiam:)

Link to comment
Share on other sites

Ja bym tak nie skreślał Mundorfa. Ma swoje wady - największa to ta suchość na średnicy. Duelund zrobił tu naprawdę dobrą robotę. Co do lampy mocy mam 300B-Z chodzi u mnie jakieś 2,5 roku po 2-3 godziny dziennie i nie widać (słychać) oznak starzenia póki co. Nie próbowałem innych lamp bo mam wrażenie że nieznacznie wpłynie na końcowy efekt.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Potwierdzam opinie kolegów odnośnie lamp Shuguang Treasure 300B-Z.

Dopiero dwa dni je eksploatuje czyli mają "przejechanych" ok. 15 godzin (a wymagane jest podobno 300 godz.) ale już zdeklasowały wygrzane 300B Elektro Harmonixa, średnica w Treasure 300B-Z ma to "coś" i pojawił sie lepszy dół.

EH grały bardziej sucho i czasem krzykliwie ale to mogła też być wina słabych sterujących (obecnie czekam z USA na 12AT7 RCA z 1964 roku i powinno byc jeszcze lepiej) - opinia odnosi sie do Yaqin'a MS 300C.

W każdym razie Shuguang Treasure 300B-Z u mnie rządzi, a EH mam jako zapasowe.

Nie mam doświadczenia ile pożyją takie lampki, a u mnie wzmacniacz gra dużo, służy do muzyki i filmów czyli średnio dziennie ok. 6 godzin.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Witam ponownie, może komuś się przydadzą moje przemyślenia, no więc dotarły do mnie 12AT7 RCA z 1964r dobrana para ten sam rok i miesiąc prod. (koszt na złotówki wyniósł mnie z przesyłką 120zł to chyba tanio) - i ku mojemu rozbawieniu i zdziwieniu dostałem w przesyłce od sprzedawcy z pod Phoenix "instrukcję obsługi" tych starawych lampek po polsku! (prawdopodobnie z google translate) gość przestrzega mnie żeby się nie zrażać jak na początku nie będą grały całkiem dobrze i mogą sie pojawić drobne zakłócenia (np. lekkie trzaski) i że wymagają wygrzania średnio ok. 50 godzin żeby doszły do siebie bo były długie lata nie używane - a gdyby pojawiały się jeszcze jakieś zakłócenia należy lekko puknąć w nie środkowym palcem ...hmmm... i wiecie co? rzeczywiście na początku grały tak sobie oczywiście cieplej i słodziej niż te chińskie ale czasem pojawiał sie chropowaty nalot w wysokich - teraz po ok.80 godz. i puknięciu w zimne tym zalecanym palcem :-)) dźwięk nabrał plastyczności i słodkości i nic nie drażni jak czasem wcześniej na chińskich miało miejsce, szczególnie w górnych rejestrach, a barwa zyskała naprawdę nowe oblicze. Muszę tu również przyznać, że EH 300B w połączeniu z tymi sterującymi RCA też całkiem całkiem nieźle wypadają, ale jest to inny dźwięk m.in. mniej dociążony na średnicy niż w Treasure 300B-Z. Właśniesnie sobie siedzę w domku i słucham starych dobrych The Doors z remasterów 40th Anniversary Mixes ....chmmm, toż to inny lepszy świat...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Muszę tu jeszcze coś naskrobać,

mianowicie po PEŁNYM wygrzaniu (ponad 300godz.) dźwięk z lampek Shuguang Treasure 300B-Z po prostu powala na kolana. Dla porównania EH 300B grają tak jakby to nie był wzmacniacz SE class A, dźwięk szklisty i momentami męczący a średnica nijaka. Ciekawa sprawa to taka, że po ok. 200 godz. wygrzewania Shuguang-ów myslałem że się poddam, bo dżwięk na srednicy był dobry ale wysokie gdzies sie schowały i wówczas czasem podpinałem EH bo grały przestrzenniej. Teraz czyli po ponad 300 godz. grania/wygrzewania klasa dźwięku 300B-Z jest nieprawdopodobna, wysokie wielowarstwowe, świetny nie przewalony dół , środek referencyjny - klasyka i nie tylko teraz brzmi cudownie. Dodatkowo sprawdziłem, że na dźwiek końcowy w moim systemie, a jest to Yaqin MS 300C, lampy 300B maja o wiele wiekszy wpływ niż wymiana sterujących (u mnie RCA 12AT7z lat 60, oraz 6SN7 z lat 50-tych). To tyle w temacie, niedowiarkom polecam te lampki i dużo cierpliwości.

Link to comment
Share on other sites

No to i ja dorzucę jeszcze swoje. Kluczem do muzykalności nie są lampy (można tylko podrasować dźwięk) - ale żeby go totalnie zmienić - trzeba zmienić głośniki. Zrobiłem ten krok i wymieniłem głośniki na DIY Tannoy z głośnikiem HPD 385. Dosyć stary - 69rok (seria A). No i to w zasadzie spowodowało w ogóle zmianę myślenia o dźwięku. zacznę od przestrzeni - MEGA. Lokalizacja - W orkiestrze symfonicznej słychać poszczególne sekcje dęte z dokładnością do metra zarówno w głąb, w przód jak i strony. oczywiście rozkład smyczków a nawet trójkąta. Kontrabasy - pojawiło się wypełnienie środka - takie dociążenie i chropowatość strun dodając niezwykłego realizmu. smyczki - pełne i soczyste nawet altówki mają ten smak. W jazzie - wokal - jakiego jeszcze nie było. Totalnie pierwszy plan - efekt jakby ogniskowania - coś jak w słuchawkach - bardzo dokładnie umiejscowiony jednocześnie wręcz można zajrzeć do gardła wokalisty/ki ale z drugiej strony dający niesamowitą frajdę ze słuchania - instrumenty grają naturalną barwą. Góra może nie jest piekielnie szczegółowa - ale system się dopiero rozgrzewa - więc będą kolejne doświadczenia. Gram cały czas na 300B-Z to już 3 lata i nic mi w nich nie brakuje.

Link to comment
Share on other sites

To i ja się wtrącę. Wtrącę, bo nie jestem z klubu wyznawców 300B.

Tomasz f ma rację. Mój kolega, znany również Tomkowi f ma w systemie monobloki na lampach 300B.

Wspólnie z nim pojechaliśmy po niby dobre do lampy kolumny A.R.T., nie pamiętam ich modelu, ale kosztowały "pi razy drzwi" 15 tyś zł.

Moje ówczesne Revoxy zdeklasowały te arty. Nie żeby Revoxy były lepsze, tylko po prostu zaprezentowały poprawne brzmienie systemu. ARTy okazały się ładnymi meblami i nic poza tem.

Kolega podążył ścieżką starych kolumn, konstrukcji na membranach papierowych i jest dobrze.

Link to comment
Share on other sites

Membranie HPD służy duża dawka prądu. Potrzeba wzmacniacza, który zagra mocnymi skrajami. Lampa 300B (nie mam nic do jakości samego wzmacniacza) dysponuje za niską mocą. Minimum, to EL34 lub EL84 (KT88 nie polecam, bo nie lubię takiego grania), a nawet niezłym pomysłem jest dobry tranzystor. Środek i niska góra nie wymaga dodania ekspresji, ale reszcie warto trochę pomóc. Właśnie nieskrępowaną, czystą mocą.

 

ART-y też słuchałem z lampami i one nie mają nic, co predestynuje je do lampy. Prezentują typowe granie w stylu np. ProAc.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Zgadzam się w 100%, że zmiana kolumn wprowadza do dźwięku zdecydowanie większe zmiany niż sama zmiana lamp, ale jest to chyba oczywiste. Natomiast moje rozważania "przy lampce wina" dotyczyły sytuacji, kiedy mamy już dobrane do naszego systemu i preferencji, w miarę "przezroczyste" kolumny, które przede wszystkim potrafią dobrze różnicować barwę dźwięku, środek i górę pasma - wówczas każda wymiana lamp będzie znacznie odczuwalna. Powiem tylko, że nadal jestem pod dużym wrażeniem tych Treasure 300B-Z, dziś znów wsadziłem 300B EH ale długo na nich nie pograłem mimo, że subiektywnie grają niższym dołem, ale nie mają tej magicznej barwy środka, niesamowitych wokali oraz kosmicznych wybrzmień wysokich. A z innej beczki mam pytanie, czy ktoś miał do czynienia z kolumnami o nazwie Acuhorn Giovane 85, dość ciekawe do wzmaków opartych na 300B, kolumienki oprócz tego, że wyglądają całkiem i podobno robione perfekcyjnie, są współcześnie rzadko spotykaną konstrukcją opartą na głośniku szerokopasmowym dodatkowo maja b, wysoką efektywność 96dB - produkowane w Gdańsku, chyba na ebay-u można je upolować "dość tanio" (poniżej 5 tys.) niestety wg informacji producenta odsłuchać można je - ale tylko w Gdańsku, mam niestety za daleko, więc chyba znów na lipcowe wakacje do Jastrzębiej, a potem na odsłuch do Gdańska... morza szum... ptaków śpiew.....ech...

Link to comment
Share on other sites

Możesz odszukać ich recenzję w 6moons oraz był test u W. Pacuły, po którym zawiązała się dyskusja. Nie pamiętam o jakim tu i tu pisali modelu. W razie czego jest to do sprawdzenia.

 

Jeśli zainteresował Cię szerokopasmowiec, to zwróć uwagę na największe kolumny Bodnar Audio.

Ostatnio były 2 aukcje na Allegro w cenie z okolicy 7 tys. złotych. To kolumny stworzone do 300B.

Link to comment
Share on other sites

Ciekawe, że negujesz kolumny ART idealnie współgrające z 300B (może poza kilkoma modelami) a zachwalasz kolumny Bodnar które nie grają pełnym pasmem bo nie mogą chociażby ze względu na swoją konstrukcje. Parę razy słuchałem kolumn Bodnar i tak, mogą przy bardzo krótkim odsłuchu "pozytywnie" zaskoczyć, ale mieć je na co dzień ... - jednym słowem przed decyzją zakupu kolumn Bodnar polecam kilkudniowy odsłuch w swoim systemie.

Link to comment
Share on other sites

W kontekście Bodnarów napisałem o "zwróceniu uwagi". I dlatego o nich, bo są bardzo zbliżone do wspomnianych Acuhornów.

 

ART nie korzysta z przetworników, które jakoś szczególnie pasowałyby lampie. Nie wchodzę w szczegóły, ale moje uszy dopisują się do tej naocznej obserwacji. I nie neguję niczego, tylko uważam, że są lepsze kolumny do 300B.

 

A przy okazji... Ludzie kupują też monitory, które z definicji nie grają pełnym pasmem. Sformułowałeś więc ździebko naciągany zarzut. Ponadto każdy głośnik podłączony bez zwrotnicy wprost do wzmacniacza wymaga BARDZO uważnego dobrania współpracjącej konstrukcji. W optymalnym układzie zagra genialnie. Sztuką jest taki najbardziej odpowiedni wzmacniacz znaleźć. Powtórzę, zależność ta jest krytyczna w przypadki łączenia aktywnego (zwrotnica przed końcówką mocy lub jej całkowity brak). Stąd mogą brać się diametralne różnice odsłuchowe. Sam korzystam z takiego układu i wiem z czym się wiąże.

Link to comment
Share on other sites

Co to znaczy, że nie pasują do lampy ? Dla mnie znaczenie ma tylko i wyłącznie efekt końcowy który słyszę, a tak jak piszesz podstawą jest dobranie całości. Z tym że, tak jak słyszałem kilka bardzo udanych systemów z ART-ami, tak nie udało mi się słyszeć takiego systemu z Bodnar-ami, ale daleki jestem od twierdzenia że nie jest możliwe zbudowanie przyzwoitego systemu z Bodnar-ami.

 

Co do tego czy są lepsze kolumny do 300B niż ART - z pewnością są.

Edited by W_Waw
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

znalazłem na znanym portalu aukcyjnym ciekawą ofertę polskiej manufaktury z Wrocławia kolumn Cambridge Acoustics, w ofercie różne modele, dźwiękowo podobno zaliczane do high end, robione ręcznie o solidnej wadze ponad 10 kilo sztuka dla podstawkowych, to może być ciekawa propozycja do wzmacniaczy lampowych, bo skuteczność tych kolumn to grubo ponad 90 dB, czy ktoś z forumowiczów słyszał te konstrukcje? jak nie to pozostaje mi długa wycieczka do Wrocławia...

Link to comment
Share on other sites

jeszcze w kwestii lamp 300B - w związku z tym , że mój wzmacniacz był przed zakupem używany, wymieniłem w nim wszystkie lampy ale zapomniałem o lampie prostowniczej 274B. Po wakacjach wzmacniacz "padł", okazało się że padła lampa prostownicza. Zakupiłem u nas najtańszą prostowniczą 5C4S i zamówiłem u chinczyków tę oryginalną 274B. Na tej najtańszej prostowniczej w Electro Harmonixach 300B utemperowana została góra, i lepiej słuchało się rocka z lat 70-tych a i jazzu też nieźle, ale przede wszystkim pojawił się bas - czyli jego niedosyt prawdopodobnie spowodowany był zużytą lampą prostowniczą, która nie trzymała parametrów. Po wpięciu nowej prostowniczej 274B Shuguanga, w stosunku do tej najtańszej 5C4S, pojawiła się o wiele lepsza przestrzeń (wysokie) i lepsza barwa dźwięku.

 

Obecnie po dłuższej przerwie w odsłuchach spowodowanej powyższą "awarią" stwierdzam, że Electro Harmonix 300B w moim zestawieniu (Yaqin MS 300C + 274B + NOSy RCA z lat 60tych) grają przestrzenniej (czasami odrobinę za ostro - ale tylko czasami) od czarnych Shuguang 300B-Z, które z kolei mają ciekawszą średnicę, ale dźwięk jest lekko przygaszony (od góry) nie znaczy że nie mają wysokich, są i to bdb ale ogólne wrażenie jest takie jak opisałem.

Myślałem, że coś się stało z moich słuchem, ale po kilkukrotnych porównaniach pozostaje wrażenie jak powyżej (chyba że od ponad 2 miesięcznego nieużywania Shuguang 300B-Z potrzebują solidniejszej rozgrzewki).

 

Obecnie zastanawiam się nad kupnem jakiejś innej prostowniczej dla porównania - bo ta najtańsza 5C4S hi-endem nie jest (a ta chińska 274B jest naprawdę bardzo dobra), może coś z NOSów, bo widzę a w zasadzie słyszę, że prostownicza u mnie wprowadza spore zmiany, odpuszczam sobie oczywiście prostownicze, które pojawiają się na ebay w cenie ok. 1tys. $.

Edited by homer_1
Link to comment
Share on other sites

Panowie, czy ktoś dysponuje danymi producenckimi Shuguang 300B-98B Mesh Plate (

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą ) ) ?

 

Mam sprzeczne dane jedni piszą, moc admisyjna to 26-28W a inni że 35-40W ;-(

Link to comment
Share on other sites

homer_1

Kolega miał kiedyś takiego Yanka i 274B podmienił na coś takiego:

Hidden Content

    Give reaction or reply to this topic to see the hidden content.
Zaloguj się, aby zobaczyć treść (możliwe logowanie za pomocą )

tylko z tym że udało mu sie kupić te lampę za 50zł na alledrogo. poprawa w każdym aspekcie brzmienia.

Najgorsze to mieć do czynienia z zakompleksionym Polaczkiem, któremu dano odrobinę władzy.

"Beware of all those in whom the urge to punish is strong". Nietzsche.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.

                  wykrzyknik.png

AdBlock blocking software detected!


Our website lives up to the displayed advertisements.
The ads are thematically related to the site and are not bothersome.

Please disable the AdBlock extension or blocking software while using the site.

 

Registered users can disable this message.